BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 02:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 22 maja 2015, 17:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Witam, chciał bym się poradzić, może miał ktoś ten sam problem co ja... czy może ktoś polecić jak najtwardsze sprężyny na tył ? mam koła 17/8'' et 15 i za żadne skarby nie mogę do tego dobrać sprężyn. Aktualnie mam supersporty z gwintem i jest okej gdy jedzie w aucie tylko 2 osoby. Planuję jeszcze założyć regulowany dolny wahacz aby częściowo zlikwidować negatyw i będzie jeszcze gorzej... Jakie mieliście najtwardsze sprężyny?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 24 maja 2015, 16:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 726
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: 330cd
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155308
Może lepiej zainwestować w odbój niż w nowe sprężyny, sam mam zamiar je kupić

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 24 maja 2015, 17:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Poszukaj, na forum jest temat jak utwardzić tył.
Są specjalne odboje które zakłada się na amortyzator


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 24 maja 2015, 20:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-za ... 32176.html

o to chodzi ? to są ograniczniki, po prostu w pewnym momencie kończy się skok amortyzatora bo ogranicza go ta guma... chyba nie do końca o to mi chodzi
gdzieś wyczytałem że sprężyny k.a.w są twarde ale strasznie ciężko dostać... masakra... myślałem też włożyć w sprężynę poduszkę pneumatyczną wspomagającą coil rite tak jak to robią w terenówkach ale ceny za taki zestaw są z kosmosu a itak nie mam pewności że będzie lepiej...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 25 maja 2015, 19:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 726
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: 330cd
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155308
mi jeden z forumowiczów polecił coś takiego http://tuning-online.pl/sklep/odboje-oslony-akcesoria/43386-odboje-na-srednice-amortyzatora-13mm-tuningowe-twarde.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 25 maja 2015, 20:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Rozwiązanie jest okej gdy chcesz zablokować skok amortyzatora w pewnym momencie aby nie dobijało i nie tarło o nadkole... spoko ale nie tędy droga bo zawias nie będzie wykorzystywany w 100%. Mam pewien plan założyć sprężynę od busa np vw t5, w spoczynku ma 25cm i zapewne trzeba będzie ją rozhartować, ścisnąć i zahartować ponownie. Narazie jeszcze nie mam o tym pojęcia ale przetrę ten szlak jak trzeba będzie. Chyba że w końcu podsunie ktoś jakiś prosty plan ? nie chce mi się wierzyć że nikt tu nie rozwiązał profesjonalnie tego tematu ;)
Albo inaczej... jak ktoś podsunie mi pomysł jak utwardzić tył to sprzedam patent na łączniki stabilizatora do gwintu...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 25 maja 2015, 21:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Możesz spróbować włożyć specjalne pierścienie gumowe montuje się je bezpośrednio pomiędzy zwojami sprężyny,także skok amortyzatora pozostaje praktycznie bez zmian,ja tak wcześniej jeździłem innym samochodem i czułem się jak na gwincie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 26 maja 2015, 10:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 240
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 --> M57+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=qczy+e46
Mam u siebie identyczny patent jak wspomniał Kolega Zimny
Nie koroduje (jak to co poniektórzy twierdzą) bardzo mocno utwardził zawias


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 27 maja 2015, 12:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Jesli dasz negatyw to problem sie sam rozwiarze.
moim zdaniem lepiej wsadzic odboj niz mega twarda sprezyne, bo przynajmniej jak jezdziesz sam to auto cos tam wybiera dziury, a jak wsadzisz sztywna sprezyne to bedziesz jezdzic na kołku cały czas.
jak chcesz to sa dostapne sprezyny od gwintow np BC racing dostepne w wariantach 8/10/12/14/16kg
co to za koło ze chcesz az tak poswiecic komfort? nie lepiej kupic zestaw z wyzszym et i zostawic komfort na odpowiednim poziomie i prowadzenie nie zmieniajac twardosci czy negatywu

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 27 maja 2015, 15:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Santino Już wyjaśniam o co chodzi... koło to 17' rondell 0058 ale mi nie chodzi o tarcie, mam zaklepane ranty, wszystko jest idealnie spasowane, ale tył siada tak że sprężyna prawie nie ma skoku. Powiedzmy że jest seryjny zawias, wsiada 2 osoby na tył, auto trochę siada ale dalej da się jechać natomiast jak zakłada się sprężyny obniżające, powinny być odpowiednio twardsze aby dało się dalej jechać z 2 osobami na tyle. Wydaje mi się że u mnie problem powoduje tak małe et felgi przez co na sprężynę działa większa siła i trzeba jeszcze twardszą sprężynę i nic więcej ;) im niższe et felgi tym ramie dłuższe i tym samym większa siła działa na sprężynę a z tego co pamiętam ze szkoły wzór na dzwignię to siła*ramię ?
Są dostępne same tylne sprężyny ? jeśli tak to gdzie można takie dorwać ? podobno w Mielcu nawijają sprężyny na zamówienie, to jest chyba najprostrza metoda

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 28 maja 2015, 10:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
teraz rozumiem
nie chce tutaj teorii snuć, jednak wg mnie et felgi ma marginalny efekt do tego o czym piszesz, a raczej sama sprezyna, mialem pare gwintow ze sprezyna byla z tyłu praktycznie scisnieta na maxa, zwoje sie dotykały, w niektórych tak bylo w innych nie.
tutaj rozwiazeniem Twojego problemu rzeczywiscie bedzie wymiana sprezyn, ale nie koniecznie musza byc twardsze. jednak nie posiadam az takiej wiedzy zeby Ci doradzic jaka sprezyna zachowa sie w sposob Cie zadawalajacy, a na to składa sie jej dlugosc, grubosc zwoji co sie przeklada na twardosc, wielu producentow nie udostepnia takich informacji.
poszukaj na allegro olx, sprezyn sportowych, nie koniecznie do gwintu, uzywane nie sa duzyk kosztem a w przypadku nie zadowolenia dosc szybko znajdziesz kupca. wymiana sprezyny w e46 tył to 10min tak wiec nie jest uciazliwa

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 28 maja 2015, 21:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Santino ale co z tymi BC ? można gdzieś dorwać same tyły ? na allegro i olx nie ma nic konkretnego, codziennie sprawdzam ;/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 29 maja 2015, 08:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
pewnie ze mozna :)
tylko pytanie jakie te sprezyny maja byc, bo tak jak pisalem wyzej jest ich troche dostepnych, a te najtwardsze wygladaja jak helper ;) tzn liniowe, krotkie, z grubymi zwojami.
jesli chcesz odezwij sie na pw to ogarniemy

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 3 czerwca 2015, 16:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Santino interesują mnie najtwardsze ale nie te liniowe, czyli najtwardsza wersja w normalnym kształcie. Jaki koszt tych sprężyn ? przepraszam że tak późno piszę ale wpadły mi w ręce i kombinuję jak upchać sprężyny od t4, są nawinięte z 17mm drutu i wyglądają jak nasze od e46, pasują idealnie tylko muszę je zglebić... 17mm nie ma nawet eibach sport !

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 23 czerwca 2015, 19:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Po dwutygodniowych walkach z kowalem alkoholikiem w końcu udało mi się założyć customowe sprężyny. Tak jak wcześniej pisałem są one zrobione z drutu 17mm, siadły tak jak chciałem, w końcu jest twardo tak jak z przodu, na nierównościach zawias pracuje bardzo dobrze. Wysokość sprężyny to około 18cm i jest to maksymalne obniżenie jakie można osiągnąć na seryjnych amortyzatorach, w moim przypadku koni str-t, aby osiągnąć większe obniżenie trzeba by wymienić amor na taki o krótszym skoku.

Gdyby ktoś chciał jestem w stanie zrobić na zamówienie taki zestaw zrobiony na wyjściowo, pomalowane proszkowo jak nówki z fakturą, gdyby była potrzebna
na zdjęciu porównanie ze sprężyną supersport, póki co jeszcze ich nie malowałem ale wstawie zdjęcie efektu końcowego za jakiś czas
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Touring - jak najtwardsze zawieszenie na tył
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 11:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Witam, znalazłem w archiwum Twoj post odnośnie sprężyn które robiłeś, mam supersporty ale są za miekkie, a nie chce totalnego betonu. Pisałeś, że możesz ogarnąć jakieś inne, które sam robiłeś. Jak to wygląda w praktyce, jak się na nich jeździ ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL