BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 10:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] m20b25 turbo
PostNapisane: 3 kwietnia 2015, 17:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b25
poniżej zamieszczam rzeczywiste koszty projektu oraz kilka zdjęć

remont:

uszczelnienie skrzyni biegów - 80
uszczelnienie silnika - 120
planowanie głowicy, prześwietlenie + sprawdzenie szczelności zaworów - 80
nowe pierścienie - 400
honownica ręczna - 100
rozrząd - 115
pompa wody - 65
2 tubki reinsa - 60
kable + świece - 180
uszczelka pod głowice - 90

Łącznie 1290 złotych

turbo bmw:

kolektor wydechowy m21 - 40 PLN
intercooler z focusa - 20
regulator paliwa turbo works - 104
wtryski m50b28 - 95
wskaźnik doładowania VDO - 81
wskaźnik egt Turboworks - 160
obudowa wskaźników augauge - 38
turbosprężarka saab 2.3 T / 30 dni gwarancji rozruchowej / - 250
kolanka silikonowe - 340
Orurowanie dolotu - 120
usługi ślusarsko tokarskie - 280
opaski, wężyki, podkładki miedziane, śruby utwardzane, podkładki, nakrętki - 150
uszczelki wydechu - 60
uszczelki od strony kolektora ssącego - 40
kable do przekładki przepływomierza i akumulatora - 100
Rury na wydech - 120
Tłumik końcowy mini Mugen 2,5 cala - 115
filterki odm - 40
węże olejowe - 80
klej do śrub -15
cement do wydechów -15

łącznie 2266 PLN


Coe jeszcze trzeba, żeby samochód jeździł normalnie:

sprzęgło, wzmocniony docisk + tarcza kevlar - 700
Strojenie na hamowni u kolego - 500 / cały dzień roboty/

W najbliższych planach

1. negatyw przód
2. felgi WZ 138
3. Rozpórka górna przód
4. car audio
5. umyć, wyprać i napastować :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Po wystrojeniu wrzucę wykres z hamowni i wsad na 0,6 bara doładowania bez imo
Proszę o ewentualne uwagi, porady, bądź pytania, chętnie podzielę się doświadczeniem jakie zdobyłem, auto jeździ i to strasznie. Seryjne sprzęgło - nowe nie daje rady w ogóle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e 34 m20b25 turbo
PostNapisane: 3 kwietnia 2015, 19:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
-Robiłeś szliw wału ,nowe panewki ? - chyba wiesz że m20 ma z tym bolącze ???
-Odprężałeś silnik? jaka uszczelka?
-Te filterki na odmy to se daruj :/ szybko się zatkają mgiełką olejową i nie bedą puszczać,efekt taki że zaczną się wycieki oleju z uszczelek (przerabiałem ten temat z tymi filterkami). :D
-pomyśl o wywaleniu wiskozy i zastąpieniu go elektrycznym -odciąży pompe, zwiekszy moc i moment
-o wymianie weży od układu chłodzenia przynajmniej (termostat-pompa, chłodnica-termostat górny) na silikony, bądz nowe te stare zaraz rozerwie :/
-zegary bym dał w środkowe kratki nawiewu

Na jaką moc celujesz ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e 34 m20b25 turbo
PostNapisane: 3 kwietnia 2015, 21:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b25
bawarczyk88i napisał(a):
-Robiłeś szliw wału ,nowe panewki ? - chyba wiesz że m20 ma z tym bolącze ???
-Odprężałeś silnik? jaka uszczelka?
-Te filterki na odmy to se daruj :/ szybko się zatkają mgiełką olejową i nie bedą puszczać,efekt taki że zaczną się wycieki oleju z uszczelek (przerabiałem ten temat z tymi filterkami). :D
-pomyśl o wywaleniu wiskozy i zastąpieniu go elektrycznym -odciąży pompe, zwiekszy moc i moment
-o wymianie weży od układu chłodzenia przynajmniej (termostat-pompa, chłodnica-termostat górny) na silikony, bądz nowe te stare zaraz rozerwie :/
-zegary bym dał w środkowe kratki nawiewu

Na jaką moc celujesz ???


1. nie robiłem szlifu, silnik ma 200 000 ori przebiegu, wszystko było mierzone i sprawdzane panewki w stanie idealnym, czopy idealne bez owali
2.co do filterków pewnie masz racje, będę je wywalał
3. co do wiskozy wyrabia się,przy pierwszych testach przy pałowaniu olej 105. woda 97 i nie przekroczyły tych wartości.
4.Co do zegarów to tak najlepiej było je widać :)

Silnik seria nie odprężonym, uszczelka 2,06, cr 9,6. Celuje w 250 km, 350 nm, nadmieniam, że samochód do codziennie jazdy nie na tor i z dobroci turbiny
będę korzystał nie na co dzień


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e 34 m20b25 turbo
PostNapisane: 4 kwietnia 2015, 08:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Dobrze iż zacząłeś od remontu :ok: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e 34 m20b25 turbo
PostNapisane: 4 kwietnia 2015, 10:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
-Co do wiskozy to nie chodzi mi o temperature, czy sie wyrabia czy nie, Po prostu bez niej silnik bedzie miał lżej,
lepiej sie wkrecał i mocy troszkę przybedzie a i pompa wody sie ucieszy :)
Po prostu elektryczny w tym przypadku moim zdaniem jest lepszy ;)
-co do tych filtrów na odmy to nie musisz ich wyrzucać zrób w nich otwór na wylot (w tej blaszce u góry,dość duży ) wtedy będą wyglądać i spełniać swoją funkcje :D
Jeżdzisz bez filtra powietrza ???(chyba tylko jakiś stożek) ?
Nagraj jakiś filmik jak to jezdzi ,pracuje :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e 34 m20b25 turbo
PostNapisane: 4 kwietnia 2015, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b25
bawarczyk88i napisał(a):
-Co do wiskozy to nie chodzi mi o temperature, czy sie wyrabia czy nie, Po prostu bez niej silnik bedzie miał lżej,
lepiej sie wkrecał i mocy troszkę przybedzie a i pompa wody sie ucieszy :)
Po prostu elektryczny w tym przypadku moim zdaniem jest lepszy ;)
-co do tych filtrów na odmy to nie musisz ich wyrzucać zrób w nich otwór na wylot (w tej blaszce u góry,dość duży ) wtedy będą wyglądać i spełniać swoją funkcje :D
Jeżdzisz bez filtra powietrza ???(chyba tylko jakiś stożek) ?
Nagraj jakiś filmik jak to jezdzi ,pracuje :cwaniak:



1. na razie visko zostaje, gdyż mam pilniejsze wydatki, ale spróbuje zastosować ten patent w maju 2015
2. filtry spreparuje jak polecasz, myślę, że wiedzę tą masz doświadczalną wiec skorzystam
3. Fakt nie ma filtra ale tylko dlatego, że samochód jeszcze w budowie na półce leży grzybek simoty, ale to już po umyciu wszystkiego i poskładaniu na czysto
4. co do filmu, po strojeniu wrzucę film + wykres z hamowni ale to za jakieś 2- 3 tygodnie, też nie jes[*]em zadowolony ale wstrzymuje mnie sprzęgło :(

A ta w ogóle zapraszam do dyskusji innych użytkowników, wiem że M20 to przeżytek, ale silnik jest prosty, niezawodny i ma potencjał, a ceny części to już rewelacja rozrząd - pasek + napinacz / oryginał / 115 pln, pompa wody / zamiennik / - coś około 50 pln itd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m20b25 turbo
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, 12:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Dawaj ! Ten film i wykres :]
Sam przymierzałem sie to tematu turbo w m20 nawet silnik troszke przygotowłem pod to ale z czasem odpusciłem a miałem b27(eta) na głowicy i osprzecie z b25 :hyhy:
m50b25 letko zostawała .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m20b25 turbo
PostNapisane: 6 maja 2016, 13:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
tak sie sklada ze to BMW trafilo do mnie po tym tuningu ze tak to okresle amator malo powiedziane auto po tym zabiegu sie zapalilo dobrze ze nie splonelo
weze zamiast zakute w oplocie zwykle wodne doprowadzajace olej jaki i odprowadzenie za krotki spust olejowy od turbo przez co zapalilo sie auto
chlodzenie to samo
uszczelnienie tak tanio wyszlo bo zamiast uszczelek zastosowano kilka tubek sylikonu mam to na foto i nie omieszkam dolaczyc w pompie olejowej po rozebraniu malu jez sylikonowy bo silnik zaczol tracic cisnienie skrzynia biegow cieknie nadal
i wiele innych tematow szkoda mi wlasciciela tego auta pozdrawiam krysiek :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m20b25 turbo
PostNapisane: 6 maja 2016, 14:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 841
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E30+E36+Z3+E61
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=149858
viewtopic.php?f=6&t=171187
Już na zdjęciach widać, że to jakaś monster rzeźba... co Cię podkusiło, żeby to kupić?

_________________
E30 323i Bahamabeige '85, E36 328i Hellrot '95, Z3 Cosmos-schwarz '98
ex E30 325i Bronzitbeige '85, Toyota Camry USDM '87, Toyota Carina II '87, Citroen BX Break '94, Volvo 940 '92, Audi Coupe V8 '89, Clio Sport Ph1 '00


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m20b25 turbo
PostNapisane: 6 maja 2016, 15:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
To nie mnie tylko mój kolega dokonał zakupu i teraz ma skarbonkę :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] m20b25 turbo
PostNapisane: 9 maja 2016, 23:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Kolega będzie potrzebował teraz dużo czasu i kasy :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL