BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 26 lutego 2017, 15:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Witam,
Jestem w trakcie swapa M54B25 do E34. Z racji tego, że silnik będzie na wierzchu to stwierdziłem, że zrobię mały serwis (uszczelki, rozrząd, panewki wału, pierścienie). Dodatkowo chciałbym wyrzucić całą zbędną ekologie. Sterownik będzie wysłany na korektę do HP-Performance (EWS out, dopalanie katalizatorów OUT, odcinka wyżej, dolanie paliwem). Z tego co zrozumiałem to z mechanicznych rozwiązań można dać kolektory z M52? Jakieś propozycje? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 17:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 413
Lokalizacja: Białystok / Suchowola (BSK)
Moje BMW: rodzinne
Może ktoś powiedzieć jak ze spalaniem po tym sofcie EU2? Działa tylko korekta w czasie rzeczywistym bez adaptacji długoterminowej?
Mam M52TUB28 w E36, wydech 100% seria z E36 łącznie z kolektorami i katalizatorami. Najchętniej bym zostawił te sondy przednie działające a usunął programowo tylne (fizycznie ich nie ma) i EGR

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 18:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
spróbuj wgrać ten nr softu 7528682 polecił mi go kkkkamil26 powinien zostawić właśnie tylko przednie sondy regulacyjne ja nie miałem czasu go wypróbować daj znać jakbyś próbował ;)

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 18:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 413
Lokalizacja: Białystok / Suchowola (BSK)
Moje BMW: rodzinne
Trochę jeszcze poczekasz, bo auto stoi już kupę czasu :D Póki co zbieram info i działam coś na stole, bez auta

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 18:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Na eu2 ..adaptacje dlugoterminowe nie dzialają. Spalanie raczej w normie.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 21:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 413
Lokalizacja: Białystok / Suchowola (BSK)
Moje BMW: rodzinne
A krótkoterminowe działają? Bo w tym temacie było napisane, że EU2 usuwa wszystkie cztery sondy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 06:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
wszystko trybi, tylko długoterminowe leżą bo sondy wszystkie wyłączone

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 19 kwietnia 2017, 22:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
skoro usuwa wszystkie cztery sondy to jakim cudem działają krótkoterminowe ???? cała zakładka INpy Patrol Adaption będzie nic pokazywała

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 20 kwietnia 2017, 06:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
a jakim cudem mając w dme 4 sondy a je fizycznie wywalone - wyswietla caly "patrol"? ... No nic nie poradze - inpa

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 4 maja 2017, 18:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
lukasz_61 napisał(a):
Może ktoś powiedzieć jak ze spalaniem po tym sofcie EU2?


Jak dla mnie nie ma różnicy. Jezdze juz na tym sofcie prawie 2 lata i pali tak samo jak kiedys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 5 maja 2017, 10:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 101
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: m54b30
Garaż: E46 330i Touring, Yamaha Thundercat
pawel1132 napisał(a):
spróbuj wgrać ten nr softu 7528682 polecił mi go kkkkamil26 powinien zostawić właśnie tylko przednie sondy regulacyjne ja nie miałem czasu go wypróbować daj znać jakbyś próbował ;)

Zapewne mam ten sam soft bo działał bez sond ale i działa z sondami przed katem (z racji ekologii i oszczędności jeżdżę też na lpdżi i wolę zostawić te sondy)
Na pb i bez sond auto lepiej reaguje na gaz, bardziej nerwowe się zrobiło, spalanie nie wzrosło mimo tego, że chętniej deptałem pedał gazu :)

_________________
https://www.facebook.com/Fafikowe-E46-3 ... 5715312771


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 21 maja 2017, 14:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Miłosz napisał(a):
Ensure you only use 91+ octane gas from now on.

... a 91 to nasze 95. Bo dopiero 93 to nasze 98.

Wnikał ktoś, jak to jest z tym paliwem po zmianie na EU2 ??? Jakie faktycznie wymagane? Na którym najlepszy performance. Pomijając już pitolenie z czujnikami stukowymi. Na EU4 lałem 98, a ostatnio coś mnie ruszyło i spróbowałem pośmigać na 95 i czy jest gorzej? Trzeba by pomiary porobić

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 13:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: E46ci
Kod silnika: 330i
Mam m54b30 i przymierzam sie do wsadzenia kolektorów z M52 bez katów. Ktos może podac sprawdzony nr softu dla EU2? (czy ten jest wlasciwy 7545671 ?) Czy faktycznie sondy przed katem tez przestaja dzialac? Chcialbym zostawic sondy regulacyjne- dla bezpieczenstwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 16 sierpnia 2017, 10:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
marcov napisał(a):
Mam m54b30 i przymierzam sie do wsadzenia kolektorów z M52 bez katów. Ktos może podac sprawdzony nr softu dla EU2? (czy ten jest wlasciwy 7545671 ?) Czy faktycznie sondy przed katem tez przestaja dzialac? Chcialbym zostawic sondy regulacyjne- dla bezpieczenstwa.


Tak to jest soft do m54b30 możesz go śmiało wgrać a sondy regulacyjne zostaw podpiete i beda działać i adaptacje będą chodzic tylko sobie odłącz te za katami i wyrzucaj kolektory z m52 :)

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 23 sierpnia 2017, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Witam was, i ja również z podobnym pytaniem, mam m54b25. Czy ten numer 7 564 452 będzie właściwy pod EU2? No i jeszcze taka sprawa że jeżdżę na LPG i wydaje mi się że lepiej zostawić sondy przed katem, a już nie wiem czy EU2 wyłączy wszystkie czy tylko za katem?
Chciałbym też aby ktoś mi powiedział jaki będzie numer do ewentualnego powrotu do EU4 (VIN JX26419)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 30 sierpnia 2017, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Wgrałem EU2, jako że mam LPG postanowiłem nie wyjmować bezpiecznika tylko fizycznie odpiąć wtyczki od sond za katalizatorami i przekaźnik od pompy powietrza wtórnego. Po wgraniu i wyjęciu przekaźnika wywalało błąd pompy, bez check'a. Wystarczyło wyjąć kluczyk na kilka minut potem ponownie odpalić samochód i już świeciło się CAT-preparation i nie było błędu. Kolosalnej róźnicy nie widzę, może przy wyjęciu bezpiecznika od podgrzewania sond jest większa. Samochód ma jakby lepszy dół i płynniej rusza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 6 września 2017, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: m54b25
UP

Po wgraniu software wyskoczyło mi CAT-PREPARATION a dziś podłączyłem kompa patrzę i jest tylko CAT, ktoś wie co się stało?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 10 września 2017, 10:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Może trzeba wpiąć opornik we wtyczkę pompy powietrza wtórnego? Przynajmniej dla starych sterowników tak jest. Jak
wgrywam soft bez sondy to odłączam wtyczkę odpowietrzenia zbiornika paliwa a we wtyczkę wpinam opornik 1k oHm bo tak to robiła fabryka przy sofcie bez sondy. Mam tu na myśli sterowniki m50b20/25 bez vanosu i z vanosem. Szukaj na realoem czy przy wtyczce pompy nie ma opcjonalnie opornika zamiast pompy.
Tak to wygląda dla m3.1 m3.3.1 ms40 dla softu S199A
https://www.realoem.com/bmw/pl/showpart ... Id=13_0189

opornik nr 8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 12 września 2017, 02:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: m54b25
https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=BD31-EUR-04-2004-E46-BMW-325Ci&diagId=13_0798

Wydaje mi się że żadnego opornika nie ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 14 września 2017, 19:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
A dla pompy powietrza sprawdzałeś? Ale widzę że dla sofu S199A masz zaślepkę na zawór odpowietrzenia zbiornika, czyli wychodzi że zawór powinien być odłączony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL