BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 16:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 10 listopada 2015, 15:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Witajcie. Założyłem ten temat gdyż po ostatnim DynoDay w Szczecinie, wielu moich znajomych ma bardzo... smutne miny. A druga sprawa to to, że te same auta hamowane w krótkim okresie czasu na różnych hamowniach pokazały bardzo różne wyniki. Rozumiem, że rozbieżności mogą być między inercją, a obciążeniową. Ale, żeby między obciążeniowymi były spore różnice to aż dziwne. A więc zacznijmy:

BMW 325i E36 M50 z programem od Bagora, które naprawdę jeździ bardzo dobrze i łoi większość 325, 328 E36:
Dynomet (ta na koło) - 218KM
Carro (Szczecin) DynoProject 4x4 obciążeniowa - 199KM
R-Motors (Szczecin) Maha 4x4 - 190KM

Ta E36 hamowana była najpierw w Carro, a tydzień później w R-Motors

Skoda Octavia 1.8T + soft z TuneUp'a:
TuneUp (niewiem jaką ma hamownie) - 209KM
Leo Diesel Inside (Szczecin) inercja - 195KM
Carro (Szczecin) hamownia obciążeniowa DynoProject 4x4 - 158KM
R-Motors (Szczecin) Maha 4x4 - 165KM

A teraz zobaczcie jak jadą oba te auta z rolki:
https://www.youtube.com/watch?v=zZIiknj_ZxI

BMW X5 4.6iS 347KM auto jedzie trochę gorzej niż katalogi podają więc brak serii był spodziewany
Carro - 306KM
R-Motors - 297KM

BMW 760i E65 445KM
Carro - 435KM
R-Motors - uwaga 370KM

tak samo w tym przypadku najpierw było dynoday w carro, a tydzień później w R-Motors. Co można dodać to to, że ta 760i bardzo dobrze jedzie. Na 1/4 ET 13.3s.

BMW M5 E60
V-tech Szczecin hamownia 4x4 V-tech - 440KM
R-Motors Maha 4x4 - 495KM
poprzedni właściciel hamował auto na jakiejś hamowni i było coś koło 540KM...

BMW E30 4.0 V8 auto kupione niedawno w Warszawie.
Wykres poprzedniego właściciela na 300KM - bodajże na hamowni Maha
R-Motors Maha - 260KM

Audi S4 B5 auto nie trzyma serii kompletnie
V-tech Szczecin - 210KM
R-Motors - 210KM

Tutaj mamy jedyny przypadek gdzie mamy tę samą moc z różnych hamowni. Warto dodać, że auto było hamowane tego samego dnia.

I cholera myśl człowieku, który wynik jest dobry...

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 10 listopada 2015, 15:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 570
Lokalizacja: Mazowsze
Garaż: Golf 7R @ 300KM/380NM
było:
E92 335d LCI @ ?KM/?NM
Golf 6R @ 270KM/350NM
E46 330cd @ 338KM/632NM
E46 330d @ 204KM/410NM
Adrianno_e90, no niestety takie życie nie pierwszy raz wyniki tego samego auta na hamowaniach u różnych tunerów sporo się różnią… chyba nie ma złotego środka. Kwestia zaufania do tunera i porównania auta z innym podobnym na drodze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 10 listopada 2015, 16:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Adrianno_e90 napisał(a):
BMW 325i E36 M50 z programem od Bagora, które naprawdę jeździ bardzo dobrze i łoi większość 325, 328 E36:
Dynomet (ta na koło) - 218KM
Carro (Szczecin) DynoProject 4x4 obciążeniowa - 199KM
R-Motors (Szczecin) Maha 4x4 - 190KM

Ta E36 hamowana była najpierw w Carro, a tydzień później w R-Motors

Skoda Octavia 1.8T + soft z TuneUp'a:
TuneUp (niewiem jaką ma hamownie) - 209KM
Leo Diesel Inside (Szczecin) inercja - 195KM
Carro (Szczecin) hamownia obciążeniowa DynoProject 4x4 - 158KM
R-Motors (Szczecin) Maha 4x4 - 165KM

A teraz zobaczcie jak jadą oba te auta z rolki:
https://www.youtube.com/watch?v=zZIiknj_ZxI


Rożnica (25KM) na tej samej hamowni na korzyść BMW, a rolkę wygrywa Skoda.
Jak dla mnie coś z tym ściegiem nie poszło, albo BMW się popsuło.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 10 listopada 2015, 17:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Bmw sie nie popsuło. Te auta naleza do jednego właściciela.

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 22 listopada 2015, 15:14 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3719
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 92&start=0
Adrianno_e90, a gdzie ty swoją hamowałeś???Ile ci wyszło???

_________________
Zapraszam do komentowania
Moje E46 330Ci
viewtopic.php?f=6&t=160792&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 22 listopada 2015, 18:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Tylko w RMotors na MAHA 286KM 590Nm.

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 22 listopada 2015, 19:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Dlatego lepiej mierzyć czasy w pewnych przedziałach np, RL czy gtech :P
Wszystko to myślę kwestia oprogramowania na którym działa hamownia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 22 listopada 2015, 21:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3719
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 92&start=0
Adrianno_e90 napisał(a):
Tylko w RMotors na MAHA 286KM 590Nm.



Ładny wynik :padam:
Mierzyłeś już na wymienionym IC prawda?

A co do różnic to ja ostatnio sledziłem jakie wyniki ma właśnie 335d/535d przed programem i przeglądnąłem 3 firmy które się zajmują TC,Kreator Mocy i Dyno Soft i z tych wszystkich firm Kreator ma największe moce.Przypadek ? Nie sądze.
Ale to były różnice rzędu 5-10 KM a to co pisałeś wyżej to jakaś masakra.
Z hamownią to jest tak że można sobie bardzo zepsuć humor jak się okaże że ma się dużo mniej niż powinno.

_________________
Zapraszam do komentowania
Moje E46 330Ci
viewtopic.php?f=6&t=160792&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 22 listopada 2015, 21:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Tak mierzylem juz na IC nowym. Ale niestety nie mam porównania do starego ic. Jedynie czasy na 1/4 mam odrobine gorsze. Ale ten ic bedzie sie spisywal po programie ;)

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 22 listopada 2015, 22:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Mierzylem moje auto na dynomecie, hamowni v-tech (inercja) i dynoproject. 3 typy hamowni wyniki te same. Jedynie przebieg mocy na vtech był bodajze inny ze względu na niskie obciążenie. Wg mnie dużo zależy od osoby która obsługuje hamownie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 22 listopada 2015, 23:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Adrianno_e90,

To 325i w zyciu nie ma 218km jesli tak jedzie...
Wedlug licznika 100-160 w ok 10sek
100-180 w ok 16sek.
Ja mam niby 191km i chyba 1450 wagi a jedzie duzo lepiej niz ta E36 ktora jest podobno mocniejsza i lzejsza.
Ja robie 100-160 w okolo 8-9sek :)
Max co tam moze byc to 190km wedlug mnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 23 listopada 2015, 00:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Jaki czas robisz na 1/4? Po liczniku nie patrz bo opony w innym rozmiarze mogą duzo zmienic :)

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 23 listopada 2015, 01:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
kiedyś znajomy pojechał hamować garbusa (zapaleniec, buduje dla ludzi wyczynowe silniki do garbów i innych starych VW) zapięli auto zaczęli hamować i mówią no panie ponad 230km. On na to że coś mają spier.... bo motor powinien mieć w granicach max 160km, okazało się że zamiszali coś strasznie z wagą i czyś jeszcze. Po Wprowadzeniu danych pokazało 158km ;) także kwestia ustawienia hamowni daje tutaj pole do popisu tunera.

Kiedyś krążyły po necie różne historie na temat chipowania m54 (nie będę podawał firmy któa to robiła) ale sytuacja miała się tak że hamowana auto przed pokazało powiedzmy serie, chłopaki robili sofcik (a tak na prawdę nic nie robili) i pokazywało 12-15km więcej, właściciel wyjeżdżał zadowolony a auto dalej było serią ;)

Kolejna historia kiedyś kuzyn kupił a4 b5 z niemcowni jechała wybitnie dobrze, pojechał shamować okazało się że jest coś w okolicach 170-180km a były to na prawdę stare czasy dobre kilka lat wstecz, tuner stwierdził że MUSZĄ poprawic soft bo jest źle napisany i zaraz turbo, wtryski i coś tam się posypie i już chcieli się wpinać i grzebać. Kuzyn grzecznie podziękował zapłacił za hamownie i pojechał, co się poźniej okazało tuner chciał najprawdopodobniej zgrać sobie sofcik i zobaczyć co jest namieszane bo nie wierzyli że tyle jest i próbowali sami siebie przekonywać że to przecież nie możliwe. Samochód zrobił 50tys i zmienił właściciela na rzecz BMW a nie problemów. Dziś firma ta już nie istnieje ;)

Także historii jest milion dziwnych, najlepszym porównaniem jest jak ktoś wyżej napisał RL.

Ostatnio rzeźbiąc swojego klepaka zainteresowałem się filmikami na yt i rozbierzność moc/przyspieszenie jest tak różna że auta które rzekomo dysponują mocą rzędu 350km jadą tak samo jak te które maja 300-310


Co ciekawe jeszcze, mam kolegę który buduje różne dziwne projekty turbo ludziom, ma styczność z człowiekiem który projektuje hamownie i zajmuje się oprogramowaniem (czy coś takiego w każdym razie gość światowy i wie co jest 5 w tym biznesie). Mówił że auto pokaże tyle mocy ile chce obsługujący hamownie dosłownie. Wszystko to kwestia przygotowania hamowni do pomiaru ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 23 listopada 2015, 11:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Cieżka sprawa. Najgorsze jest to, że te hamownie, ktore pokazuja mniejsza moc określane są tymi złymi i niemiarodajnymi no bo "przecież moje auto to igiełka forumowa i na pewno ten lepszy wynik jest prawdziwy" :hyhy:

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 23 listopada 2015, 15:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Adrianno_e90, na 1/4 nie mierzylem auta, tak samo na RL. Ja mialem kola 17cali 225/45 wiec tak jak fabryka. Do 180km/h oblecialem i to sporo Puga 207RC no i pare innych aut ktore mialy czasy 9-10s od 100 do 160 licznikowych.
Moze kiedys bedzie mozliwosc sprawdzic auto jakie robi czasy :)
Jedno jest pewne ze w tym E36 na pewno nie ma 218km :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 23 listopada 2015, 22:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Tez mi sie tak wydaje chociaż do tej pory tylko jedno 328i ja objechalo grubo pomodzone typu ostre wałki, kolektor m50 itp...

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 23 listopada 2015, 23:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Adrianno_e90 napisał(a):
Cieżka sprawa. Najgorsze jest to, że te hamownie, ktore pokazuja mniejsza moc określane są tymi złymi i niemiarodajnymi no bo "przecież moje auto to igiełka forumowa i na pewno ten lepszy wynik jest prawdziwy" :hyhy:



hehe bo każdy chce być tym najlepszym i bez wykresu projekt nie powinien istnieć ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Hamownie - rozbieżności między wynikami
PostNapisane: 24 listopada 2015, 00:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Hi,
wiekszosc hamowni ma wlaczona fcje "DIN 70020"... te male tajemne oznaczenie oznacza, ze wynik pomiaru bedzie zmodyfikowany jezeli warunki pomiaru odbiegaja od wzorcowych
to znaczy:
- temp chyba ze 25st
- cisnienie atm 1013hpa

O ile wplyw temp jest oczywisty to cisnienia atm kontrowersyjny dla auto doladowanych... norme DIN wymyslono pod wolnossaki gdyz te ciagna powietrze bez supportu turbiny (im mniejsze cisnienie tym mniej powietra uto wciagnie)..
W przypadku aut z turbina sprawa wyglada inaczej gdyz turbina laduje do zadanego cisnienia BEZWZGLEDNEGO!!!!... wiec naladuje do np 2.5 bara bezwzgl. (czyli "po forumowemu" 1.5 bara) niezaleznie czy na zewnatrz jest 980hpa czy moze 1020hpa...
no w teorii... bo jak tuner ustawil ladowanie nieosiagalne dla turbiny to kazda zmiana cisnienia zewn wplynie na cisnienie w ukladzie...
Jednym slowem jak ktos chce sie pochwalic mega wynikiem trzeba jechal w gory do jakiegos tunera (tak zeby bylo nie wiecej niz 970hpa) co wlaczy korekte din.. na bank wynik wyjdzie dobry :)
Dla drogowki wiadomo... zawyzymy wage i bedzie juz pare koni wiecej...
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL