BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 10:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] M40 - swap - pytanie
PostNapisane: 22 października 2007, 16:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Piekary ÂŚlÂąskie
Mam e30 1,8 i chcialbym wlozyc jakis inny silniczek. Jaki polecacie ? Moze jest jakis ktory podejdzie pod skrzynie z 1,8 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 17:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
najllepiej m50 ale tam musisz zmieniać praktycznie wszystko. jeśli chodzi o skrzynie z 1,8 to masz niewielkie pole do popisu o ile masz wogóle. przy swapie zakóp skrzyni to najmniejszy pikuś. ale o tym juz poszukaj bo było tego sporo.
pozdro!

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 17:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Piekary ÂŚlÂąskie
A co myslicie nad wlozeniem 1,8 is ? Skrzynia pasuje takze zostnie mi komp i wiazka. Czy jest jakas roznica ? Jak z awaryjnoscia ? Jak wiadomo m40 = kle kle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 19:10 
esiue30 napisał(a):
najllepiej m50


też mi sie tak wydaje... jak już robić coś, to porządnie. IS to tylko 25KM więcej i podejrzewam, że szybko będziesz sobie pluł w brodę :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Piekary ÂŚlÂąskie
Teoretycznie tak, ale ... m50 = nowa skrzynia, wał, tarcze, komp, wiazka, łapy i to mnie przerosnie finansowo, moze masz racje ze to tylko 25 koni ale moze niebedzie "klepania" ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: ÂŁomÂża
Witam

Uważam że przekładka na IS-a jest najlepszym rozwiązaniem. Jest przy tym mało roboty i mało części do zmiany!!!. Dobrze powiedzieć "ja bym wkładał V12" tylko że u większości na gadaniu się kończy. Powiem tam wole zdrowy silnik IS niż padnięty... Sam jestem właśnie na etapie przekładki silnika. Posiadałem M40 i klekotał jak bocian, musiałem podjąć decyzję remontować czy wymieniać. Decyzja należy do Ciebie. Przy tej skrzyni i zawieszeniu jakie posiadamy najmniej kolizyjny wybór to IS.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 20:49 
MaKeL napisał(a):
"klepania"


cóż, wsadzając jakiegoś trupa z IS też możesz mieć problemy wcale nie mniejsze niż z M40.

ja mam M40, 370 tyś ponad przebiegu i nie klekocze.

warto więc się zastanowić i wszystkie za i przeciw rozważyć ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 00:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Niby mówi się że jak swapowć to opór i ogień ale nie każdy chce mieć ulicznego potwora.MaKeL jeśli chcesz tylko zmienić silnik z m40 na jakiś inny to rzeczywiście najłatwiej będzie Ci wrzucić Is bo tak jak powiedziałKamilul jest mało części do wymiany.
Jeśli kupisz Is w dobrym stanie to na plus masz to że m42 ma już łańcuch a jak on ma łańcuch to Ty masz święty spokój i więcej o te kilkanaście koników + inną kulturę pracy.Tak czy siak będziesz musiał sprawdzić sobie układ hamulcowy i zastanowić się czy np. nie zmienić bębnów z tyłu na tarcze - podobno Is miały również bębny coś mi się obiło o uszy.

Tylko zastanów się czego oczekujesz po tym swapie...
Jeśli miałbyś bawić się w 2.X to zastanów się czy nie lepiej sprzedać poczciwego i niechcianego ;) bociana i nie kupić nowego auta być może w lepszym stanie i na większym wypasie.Tak będzie najprościej. :)

Zgodzę się z Czarnym że najprawdopodobniej po swapie na Is odczujesz po jakimś czasie że mógłby być szybszy więc to też kolejny argument bo może się okazać że wydałeś kasę a i tak zmienisz auto.

Podsumowując określ sobie cele bo w przeciwnym wypadku okaże się że wydatki się zdublują lub okażą się zbędne. ;)

Pozdro

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 02:04 
CiOoS napisał(a):
wydałeś kasę a i tak zmienisz auto.


i w tym cały sęk, bo w niedługim czasie może się okazać, że należy zrobić swapa całego auta... z różnych względów...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 07:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
is to zdecydowanie za mało!
to chociaż wrzóć m20b25, 170km w seri.
bo 25km przyrostu strarczy Ci na 2 miesiące i znów bedziesz szukał czegoś mocniejszego.
wiadomo apetyt rosnie w miare jedzenia a na is'e bedziesz szybko głodny
powodzenia! ;) ;)

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 09:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Esiu a weź Ty się uspokój :D :D :P

On musi sam się określić czego chce.Ja wiem "wsadź 2.5 wsadź 2.8 " tylko czy to ma sens?A może on nie chce takich mocnych motorów.Teraz zwróciłem uwagę żę mowa o e30 ( wczoraj późno było :P ) więc tym bardziej powinien się zastanowić co chce osiągnąć.Wrzuci sobie bóg wie jaki silnik a po 2 miechach stwierdzi "a kupię sobię e36" Kase straci a co gorsza w zasadzie jej nie odzyska w żadnym stopniu.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 10:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
CiOoS, no wiadomo że kasy nie odzyska i powinien sie sam mocno zastanowić czy na pewno warto. ale moje zdanie jest takie że jak swapować to chociaż m20.
nie ukrywam ze jestem zwolenikiem e30 z duzym swapem no ale taka jest prawda ze jak swap to nie na 25km przyrostu bo to się mija z celem. :zdziwko:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2007, 16:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Piekary ÂŚlÂąskie
A mozecie przyblizyc koszta wlozenia m20 i m50 ? Nieliczac roboty tylko same czesci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL