BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 14:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 19 listopada 2014, 23:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Normalnie

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 20 listopada 2014, 00:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Leo, a jaki wyszedł koszt? I jak oceniasz trwałość tego wynalazku??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 21 listopada 2014, 00:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Ja nie byłem "klientem" więc mnie to kosztowało tyle co materiał....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 8 grudnia 2014, 08:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 238
Moje BMW: E63 ,e46 Cabrio
Kod silnika: m54B30 Ac Schnitzer
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129094
A mnie zastanawia jak wyszło Ci leo ze jak założysz wózek z dyfrem od m3 e46 to koła będą wystawać o 2 cm, u mnie się nic nie zmieniło. Wahacze zestawione są moje, piasty itp, jeżdżę juz rok i jest w porządku :-) zbieżność i pochylenia tez w normie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 8 grudnia 2014, 20:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Nie liczyłem tego gdzieś po prostu wyczytałem, zresztą przełożenie 3,6 i odcinka przy 6500 to nie tędy droga....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 10 grudnia 2014, 00:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 238
Moje BMW: E63 ,e46 Cabrio
Kod silnika: m54B30 Ac Schnitzer
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129094
To się zgadza jeśli posiada się tyle mocy jak ty :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 30 kwietnia 2016, 12:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Witam ;) . Jestem nowy na forum nie chciałem zakładać nowego tematu, więc pozwolę sobie tutaj odgrzać mega kotleta jakim jest temat szpery w e46. Najwyżej mnie zlinczujcie ;) .
Jakiś czas temu natknąłem się na taki temat na racingforum:

http://www.racingforum.pl/Pytki-cierne- ... 67588.html
oraz na to :
http://subarujusty.proboards.com/thread/5982/rwd-justy

Człowieczek z tematu wykonał coś na wzór phantom gripa i zastosował płytki cierniowe (sprzęgło olejowe) zamiast oryginalnych podkładek w mechanizmie różnicowym, do tego sfrezował trochę "tylną" stronę zębatek mechanizmu różnicowego żeby móc wsadzić grubsze sprzęgło i zastanawiam się czy dałoby się to wykonać w dyferencjale z e46 330i/325. Wiem, że temat dotyczy subaru justy, które jak wiadomo ma trochę mniej mocy ;) , ale z tego co czytałem "szpera" phantom grip pokazała, że może działać ale szybko przestaje trzymać i myślę, że przyczyna leży po stronie podkładek pod koła mechanizmu różnicowego które działają jak panewka olejowa a po dociśnięciu trybek przez phantom gripa cały mechanizm w końcu się dociera i przestaje trzymać.

Chodzi mi o "pierścień ślizgowy" na tym schemacie:

Obrazek

Zastanawiam się jak wygląda ten pierścień w dyferencjale w bmw, czy jest on płaski jak tutaj:

Obrazek

czy zaokrąglony jak tu:

Obrazek

Obrazek

Wiem, że są osoby na forum które rozbierały dyfer, tak że liczę na ich odpowiedź :)

Podobne szpery były kiedyś montowane w musclecar'ach :

Obrazek

Wiem, że tam było wiele takich płytek ale takie szpery były przewidziane, że będą działać 200-300.000 km a mi wystarczy, żeby przedłużyć żywotność takiej szpery do np. 10-15.000 co jak dla mnie wystarczyłoby na powiedzmy rok, po czym wystarczyłoby wymienić podkładki na nowe, zakładając, że phantom grip byłby odpowiednio wykonany i utwardzony tak aby nie był szlifowany przez koła mechanizmu różnicowego ;) . Płytki (sprzęgło olejowe) można by dać wykonać w http://www.makland.com.pl tak jak autor tematu o justy.

Pozdrawiam, co złego to nie ja ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 6 maja 2016, 08:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Panowie a widzieliście to:
http://olx.pl/oferta/szpera-do-bmw-e46- ... 7dH7D.html
wypytałem gościa i rzeczowo i na temat mówi wiem co prawda LSD ale cena .... :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 6 maja 2016, 08:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Ucieranie szkłem dupy :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 6 maja 2016, 11:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
To jest właśnie phantom grip a nie prawdziwa szpera lsd. Z tego co się orientowałem spina średnio przez jakieś 1000-4000 km w zależności jak kto jeździ. Później łapie coraz słabiej. Do tego spięcie jest tylko wstępne. Moim zdaniem żeby to działało w miare jak należy trzebaby dorobić podkładki cierniowe między zębatki a obudowe, ale niestety nie wiem czy są one płaskie czy "zaokrąglone"... Zresztą pisałem o tym post wyżej ale jak widze nikt tu nie ma pojęcia jak wygląda dyfer w środku :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 6 maja 2016, 16:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Nie kombinujcie bo ten phantom grip nie ma podejscia do pozadnej szpery. Znam 3 osoby ktore to mialy badz maja zamontowane - 2dyfry juz sie rozlecialy a ten trzeci jezdzi ale czy cos spina to nie wiem :) jak porownam to do quaife lsd to wydaje mi sie ze wogole nie spina.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 6 maja 2016, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
To że phantom grip szybko się kończy to wiem dlatego chce dorobić podkładki cierne. Ja tam wole pokombinowac niz wywalić 5000 na quaife do sporadycznego pobawienia się na zakrętach. Wole kupić drugi dyfer i przerobić jak w końcu się dowiem jak ma się sprawa z podkładkami. A jak się nie uda to zaspawam różnicówkę i będzie szpera 100% na okazyjne wypady ;) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 7 maja 2016, 09:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
xmarv, prosze Cie szpera 100% tym sie nie da jezdzic normalnie.Nie chcesz wydac 6 kola na quaife to kup na allegro za 3.5 bo widzialem ze ktos z Polski robi i sa. A jak dla Ciebie drogo to moze trzeba odpuscic i zmienic auto. Phantom grip co z nim nie zrobisz nie da Ci tego co porzadne lsd. To tak jakbys musial amory w aucie zmienic i nie kupil bys markowych tylko sam je rzezbil w garazu. Dla mnie to druciarstwo.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 7 maja 2016, 10:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Jeździłeś ze szperą 100% ? Bo ja jeździłem w nissanie na codzień i da się z tym jeździć normalnie i to całkiem szybko ;) . No nic każdy ma swoje zdanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 7 maja 2016, 10:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
xmarv, jezdzilem lecz nie prowadzilem. Ale z tego co zaobserwowalem to jazda byla uciazliwa i niebezpieczna. Szczegolnie przy duzych predkosciach na zakretach gdzie trzeba pilnowac zeby sie nie zabic bo auto non stop chce isc bokiem nie mowiac o parkowaniu na parkingu lub co gorsza zawracaniu na waskiej ulicy.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 7 maja 2016, 11:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Akurat zawracanie na zaspawanym dyfrze nie powinno sprawiać problemu :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 16 maja 2016, 13:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N+
Ja dodam tylko że w swoim 330cd 300km mam szpere 25% od Michała z Łodzi i działa rewelacyjne, wiec polecam go! Ori dyfer z E46, i wkład z jakiejś Mki. Przy 300km i 620nm trakcje gubi chwile na 1dynce i potem już jest pełen ogień wiec wrażenia są mega pozytywne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 18 maja 2016, 19:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 153
Lokalizacja: Szczecin / Warszawa
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 54&start=0
Konrad330cd napisał(a):
Ja dodam tylko że w swoim 330cd 300km mam szpere 25% od Michała z Łodzi i działa rewelacyjne, wiec polecam go! Ori dyfer z E46, i wkład z jakiejś Mki. Przy 300km i 620nm trakcje gubi chwile na 1dynce i potem już jest pełen ogień wiec wrażenia są mega pozytywne

Jaki mniej więcej koszt?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 24 maja 2016, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N+
To nie jest tajemnica, 3k ze wszystkim już. Dostajesz gotowy, zalany olejem dyfer. Zakładasz robisz kilka km na spokojnie i ogień :p Frajda z jazdy z szpera nieporównywalna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46, E60] Szpera?! Rewolucyjny przełom czy kolejna ściema?
PostNapisane: 30 września 2016, 08:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E86
Kod silnika: N52B30
Jeśli mowa o Michale ze Strykowa, to ja też dostałem od niego dyfer zalany olejem (co prawda do e36), most wyje okrutnie, a olej wyciekał, bo jak się okazało zostały założone używane simeringi.
Generlanie nie ja jeden jestem niezadowolony z jakość usług ww pana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL