BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 10:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
TC-PERFORMANCE, czekam na jeszcze parę ciekawych informacji o moje osobie .
To co piszesz nie jest prawdą , oczerniasz mnie publicznie zresztą zrobiłeś to wiele razy Ty i twoi współpracownicy .
Informuję Cie , że skonsultuję dzisiaj twoje poczynania w sieci z prawnikiem , przedstawię mu wiele ciekawego materiału który zgromadziłem na przestrzeni kilku lat. Uwierz mi Twój " hejt" jest wyjątkowy.
Sądzę że dalsza dyskusja jest zbędna , nie jesteś anonimowy więc znalezienie adresu do wysłania pozwu nie będzie kłopotem.

Pozdrawiam.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 10:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Powinniście to rozstrzygnąć w pojedynku na gołe klaty (albo brzuchy), a nie przez papugi. To by było coś - walka tytanów i forumowych legend koksowania :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 10:15 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
j27 napisał(a):
Powinniście to rozstrzygnąć w pojedynku na gołe klaty (albo brzuchy), a nie przez papugi. To by było coś - walka tytanów i forumowych legend koksowania :cool:



:rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 10:20 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
adres mojej firmy

TC-PERFORMANCE

33 WOODCROFT AVENUE
LE26HU LEICESTER
UK
tel. 077 94 234 052

IP nie wiem nie chce mi się sprawdzac :)

nie obchodzi mnie Twoje zdanie , trzeba było się nie chwalić ludziom dookoła :)

o jakim hejcie Ty mowisz ? powiedziałem Ci rób coś dobrze nie patrz na innych a Twoja praca się sama obroni ale Ty znów wkoło to samo ... dorośnij chłopie , jeśli myślisz że ktoś coś tu pisze bo to rynek potencjalnych klientów to jesteś w błędzie . nasi klienci to 95 % ludzi spoza forum , firmy mniejsze lub większe , bardziej znane i mniej znane ... pamiętaj zawsze co robisz innym wraca do Ciebie i to się bardzo dobrze sprawdza w tym przypadku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 10:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Pan TC nie ma imienia ani nazwiska oraz mieszka w firmie.
Przykro mi.

Nie mniej jednak dziękuje za kontakt w tej sprawie.

Sądzę że merytoryczna dyskusja z TC ,JNX ,nie nastąpi .
Proszę administratora o zapoznanie się z treścią dialogu .
Oraz o podjęcie decyzji , czy sprzątać czy wywalać.
Temat został po prostu mocno zabrudzony.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 16:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Ja to widzę tak:

Jak TC-PERFORMANCE napisze jeszcze cokolwiek w tym temacie, nie ważne jak głupiego czy mądrego to zarobi ode mnie bana, bo już mam dość tych gierek podjazdowych na żenująco niskim poziomie w temacie, który wielu ludzi może zainteresować i ma niemałą wartość merytoryczną.

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 8 maja 2015, 09:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 619
Lokalizacja: Przemyśl/Wrocław
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168198
Ciekawa sprawa z tymi turbinami, dobrze wiedzieć :) a czy wiadomo coś na temat turbin z dwu litrówek? (m47n2 a n47 ) też można by z dwóch zrobić jedną ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 9 maja 2015, 21:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57
Ja ze swojej strony chciałbym tu podziękować Krzyśkowi z Nysy ,ps Roger, za fachową i profesjonalną robotę. Chodzi właśnie o założenie do e 39 530d tej fajnej turbinki gt2260. Autko teraz zbiera sie po prostu przefajnie. Pełna przyjemność z jazdy. Dzięki Krzychu. :super: zasłużyłeś na dobre :piwo: każdemu polecam tego faceta. Ma duża wiedzę i wszystko co potrzebne do profesjonalnej roboty. Pozdrawiam Piotrek czestochowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 maja 2015, 20:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Witam,
szkoda, ze ten watek nie powstal 2 lata temu jak kupilem 530xd E60 LCI 235ps z uwalona T (widzac "pustynie" jezeli chodzi o zmiany/przebudowy T kuplem nowe t)

"LCI" ma seryjnie wtryski jak 535D 286ps ale T jak 231ps... i to T jest waskim gardlem - GT2260
Mam dpf, egr, klapki + fmic.pl-owy icek + czip
Z moich obserwacji wynika, ze seryjne T przy okolo 3tys laduje nawet ponad 1.7 natomiast z obrotami niemilosiernie puchnie i przy 4tys nie trzyma juz nawet 1.6
(ponizej logi, stan mojej przeplywki jest mi nieznany, mapa kalibracji wtryskow/duration/ jest dziewicza wiec dawka w logach powina byc w teorii rzeczywista)

Obrazek

Male podsumowanie tego co tu przedstawiliscie
Alternatywa dla seryjnej T w e60 530d (kolejnosc przypadkowa) byloby:
gt2260 z wirnikiem kompresora 64mm (przorobke robi za znosne pieniadze perun)
gtb2260 z "fki"
gt2260 z wirnikiem 69 (jezeli dobrze zrozumialem przy wirniku turbiny seryjnym?)
gt23/25 71 wirnik turbiny z gt23 czy 25+ wirnik kompresji 71mm (czyli jak wieksza T z 535D)


Wariant gt2260+ wirnik 64mm ma jeden mi znany user i z dpfem na wtryskach 231psowych niby wyszlo 320ps (tuner mi nieznany ale chyba kumaty bo wiem, ze podnosil ponad 1600 cisnienie na wtryskach by podniesc ich wydajnosc - pewnie byly waskim gardlem)
Plus: auto po zamontowaniu upgradowanego T nadawalo sie normalnie do uzytku wiec wiekszy wirnik nie rozwalil kalibracji T jak ktos wyzej to sugerowal, niska cena, wg wykresu moc pojawia sie podobnie jak na seryjnej T (wiec lag chyba jakos nie rosnie)
Minus: auto schodzac z obrotow robi hrrry (turbo surge czy jakos tak - moze tuner dal d... a moze konsekwencja grzebania, ogolnie wg peruna T jest do 350ps do osiagniecia ale jakos zadnego przykladu takich wynikow podac nie potrafili)

Wariant gt2371 (czy gt25) ma jedno auto z tego forum chyba z 370ps (czy jakos tak)/oczywiscie wtryski od 535, wydech przelotowy i ine mody)
Plus: moc
minu: T z dolu zbiera sie gorzej niz seryjne T w aucie z DPFem + czip
(excel - seryjne T a ponizej z wirnikiem 71mm)
Obrazek
(71mm 1bar lapie przy okolo 1930 a seryjne T z dpfem przy 1740 - wiec 150 obr wczesniej)

wariant gtb2260: ma jeden user w E46?...
Plus: zakladam trwalosc
Minus: olbrzymi naklad pracy by to w E46 osadzic
czy osadzenie tego w E60 to tez taka masakra? Czy sterownik z GTB nadaje sie do E60 czy to inna bajka i tzeba bawic sie w przekladanie go, kalibracje itp?

Szczerze mowiac na przykladzie tego wykresu
viewtopic.php?f=86&t=141858&start=840
nie widac, zeby to GTB wstawalo tak superasnie - czy ktos ma logi tego T jak pompuje do 2000 i jak przy 4tys?

Jezeli chodzi o mnie
Wariant z GTcos71 raczej skreslam bo z DPFem moze i tak wyjsc zong z megamocami a do tego wstaje wolniej niz gt2260 i pewni koszt
Wariant z GT2264 jest interesujacy bo jest tani i mam stara T na eksperymenty - boje sie, ze skonczy sie calosc na +20 koni wzgledem seryjnej T co bez hamowni nie bedzie do odczucia
Wariant z GTxx69??? jest mi nieznany i chetnie bym sie o tym czegos dowiedzial
Moze... GTB2260 z wiekszym wirnikiem np to 69 (czy 64) ?????

W merolach gtb2260 jest z chlodzeniem woda... czy wyprowadzenie chlodzenia woda to operacja na poziomie podobnyn jak robi kazdy gazownik montujac parownik czy to inna bajka i paroma wezami i 3nikami nie da sie tego zrobic?

Zlogowalem/jakies 2 tygodnie temu/ parametr "OXICCD_TPRE" (Abgastemperatur vor Oxidationskatalysator)... MAX!!!! to 390stopni wiec chyba chlodzenie woda przy tych temp to raczej bez sensu?

Jezeli macie czy mozecie pozamieszczac logi z ladowania od obrotow dla poszcz wariantow?... bo takich informacji cholernie brakuje na sieci...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 6 czerwca 2015, 20:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: n57
Panowie ale wy dyrdymały piszecie. Tak jak Leo napisał. Montaż mechaniczny wykonał Leo strojenie Mirass.

jnx - ty chyba nie wiesz jak zbudowane jest turbo. Wirnik gorący z ośką to całość.
GTB22 i Gt22 ma ten samą średnice ośki
Wcześniej pokazan był wirnik z GTB2260 z f10 na tym życzę max 340 i będzie problem ze wstawaniem.
Trzeba dużo wiedzy aby pobudzić turbo z małym EGT.

Nie mogę napisać wszystkiego o mojej turbinie bo to kosztowało kase i dużo pracy. Turbo jest na wyrost bo chce iść dalej z moca.
Roger - nysa, przemek4net jesteście super teoretykami internetu i exela.
przemek4net tak turbo wstaje później ale i tak mam więcej momentu niż 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 6 czerwca 2015, 23:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
walus82 napisał(a):
Roger - nysa, przemek4net jesteście super teoretykami internetu i exela.
przemek4net tak turbo wstaje później ale i tak mam więcej momentu niż 530d

pozwole sobi tez na mala zlosliwosc
moj samochod nadaje sie do codziennej eksploatacji, mam pelnowymiarowy akumulator (konsekwencja wywalania aku by bylo miejsce na drugi wydech masz za maly) i nie musze sie zastanawiac czy majac wlaczone radio przez 3 min zapale auto, jak stoje na swiatlach nie musze sie zastanawiac czy mi sie samochod nie przegrzeje bo cos tam (wtryski zle skalibrowane czy cos tam Ci grzeje ten samochod), moge spakowac walizki i jechac bez obaw do Szwajcarii ze mnie policja zatrzyma, moge wjechac do centrow niemieckich miast jak Kolonia (bez germanskiej naklejki z norma spalin - kicha/raczej sie tam nie wybieraj)... jednym slowem do palenia gum ma parkingu pod Korona Twoj samochod to bomba... ale do jazdy juz niekoniecznie (to mala zlosliwosc... gdyby byla duza napisalbym to w watkach z opisem Twojego auta na tym i na innym forum / zapewne nie wspomniales o tych nidogodnosciach?)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 09:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Panowie, darujcie sobie złośliwości. Nic nie wnosicie do tematu poza głupimi uwagami. Jeśli macie osobiste awersje to wyjaśnijcie między sobą na PW.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 1 września 2015, 09:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 52
Lokalizacja: Polańczyk
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143977
Obiecałem Rogerowi że jak shamuję auto to zapodam wykres.
Zmieniona została turbina na gt2260 2 lata temu i dopiero teraz mam wykres, bo byłem modzić coś więcej.
W międzyczasie założyłem większy cooler z fmic, założyłem filtr K&N i wydech przelot 3".

Wykres po programie od Rogera prezentuje się tak:
Obrazek

Po pomiarach przystąpiliśmy do strojenia auta na nowych czujnikach.
Po kilku kręceniach auta do czerwonego i kilku przeładowaniach coś się uwaliło w turbinie.
Zaczęła grzechotać jakbyśmy tłumik ciągneli po asfalcie i auto puściło dyma... stało sie to 300km od domu :(.
Tuner powiedział że doładowanie było ustawione na nieznacznie większe niż poprzednie, więc pewnie to była już końcówka jej żywota, a dodatkowy stres poprostu ją wykończył.

Pytanie, co mogło się uwalić, czy oddawać ją do regeneracji, czy szukać od razu następnej turbiny?
Może wy coś pomożecie.

Aha, odpięliśmy wężyk podciśnienia i autem wróciłem normalnie do domu z lekko grzechotającą turbinką, bez większego dymu. Po odpaleniu słychać jak t sie rozkręca i gwiżdże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 1 września 2015, 10:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam ,szkoda że dałeś wkładać komuś łapy.To co było zrobione w Twoim aucie było naprawdę optymalne.
Szkoda mojej pracy i Twojej kasy.
umek napisał(a):
Po pomiarach przystąpiliśmy do strojenia auta na nowych czujnikach.

Zastanawiam się o czym piszesz ?

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 1 września 2015, 14:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 52
Lokalizacja: Polańczyk
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143977
Roger-Nysa napisał(a):
Witam ,szkoda że dałeś wkładać komuś łapy.To co było zrobione w Twoim aucie było naprawdę optymalne.
Szkoda mojej pracy i Twojej kasy.
umek napisał(a):
Po pomiarach przystąpiliśmy do strojenia auta na nowych czujnikach.

Zastanawiam się o czym piszesz ?


Zmieniłem czujnik w kolektorze ssącym i na listwie żeby jeszcze coś z autka więcej wycisnąć, bo szacowana moc po Twoim programie miało być 230-240KM, a po zmianie czujników można dojść podobno do 280, więc próbowałem... i tak to sie skończyło niestety. Kilka razy udało mi sie poprzyspieszać bez błędu DDE i bez przeładowania to naprawde autko zrobiło sie jeszcze żwawsze.
Sztangi nie udało nam sie ustawić przy zmianie turbiny i może te moje ustawienia jej troche zaszkodziły, kilka razy łapałem "surge" turbiny, a to podobno jest szkodliwe.

Jutro zabieram sie za wykręcanie gt2260.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 2 września 2015, 12:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Kto ci takie coś podpowiedział ? I kto Ci po mnie podkręcał auto.
umek napisał(a):
Zmieniłem czujnik w kolektorze ssącym i na listwie żeby jeszcze coś z autka więcej wycisnąć


Czujnik w kolektorze mierzy do 2,487 i z doświadczenia wiem że podmiana na inny nie robi żadnej roboty , nawet powiedział bym że zabija temat bo przesuwa się skala przez co źle mierzone jest ciśnienie atmosferyczne , wyjściowo. Przy czujniku Cr nigdy nie grzebałem nie było potrzeby ponieważ spokojnie ogarnia 1450 atm.

Ja ustawiłem Ci 2,5 albo 2,55 nie pamiętam, więc i tak delikatnie poza skalą pomiaru. Powietrza było wystarczająco a 2,6+ "bost" to może być faktycznie już dużo dla tej turbiny. Ile na tym nowym programie i w jakim zakresie obrotów kazał dmuchać turbince ten kto robił program ?
Jeśli idziesz w większe ciśnieni niż 2,5bara sugeruję do analizy sytuacji korzystać z zewnętrznego wskaźnika doładowania.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 2 września 2015, 13:43 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
jeśli zmieniamy na inny czujnik należy dokonać modyfikacji jego linearyzacji w sofcie . w ten sposób można dopisać dowolny sensor do ecu .
druga sprawa nie można ustawiać zadanego cisnienia , tym bardzie SVBL ( głównego limitera boost ) ktore jest ostatnim limiterem którego przekroczenie prowadzi do trybu awaryjnego w tym sterowniku aby chronic turbosprężarke , ponad wartosci jakie ogarnie czujnik doładowania . i teraz tak naprawde ani zaworek n75 nie mial szans na zbicie cisnienia ani tak naprawde nigdy sie nie dowiemy czy dmuchało 2.5 a moze 2.6 ...
w seryjnym czujniku da rade delikatnie rozszerzyc skale do tych 2.5x ale żeb y podać dokładną liczbę musiałbym zerknąć w soft


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 2 września 2015, 16:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 52
Lokalizacja: Polańczyk
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143977
W wielu tematach na różnych forach jest o tym, że trzeba wymienić te czujniki i sam to zrobiłem.
Gość który to robił to w sumie mój znajomy, który miał już z takim autem doczynienia w podobnej konfiguracji.
Nie wiem jakie dokładnie wartości powprowadzał, ale może sam się tu wpisze i porozmawiacie bardziej merytorycznie.
Czujniki były skalibrowane czy jak to napisał TC-PERFORMANCE - była dokonana modyfikacja linearyzacji, bo przed tym silnik klekotał na jałowym, a po się uspokoił.
Wiem że ciśnienie na listwie było dane w okolicach 1600 atm, a na turbo mówił że podniósł niewiele niż to co było bo już było dużo od Rogera. Obniżył też wartość dla limitera, czy zaworka n75 (nie wiem dokładnie).
Jadąc na 4 biegu z butem w podłodze powyżej 4 tys. rpm wszedł w tryb awaryjny, później na 3 turbina zawyła dość głośno i następny but to już to rzężenie i dym...

Podobno powyżej 4krpm przy tej turbinie bardzo rośnie EGT, a chwile tak jeździło i może to było przyczyną...
Chciałbym wiedzieć co się stało, żeby w przyszłości nie powtórzyć tego samego błędu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 13 września 2015, 20:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Cytuj:
Przy czujniku Cr nigdy nie grzebałem nie było potrzeby ponieważ spokojnie ogarnia 1450 atm

problem w tym ze bez cisnienia by wtrysnac wache musisz wydluzyc czas wtrysku... a im szybciej sie silnik krecie tym tego czasu jest mniej
wersja 231/272/235/286 chodza seryjnie przy bucie na 1600
Wersje 235/286 sa wyskalowane "w duration" do 1800 (serujnie tez chodza do 1600)

Cytuj:
Ja ustawiłem Ci 2,5 albo 2,55 nie pamiętam, więc i tak delikatnie poza skalą pomiaru. Powietrza było wystarczająco a 2,6+ "bost" to może być faktycznie już dużo dla tej turbiny.

mam auto, w ktorym T zaczela olejem walic w wydech przy okolo 160tys w zupelnie seryjnym aucie serwisowanym w ASO tym samym w ktorym bylo kupione jako nowe
ja turbine wlozylem na starcie nowa, seryjna gt2260... obecnie chodzi na 1.7 przy 4tys (dlaczego na 1,7 a nie 1.8? Odpowiedz jest prosta: wiecej przy tych obrotach juz nie laduje :), przy 3tych hakiem powyzej 1.8 ) .. i nie pada
To co jest za duzo / nie za duzo to kwestia szczescia, uzytkowania (ja cisne jak wyprzedzam ale jezdze na codzien spokojnie... nie startuje na torze, nie sprawdzam czy wyciagnie 300 itp)
Wiecej: czujniki temp w wydechu nie notuja wiekszych temp niz 400z hakiem st latem wiec w sumie nawet limiterow momentu na EGT nie trzebaby ruszac

Twoja gt2260 moze padla bo byla juz padaczkowata...
Ze zwyklej przyzwoitosci wypada przed puszczeniem kogos na ulice sprawdzic kabelkiem czy auto trzyma zadane ladowanie...

Cytuj:
Chciałbym wiedzieć co się stało, żeby w przyszłości nie powtórzyć tego samego błędu

od 20 lat w vw-genowym vagcomie jest fcja zapisu "live data" (tam to sie nazywa "logi dynamiczne") do pliku CSV. W Inpie tego nie ma ale sa softy, ktore to potafia w bmw
Jednym slowem ktos kto bedzie cos grzebal Ci w przyszlosci ma przygotowac np w formie pliku CSV dane z kolumienkami
obroty, cisnienie zadane, cisnienie faktyczne, przeplyw pow (biedzie pewnie o d... rozbic bo obstawiam, ze poza skala mafu bedziesz), dawka paliwa, cisnienie RP, moze poczatek wtrysku
Ustawic to jedno... ale czy sprzet sie tego sluchac bedzie to drugie. Czy ty jako klient dostaniesz te dane to osobny temat ale nie wyobrazam sobie dobrze wykonanej uslug cziptuningu bez sprawdzenia tego
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
tu masz przyklad loga z 1.9tdi AFN (auto z lat 90tych)
http://vaglog.pl/log_227488.html

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 27 września 2015, 11:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Bardzo ciekawy temat. Czyli wniosek taki ,ze turbina jaką proponuje Roger da finalnie mniej mocy ,ale szybciej będzie wstawac? A hybryda to często kiespki pomysł?
Chciałem tez zauwaźyc, nie wiem czy słusznie ala sama waga to nie wszystko przy wstawaniu turbiny. Czy to nie jest tak jak z kołem? Im większe tym wolniej sie rozpędza, ale uzyskuje większą prędkośc maksymalna? I odwrotnie im mniejsze koło tym szybciej sie rozpędza ale uzyska mniejszą prędkośc maksymalą. Więc koło kompresji nawet o tej samej wadze ale większe będzie wstawac puźniej niź koło mniejsze. Dobrze myślę?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL