BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] [E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 6 marca 2013, 13:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Znalazłem sprężyny Eibach Sportline wystawione do E87 i E90. Jednak zadzwoniłem do faceta i powiedział mi, że są ściągnięte z E87 120d. A ja bym je chciał założyć w 320d E90. I teraz moje pytanie. Czy to są te same sprężyny, które są sprzedawane do E90? Na stronie eibacha nr. katalogowe różnią się jedną cyferką. Sportline do E90 ma obiżenie 45mm. A ja nie chciałbym by mocniej siadła. Z góry dzięki za pomoc ;)

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 6 marca 2013, 16:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 1886
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115743
jeden user miał prokity z e87 na e90 i siedziała jak na sportlajnach czyli dodatkowo 20mm.
ogolnie nie polecam takiego rozwiazania. sprezyna moze fizycznie pasowac, ale wlasciwosci trakcyjne bedziesz miał gorsze.
jedynka jest lżejsza, wiec oczywiscie ze sprezyna pod e87 lepiej siądzie w e90
pół biedy jezeli wrzucisz sprezyne od e90 do e87, ale w kombinacji w druga strone nonstop przeciążasz sprężyne, a do czego to moze doprowadadzić to już chyba wiesz :)

u stonesa te springi kosztuja 550zl wiec nie wiem czy warto oszczedzać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 6 marca 2013, 23:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
A Pro-Kity w jakiej cenie ma?

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 7 marca 2013, 17:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 1886
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115743
sklep@czesci do bmw.pl (pisane razem)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 13 marca 2013, 10:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Dostałem odpowiedź od Eibach Polska. Komplet Sportline do E90 320d składa się z tych samych sprężyn co komplet do E87 120d.

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 13 marca 2013, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
a to wszystko na ori amorach masz zamiar montować??

_________________
Obrazek
Sprzedam E39 528i Individual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 13 marca 2013, 13:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Nie, nie, odpuszczam sobie Sportline ;) Bede montował Pro-Kity :)

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 13 marca 2013, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
no :)
w e30 glebę -50 na oryginalnych amorkach jeszcze zrozumiem ale w e90 to już trochę nieładnie ;)

_________________
Obrazek
Sprzedam E39 528i Individual


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 13 marca 2013, 19:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Moje BMW: M3 E46 ; E92
Kod silnika: s54
Sorki ze się podłącze do tematu
Mam takie pytanie chce założyć do e92 sprężyny Eibach czy można na zwykle amorki to coś postawić :mad: :mad: :mad:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 15 marca 2013, 00:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ok/Ostrołęki
Moje BMW: E34 518 I E46 320dT
Zależy, o ile cm obniżają te sprężyny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 15 marca 2013, 22:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320d
Kod silnika: N47D20A
Nie dziwię się co do doboru gratów do E87/E90, bo jest identyczny, delikatna różnica w masie przy takim samym silniku.

Może kwestia gustu, może doświadczenia, albo i wiedzy. Fakt, że nie na podstawie BMW, ale wiem, co to znaczy mocniejsza sprężyna do "zwykłego" amora, wiem, co to zestaw dobrej firmy amor + sprężyna obniżana do danego auta o odpowiednim tłumieniu i jeszcze regulacja wysokości i tłumienia.

Seria amor + obniżane sprężyny to dla mnie zabawa dla sztuki, albo po to, żeby auto lepiej wyglądało, zazwyczaj dla złudnego "lepszego" jeżdżenia.
Sprężyna ma odpowiednią charakterystykę pracy, jak i amortyzator.
Nie trzeba cudów w aucie montować, wystarczy się przejechać autem ze zdrowymi sprężynami, ale wywalonymi amorami, aby zrozumieć, że takie amory nie są w stanie wytłumić tak dużej siły. Przy próbie jazdy na krawędzi możliwości auta, po delikatnej jej przekroczeniu są w 90% przypadków całkowicie niekontrolowane, niespodziewane, i nie przewidywalne. I w takim zestawie mam szybciej jeździć w zakręcie i lepiej czuć granicę, gdy już mogę zacząć przyśpieszać przy wychodzeniu na prostą, gdy w międzyczasie mam walczyć o przetrwanie w utrzymaniu auta na obranym kursie... Dziękuję, postoję.

Dużo jest ludzi, co wymienia same sprężyny i ogromna część tych ludzi mówi, że jest ok, ale ilu z tych ludzi jeździło kiedykolwiek na dedykowanym zestawie, ilu z tych, którzy ostatecznie kupili zestaw, powiedziało, że to strata kasy i wystarczy sama sprężyna. Zależy wszystko też od stanu amora w aucie i choćby nawet takie drobiazgi, jak luzy na tulejach, stabilizatorach itp. Jednak zakres pracy amortyzatora ( jakby zakres jego skoku i optymalny punkt pracy ) jest zupełnie gdzie indziej, jak sprężyn "obniżanych". Nie dość, że amortyzator musi wytłumić "więcej", to jeszcze nawet nie w optymalnych dla niego warunkach.

Sporo ludzi z głową na karku, wzorujących się także na sporcie podchodzi zdrowo do tematu i robi zupełnie coś innego. Stosują twardsze amortyzatory do seryjnych sprężyn ( oczywiście sprawnych! ). Mało jest takich amortyzatorów, ale choćby Bilstein B6 jest dedykowanym amortyzatorem pod sprężyny o "normalnej" wysokości. Do tego każdy może pisać co chce, ale BMW ma tak miękki seryjnie amor ( nie narzekam na złą jego pracę czy coś, ale auta jednak pomimo opinii niektórych są dość komfortowe, a jeszcze dupska w twardych autach nie wozili ).

Ja kilka lat jeździłem w autach z różnym zawieszeniem i w zasadzie dzielę się z wami opinią! Kto chce skorzysta, większość i tak kupi niższe sprężyny i będzie twierdzić, że jest super czy też ok. Nie będę na ten temat z nikim dyskutował :!:

Dla mnie ktoś chce coś polepszyć:
1. ustawienie zawieszenia pod szybszą jazdę ( nie każda zawiecha daje takie możliwości ), delikatny negatyw, etc ( tutaj przy okazji uwaga, w zależności od możliwości ustawień zawieszenia, przy obniżanej sprężynie robimy spory negatyw. )
2. lepsze kapcie
3. wymiana gumek na poliuretan tylko od stabilizatora, w razie czego tanio i prosto można wrócić do serii.
4. następnie ( jednak tu już trzeba poznać wady poliuretanu ), poliuretan wkładamy w całe zawieszenie.
5. lepsze amory pod serię ( ale dedykowane amory pod seryjną wysokość ) lub od razu kompletny zestaw amor + sprężyna dobrego producenta, najlepiej z regulacją tłumienia lub przy podejściu na maxa gwint ( też radzę uważać, bo gwint ma to do siebie, że w naszych warunkach lubi się zatrzeć... )
6. z mojej wiedzy to ewentualnie wymiana wachaczy na lżejsze i mocniejsze, aluminiowe o ile takie są oraz ostatecznie unibale ( hardcorowy temat do jazdy na co dzień... )

Taka jest dobra droga moim zdaniem, można część oczywiście przeskakiwać od razu powiedzmy do 5, jak kto chce. Tutaj nic nie jest "wiązane" i każda opcja poprawi prowadzenie auta kosztem komfortu/zużycia opon itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 5 kwietnia 2013, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: okolice Poznania
Moje BMW: E39 530i Limousine
Kod silnika: M54B30
Ja nawet do pro-kitów polecam zmiene amorków na jakieś o skróconym skoku np. sachs advantage ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 30 kwietnia 2014, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 16
Lokalizacja: przemysl
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
cześć mam pytanie do bmw e46 320d 2003 kombi s226a s338a m-pakiet II MOŻNA ZAŁOŻYĆ EIBACH SPORTLINE ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 30 kwietnia 2014, 11:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 16
Lokalizacja: przemysl
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
jarek_135, cześć mam pytanie do bmw e46 320d 2003 kombi s226a s338a m-pakiet II MOŻNA ZAŁOŻYĆ EIBACH SPORTLINE ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 30 kwietnia 2014, 14:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 1886
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115743
mozna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 14 maja 2014, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 16
Lokalizacja: przemysl
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
ALE JAKI KOMFORT JEST NA EIBACH SPORTLINE >


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 14 maja 2014, 11:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 16
Lokalizacja: przemysl
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
mam jeszcze pytanie czy jak mam m-pakiet II CZY LEPSZE EIBACH SPORTLINE CZY PRO KIT ? CZY JAK ZAŁOŻE PRO KIT CZY BEDZIE RÓZNICA ? CZY AUTO SIĄDZIE NIŻEJ NIZ NA M-PAKIET ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 14 maja 2014, 13:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
jak masz sprezyny m-pakietowe to musisz od obnizenia deklarowanego przez producenta odjac -15mm
komfort jest delikatnie gorszy

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 15 maja 2014, 08:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 16
Lokalizacja: przemysl
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
czyli na eibach pro kit komfort jest gorszy ? to na sportline to juz całkiem nie ma komfortu dobrze to rozumiem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90][E87] Sprężyny Eibach Sportline
PostNapisane: 15 maja 2014, 10:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 197
pomijając fakt, że komfort jest pojęciem bardzo względnym, to nie tylko sprężyny na niego wpływają, ale zasadniczo im niżej tym musi być sztywniej

odpowiadając więc mniej więcej: tak

_________________
Obrazek
ZAPRASZAM do galerii mojej 330Ci ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL