BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 09:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 27 września 2015, 11:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
alduwiel napisał(a):
. Więc koło kompresji nawet o tej samej wadze ale większe będzie wstawac puźniej niź koło mniejsze. Dobrze myślę?


Coś w tym jest :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 28 września 2015, 22:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 52
Lokalizacja: Polańczyk
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143977
przemek4net napisał(a):

Twoja gt2260 moze padla bo byla juz padaczkowata...
Ze zwyklej przyzwoitosci wypada przed puszczeniem kogos na ulice sprawdzic kabelkiem czy auto trzyma zadane ladowanie...


Wydaje mi sie że przez 2,5 roku (pomimo tego że też wolno jeżdżę) dostawała po troche w dupe ta turbina przez zbyt wysokie ustawienie doładowania i limitera ponad wartosci które może zmierzyc czujnik.
Próbowałem co jakiś czas regulować sztangę to albo był lag duży, auto buczało (mam przelot), albo mniej buczało przeładowywała i wpadała w rezonans przy wchodzeniu i schodzeniu z obrotów. Silnik też tak jakoś twardo pracował, aż szkoda mi było tego auta.

Przy okazji regeneracji "za znośne pieniądze u peruna" zwiększyli mi wirnik w gt2260v i ma dmuchać do okolic 330KM przy nie zwiększonym lagu.
Chłopaki powiedzieli, że geometrie też ustawili, a w rzeszowie sie dowiedziałem że pewnie na oko, bo nie mają tam takiej maszyny...hmm

Tylko teraz nie dość że sie martwie, czy następny program nie zrobi tego samego z turbiną, albo co gorsza z silnikiem to jeszcze podobno trzeba rozkręcać miske olejową i czyścić wszystko z opiłków (w rzeszowie chcą mi to czyścić), które tak samo mogą załatwić turbine i silnik... osłuchałem sie tylu teorii że chyba już mam depresje od tego.

I tak z docelowych paru stówek na nowy soft, robi mi się kilka tysięcy kosztów i wielka niewiadoma czy to wszystko bedzie wgl sprawnie jeździć i jak długo. Normalnie mam ochote wrócić do serii i nie denerwować sie tym wszystkim.

Doradźcie, jak to mądrze teraz rozwiązać?
Turbo już jest zamontowane, cooler wyczyszczony olej niezmieniony. Autem sie przejechałem nie wiem czy stety, czy niestety, ale musiałem uszczelnić wyciek z wtrysków przed nastepnym strojeniem i tam też sie dowiedziałem że cieknąć może przez właśnie zły soft - za duże ciśnienie i wypycha ropę. Lekko cieknie dalej, ale po przejażdżce widać że na pewno geometria jest lepiej ustawiona, auto równo przyspiesza, nie buczy przy ok 2000rpm i silnik pracuje delikatniej.

Aha, jeszcze dodam że części turbiny praktycznie wszystkie były wymieniane poza geometrią i gorącą str., ale żadna łopatka sie nie ułamała więc jakiś większych ciał stałych nie powinno być w oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 września 2015, 08:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć.
Nie wiem co się stało w końcu z Twoją turbiną, ale wątpię aby jakieś opiłki były w silniku.
Jeśli pękł lub ukręcił się wałek to opiłków nie będzie.. niby od czego.
Cieknące wtryski od zbyt dużego ciśnienia na cr ...teoria z kosmosu.
Nie da się takiej modzonej turbiny ustawić do danego auta dobrze pod żadną maszyną, to można zrobić tylko na aucie .
Dobrze jest stroić turbinę na drodze pod obciążeniem. Czasem udaje się wstrzelić na " oko" kręcąc turbo na stole.
Pamiętaj że na pracę zmiennej geometrii składa sie wiele czynników.
Zawór podciśnienia
"Gruszka na turbinie"
Magistrala vacum , szczelność wielkość.
Wydajność pompy vacum. Auto nie jest pierwszej młodości a ja widziałem w tych rocznikach vacum które zaciągało max -0,7 na zimnym a po zagrzaniu spadało do -0,5. To też warto sprawdzić.

umek napisał(a):
Przy okazji regeneracji "za znośne pieniądze u peruna" zwiększyli mi wirnik w gt2260v i ma dmuchać do okolic 330KM przy nie zwiększonym lagu.


Trzymam kciuki za 330koni i mniejszy lag ;)

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 września 2015, 08:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
A ja mam pytanie ciut z innej beczki :

Czy jest możliwe zamontowanie w e46 320d m47n turbiny gt2256 bez przerabiania łapy ? Turbina nie jest duża (tak jak np gt2260). Czy próbował ktoś takiego zabiegu?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 września 2015, 08:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
umek współczuję ja mam podobne cyrki tylko ,że walczę od marca ,a zanosi się na to ,że tak samo to długo potrwa...

Nie poddawaj się. Zazwyczaj meta jest właśnie za tym nacięższym ostatnim zakrętem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 12 października 2015, 19:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
///david napisał(a):
A ja mam pytanie ciut z innej beczki :

Czy jest możliwe zamontowanie w e46 320d m47n turbiny gt2256 bez przerabiania łapy ? Turbina nie jest duża (tak jak np gt2260). Czy próbował ktoś takiego zabiegu?

Również interesuje mnie ten mod, teoretycznie powinna starczyć na 230-240km tylko ciekawi mnie która turbina z dolnych obrotów będzie lepiej dmuchać gt2256 czy gt2260?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 października 2015, 23:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Ta mniejsza 2256


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 października 2015, 23:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
GT2256 nie mieści się w seryjnym miejscu w 320d - sprawdzałem. Druga rzecz - ta turbina nie jest warta wsadzenia. Wstaje gorzej od gt2260 (która i tak w 320d bez dymu wstaje ospale).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 28 listopada 2015, 10:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 144
Moje BMW: E60 535D+
Kod silnika: 306D5
Mam nadzieję, że to dobry temat na zadanie tego pytania. Mam E91 330xd M57N2 i chciałbym osiągnąć 300+ i teraz pytanie jaką turbinę najlepiej założyć? GTB2260 z F10 czy może lepiej przerobić moją na hybrydę, chyba że ktoś wie o jeszcze lepszym rozwiązaniu? Chciałbym żeby turbinka była wydajna na ok. 400ps , żeby można było lajtowo dmuchnąć w granicach 350ps.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 30 listopada 2015, 22:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
A czy ktoś się orientuje ile wynosi średnica wewnętrzna wylotu spalin w gt2260

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 6 grudnia 2015, 20:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Nikt nie pomoże

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 6 grudnia 2015, 22:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
patrick napisał(a):
Mam nadzieję, że to dobry temat na zadanie tego pytania. Mam E91 330xd M57N2 i chciałbym osiągnąć 300+ i teraz pytanie jaką turbinę najlepiej założyć? GTB2260 z F10 czy może lepiej przerobić moją na hybrydę, chyba że ktoś wie o jeszcze lepszym rozwiązaniu? Chciałbym żeby turbinka była wydajna na ok. 400ps , żeby można było lajtowo dmuchnąć w granicach 350ps.


Pozostaje Ci Hybryda lub jakaś większa turbina,seryjna gtb2260 nie robi szału przy 3l dieslu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 9 grudnia 2015, 20:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
A więc sam sobie udzieliłem dzisiaj odpowiedzi przy okazji wymiany wkładu turbiny w x3 a więc gt2260v na wyjściu z turbiny ma 58mm a w najwęższym miejscu 56mm a więc według mnie 2,5cala wydech powinien wystarczyć gdyż i tak turbina ma wąskie gardło , a przy okazji poszukuje padniętej gt2260 jak ktoś ma to dawać znać

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 28 grudnia 2015, 22:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Takie pytanie czym się różnią te dwie turbiny Gt2556 i Gt2260 jakie mają średnice wirniki?? bo z tego co widze to muszle zimne jako obudowy są te same czyli można większe koło kompresji założyć ale co z wydechem?? według nr,turbiny jest już większe seryjnie w gt2556 , i tak idąc tym tropem jak by założyć koło kompresji 64mm ma to sens czy nie

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 8 maja 2017, 16:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 232
Przegladajac rozne projekty znalazlem w sieci zdjecia compacta z silnikiem 3.0d.

Może ktoś napisać z czego on ma założony żeliwny kolektor z vband oraz na jakiej bazie jest zrobiona hybryda ? Kolektor wydechowy z n57 pasuje ? .

Obrazek
Obrazek

oraz wykres przy 2.0bar Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 10 maja 2017, 08:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 174
Lokalizacja: SPS
Moje BMW: f36 435d
Kod silnika: n57z
Kolektor masz z m57 standard pod v band. Turbo wygląda mi na połączenie gorącej strony od gt2260 z przodem od gtb. Co do samej mocy to lipa, spada od 3500 tys, moment też tragiczny zrobiony w pik. Auto będzie miało niezły strzał mocy ale góra jest słaba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 19 czerwca 2017, 16:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Ja czekam na hybrydę gt2556 ma w srądę przyjść, zobaczymy jak to się spisze w porównaniu z gt2260 zdam relacje co lepsze i jak cenowo

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 19 czerwca 2017, 20:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
CHEMIK211 napisał(a):
Ja czekam na hybrydę gt2556 ma w srądę przyjść, zobaczymy jak to się spisze w porównaniu z gt2260 zdam relacje co lepsze i jak cenowo



będą grube kunie :super: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 19 czerwca 2017, 21:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Najpierw maks co układ wtryskowy pozwoli a później zobaczymy

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 11:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46 330cd
Kod silnika: m57n
[/quote]
od 20 lat w vw-genowym vagcomie jest fcja zapisu "live data" (tam to sie nazywa "logi dynamiczne") do pliku CSV. W Inpie tego nie ma ale sa softy, ktore to potafia w bmw[/quote]


Wybaczcie, że odkopię ale zainteresował mnie powyższy fragment. Mozna wiedzieć jaki soft umożliwia eksport danych do csv?

Mam delikatnie zmulone e46 z m57n i mysle że pomogłoby mi to namierzyc problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL