BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 12:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 20:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Zbierałem się do odświeżenia tematu turbin w 3 litrówkach ale postanowiłem założyć nowy. :D
Będzie on łączył starą wiedzę z nową.
Dotyczy dde4 oraz dde5.

Temat w zasadzie dobrze znany zainteresowanym posiadaczom 3 litowych diesli o mocy 184 i 192 konie .... czy jakoś tak.
Od dawna wiadomo że prostą czynnością można drastycznie poprawić parametry swojego silnika.
Należy włożyć turbinę gt2260.
Co włożyć do 3 litrowego diesla 204 i 218ps?



Gt2260 w większości przypadków zasilanie olejem, oraz wylot oleju, ma inaczej usytuowany niż seryjna turbina od m57.np gt2556
Tłumacząc w innym wątku jak przystosować gt2260 , starałem się ułatwić montaż turbiny osobą które zabiorą się za to same.
Moim skromnym zdaniem łatwiej, szybciej i ciekawiej jest przestawić cały koras turbiny o 15 st.
Wtedy nie trzeba przerabiać ani zasilania turbiny w olej ani odpływu oleju . Wszystko jest p&p i jak w serii.
Oczywiście jeśli kogoś przerasta przestawienie pierścienia w turbinie i ponowne poprawne poskładanie wszystkiego w całość ,może warto sztukować i przerabiać przewody olejowe.
Co sugerują inni koledzy z forum.
Czy tak czy inaczej coś trzeba zrobić. :niepewny:
Nie dotyczy to opcji silnikowych 218ps i niektórych 204ps

Powracając do samej turbiny gt2260 dodam w temacie że od jakiegoś czasu nie montuję klientom seryjnej turbiny 2260v od m57tu 204 czy 218ps. :hurra: :ok:

Obejmuje nas jakaś ewolucja więc i w tym temacie czasem się rozwijamy.
Po różnych testach w różnych konfiguracjach doszedłem do wniosku że niewielkim nakładem finansowym warto skrzyżować dwie turbiny, tworząc coś jeszcze szybszego i wydajniejszego.

Swego czasu skrzyżowałem turbinę gt2260 od E60 218 ps i gt2260 od E60 231ps.
Siedzący głębiej w temacie , robiący na co dzień diagnostykę , czy grzebiący przy dieslach pewnie zauważyli że turbina od wersji 231 ps ma trochę inny kompresor, dolne łopatki są dłuższe i wyższe . W efekcie silnik 231ps wstaje szybciej i pracuje na większym doładowaniu. Zmienna geometria jest taka sama .
Turbiny różnią się jedynie muszlą strony gorącej , wprowadzono mocowania v band.

Turbina stara gt2260 może na " talerzyk" przyjąć muszlę wraz z wirnikiem od wersji gt2260 nowej . I to wszystko.
Oczywiście taką operacje musi wykonać firma zajmująca się turbinami, posiadająca odpowiedni sprzęt .
Można również przy regeneracja starej turbiny , poprosić o drugą metodę poskładania takiego turbo , czyli delikatne wybranie starej muszli i włożenie kompresora od nowej turbiny. Efekt końcowy jest taki sam .

Turbinę tak przerobioną włożyłem do e61 530d na elektronice i wrażenia są potężne. Polecam tą operacje wszystkim posiadaczom silnika dde5 3l 204 ps oraz 3l 218ps.
Oczywiście polecam ja również wszystkim posiadaczom starszej konstrukcji dde4 czyli 183 i 194ps czy jakoś tak.
Poniżej przedstawiam zdjęcia starej turbiny seryjnej i wydanie starej turbiny na nowym kompresorze.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wnoiski :cwaniak:

GT2260 w wydaniu z kompresorem od wersji 231ps jest szybsza i bardziej wydajna.
Pracuje na lajce przy 2,6 bara .

Warto zastosować to rozwiązanie w niemal wszystkich silnikach 3 litrowych diesla , bez znaczenia czy na podciśnieniu czy elektronice , wszystkich praktycznie do 2007 roku.

Prosty nie drogi mod alternatywny do dziwnych wielkich zamulonych hybryd. Prosta lekka konstrukcja na bazie nowszej seryjnej turbiny bmw.
Pomysł wykluł się przy montażu turbiny gtb2260 od f10 do e46 330d .Ogromna ilość przeróbek, wymusiła znalezienie zdecydowanie prostszego i tańszego rozwiązania.
Po zabiegu opisanym nic nie trzeba przerabiać mechanicznie przy aucie.
E46 330d 204ps jedzie dobrze na serii, na tej turbinie jedzie przepięknie!! Polecam :]

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 20:48 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
To po jaką cholerę myśmy to gtb wsadzali :mur:

;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 20:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
///david napisał(a):
To po jaką cholerę myśmy to gtb wsadzali




///david,
gtb 2260v to inna liga ... mod dla normalnych inaczej ;)

Te wszystkie brzydkie słowa które codziennie leciały przy wkładaniu GTB do twojego auta, zmusiły do myślenia.
Masz bez wątpienia udział w tworzeniu szybkich wydajnych i tanich turbin " krzyżówek " gt 2260v
Koszt całej turbiny około 1400zł i zero przeróbek w aucie 100% p&p

Pozdrawiam
Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 22:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 440
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E46 330d+ E60 530xd+
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896
czy dobrze rozumiem że wystarczy zamienić wirnik z nowszego turbo i to wsio ?

_________________
ObrazekObrazek
było E36 1,8IS ...........................................................................................jest E46 330D
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106436.........http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 22:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Dragonik napisał(a):
czy dobrze rozumiem że wystarczy zamienić wirnik z nowszego turbo i to wsio ?

No prawie :kwasny:
Powiedział bym że "wirnik"- wiatraczek strony zimnej oraz muszle strony zimnej.
Lub sam " wiatraczek" jeśli firma składająca turbinę potrafi wybrać od środka muszle zimną .
Dość precyzyjna sprawa .

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 27 kwietnia 2015, 11:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Za 1050zł można wsadzić wirnik 66mm i cieszyć się niższym EGT powyżej 4000obr a dołu e46 tak cz siak nie przyjmie dużego bo są wibracje. Jak zrobimy kute koło kompresji to masa wirująca w zasadzie będzie identyczna zatem stroi się to normalnie jak serie ;)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 08:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Jnx, chyba nie bardzo zrozumiałeś przekaz, 1400zł to cena gotowej turbiny . Jeśli ktoś sprzeda swoją na wolnym rynku, powiedzmy że za 800zł to nowa ciekawsza i na gwarancji wynosi go tylko 600zł To mniej niż koszt pełnej regeneracji.
Klient wie że ma coś co obliczyło grono wykształconych fachowców, a nie Kozio co buduje hybrydy na oko.
Po tym jak tydzień wcześniej dostał pieniądze z unii na otwarcie działalności.
Miałem odczynienia z kilkoma hybrydami w BMW i dobrego słowa powiedzieć nie mogę.
Okazują się niewiele bardziej wydajne i borykają się z zamuleniem.

Ponadto, o jakim EGT mowa? czyżby e90 330d 231ps miało po podkręceni do 300ps problem z egt ?
Ok , możemy porozmawiać, bo ja logowałem egt w e60 530d do którego włożyłem tą turbinę, w sprincie przy 2,6 bara nie dało się przekroczyć 670st. Co prawa dane zaczytane z czujnika na katalizatorze czyli 20cm poniżej turbiny . Być może gdyby pomiar był robiony na ujściu z kolektora tak jak w f10 może temp była by trochę wyższa ale nawet jeśli 100st to i tak daleko nam do temperatur niebezpiecznych.

Zatem jaką temperaturę udało ci się zmierzyć na wirniku 66, przy jakich parametrach pracy silnika ?
Chętnie wymnie się logami i doświadczeniem.

Wybacz tak ozięble podejście do dyskusji, ale wole zachować spory dystans do Twoich teorii , znam kilka osób z forum które za twoją namową wydały pieniądze na dziwne hybrydy i była kupa.... mówiąc delikatnie.
Ja podaje informacje które sprawdziłem osobiście , namawiam do modów sprawdzonych, na które mam poparcie fizyczne.... czytaj jarzące auta ,posiadam logi tych aut.
Staram się podejść do tematu rzetelnie i nie podaję informacji wyssanych z palca.

Brakowało by mi odwagi napisać na forum że zbudowanie hybrydy na wirniku 66 jest tanie, pewne ,i ma same plusy. Najgorsze jest to że ludzie po podaniu nieprawdziwych informacji w sieci najczęściej nie ponoszą żadnych tego konsekwencji.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 08:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Kilka pamiątkowych zdjęć z montażu takiej turbiny w E39 530D.
Zdjęcia pokazują etapowość prac, będą również pomocne dla tych którzy operację zechcą wykonać sami.

Obrazek
Osadzone już przygotowane wcześniej turbo.

Obrazek
Zainstalowany zawór sterujący wszystko p&p
Obrazek
Zainstalowany zawór sterujący wszystko p&p

Obrazek
Zainstalowany zawór , przewody podciśnieniowe oraz wiązka.

Obrazek

Obrazek
Nałożony łącznik wyjścia odmy , oraz przepływomierza z turbiną

Miłego oglądania.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 10:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Przekaz zrozumiałem bardzo dobrze tylko ja potrafię liczyć....

Kupujesz na allegro takie turbo do regeneracji za 300-400zł. Dajesz do zakładu gdzie regenerują i każesz wstawić większe koło kompresji, w Zgierzu przykładowo koszt to 1050zł. Turbina wynosi Cię 1450zł. Otrzymujesz turbosprężarkę z perspektywą na 340KM. Przy 300KM będzie sobie pracować na lajcie a GT2260 sorry ale to jest jej kres nie licząc tych bonusów na warszawskich hamowniach.

Posłużę się tutaj Twoją niedawną wypowiedzią na temat auta z hybrydową turbosprężarką usera SmokE88 :

ROGER-NYSA napisał(a):

Powiem tyle , zanim wjechałem na kanał ,przejechałem się testowo , pomimo uślizgu " zbierałem szczękę z gleby"
Auto na ten moment jedzie lepiej niż moje 535d z programem " na co dzień 330ps" I nie jeździłem jeszcze tak zapierniczającym dieslem na jednej turbinie, masakra.

Pozdrawiam Krzysiek



Oczywiście najważniejsze jest to by ktoś kto to robi zrobił to dobrze - jak ze wszystkim.

Zrozumiałbym gdybyś zaoferował GTB tak jak wstawiłes userowi David, ale te stare parchate gt2260 są fajne ale do 4000obr, powyżej tego rośnie EGT chyba że zejdziesz z dawką a co za tym idzie z mocą. Choć z tym GTB bym tak bardzo nie szalał bo z moich informacji wynika że wałek w tej GTB jest mniej wytrzymały aniżeli w serii GT który przyjmie z powodzeniem większy wirnik (GT25) jak i większe koło kompresji (71mm)

i żebym nie był gołosłowny posłużę się tutaj przykładem modyfikacji dokonanej u Mirasa :

Obrazek

Moim zdaniem nie warto pakowac się w przeróbkę o której mówisz. Rynek oceni ;-)

Powodzenia

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 12:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
JNX ja wypowiadałem się na temat auta kolegi SmokE88 ogólnie, temat turbiny zahaczyłem pobieżnie.
Turbinę ma całkowicie przerobioną i niewiele ona miała po modzie wspólnego z gt2260v ,zapłacił za jej zrobienie 5000zł
Ponadto siedziały tam wtryski 219 , 3 cale wydech i IC wielkie jak chłodnica. Program na którym przyjechał żądał w szerokim zakresie obrotów 2,840 z czego po 4200obr zostawało tylko 2730mb . Turbina wbijając bostem na 3.0 wyłaz bólu. Lag z dołu znikał na poziomie 2200obr nie mówiąc o podnoszeniu przy przepinkach, w porównaniu z gtb trwa to wieki.
Więc w mojej ocenie , wypadła ona dość średnio i na pewno nikomu nie polecił bym tego za taką kasę.
Co nie zmienia faktu że auto rozpędza się naprawdę szybko.
Co do gt2260 jeszcze nie spotkałem nadającego się do czegokolwiek gt2260 za 400zł. Jak będziesz widział taką ofertę chętnie skorzystam kokosów nie będzie ale jakiś zysk się znajdzie.

Temat nie jest ofertą tylko analizą możliwości , oraz przedstawia co można zrobić . Jest dedykowany pod osoby które chętnie zabiorą się za to same. Ponadto często na PW udzielam wsparcia.
Proponowane przez ciebie rozwiązanie wymaga sporego nakładu pracy jeśli chodzi o edycję mapy sterowania siłownika sygnałem PWM.
Co ciągnie za sobą kolejne koszty . To co ja proponuję nie wymaga w seryjnym np. E60 530d ingerencji w soft . Poprawa natomiast jest wyczuwalna od ręki.
Rynek to inna bajka.. każdy szuka taniego i pewnego rozwiązania , ja przedstawiłem rozwiązanie praktycznie fabryczne ograniczające koszty do minimum.
Nie pisałem że ja to mogę zrobić tylko co trzeba zrobić, czytaj z zrozumieniem.

Pozdrawiam Krzysiek

Ps. Nie wnikałem w graniczne możliwości GTB sądzę że 2,7 będzie ładować bez stresu. Jak się ukręci to się dowiemy ;)

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 22:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
jnx napisał(a):
Przekaz zrozumiałem bardzo dobrze tylko ja potrafię liczyć....

Kupujesz na allegro takie turbo do regeneracji za 300-400zł. Dajesz do zakładu gdzie regenerują i każesz wstawić większe koło kompresji, w Zgierzu przykładowo koszt to 1050zł. Turbina wynosi Cię 1450zł. Otrzymujesz turbosprężarkę z perspektywą na 340KM. Przy 300KM będzie sobie pracować na lajcie a GT2260 sorry ale to jest jej kres nie licząc tych bonusów na warszawskich hamowniach.

Posłużę się tutaj Twoją niedawną wypowiedzią na temat auta z hybrydową turbosprężarką usera SmokE88 :

ROGER-NYSA napisał(a):

Powiem tyle , zanim wjechałem na kanał ,przejechałem się testowo , pomimo uślizgu " zbierałem szczękę z gleby"
Auto na ten moment jedzie lepiej niż moje 535d z programem " na co dzień 330ps" I nie jeździłem jeszcze tak zapierniczającym dieslem na jednej turbinie, masakra.

Pozdrawiam Krzysiek



Oczywiście najważniejsze jest to by ktoś kto to robi zrobił to dobrze - jak ze wszystkim.

Zrozumiałbym gdybyś zaoferował GTB tak jak wstawiłes userowi David, ale te stare parchate gt2260 są fajne ale do 4000obr, powyżej tego rośnie EGT chyba że zejdziesz z dawką a co za tym idzie z mocą. Choć z tym GTB bym tak bardzo nie szalał bo z moich informacji wynika że wałek w tej GTB jest mniej wytrzymały aniżeli w serii GT który przyjmie z powodzeniem większy wirnik (GT25) jak i większe koło kompresji (71mm)

i żebym nie był gołosłowny posłużę się tutaj przykładem modyfikacji dokonanej u Mirasa :

Obrazek

Moim zdaniem nie warto pakowac się w przeróbkę o której mówisz. Rynek oceni ;-)

Powodzenia


Malutkie sprostowanie modyfikacji dokonanej u nas a strojone u Mirasa :)

Wtrące swoje 3 grosze ale hybryda której wykres wyżej widac jest właśnie na kutym kółku cnc i nie ma bata żeby jaka kolwiek seryjna turbiny jej dorównała ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 22:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
możliwości co do wyboru wirników jest spora, niebawem będe stroił na wirnikach tytanowych układ biturbo.

A teraz coś co wychodzi poza zakres wiedzy co poniektórych dla których ORI to najlepsza opcja w tuningu ;-)

Kod:
The life of today’s turbochargers is primarily determined by the life of the aluminium
compressor wheel. The damage mechanism is material fatigue under cyclic loading at low
frequency. This phenomenon is known as “Low Cycle Fatigue“ .
To use components close to the limits there was developed a tool to analyse and judge cyclic
loadings by using Miner’s damage accumulation rule and statistical cycle counting by the
Rainflow Method. Material and component properties, e.g. spin test and cyclic pull test
results, are taken into account.
Examples for different load cycles and corresponding lifetimes are given.
To increase lifetime of compressor wheels different measures are possible which are often
used simultaneously. For example,
• reducing maximum tip speed, by changing the aerodynamic design, and / or
• using material with higher load capability.
For highest demands according to loading and lifetime, titanium compressor wheels are
developed.


btw. jestem w posiadaniu maszyn Schenck a za 2 miesiące ruszamy z turbosprężarkami, ale... co ja tam wiem o cyklu życia produktów ;)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 07:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
jnx, Tragedia Panie ! Pisać jak do dziecka i dale nic.

Podałem przykład jak " Kowalski" może niewielkim nakładem finansowym poprawić parametry pracy swojego auta, napisałem że po takiej zmianie nawet bez programu - chipowania auto zachowuje się lepiej. Zmiana tak pozwala uzyskać trochę więcej niż na seryjnej turbinie jeśli ktoś ma ochotę podkręcić auto.



jnx napisał(a):
A teraz coś co wychodzi poza zakres wiedzy co poniektórych dla których ORI to najlepsza opcja w tuningu


Otwórz temat o zmęczeniu materiału , o kutych kołach kompresji , o wirnikach z tytanu itd. Podziel się wiedzą napisz coś od siebie , nie przyklejaj informacji z sieci , to wszystko można przeczytać bez twojej pomocy.

Wnieś coś od siebie :ok:

I uważam że nie można z Tobą dyskutować na poziomie , tekst "co niektórych " mam nadzieję będzie zrozumiały dla moderatorów i wyciągną wnioski.
Jeśli piszesz do mnie ,to przypominam Ci że mam na imię Krzysiek, mieliśmy okazję się poznać ,kiedy przyjechałeś do mnie abym włożył do twojego auta mocniejsze turbo i uruchomił komputer pokładowy . Mam nadzieję że obiad którym poczęstowała ciebie i twoja dziewczynę moja żona, smakował.
I proszę nie obrażaj mnie ,bo jawnie plujesz mi w twarz . Zachowaj poziom albo po prostu nie pisz.

Natomiast wracając do silników dde4 m57 uważam że to co przedstawiłem będzie nawet na wyrost .
A wkładanie do tego silnika czegoś kutego to przerost formy nad treścią.


jnx napisał(a):
niebawem będe stroił na wirnikach tytanowych układ biturbo.

No świetnie , nie wiem czy się chwalisz czy żalisz , jak już to zrobisz to czekamy na wnioski . Na razie tekst jakby poza tematem. :kwasny:

jnx napisał(a):
jestem w posiadaniu maszyn Schenck a za 2 miesiące ruszamy z turbosprężarkami, ale... co ja tam wiem o cyklu życia produktów


Tu również gratuluję ale nie ten temat .
Co wiesz o cyklu? Tyle co ja, czyli wielkie "G" . Tylko zachowujesz się jak byś z materiałoznawstwa i innych pokrewnych tematów miał doktorat.
Wyluzuj .

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 08:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Moje posty sa na temat ty poprostu lejesz wodę. Tematem jest zmiana turbiny i jej koszt. Napisałem że moim zdaniem jest to zmiana nieopłacalna i napisałem dlaczego.
Odniosłem się do kosztów oraz do twojej wypowiedzi "Klient wie że ma coś co obliczyło grono wykształconych fachowców, a nie Kozio co buduje hybrydy na oko."

Oczywiście grono wykształconych fachowców wie co to cykl życia produktu i nie mogą produkować turbin idealnych wytrzymałych etc. Nawet jeżeli mielibyśmy nie robić hybrydy to i tak zmiana samego wirnika na ten oryginalny uważam za chory pomysł, bo można wrzucić o tych samych wymiarach wirnik który będzie lżejszy (lub o takiej samej bezwładności) i wytrzymalszy.

Obrazek

Ale jak widać każdy kto ma odmienne zdanie niż Roger-Nysa nie ma prawa się wypowiadać w tym temacie :wstyd:

Trzeba zrozumieć jedną rzecz ktoś kto wypowiada się na temat doładowania : "a może dmuchnie tyle a może tyle" nie może być ekspertem w temacie. TYLE.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 08:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Janku ;)
Koło kompresji które pokazałeś na zdjęciu , jest wysoko wydajne i to koło w GTB jest zrobione w podobnej technologii.
Włożenie tego koła do gt2260 na sterowaniu elektronicznym powoduje bardzo duże zmiany w punkcie pracy turbiny , ciśnieniu uzyskanym , itd.
To wymusza konkretne zmiany w oprogramowaniu auta , bez edycji map się nie obejdzie i nie będzie to p&p. Auto będzie wchodzić w tryby awaryjne. Ponadto to koło nie jest takie tanie jak pisałeś. :kwasny:

Lubię dyskutować i potrafię się przyznać do błędu , tylko dyskusja musi być merytoryczna .
Pisanie o tym co będziesz robił za miesiąc , najzwyczajniej męczy. W innym temacie dawno temu , ogłaszałeś bi turbo 2 litrowym dieslu .
Kiedy napisałem że to farsa była wielka zadyma .... to już 4 rok leci jak czekam na ten projekt.
Musisz zrozumieć że bicie piany , nie wszystkich mami.

jnx napisał(a):
Trzeba zrozumieć jedną rzecz ktoś kto wypowiada się na temat doładowania : "a może dmuchnie tyle a może tyle" nie może być ekspertem w temacie. TYLE.

Ja podaje konkretne zmierzone wartości , jeśli czegoś nie wiem nie kręcę.
Proszę o podanie przez Ciebie czegoś co sam zrobiłeś , bez przyklejania z sieci danych ile jaka turbina dmuchnie? w jakim silniku? przy jakich obrotach? ,przy jakim kolektorze i wydechu ? Jest tyle czynników wpływających na prace turbiny że dziwię się że w ogóle poruszasz temat ....
Nie jestem nie byłem i nie będę ekspertem.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 08:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Cytuj:
Włożenie tego koła do gt2260 na sterowaniu elektronicznym powoduje bardzo duże zmiany w punkcie pracy turbiny , ciśnieniu uzyskanym , itd.
To wymusza konkretne zmiany w oprogramowaniu auta , bez edycji map się nie obejdzie i nie będzie to p&p. Auto będzie wchodzić w tryby awaryjne.


Cytuj:
Ja podaje konkretne zmierzone wartości , jeśli czegoś nie wiem nie kręcę.


Prosimy o konkretne zmierzone wartości z takiej turbiny tj. GT2260 z kołem kompresji 66mm.


Wystarczy że zgłosimy się do profesjonalnej firmy wyposażonej w maszynę do ustawiania zmiennej geometrii w trybie dynamicznym. Podaje przykład takiej maszyny :



Co do chwalenia się to znów interpretujesz wszystko na swój sposób. Napisałem o tytanowych wirnikach w biturbo by podkreslić wcześniejsze zdanie że jest wiele typów wirników a przykładem są wirniki tytanowe które będe miał okazje stroić niedługo co może być przykładem że dana opcja jest dostępna na rynku dla zwykłego klienta.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 09:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
jnx napisał(a):
Prosimy o konkretne zmierzone wartości z takiej turbiny tj. GT2260 z kołem kompresji 66mm.


To twój pomysł , wykaż się.
Mi nie są potrzebne konkretne wartości, nie jestem zainteresowany gt2260 na 66. Jeśli czujesz brak wiedzy zainwestuj , przetestuj i podziel się wnioskami . Ja za Ciebie robić tego nie będę.
Natomiast sprawą oczywistą jest że jeśli ingerujesz w seryjną turbinę która ma sterownie elektroniczne spięte na sztywno , zmieniasz jej sprawność to również musisz ingerować w sterowanie .
To akurat przetestowałem i albo grzebiesz w oprogramowaniu albo stroisz mechanicznie.

NIE ! ZMIENIAM STANOWISKO :hurra:

Mam pomysł .. Kupie od Ciebie turbinę o która walczysz . 2260 /66 włożę ją do e60 530d
Opiszę co się wydarzyło .
Opcja z dpf , naturalnie na sterowaniu elektronicznym . To ile mam Ci przelać ? Coś wcześniej pisałeś o kosztach 1400 zł wystarczy ?

Ty załatwiasz turbinę z wirnikiem wysokowydajnym , zgłaszasz się tam gdzie zestroją to dynamicznie. Ja płacę , wkładam ją i opisuje .
Jeśli turbo nie będzie działać ja trzeba bez ingerencji w oprogramowanie , zabierasz turbo i oddajesz kasę.
Robociznę i zmarnowany czas pokrywam ja.

Zrobimy chociaż raz coś wspólnie dla społeczności tego forum i nie tylko. Ja mam dosyć przepychanek.
Oczywiście jeśli masz zastrzeżenia co do formy współpracy , czekam na propozycję .
Jeśli masz obawy że źle włożę turbinę przyszykowaną przez Ciebie , możemy zlecić to Np . Leo
Myślę że jest wystarczająco kompetentną osobą co wielokrotnie udowodnił w różnych tematach.
I sądzę że jego opinia o tym co się dzieje z autem po włożeniu turbiny p&p będzie nie podważalna.

Leo , jak to widzisz ?

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 29 kwietnia 2015, 09:40 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 09:39 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
Ja to nie moge czytać twoich bzdur ... zawsze robisz jakieś dziwne podchody:

" Mam pomysł .. Kupie od Ciebie turbinę o która walczysz . 2260 /66 włożę ją do e60 530d
Opiszę co się wydarzyło .
Opcja z dpf , naturalnie na sterowaniu elektronicznym . To ile mam Ci przelać ? Coś wcześniej pisałeś o kosztach 1400 zł wystarczy ? "

Ty już kupowałeś różne rzeczy od nas softy itp zawsze było zagranie pod publikę ... nikt nic Ci nie będzie sprzedawał ani z Tobą wchodził w jakikolwiek układ , tak samo jak nie ruszamy aut które przeszły przez Twoje ręce . między innymi dlatego nie podjęliśmy strojenia auta Davida ( nie będę tu przytaczał korespondencji bo być może David sobie tego nie życzy ) . Jeszcze od czasów ADT ( jak tam przyjaźń z Adrianem , chyba nie bardzo ... ciekawe dlaczego ? ) próbujesz coś robić na przekór aby tylko zaszkodzić , moge Ci zacytować posty sprzed kilku lat gdzie robiłeś wszystko aby zniszczyć moją działalność jeszcze w zalążku ... i co wyszło z tego ? NIC bo to nie od Ciebie zalezy czy ktoś zrobi postęp czy nie ... Pracuj nad sobą ! Idź do przodu , rozwijaj się a Twoja praca się sama obroni !!!

myślałem przez chwilę że już Ci się naprawiło w głowie ale dalej jednak nie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 09:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
TC-PERFORMANCE, No cóż szkoda , nie spodziewałem się niczego innego .
Wstyd mi za Ciebie .

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zmiana turbiny gt 2256 /2556 oraz 2260 na nową gt 2260
PostNapisane: 29 kwietnia 2015, 09:50 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
wstydzić to się powinieneś za siebie a nie za innych . zwłaszcza jak testowałeś auta z ADT a za rogiem odczytywałeś softy mppsem ... to nie był wstyd , co ? :wstyd:
nie osądzaj innych ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL