BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 13:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Różnice pomiędzy DISA-mi w silnikach M54/M54 3.0/M52TU
PostNapisane: 14 maja 2014, 23:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 117
Moje BMW: 325i
Kod silnika: m50b25
Ponieważ zajmuje się przerabianiem kolektorów ssących do bmw , zostały mi na półce trzy DIS-y inaczej zespół regulacji kolektora który jest stosowany w silnikach m54/52tu . Zrobiłem parę fotek dla potomności aby można było porównać sobie i zobrazować czym różnią się kolektory ssące do tych silników i jaka jest różnica w przepływach powietrza :)
od lewej : M54B30 / M54B22 , M54B25 / M52TUB20 , M52TUB25 , 52TUB28
Obrazek
Obrazek
może komuś się przyda :) pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice pomiędzy DISA-mi w silnikach M54/M54 3.0 / M52TU
PostNapisane: 15 maja 2014, 14:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
czyli ten z M52TU najbardziej kastruje? podmiana na ten z M54 p&p, jakieś profity?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Różnice pomiędzy DISA-mi w silnikach M54/M54 3.0 / M52TU
PostNapisane: 9 czerwca 2014, 09:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
A jak byś je chciał podmienić kiedy wygląda na to, że gniazda w kolektorach mają inne kształty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Różnice pomiędzy DISA-mi w silnikach M54/M54 3.0/M52TU
PostNapisane: 24 lipca 2014, 23:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Zawory DISA współgrają wyłączeni z kolektorami, od których pochodzą. Można więc w M52TU zmienić kolektor razem z DISĄ pochodzący od M54 (najlepiej 3.0). Do tego potrzeba jeszcze odpowiedni adapter między przepustnicę a kolektor. Wszystko jest w tym temacie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=93336


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Różnice pomiędzy DISA-mi w silnikach M54/M54 3.0/M52TU
PostNapisane: 24 marca 2016, 15:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Linki z pierwszego postu wygasły, więc wstawiam zdjęcia, które zachowałem na komputerze:
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Różnice pomiędzy DISA-mi w silnikach M54/M54 3.0/M52TU
PostNapisane: 26 marca 2016, 00:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
To może ja przy okazji wrzucę dla potomnych taką fotkę mojej roboty pokazującą różnicę odnośnie M54 a M52TU, która również wykorzystuje to zdjęcie. ;)

Obrazek


Pozdrawiam :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Różnice pomiędzy DISA-mi w silnikach M54/M54 3.0/M52TU
PostNapisane: 26 marca 2016, 10:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
piotrek8113, jak masz te AirBox'y to byś wrzucił zdjęcie, gdzie widać różnice wlotów powietrza, które zaznaczyłeś na czerwono. Same wloty obok siebie przyłóż.

Jeszcze znalazłem takie zdjęcie użytkownika Broder z e46forum.pl:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA M54 M52TU, budowa, wnętrze
PostNapisane: 26 marca 2016, 11:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Może przy okazji mowy o zaworach DISA pokażę jak one wyglądają w środku:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Połówki "akumulatora podciśnienia" są ze sobą zgrzane dosyć solidnie, ale udało się je rozdzielić bez pęknięć.

Zaworek, który przepuszcza tylko w jedną stronę:
Obrazek

Oraz elektrozawór:
Obrazek
On też jest zgrzany dookoła. Niestety ten akurat nie był szczelny i mimo sprawnej membrany klapka w ogóle nie pracowała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Różnice pomiędzy DISA-mi w silnikach M54/M54 3.0/M52TU
PostNapisane: 5 kwietnia 2016, 23:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Tak działa sprawna DISA, w której wężykiem wyssałem powietrze przez ten malutki otworek obok klapki i podłączałem do zasilania:


Podciśnienia wystarczyło na 2 pełne ruchy cięgna, za trzecim razem klapka już się nie domknęła. W tle słychać cykanie zaworka DISY.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL