BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 10:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 14:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
Panowie reasumujac bo troszke jestem ciezki w tych sprawach i do mnie trzeba prosto :P.
Wywalamy bezpiecznik od podgrzewania lambd i przekazik od pompy wtornej i wgrywamy eu2 i powinno smigac?
Sondy odlaczamy wszystkie cztery lecz nie jest to konieczne? A czy nie lepiej wykrecic je i zaslepic?
Silnik m54b25
Zlapac sie tego chce gdyż może po tym zabiegu przestana mi wypadać zaplony na zimnym silniku, tutaj uklon w strone pawal1132 gdzie polecil aby zwrocic uwage na wasz temat

Ps. Moze ktos podejmie sie pomocy przy wgrywaniu softu? Oczywiście nie za frajer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: K-g
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25/SWAP B28
pawel1132 napisał(a):
to co wrzuciłeś dotyczy silnika m52 z pojedyńczym vanosem a temat tutaj jest o M52tu i M54 czyli silnikach na podwójnym vanosie do których nie pasuje ssący od m50


Tak wiem co wstawiłem bo na samym początku zaznaczyłem że dotyczy to M52 a kolega wcześniej pytał o mody do M54 więc to było tylko dla przykładu. A czy ssący od M52TU pasuje do M54?? Czy są takie same?

_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 19:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
jesli ssacy z m54->m52tu pasuje p@p to na odwrot pewnie tez. Przyrosty po takim zabiegu tez pewnie bedą odwrotne :D

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 20:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: K-g
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25/SWAP B28
No to trzeba ostrzec kolegę przed takim zabiegiem, bo przyrosty straci w M54 :orany:

mihmehme napisał(a):
a na lato kolektory z m52 i bedzie cacy

_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 4 stycznia 2017, 02:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
karambol napisał(a):
Ps. Moze ktos podejmie sie pomocy przy wgrywaniu softu? Oczywiście nie za frajer

zagadaj do piotrek8113 wypowiadał się tutaj i ma to ogarnięte na jego kanale na yt jest pokazane jak to zrobić samemu tu masz https://www.youtube.com/watch?v=CHarqfAyFjI https://www.youtube.com/watch?v=NX5nRSxeWHw i powinno się to zrobić prawidłowo tak jak mi cursor podpowiedział czyli:
Prawidłowo wykonuje się to tak:
Silnik musi mieć min. 80*C
1. Kasujesz adaptacje programem
2. Wyłączasz zapłon i czekasz 30s lub dłużej
3. Włączasz zapłon i czekasz 10-15s
4. Następnie możesz odpalić
Dobrze jest dać silnikowi popracować na biegu jałowym kilka-kilkanaście minut

bonzo320i napisał(a):
No to trzeba ostrzec kolegę przed takim zabiegiem, bo przyrosty straci w M54 :orany:

mihmehme napisał(a):
a na lato kolektory z m52 i bedzie cacy


tylko że mu chodzilo o kolektory wydechowe z m52 bez katów :P

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 5 stycznia 2017, 01:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 '01r
Kod silnika: M54b25
patriic napisał(a):
żeby nie falowało i nie przygasał wyrzucić odme i założyć zawór pcv od chryslera i świety spokój!
+1 polecam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 5 stycznia 2017, 09:40 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
W m50 zamiast separatora jest zwykły przewód gumowy idący do gumy dolotu więc myśle w m54 także by to mogło zdać egzamin. Spływ w bagnecie należy wtedy zaślepić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 10:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 70&start=0
Koledzy zapomnialem dopisac wczesniej ze kolektory WYDECHOWE ;) chce wyrzucic badziewne kolektory wydechowe zintegrowane z katami z m54 i wrzucic kolektory wydechowe z m52 i sondy tez calkowicie wyrzucic i zaslepic. Ostatnio juz wyrzucilem pompe powietrza wtornego bo i tak na eu2 nie jest uzywana. Nawet błedu w inpie nie ma po odpieciu ;) przepraszam za wprowadzenie w błąd ;)

Duzo ludzi juz zrobilo ten pcv zamiast odmy ? Moze sie ktos wypowiedziec na ten temat ? Jakos mi to smierdzi druciarstwem i nie jestem do tego do konca przekonany szczegolnie ze jest takie duze podcisnienie :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 12 stycznia 2017, 18:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Ja to mam zrobione i jestem zadowolony :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 12 stycznia 2017, 21:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 70&start=0
możesz rozwinąć swoją wypowiedź ? :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 19:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 330ci cabrio lsd
Kod silnika: m54b30+
-


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 12:19 przez patriic, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 20 stycznia 2017, 09:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Jak masz nieszczelność na gniazdach zaworów i przedmuchy w silniku to może zamulać z fabryczną odmą. Przy sprawnym silniku możesz wstawić zamiast tego pcv zwykłą rurke i nic się nię będzie działo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 20 stycznia 2017, 10:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 330ci cabrio lsd
Kod silnika: m54b30+
-


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 12:19 przez patriic, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 20 stycznia 2017, 10:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Ciekaw jestem w takim razie skąd lewe powietrze w skrzyni korbowej jak silnik szczelny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 20 stycznia 2017, 11:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 330ci cabrio lsd
Kod silnika: m54b30+
-


Ostatnio edytowano 28 stycznia 2017, 12:19 przez patriic, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 22 stycznia 2017, 14:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 70&start=0
Patriic Przekonałeś mnie ! PCV zamówione ;) poszło PW bo mam jeszcze kilka pytań ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 25 stycznia 2017, 15:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 219
Moje BMW: x5 e70
Kod silnika: m57n2
wszystko fajnie ale jak to złożyć? z czego składa się ten zestaw? widzę ten zaworek, przewody, a pod spodem? odmy rozumiem nie ma, która wchodzi w kolektor? tam zaślepione? i wężyk idzie bezpośrednio z z dołu silnika łączy się z otworem w kolektorze i później z pokrywą zaworów? hmm... poprosiłbym chociażby w paincie taki schemat jak to wygląda bo nie mogę sobie wyobrazić :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 28 stycznia 2017, 10:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 133
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 70&start=0
na zdjęciu masz wszystko narysowane więc nie wiem czego tu nie rozumieć, kupujesz ten zaworek kawałem przewodu 16mm, 20mm trójnik kolanko opaski zaciskowe ;) zaślepiasz tylko rurkę z bagnetu która łączyła bagnet z odmą i wszystko tak jak na zdjęciu robisz i tyle dobrze poszukasz to na bmw-klub to dokładnie opisane. Najlepiej w układ jeszcze wpiąć OCT (oil catch tank) ale o tym już poczytasz na internetach

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 1 lutego 2017, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
ale off top sie tu zrobil


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 2 lutego 2017, 12:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Da radę zrobić takie coś w m52b20?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL