BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 13:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 18 lutego 2013, 09:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ostatnio znajomy kupił gwint ta technix do e36 compacta i ku mojemu zdziwieniu na przodzie jest osobna regulacja wysokości i napięcia sprężyn :szok: są jakby dwie regulacje,można wysuwać sam wkład z kolumny i można tez osobno nakrętkami ściskać sprężyny.wcześniej gwinty do compacta nie miały dwustopniowej regulacji wysokości,spotkał się już ktoś z tym?może firma się rozwija i wprowadza nowe rozwiązania?

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 20 lutego 2013, 17:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 293
Lokalizacja: Starogard Gdański
Moje BMW: E39 523i
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137004
reza napisał(a):
spotkał się już ktoś z tym?może firma się rozwija i wprowadza nowe rozwiązania?


Pytasz ogólnie, czy o to czy ktoś przerabiał to w tym danym modelu ?

Miałem taki gwint (nie ta technix) ale w hondzie i mogę powiedzieć jak to działa i jakie ma zalety i wady

p.s. pokaż foto lub aukcje, chcę zobaczyć czy to jest regulacja z prawdziwego zdarzenia czy jakaś kicha


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 20 lutego 2013, 19:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 510
Moje BMW: e46Ci SOLD!
Kod silnika: M43TU B19
Chodzi o to, ze część przykręcana do zwrotnicy jest ruchoma?

Jeżeli tak to nie jest to jakies super nowe rozwiązanie. Ogólnie górna regulacja musi być dokręcona tak, aby spręzyna nie miała luzu. Wysokość regulujesz dołem.
Od 4:15


O to chodzi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 20 lutego 2013, 19:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 293
Lokalizacja: Starogard Gdański
Moje BMW: E39 523i
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137004
Nie jest to super nowe rozwiązanie ale nigdy nie było stosowane w tanich gwintach tylko od 2,5 k wzwyż .... poza tym taki gwint ma ogromną przewagę nad standardowym tym że sprężyna zawsze optymalnie pracuje .... czyli po obniżeniu czy podniesieniu auta nie miażdży się jej lub nie rozciąga


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 20 lutego 2013, 19:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 510
Moje BMW: e46Ci SOLD!
Kod silnika: M43TU B19
Spręzyna jak spręzyna, ale i tłoczysko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 20 lutego 2013, 21:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ja wiem ze to nie jest nowe rozwiązanie ale jest czymś wręcz niespotykanym w gwintach poniżej 2000zł a co dopiero w gwintach za 700zł :D chodzi mi jak to wygląda konkretnie w tym przypadku e36 i ta technix. zasada ta sama co na filmiku, w tym wypadku jest tak jakby jedna kolumna była wsadzona w drugą,zewnętrzna to jest ta którą przykręcasz do piasty, wewnętrzna jest z tłoczyskiem i jest wkręcana lub wykręcana z tej zewnętrznej i są osobno nakrętki na tej wewnętrznej do regulacji samych sprężyn.fotek nie mam w tej chwili,skontaktowałem sie z takim jednym dystrybutorem/sprzedawcą ta technix, powiedział ze jest to teraz wprowadzane w gwintach ta technix i tuning art i najprawdopodobniej znajomy trafił już na ten nowy gwint.a i nakrętki do regulacji są lepiej wykonane niz te stare i mają trochę inne wycięcia pod klucz do regulacji,wygodniej sie kreci i klucz tak nie zeskakuje

tak wyglądał do tej pory gwint do e36 gdzie regulowało się tylko dwoma nakrętkami:
http://img254.imageshack.us/img254/1263/06032012488.jpg
a tu z tą nową regulacją,do e36 nie znalazłem ale znalazłem od innego auta ale zasada jest ta sama:
http://img31.imageshack.us/img31/1828/gwmk22.jpg

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 20 lutego 2013, 21:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 293
Lokalizacja: Starogard Gdański
Moje BMW: E39 523i
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137004
Faktycznie jest kolumna nagwintowana, jestem normalnie w szoku,a dlaczego tylko przód jest tak nagwintowany w przypadku Twojego kumpla jak na focie tył też jest ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 20 lutego 2013, 21:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
to drugie zdjęcie jest podglądowe z innego auta, bo są auta które mają z tyłu kolumny i takie które mają osobno sprężynę i amorek.w e36 z tyłu nie ma bo z tyłu amorek jest osobno i sprężyna jest osobno wiec taka regulacja jest zbędna patrz foto: http://img254.imageshack.us/img254/1263/06032012488.jpg

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 21 lutego 2013, 14:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 347
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140306
Ja kupiłem osatatnio Ta-Technixa do E46 i też mam już tą nagwintowaną kolumnę u dołu, jednak na razie nic nie mogę o tym powiedzieć bo montowal zawiechę bedę na wiosne ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 21 lutego 2013, 15:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Ma ktoś jakiegoś linka do sprzedawców oferujących ten badziew? Z miłą chęcią stestuje i to zaraz :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 21 lutego 2013, 15:37 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
rozumiem, że w tym momencie możemy sobie wyregulować zawias przed włożeniem, tą dolną regulacją, wsadzić gwint, a potem kręcić w razie potrzeby tą górną regulacją, nie wyjmując kolumny z samochodu ?? tak??

czy tą górną regulujemy, żeby sprężyna nie miała luzu, a wysokość ustalamy tylko dolną regulacją ?? tylko wtedy żeby podnieśc lub opuścić samochód musielibyśmy za każdym razem wyciągać kolumnę z samochodu??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 21 lutego 2013, 16:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 293
Lokalizacja: Starogard Gdański
Moje BMW: E39 523i
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137004
Nie trzeba wyciągać tej kolumny z auta, jest na to sposób, bynajmniej w hondzie nie musiałem :) nie do końca jest tak jak piszesz, ponieważ wysokośc auta regulujesz i jednym i drugim, poprostu max obniżenia "spręzyny" to moment w którym zaczyna mieć luz ... tzn można zejść niżej ale nie jest to zalecane :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 21 lutego 2013, 20:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
nie trzeba wyciągać kolumny można spokojnie regulować na aucie bo ta wewnętrzna kolumna ma kołnierz na klucz którym kręcisz i wykręcasz lub wkręcasz kolumnę jedną w drugą.można sobie ustawić auto wysoko i mieć pracując sprężynę i amorek.wcześniej jak się auto wyżej podniosło to kończył się skok amorka i sprężyną była ściśnięta i nie pracowała,taki pingpong się robił :D a jak teraz dasz bardzo nisko to możesz do tego skręcić sprężynę i mieć beton który się nie ugnie

wiem ze te nowe sprzedaje i orientuje sie w temacie kolega z forum chyba breyton ma nicka ma tez je na allegro i swoim sklepie,ceny z tego co przeglądałem to ma bardzo dobre do tego sprzedaje osobno np.przód i tył czego wielu sprzedawców nie chce robić
http://www.lowride.pl/index.php?p50,bmw ... enie-przod
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=14550614

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 21 lutego 2013, 20:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Kiedys kolega kupil TAT, co prawda nie gwint ale obnizone i utwardzone zawieszenie, niedlugo potem sprzedal swoja e36. Jak kontaktowal sie z kupcem, to tamten mowil, ze amory byly w oplakanym stanie, wogle nie "trzymaly", tlok pracowal bez oporu... Przebieg max 10 tys km... Jak przejechalem sie kilka razy to w sumie bylo spoko, choc fanem twardych i niskich fur nie jestem, ale jak widac trwalosc ponizej krytyki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 22 lutego 2013, 08:35 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
ded napisał(a):
Kiedys kolega kupil TAT, co prawda nie gwint ale obnizone i utwardzone zawieszenie, niedlugo potem sprzedal swoja e36. Jak kontaktowal sie z kupcem, to tamten mowil, ze amory byly w oplakanym stanie, wogle nie "trzymaly", tlok pracowal bez oporu... Przebieg max 10 tys km... Jak przejechalem sie kilka razy to w sumie bylo spoko, choc fanem twardych i niskich fur nie jestem, ale jak widac trwalosc ponizej krytyki.

niestety z tymi zawieszeniami jest różnie, jedne wysypują się po 10 tys, a inne będą jeździć trzy razy dłużej, nie ma się co oszukiwać, jest to najniższa półka, ale gwarancja jest na dwa lata, więc do czysto amatorskiej jazdy nie jest to głupi pomysł

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 22 lutego 2013, 09:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ja na swoim gwincie ta technix śmigam już 4 lat w rajdach-wyścigach :D sporo moich znajomych jeździ na gwintach ta technix zarówno w rajdach jak i cywilach no i nic się im z nimi nie dzieje, jednemu wywalił kiedyś tylko tylny amor na mega hopce ale miał już prawie 2 lata(oczywiście był jeszcze na gwarancji i wymienili bez problemu) .co do kitów(amorki,sprężyny) to się nie wypowiem bo nie mam z tym styczności.nie wiem jak reszta ale gwint ta technix posiada tuv i 2 lata gwarancji wiadomo ze za 700zł cudów nie można sie spodziewać ale daje rade :)

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 22 lutego 2013, 17:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
Reza, dobre info. Naprawdę nie spodziewałbym się takiego rozwiązania w TAT.

Do innych to widzę, że trochę nie czaicie po co to jest. Wkręcanie amora jest jakby jego skracaniem, w więc zapewnia poprawą pracę amora pomimo obniżenia. Jeżeli dobrze pamiętam, to XYZ miało takie fajne amory na tył, które też można było skręcać i wyregulować sobie jego wysokość pracy, nie mordując przy tym charakterystyki amora.

Co do samej wytrzymałości TAT, to napiszę kolejny raz. Z tym jest jak w totolotku. Mój lata już 3 rok. Tył wylał się w tamtym roku, ale nie był nowy, bo przede mną był przez rok w furze racesupport-a. Przód dopiero teraz zaczyna mi się pocić, a ma za sobą prawie 50k+ km w korkach po Wawie przebijając się jakimiś bocznymi drogami. Kiedyś nawet dostał strzał, bo jakiś debil położył na drodze belkę konstrukcyjną, a mi nie udało się jej ominąć jednym kołem. Ja się cieszę, bo $ jest śmieszny, a zawias dalej żyje. Co nie zmienia faktu, że kupując nowy będę chciał mieć coś kilka półek wyżej, bo jednak chciałbym dołożyć i mieć regulację odbicia w amorach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 22 lutego 2013, 19:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ta technix robił tez gwinty regulacją twardości do e36 nie wiem jak z ich jakością bo cieszyły sie małym zainteresowanie i chyba je wycofują z oferty bo do e36 już nie można kupić,jak rok temu dowiadywałem sie o cenę to można było kupić za około 1800zł ale niektórzy sprzedawcy chcieli nawet 2500zł...
http://photos05.redcart.pl/templates/im ... 2e6c5.jpeg

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 23 lutego 2013, 21:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e-czydziesci
Kod silnika: m50b25nv
Bo talerzykami pod sprężyną/sprężynami (jesli jest helper) regulujecie napięcie wstępne sprężyny, a tą tuleją którą się reguluje "długość amortyzatora", reguluje sie wysokość nadwozia. I nie tylko dlatego, żeby amor pracował w optymalnym położeniu, ale żeby w ogóle taki zestaw działał poprawnie, długo by pisać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] nowe rozwiązania w gwintach ta technix?
PostNapisane: 23 lutego 2013, 21:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 346
Lokalizacja: Niepołomice
Moje BMW: E91
Kod silnika: N47D20
Czyli TaTechniks (czy jak to się tam pisze ;) ) przechodzi ewolucje :ok: A cenowo jak się sprawa przedstawia?

_________________
Było sobie E46 330i touring SMG...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL