BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 01:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 11 grudnia 2015, 09:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Adrianno_e90 napisał(a):
Ja w swojej byłej 320d E90 nie miałem kata i dpf. To podczas jazdy, podczas postoju na światłach nie było nic czuć, ale jak auto było odpalone, a ja stałem za autem no to był "czad :hyhy: " jak się dobrze zaciągnąłeś to łzy po plecach leciały :rotfl:


No za autem jak ktoś zaciąga się prosto z wydechu to się zgodzę że jest ostry smród,
z katem przecież samochód też dymi i czuć te spaliny.
Gdy siedząc w środku wszyscy czują swoje spaliny to chyba mają nieszczelny układ wydechowy (jak miałem wykończone złącze elastyczne to szło się udusić w samochodzie). Przy lejących wtryskach czy padniętej turbinie na pewno smród jest sporo większy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 11 grudnia 2015, 18:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
Nie prosto z wydechu, np. stałem nad otwartym bagażnikiem i spaliny podlatywały do góry...

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 11 grudnia 2015, 18:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2098
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
Dokładnie. U mnie też nic nie szło zrobić przy odpalonym aucie bo w oczy szczypało. Auto z przelotem.
A jak w garażu chwilę się postało z odpalonym autem to masakra...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 11 grudnia 2015, 23:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
powiem więcej - jak leci się za dieslem bez DPF i KAT nawet na trasie a on NAWET nie dymi ale leci pełnym koksem - czuć te spaliny w aucie jak jest włączone ogrzewanie. No nikt mi nie powie, że nie. Nawet wczoraj kumpel to samo powiedział...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 15 grudnia 2015, 13:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
deejeys, tak samo jak polecisz za benzyna, ktora daje w palnik to tez smierdzi i wedlug mnie nawet bardziej.

Nie popadajmy w skrajnosci... Rozumiem ze ze spaliny moga smierdziec i trezba zamykac szyby jak sie jedzie za Autosanem albo innym starym dieslem. Nigdy nie czulem spalin diesla jak jechalem za kims w trasie, obojetnie czy auto mialo DPF czy nie. Taka sytuacja zdazyla mi sie tylko jak stalem na swiatlach za jakims 1,6d z VW albo 1,9tdi co pracowalo na oleju opalowym...

Co do samego wywalenia DPF to jesli nie oczekujesz grubych wynikow, tylko chcesz podkrecic auto to bym zostawił. Za granica mialbys z tego tytulu problemy... Jesli po wywaleniu zwyklego kata za turbo sprezarka lepiej wstawala i jest jej lzej to sadze ze po wywaleniu DPF moze byc tylko lepiej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 15 grudnia 2015, 14:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Dante182 napisał(a):
Jesli po wywaleniu zwyklego kata za turbo sprezarka lepiej wstawala i jest jej lzej to sadze ze po wywaleniu DPF moze byc tylko lepiej


Poproszę wykres, jakieś wartości - cokolwiek. Naprawdę.

To jest tak jak z katalizatorami w benzynie - wielu po wywaleniu czuje, że ma GTR-a a potem na hamowni okazuje się, że 20 koni poszło w las :rotfl: W dieslu straty nie będzie, ale dla mnie zysk przy zwykłym programie jest pomijalny.


Dante182 napisał(a):
deejeys, tak samo jak polecisz za benzyna, ktora daje w palnik to tez smierdzi i wedlug mnie nawet bardziej.


Ale o czym Ty w ogóle piszesz, naprawdę... :oczami: Jedyne auta które nagminnie śmierdzą to hondy (syfik do 3tyś z olx) bo to chodzi na mieszance olejowo-paliwowej. Reszta to skrajne przypadki.

Dante182 napisał(a):
Nie popadajmy w skrajnosci... Rozumiem ze ze spaliny moga smierdziec i trezba zamykac szyby jak sie jedzie za Autosanem albo innym starym dieslem. Nigdy nie czulem spalin diesla jak jechalem za kims w trasie, obojetnie czy auto mialo DPF czy nie. Taka sytuacja zdazyla mi sie tylko jak stalem na swiatlach za jakims 1,6d z VW albo 1,9tdi co pracowalo na oleju opalowym...


I znów jakieś dziwne teorię - skąd wiesz, na czym jeździ ktoś przed Tobą? Skąd wiesz, czy ma DPF ?

Naprawdę, piszesz bzdury totalne, aż się przykro robi. Podjedz sobie na jakiekolwiek dyno-day na hamownię i zobacz co się dzieje jak mierzysz auto : zasilane benzyną, zasilane ropą(to juz obecnie abstrakcja, wiem), zasilane benzyną-turbodoładowane i zasilane ropą turbo doładowane. W przypadku diesla są 2 rodzaje smrodu - z racji ubogiej dawki (brak dymu i brak katalizatorów - dużo COx bodajże ) i z racji przelanej dawki (dym - sadza - zupełnie inny zapach) w przypadku turbo benzyny i benzyny n/a również powstają spaliny ale ich zapach i stężenie jest zupełnie inne. W garażu tak czy siak jak się odpali cokolwiek bez katalizatorów a jest małe pomieszczenie to naprawdę ciężko wysiedzieć. szybko wysysa czyste powietrze...


W przypadku pomiarów VAG-ów (zawyczaj największe kopciuchy - spróbuj nie otworzyć drzwi albo nie włącz wyciągu. Nie da się wejść przez godzinę albo lepiej.


Co do oleju opałowego - wujas na wsi lał to do busów sporo lat temu i śmigał - olej opałowy. Są dwa rodzaje - jeden to barwiona ropa drugi to typowy olej opałowy - dość suchy. Pomijając fakt, że jest lipny dla wtryskiwaczy i pompy - auto na dobrym oleju opałowym mniej kopciło :wstyd: Być może było to placebo, nie wiem. Zapach jak dla mnie bez róznicy poza zapachem paliwa........


Oczywiście zarzuci mi ktoś zaraz stronniczość :oczami: Jeździłem dieslem sporo lat, w tym długo bez katalizatora i nikt mi nie wmówi, że pachnie fiołkami. I oczywiście - dla kierowcy przy wyrąbaniu kata i sofcie bez dymu - nie będzie w aucie czuł, że mu syfi z rury ale poza autem i w innych autach jadący za można to odczyuć i koniec - kropka.


Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 15 grudnia 2015, 16:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
deejeys napisał(a):
To jest tak jak z katalizatorami w benzynie - wielu po wywaleniu czuje, że ma GTR-a a potem na hamowni okazuje się, że 20 koni poszło w las W dieslu straty nie będzie, ale dla mnie zysk przy zwykłym programie jest pomijalny.


Argument raczej nietrafiony, bo widze ze porownujesz benzyne N/A do doladowanego silnika...


deejeys napisał(a):
Ale o czym Ty w ogóle piszesz, naprawdę... Jedyne auta które nagminnie śmierdzą to hondy (syfik do 3tyś z olx) bo to chodzi na mieszance olejowo-paliwowej. Reszta to skrajne przypadki.


Nie mowie o takich skrajnosciach jak jezdzace hondy na mieszance :) Kazda bezyne jak palujesz to jest charakterystyczny zapach jak sie jedzie za autem. Chyba w tym nic dziwnego. Wiem ze od czasu jak wlozyles m50b25 diesle sa beee a benzyny super ekstra, ale bez przesady :P


deejeys napisał(a):
I znów jakieś dziwne teorię - skąd wiesz, na czym jeździ ktoś przed Tobą? Skąd wiesz, czy ma DPF ?


Inny jest zapach jak ktos jezdzi na ON a inny na opalowym :) Leją to tylko do starych diesli bo to wszystko przepali :) Moze to byl olej rzepakowy albo z frytek, nie wiem.


deejeys napisał(a):
Oczywiście zarzuci mi ktoś zaraz stronniczość Jeździłem dieslem sporo lat, w tym długo bez katalizatora i nikt mi nie wmówi, że pachnie fiołkami. I oczywiście - dla kierowcy przy wyrąbaniu kata i sofcie bez dymu - nie będzie w aucie czuł, że mu syfi z rury ale poza autem i w innych autach jadący za można to odczyuć i koniec - kropka.



Jak najbardziej sie zgodze :ok: Jest roznica po wywaleniu kata i nie ma w tym zadnej filozofii.
A czy wplywa to jakos na moc? Wedlug mnie tak. Ja odczulem roznice po wycieciu katow. Turbo lepiej wstawalo, reakcja na gaz tez byla lepsza.

Tu jest jeszcze moj stary wykres
Obrazek

I inne przypadkowo znalezione, nie chcialo mi sie wiecej szukac
Obrazek
Obrazek


Jak widac momentu jest mniej niz u mnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 15 grudnia 2015, 16:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Czyli wg Ciebie Nm jest zależny od katalizatora ? :rotfl: Nie no nie wygłupiaj się. Wszystko zależy od wielu czynników, a porównywanie przebiegu z różnych hamowni to strzał w kolano - zależy na jakim biegu mierzone, jakie obciążenie rolek i sam soft ma znaczenie.


Dante182 napisał(a):
Wiem ze od czasu jak wlozyles m50b25 diesle sa beee a benzyny super ekstra, ale bez przesady


Nie mam włożonego m50b25. Widzisz, takie drobne niuanse potrafią zakrzywić postrzeganie sprawy.

Oczywiście możesz tak uważać, iż nie jestem według Ciebie obiektywny. Ale tak nie jest ;) Po prostu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 15 grudnia 2015, 17:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Tak, jest zalezny od tego jak bardzo luzny jest wydech :) wstawilem nawet wykres z Dyno Project czyli to samo co w TC. Brak katow w N/A powoduje znaczny spadek Nm, w turbo wzrost i kazdy o tym mowi.


Nie istotne jaki silnik masz teraz, ale jest benzyna :) To nagle zaczales dziubac do posiadaczy diesla np. Temat 335d vs M5 :>
Ja rozumiem ze swoj swego broni :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 15 grudnia 2015, 18:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Dante182 napisał(a):
To nagle zaczales dziubac do posiadaczy diesla



Sprawdź dobrze historie postów ;) bo względem jednego tematu trochę brzydko oceniać ;)


Dante182 napisał(a):
Tak, jest zalezny od tego jak bardzo luzny jest wydech wstawilem nawet wykres z Dyno Project czyli to samo co w TC. Brak katow w N/A powoduje znaczny spadek Nm, w turbo wzrost i kazdy o tym mowi.


DP posiada różne wersje hamowni.


Aby pojawił się wzrost czegokolwiek w silniku doładowanym musi się zmienić jakiś parametr - doładowanie głównie wpływa na Nm. To jest tak samo jak gadanie, że do wzmocnienia 320d potrzeba wydechu 2.5 albo więcej cali. Miałem całe życie 2.25" i absolutnie niczego nie blokował ten wydech. Tłumik końcowy w 320d wg mnie jest bardziej restrykcyjnych niz ten katalizator.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 15 grudnia 2015, 18:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
deejeys, grzeszak jest idealnym przykladem ze zrobienie calego wydechu 2,5" dodalo mocy i momentu :) Jak dobrze pamietam to chyba +10km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 15 grudnia 2015, 20:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Tak, tylko przeczytaj jego galerie. Rozbieżność pomiarów rok czasu i drugi silnik :rotfl: na dodatek inne rolki. No way. Robiliśmy testy na aucie jnx przy gt2260 różnica oem exhaust vs straight pipes 120cm i jedyna różnica to było obudzenie turbo trochę wcześniej. Pomiary dzień po dniu, ten sam soft. I ogromne turbo ni jak to porównać do seryjnego 320d.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 28 stycznia 2016, 19:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
Hmm to po co taka firma np. jak Akrapovic podaje przyrost 8 KM 12 nM w GTR po zmainie serii na ich wydech ? Pewnie gdyby wywalili sportowe katy to podskoczyłoby o połowe. Za to w 335i e92 aż 12.2 KM i 16.4 nM.

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 28 stycznia 2016, 20:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2098
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
bosniak, ale to jest temat o GTR / 335i czy 320d ?:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 28 stycznia 2016, 21:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
bosniak, Po pierwsze - nie porównuj wywalenia na pałę elementów wydechu do wydechu za cenę ładnej e46.

Po drugie - skoro tak piszą, to być może tak jest. Trochę inna kategoria aut i tyle.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 28 stycznia 2016, 21:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 566
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 xDA
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150371
Katalizator czy dpf zawsze tworzy jakieś tam opory. Po wywaleniu jest lepsza reakcja na gaz, turbo szybciej wstaje, moment jest większy wcześniej i koniki zawsze przybywają. Jutro jak znajdę wykresy powklejam przed wywaleniem katów i po i jak dobrze pamiętam było coś koło 7 KM i 12 nM na tej samej hamowni.

_________________
Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=150371


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 30 stycznia 2016, 11:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
bosniak napisał(a):
Katalizator czy dpf zawsze tworzy jakieś tam opory. Po wywaleniu jest lepsza reakcja na gaz, turbo szybciej wstaje, moment jest większy wcześniej i koniki zawsze przybywają.


Przepraszam, nie wiedziałem, że mam do czynienia z takim specjalistą. Na pewno wiele razy robiłeś takie modyfikacje, spędziłeś wiele godzin na hamowni czy też spawając wydechy.

Po prostu w fabryce BMW się nie znają, ja nie mam totalnie pojęcia a Ty jesteś najlepszy ! Gratulacje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] 2.0d 163km przelot + chip
PostNapisane: 10 marca 2016, 19:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
Na swoim przykladzie powiedzieć ze jesli dpf jest zapchany, i go usuniesz to czuc róznice :) Pewnie jesli jest w 100% sprawny to nic sie nie zmieni ..

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL