BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 13 października 2016, 09:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Napisz do ADAMO M.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 11 listopada 2016, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
witam .
znalazlem i juz sobie wpalilem sofcik do ASB skrzyni od alpiny B10 3,3 l

super sprawa .ciagnie do odcinki, nie przelanacza w wersji manual.-jak prawdziwy manual.
nie ma programu S jest odrazu manual.przalacza o 0,5 sek szybciej.
wük zasprzegla szybciej ,nie ma efektu gumy.
bardziej sportowa jazda.

tu macie linki .

bo na polskich forach wszyscy zydza i trzymaja tylko dla siebie,a ja takiego frajerstwa nie znosze.
jak pies ogrodnika .sam nie skorzysta ale drugiemu nie da.

ok ,wylalem troche zölci...

teraz linki obiecane..

zdwajcie relacje z jazdy tu w temacie .
tematy sa po angiel i niemiecku.ale idzie se w googl tlumacz wszystko przetlumaczyc.

no risk -no fun.


https://www.tuningdb.info/alpina_b3s_flashes

link do m54 ze skrzynia zf5 hp 19 ze str
erownikiem 8.60.4


tu m62 ze skrzynia i sterownikiem 8.60.02

https://www.tuningdb.info/alpina_b8s_flashes


ii tu z m62tu silniki przed rokiem 9/98

https://www.tuningdb.info/alpina_b10_v8_pretu_flashes
:drunk:


tu link do autora tego tematu org niemiecki temat w spr tego softu

http://www.e39-forum.de/thread.php?post ... ost1842204


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 16 listopada 2016, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
A panowie coś do m54 ? jakiś programik bez sond, i pytanie czy ogolnie można wyrzucic sondy w m54 programowo ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 16 listopada 2016, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
Jasne. Mozesz wpalic euro2 .
Jq mam przerobkie od Bqgor do m54b30 ale w e39 budzie kombi.
Dalem .00 pln.
Jak masz zqiteresownie do reszta na pw.


A jak chcesz sqmemu to masz w winkpf soft euro 2 .

I tu w post wyzej oddemnie. Soft od aplina do wkrzyni biegow.

Ja mam juz wpalony ..i jest wuper sprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 17 listopada 2016, 09:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
vasyl501 napisał(a):
witam .
super sprawa .ciagnie do odcinki, nie przelanacza w wersji manual.-jak prawdziwy manual.
nie ma programu S jest odrazu manual.przalacza o 0,5 sek szybciej.
wük zasprzegla szybciej ,nie ma efektu gumy.
bardziej sportowa jazda.


kiedyś zdarzyło mi się przez krótką chwilę jeździć taką Alpiną, ale to była jazda próbna autem z autohandlu i miałem sprzedawcę na prawym fotelu który ograniczał moje zapędy. Pamiętam że Alpina miała możliwość zmiany biegów w kierownicy - nie łopatki ale przyciski. Taka opcja tylko w kierownicach z Alpiny które są praktycznie nie do zdobycia.
Myślałeś o zainstalowaniu łopatek jaw w M3 ? To tylko kwestia zdobycia kierownicy (jakieś 1000-1500zł na ebay :mur: ) i zmiana taśmy pod kierownicą (dostępne na allegro z E39)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 17 listopada 2016, 10:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
W M50 chyba ciężej usunąć sondę ? Sterownik jest dość oporny :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 19 listopada 2016, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 55
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54
Witam! jestem laikiem w tych sprawach więc mam sporo pytań ,mianowicie zmiana softu w moim m54 eu4 na eu2 znalazłem coś takiego http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=12_1080 i siedem ostatnich cyfeferek numeru części to numer to numer aktualizacji,
:softu:umnie jest obecnie 7545416 euro 4 ale 7545418 to już euro 2 bez katalizatorów w Winkfp znalazłem ten numer czy można to zamienić bez problemów .
próbowałem aktualizować swój soft parokrotnie ale bez sukcesów w wyniku czego inpa pokazuje mi 10 aktualizacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 23 listopada 2016, 21:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 70&start=0
samot a wyciągnąłeś odpowiednie bezpieczniki i przekaznik vacum pompy ?

Ja mam za to taki problem że po wgraniu eu2 gdy ruszam falują mi delikatnie obroty ;/ najbardziej to odczuć pod górką jak stanę i wrzucam jedynkę puszczam sprzęgło dodaje gazu i obroty falują. Na pewno to nie jest wina sprzęgła bo mam kompletnie nowe i działo się też również tak na starym ;/ Pokasowałem adaptacje zrobiłem syncho ews i ciągle to samo ;/ Macie Panowie jakiś pomysł dlaczego by tak mogło być ? nie jest to duże falowanie ale strasznie to irytuje szczególnie że mam nowe sprzęgło :mur:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 23 listopada 2016, 21:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
A zaworek na przewodzie sprzegła wywalony

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 23 listopada 2016, 21:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 70&start=0
chodzi Ci o ten CDV? Miałem go zamiar wykręcić podczas zmiany sprzęgła ale okazało się że ja już go chyba nie mam albo go nie widzę :P Nawet nie umiem znaleść żeby ktoś miał taki przypadek jak ja. Obroty na biegu jałowym trzyma idealnie... tylko jak ruszam i dodaje gazu... działo się tak również przed wymiana sprzęgła. Nagram jutro filmik jak to wygląda

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 4 grudnia 2016, 13:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 70&start=0
Może to zbieg okoliczności że tak to faluje po zmianie softu, może ktoś się już z czymś takim spotkał ? faluje tylko jak ruszam na sprzęgle.

na filmiku to bardziej słychać niż widać


wgrałem soft nr 7545671 może zły wybrałem do m54b30 ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 14 grudnia 2016, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Użytkownik Adamoo wywalił mi wszystkie sondy i jest lepiej, już przy nagrzewaniu nie wywala błedu zapłonu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 15 grudnia 2016, 15:06 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
vasyl501 napisał(a):
bo na polskich forach wszyscy zydza i trzymaja tylko dla siebie,a ja takiego frajerstwa nie znosze.
jak pies ogrodnika .sam nie skorzysta ale drugiemu nie da.


Nie wiem czy do mnie pijesz czy nie , ale walisz do mnie na kazdym forum pw czy to na sporcie czy na bk czy chyba nawet na dziadkowozach. Byłem grzeczny i chyba starałem się odpisywac nie tylko na pw ale rowniez i w tematach. Założe się ze gdybym nie podrzucił informacji o możliwości takiej zmiany to nawet bys o tym nie wiedział. To ze znalazłes super, tylko po co podawać mirasom wszystko na tacy, forum nie ma szyfrowania linków. To ze ja cos zamieszczam dla uzytkowników danego forum to nie po to zeby czestowac całą polskę. W pewnym sensie dzieląc się informacjami mozesz liczyc ze jak pierdnie Ci auto to ktos inny Ci w podziękowaniu poda pomocną dłoń.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 23 grudnia 2016, 21:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 70&start=0
Po wgraniu eu2 mam takie adaptacje, one powinny takie być ? mógł by ktoś u siebie sprawdzić jak to wygląda ? ;)

Obrazek

i mimo wszystko widać że lambdy coś tam pokazują tak też powinno być ? :P

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 24 grudnia 2016, 15:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
a oprócz problemów to ma ktoś porównanie przed i po? jak zmieniły się osiągi? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 1 stycznia 2017, 18:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 330ci cabrio lsd
Kod silnika: m54b30+
-


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 12:21 przez patriic, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 02:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 55
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Panowie jakie odczucia po wgraniu euro2?? Ja u siebie zaktualizowałem do najnowszego soft m54b25 i kultura pracy silnika na plus, zero falowan i fajnie schodzi z obrotów niz wczesnej :) zastanawiam sie tez czy sa jakies autorskie softy? Typu przesunięta odcinka? Launch control ?

_________________
Obrazek
"Gdyby przedni napęd był lepszy – To chodzilibyśmy na rękach"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 08:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 70&start=0
Ja jestem zadowolony z eu2. ja mam gdzies nieszczelnosc na kolektorze dolotowy i w tym tkwi problem. Mam troche fantow pokupionych ktore czekaja na lepsze pogody i na wiecej czasu ;) a na lato kolektory z m52 i bedzie cacy ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 12:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: K-g
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25/SWAP B28
VGus napisał(a):
Panowie jakie odczucia po wgraniu euro2?? Ja u siebie zaktualizowałem do najnowszego soft m54b25 i kultura pracy silnika na plus, zero falowan i fajnie schodzi z obrotów niz wczesnej :) zastanawiam sie tez czy sa jakies autorskie softy? Typu przesunięta odcinka? Launch control ?


Jest zapewne wiele takich dostępnych kombinacji, zacytuję post kolegi z innego forum, ale dotyczący M52:
"Po tych modyfikacjach twoje auto będzie bardziej agresywnie reagowało na gaz, poprawi się spalanie oraz szybciej będzie się wkręcać na obroty. Oraz daje on około 15 koni przy zastosowaniu kolektora z M50.

Wprowadzam następujące modyfikacje:

Można dobierać to indywidualnie.

-Zmienione mapy paliwa i zapłonu - podnoszą znacząco moc i moment obrotowy

-Szybka odcinka jak w M50B25 szczegóły na filmie https://www.youtube.com/watch?v=4Q_OEiqCLC4 jest najszybsza, można wolniej ustawić

-Usunięte odcięcie gdy nie jest wykrywany czujnik ABS/Prędkości(auto po swapie często do innej budy np E30 odcina przy 5000tyś obr, tu jest to wyłączone)

-Usunięcie obsługi katalizatora (podgrzewanie go do pracy i zabezpieczenie przed przegrzaniem, zmniejsza spalanie i poprawia osiągi oraz reakcję na gaz, gdy nie ma katalizatora zupełnie zbędne. (Komputer dolewa paliwa i zmienia kąt zapłonu. )

-Szybkie spadanie z obrotów jak w M3 filmik https://www.youtube.com/watch?v=5QQ2RF5exyY
( auto staje się agresywniejsze w jeździe, obroty szybciej spadają po zmianie biegu, fajniej brzmią przegazówki na światłach itd.)

-Przeniesienie odcinki w dowolne miejsce, np 7000obr.

-Możliwe indywidualne ustawienie momentu wyłączenia vanosa na hamowni. W skrócie seryjnie vanos wyłącza się przy 4250obr, po załeżeniu np kolektora M50, baranów, usunięciu kata, ostrzejszych wałkach. Trzeba go wyłączyć przy tych modyfikacjach przy 5000obr. Auto zaczyna jeszcze lepiej jechać.

Usuwam również immobilizer EWS

Jest też możliwość przesłania swojego komputera do mnie i wykonanie tych modyfikacji."


mihmehme czy aby na pewno to maja być kolektory z M52 a nie M50??

_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 13:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
bonzo320i napisał(a):
VGus napisał(a):
Panowie jakie odczucia po wgraniu euro2?? Ja u siebie zaktualizowałem do najnowszego soft m54b25 i kultura pracy silnika na plus, zero falowan i fajnie schodzi z obrotów niz wczesnej :) zastanawiam sie tez czy sa jakies autorskie softy? Typu przesunięta odcinka? Launch control ?


Jest zapewne wiele takich dostępnych kombinacji, zacytuję post kolegi z innego forum, ale dotyczący M52:
"Po tych modyfikacjach twoje auto będzie bardziej agresywnie reagowało na gaz, poprawi się spalanie oraz szybciej będzie się wkręcać na obroty. Oraz daje on około 15 koni przy zastosowaniu kolektora z M50.

Wprowadzam następujące modyfikacje:

Można dobierać to indywidualnie.

-Zmienione mapy paliwa i zapłonu - podnoszą znacząco moc i moment obrotowy

-Szybka odcinka jak w M50B25 szczegóły na filmie https://www.youtube.com/watch?v=4Q_OEiqCLC4 jest najszybsza, można wolniej ustawić

-Usunięte odcięcie gdy nie jest wykrywany czujnik ABS/Prędkości(auto po swapie często do innej budy np E30 odcina przy 5000tyś obr, tu jest to wyłączone)

-Usunięcie obsługi katalizatora (podgrzewanie go do pracy i zabezpieczenie przed przegrzaniem, zmniejsza spalanie i poprawia osiągi oraz reakcję na gaz, gdy nie ma katalizatora zupełnie zbędne. (Komputer dolewa paliwa i zmienia kąt zapłonu. )

-Szybkie spadanie z obrotów jak w M3 filmik https://www.youtube.com/watch?v=5QQ2RF5exyY
( auto staje się agresywniejsze w jeździe, obroty szybciej spadają po zmianie biegu, fajniej brzmią przegazówki na światłach itd.)

-Przeniesienie odcinki w dowolne miejsce, np 7000obr.

-Możliwe indywidualne ustawienie momentu wyłączenia vanosa na hamowni. W skrócie seryjnie vanos wyłącza się przy 4250obr, po załeżeniu np kolektora M50, baranów, usunięciu kata, ostrzejszych wałkach. Trzeba go wyłączyć przy tych modyfikacjach przy 5000obr. Auto zaczyna jeszcze lepiej jechać.

Usuwam również immobilizer EWS

Jest też możliwość przesłania swojego komputera do mnie i wykonanie tych modyfikacji."


mihmehme czy aby na pewno to maja być kolektory z M52 a nie M50??


to co wrzuciłeś dotyczy silnika m52 z pojedyńczym vanosem a temat tutaj jest o M52tu i M54 czyli silnikach na podwójnym vanosie do których nie pasuje ssący od m50

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL