BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 12:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 31 grudnia 2015, 10:55 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Znajdz jak skonfigurować winkfp czyli jak wrzucić do niego pliki sp-daten do e46. Sprawdz jaki jest numer Twojego softu, który odpowiada za eu2. Zwykłym kablem kdcan wszystko zrobisz. Sp-daten masz np w ista/p.
Kupiec do e36 chyba się nie da wgrać tak przez zwykły kabel, tzn sterownik chyba nie jest programowalny.
Ponoć dobrze jest wykręcić sondy i dać zaślepki z aso.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 31 grudnia 2015, 13:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Skąd pobrać potrzebny mi soft?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 31 grudnia 2015, 13:20 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Instrukcje jak skonfigurować winkfp masz tutaj
http://dziadkowozy.com/viewtopic.php?f=48&t=624
Wyciągnięte sp-daten do e46 z ista/p mają ponad 600Mb więc słabo z uploadem , ale spróbuj pobrać te co podsyłam na pw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 09:24 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
https://www.kasselperformance.com/product/bmw-e36e39-m52-2-8l-ms41-1-tuning/

Co sądzicie o takich gotowcach ? Ciekawi mnie jak poprzez przesunięcie odcinki, usunięcie klapki w wydechu oraz usunięcie sond uzyskali +15km i +10nm. Oferują jeszcze usunięcie "Secondary Air Pump", ale w wersji europejskiej tego nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 13:14 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
To jest właśnie ten soft eu2 ;) Czyli coś co można zrobić samemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 16:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
///david napisał(a):
piotrek8113, jest jakaś różnica w pracy silnika teraz ? coś się zmieniło ? spalanie wzrosło ?


Niestety nie mogę nic więcej dokładnie powiedzieć, ponieważ zaraz po wgraniu oprogramowania z normą EU2 znajomy pojechał, prosto do Niemcowni. A jak wiadomo, adaptacje zostały skasowane i przez te pierwsze 100 km auto musi się "nauczyć". Dam znać jak dowiem się od niego czegoś więcej na temat pracy silnika. Trzeba pamiętać, że jest to automat a nie manual. Chciałbym tylko zwrócić uwagę na to, że auto już przed wgraniem soft-u EU2 miało zamiast fabrycznych kolektorów z katami zamontowane te z M52TU w wersji bez katalizatorów zintegrowanych z kolektorem wydechowym. Były podłączone tylko sondy lambda przed katami oraz od czasu do czasu wywalało błędy sond diagnostycznych za katami. Teraz na kompie zero błędów. Tak samo jak u mnie w M52TU tak tutaj w M54B30 po wgraniu EU2 Cat-preparation z deski rozdzielczej zgasła kontrolka (żółta ikonka) silnika i świeci się tylko EML podczas przekręcenia kluczyka na 2 pozycję.

Wczoraj zacząłem trochę czytać jeszcze o tych M54B30 i co ciekawe w USA (tylko w USA, Europa nie miała) ostatnie modele E46 zamiast sterownika MS43 miały już MS45.1 który występuje także w E60. Z tego co wiem to wiązka silnika B30 w wersji usa ms45.1 różni się od tej z b30 europa ms43. Ktoś wspomniał, że przepływka w ms45.1 ma kostkę na więcej pinów a więc i sama przepływka w sobie będzie inna (dokładniesza ? ). Więcej info jak na razie nie mam.

I teraz jako ciekawostka. Mając w M54B30 podłączony komp MS45.1 można wgrać to niego tak samo poprzez WinKFP coś takiego jak PAKIET PERFORMANCE. Ciekaw jestem jaka jest różnica na tym sofcie względem np. EU2 CAT-Preparation.

Widać to ładnie na załączonej fotce poniżej:
Obrazek

Jako kolejną ciekawostkę dodam jeszcze coś ciekawszego co wydłubałem w necie odnośnie sterownika MS45.1. :P
W tym sterowniku występował przycisk SPORT SWITCH. A to już jest dla mnie bardzo ciekawe. :)

Obrazek

Ceny za ten sterownik w polsce i na ebay są śmieszne bo wahają się od 700zł bez wiązki silnika i EWS. Nie wspominając już o tym, że skoro przepływka ma gniazdo na więcej pinów to także ona musi być inna. A czy coś jeszcze? tego nie wiem, bo nie wydłubałem nic więcej. Traktujcie to jako ciekawostkę. Ale musicie przyznać, że jest to dosyć ciekawe. ;) Oczywiście ciekawe nie oznacza jednocześnie opłacalne. :P

Pozdrawiam :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 18:32 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Te Ms45 to miały te wersje ZHP (jak mnie pamięć nie myli) , na forum zhp mafia można wejść .... ale tylko z poziomu translatora google :hyhy:

Poniżej katalog performance do e46
http://alex.zheng-dynasty.com/uploads/B ... MW-E46.pdf


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 18:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Miłosz napisał(a):
Te Ms45 to miały te wersje ZHP (jak mnie pamięć nie myli)


Nie mogę się z Tobą zgodzić, ponieważ również USA 325i M54 oraz USA 325i M56 korzystają z MS45.1 ;)

Natomiast faktem jest, że 325i M54 i 325i M56 nie mają już możliwości do zmiany na soft S767A Pakiet Performance.

Miłosz napisał(a):
Poniżej katalog performance do e46


Ta pucha od filtra powietrza performance wygląda kozacko... :cwaniak: :serce:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 stycznia 2016, 19:02 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Piotrek, nie czytałem aż tak dokładnie więc pewnie i masz rację :D
Jakbyś potrzebował mam całą dokumentację techniczną MS45 i MS45.1 czyli dokumenty z których masz tego screena z tym fajnym guzikiem :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
piotrek8113 napisał(a):
No właśnie ja się wszystkiego sam nauczyłem + zagraniczne forum okazało się bardzo pomocne, bo u nas to nikt nic nie pisze na ten temat. :ok: Chyba ludzie się boją, że coś popsują w aucie heheh. Pomijając już fakt, ze 2/3 osób nie ma pojęcia o tym, że można aktualizować sterownik silnika (DME, DDE) jak i automatycznej skrzyni biegów (EGS). :P

Wrzucam z ciekawości obrazek z wersjami oprogramowań jakie występowały dla porównania w M52TU a M54:
Obrazek

Pomijam już kwestię aktualizacji sterowników (update) do określonych wersji jakie występują w naszym bolidzie.
Od siebie mogę dodać z ciekawości, że soft S168A Redukcja spalin EU2 to to samo co S199A Brak katalizatora, ponieważ numer oprogramowania jest ten sam, czyli 12 14 7 528 776 :)

ded przesunięcie odcinki nie występuje w oryginalnym sofcie, trzeba sobie to zrobić indywidualnie. Ewentualnie jeżeli mamy M54B30 to zdobyć oprogramowanie USA z wersji ZHP, gdzie odcinka jest przesunięta na 6,8 tys.obr./min. względem oryginalnej. Odnośnie LPG to moje auto właśnie na nim pracuje (kme nevo zaktualizowane do najnowszej wersji + wtryski hana) i jak na razie nic się złego nie dzieje. Dotyczy to zarówno PB jak i LPG.



no bardzo mnie zainteresowales tym usa programem ZHP na odcinke 6800 ...ale pytanie co na to skrzynia automat powie ??
cz trzeba ja tez pod ten soft odpowiednio przeprogramowac??
tez mam gaz LPGTECH na KME gold i wtryski BARRAcuda

napewno trzeba po takich manewrach na nowo klaibrowac gaz i nowe mapy pb ilpg zbierac..
möj gaziarz nie podlacza nigdy sond pod lpg(bo to wiecej problemöw niz pozytku ...tak möwi)

czy soft ten S168A bez kata eu2 to jest ten numer co winkfp widzi program ?to jest numer koncöwki czy jak to zaaplikowac do tego programu ...?
czy on juz jest w tych SP-datei do e39?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
kupiec_fkl napisał(a):
https://www.kasselperformance.com/product/bmw-e36e39-m52-2-8l-ms41-1-tuning/

Co sądzicie o takich gotowcach ? Ciekawi mnie jak poprzez przesunięcie odcinki, usunięcie klapki w wydechu oraz usunięcie sond uzyskali +15km i +10nm. Oferują jeszcze usunięcie "Secondary Air Pump", ale w wersji europejskiej tego nie ma.

a gdzie jest ta cholerna klapka w wydechu w m54b30 ,bo nie moge jej namierzyc?
i czujnik podcisnienia w dolocie? :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
piotrek8113 napisał(a):
Dodam mały update, bo widzę że temat umarł śmiercią naturalną. :P

Ostatni pacjent E46 M54B30 Automat. Udało się wgrać bezproblemowo soft EU2 + zapisać odpowiedni VIN pod budę auta. Wszystkie sondy wyłączone oraz pompa vaccum. W automacie jest mały myk z bezpiecznikiem od podgrzewania sond, ale dla chcącego nic trudnego. ;) Silniczek ładnie przeszedł w tryb CAT-preparation. :ok:

Obrazek

Pozdrawiam :piwo:

czy ten soft jest w sp datei e39?
czy ten z usa ZHP o wiekszym ps bo chyba z 213ps wchodzi na235 ps to jeszcze odcinke przesuwa na6800 czy on jest tez w tych spdate czy ttrzeba go extra zaaplikowac osobno?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 11 stycznia 2016, 08:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
W serii 5 nie ma klapek w wydechu tam wydech jest i tak mocno wyciszony i doprężony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 11 czerwca 2016, 23:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
no i wpalilem sobie euro2.
tylko ze blad grzałek terza w inpa mam.
czekam na przerobke softu od bagora.
chciałbym jeszcze zrobić zimny dolot i wydech zmienić .
np. .barany od m52 .moje katy wywalić.... ale dalej to nie mam pomysłów? jak ten wydech dalej ma isc i co wywalić a co wlozyc ,czytałem o jakims x-pipe ?
dajcie jakies info lub linki.
cos czytałem o ITG lub odprężaniu :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 12 czerwca 2016, 11:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
o bledzie grzalek bylo na innym forum. jesli wyjales bezpiecznik od podgrzewania sond to musisz jeszcze wywalic przekaznik od pompy powietrza wtornego, po tym bledy sie nie pojawiaja. jak generalnie silnik pracuje z softem euro 2? ja mam w planie z tym programem wrzucic kolektory wydechowe z m52, usunac katalizatory i w ich miejsce wstawic x-pipe, reszta wydechu zostanie seria. fizycznie masz usuniete sondy z wydechu czy siedza tam gdie ich miejsce i tylko usunales je programowo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 12 czerwca 2016, 12:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
patrum napisał(a):
o bledzie grzalek bylo na innym forum. jesli wyjales bezpiecznik od podgrzewania sond to musisz jeszcze wywalic przekaznik od pompy powietrza wtornego, po tym bledy sie nie pojawiaja. jak generalnie silnik pracuje z softem euro 2? ja mam w planie z tym programem wrzucic kolektory wydechowe z m52, usunac katalizatory i w ich miejsce wstawic x-pipe, reszta wydechu zostanie seria. fizycznie masz usuniete sondy z wydechu czy siedza tam gdie ich miejsce i tylko usunales je programowo?


ja mam m54b30 ale w e39 touring. i nie mam zadnej pompywtörnego powietrza jak mi wiadomo.
to chyba maja tylko e46.
ja jak wpalilem te euro2 to jak Piotrek 1883 pisze ze silnik /ecu chodzi w tzw open loop- otwartej petli ,czyli na mapach stalych. i nie bierze pod uwagę zadnych lambd (wz.4)
ja jak wgrałem soft to miałem wtyczki podlaczone i lambdy w inpa było widać jak pracują .tak samo w TORQUE pro.
ale pierwsze co to z deski na stale znika ikona "check engine" nawet przy kluczyku w pozycji 2 swieci się tylko ELM.
potem odlaczylem tylko z wtyczek wypiolem 4 lambdy (w inpa już wszystkie stoja na 0,42V)
czyli nie bierze ich DME pod uwagę.
auto chodzi idealnie tak jak chodzilo .na LPG tez.
choć wpierw lepiej skaswac adaptacje i posmigac na benie.
nie ma zadnych problemów ,zachwian jalowego czy czkawki czy utraty mocy ,nic .
może nawet lepiej przyspiesza.
jeszcze nie mierzyłem od 0 do 100.
tylko jedyne to w inpa sa bledy grzałek ,ale one tylko sa bo dme steruje te grzałki masä.
wyjmowałem wszystkie bezpieczniki od kompa te przy kompie .ale to nic nie dalo.
bo albo auto nie odpalalo albo swiecila się ikona ELM albo skrzyni.
tam jest 5 bezpiecznikow 30A

zycytuje jak mogę odpowiedz Piotrka ,pomysłodawcy tego projektu.
ale jeszcze tego nie testowałem.


cytat:

Znajdź kostkę 24 pinową w komputerze silnika

X60002 24-pin, black Plug connector DME control unit Module 2

spróbuj wyciągnąć piny:
13 M T_LHV2 Oxygen sensor heating ground Oxygen sensor 2 (in front of catalytic converter)
19 M T_LHH2 Oxygen sensor heating ground Oxygen sensor 2 (behind catalytic converter)
7 M T_LHH1 Oxygen sensor heating ground Oxygen sensor 1 (behind catalytic converter)
1 M T_LHV1 Oxygen sensor heating ground Oxygen sensor 1 (in front of catalytic converter)

potem skasuj adaptacje
zapłon na 0
odpal auto i sprawdź w inpa czy nie ma błędów od grzałek i czy pod f3 codding pracuje w trybie cat preparation

powinno pomóc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 12 czerwca 2016, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
a ogolnie jakies zmiany na+? nie wiem, lepsza reakcja na gaz, cokowliek innego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 12 czerwca 2016, 13:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
jakby lzej miał .ale może to być subiektywne.
wrzucenie soft to dobre napiecie i 2 minuty strachu.
zawsze możesz euro 4 spowrotem zapodać.
u mnie chyba jak bagora soft wrzuce i barany od m52 zaloze ,i zimny dolot pociagne to będzie na pewno czuc i slychac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: e38
Kod silnika: m62tub35
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=4&t=153355
7501012 czy wiecie gdzie znalezc ten soft? Jest on do e38 m62tub35 jako cat preparation. Mam najnowsze Spdaten e38 i go tam nie ma :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 9 października 2016, 20:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E36
Kod silnika: m52tub25
Cześć , mam kompa od silnika m52tub25 i chciałbym w nim wyłączyć sondy lambdy . Silnik mam wsadzony do e36 . Nie chcialby ktoś za drobną opłatą wgrać mi ten soft eu2 ? Jestem z Legnicy ale mogę wysłać kompa :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL