BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 07:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 3 lipca 2016, 01:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 40
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e46
Kod silnika: n46
Witam posiadam e46 z silnikiem n46 143km, z opini wiem że to awaryjny silnik i w pewnym momencie może paść i jego remont nie będzie opłacalny. Chciałem się dowiedzieć czy opłaca się swapowac i jaki silnik byłoby najlepiej wsadzić. Fajnie jakby dało radę wsadzić jakieś 3.0l, ogólnie szkoda by mi było sprzedać auto bo jest w bardzo ładnym stanie utrzymane z zewnątrz i wewnątrz gdy silnik padł więc pytam za wczasu. Głównie chodzi mi o to czy motor 3.0 się zmieści się w komorze po 2.0 r4. Wiem że najoptymalniej kupić jakiegoś angola i przełożyć co potrzeba bo taniej to wyjdzie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 3 lipca 2016, 08:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
m57 3.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 3 lipca 2016, 14:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 40
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e46
Kod silnika: n46
Bez problemu przeloze? W komorze silnika nie trzeba duzo przerabiać?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 4 lipca 2016, 17:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23100
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Bez problemu przełożysz ponieważ wychodziło takie autko z takim silnikiem fabrycznie ;) ;)


Jeśli kupisz angola to masz wszystkie potrzebne podzespoły do przekładki bo niestety z r4 nie wiele Ci zostanie poza budą :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 4 lipca 2016, 19:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 135
Lokalizacja: Warszawa
pawelp napisał(a):
m57 3.0


Nein...

Ja bym wsadził M54B30 i amen, a jak coś nietuzinkowego chcesz stworzyć to M62B44 lub w ostateczności M62B35 :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 4 lipca 2016, 19:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
Amatorzy...
Tylko i wyłącznie M52B28 !

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 4 lipca 2016, 23:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23100
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
byku1600 napisał(a):
Amatorzy...
Tylko i wyłącznie M52B28 !



Ojj tak mitycznie :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 5 lipca 2016, 00:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Wsadzenie diesla w budę po silniku benzynowym, brawo panowie świetna rada!

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 5 lipca 2016, 06:12 
m54b30 i żadnej rzeźby nie ma. Ot zwykła wymiana silnika wraz z innymi podzespołami. Jak chcesz taniej to m54b25


Góra
  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 5 lipca 2016, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 40
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e46
Kod silnika: n46
A czy jakieś modyfikacje trzeba wprowadzać w komorze silnika? Czy wszystko ładnie pasuje?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 5 lipca 2016, 21:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Pawel! napisał(a):
Wsadzenie diesla w budę po silniku benzynowym, brawo panowie świetna rada!


a co to za problem ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 5 lipca 2016, 21:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23100
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
///david napisał(a):
Pawel! napisał(a):
Wsadzenie diesla w budę po silniku benzynowym, brawo panowie świetna rada!


a co to za problem ?



Chodzi pewnie o to że jest troszkę więcej podzespołów do wymiany chociażby bak... czytałem że nie którzy tylko płuczą :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 5 lipca 2016, 23:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
///david napisał(a):
Pawel! napisał(a):
Wsadzenie diesla w budę po silniku benzynowym, brawo panowie świetna rada!


a co to za problem ?

Problem może i nie duży, zależy dla kogo.
Optymalnym rozwiązaniem jest wsadzenie silnika benzynowego.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 6 lipca 2016, 06:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23100
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
poli1990 jeśli zamierzasz faktycznie robić swap to na Twoim miejscu zacząłbym poszukiwania silnika za nim padnie obecny ponieważ będziesz miał więcej czasu na sprawdzenie silnika ;) A jak już Ci się rozsypie to będziesz kupował byle szybciej na wariata... żebyś po prostu nie wpakował się na minę ;) ;) Chyba że idziesz w jeżdżącego angola to inna sprawa :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 26 lipca 2016, 18:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
poli1990 napisał(a):
Witam posiadam e46 z silnikiem n46 143km, z opini wiem że to awaryjny silnik i w pewnym momencie może paść i jego remont nie będzie opłacalny. Chciałem się dowiedzieć czy opłaca się swapowac i jaki silnik byłoby najlepiej wsadzić. Fajnie jakby dało radę wsadzić jakieś 3.0l, ogólnie szkoda by mi było sprzedać auto bo jest w bardzo ładnym stanie utrzymane z zewnątrz i wewnątrz gdy silnik padł więc pytam za wczasu. Głównie chodzi mi o to czy motor 3.0 się zmieści się w komorze po 2.0 r4. Wiem że najoptymalniej kupić jakiegoś angola i przełożyć co potrzeba bo taniej to wyjdzie.




Czy ja wiem że z opinii to awaryjne silniki ? Nie sądzę, mam już swoja E46 4 miesiące, i zrobiłem ponad 20 Tysięcy km. Kupiłem ją w Niemczech, szukałem bardzo długo. Wszystko w originale. Wymieniłem tylko tylne amorki. Jeździł nią jedna osoba 56 letni facet. Auto bardzo zadbane. Każdy silnik jest dobry jeśli się dba. I z czasem wymienia uszczelniacze czy inne eksploatacyjne rzeczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 26 lipca 2016, 19:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Szczurek1986 napisał(a):
Chodzi pewnie o to że jest troszkę więcej podzespołów do wymiany chociażby bak... czytałem że nie którzy tylko płuczą


Ale po cholerę? Z benzyny na diesla to co za różnica co tam w baku było? Nawet jak do połowy jest zatankowany to diesel i tak przepali. W drugą stronę to już co innego ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 27 lipca 2016, 03:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23100
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
DonKrzywy z jakim przebiegiem jest to Twoje autko ?

Tomek może i racja ale są tacy co jednak stracha mają :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 28 lipca 2016, 13:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 240
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 --> M57+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=qczy+e46
A ja mówię - przemyśl to.
Koszt swapa jest kosmiczny - nawet jak masz pełnego dawcę.

Miałem 318, zmieniłem na M57 mając rozbitego dawcę.

W cenie swapa możesz kupić qp 330i/d może nawet z Mpakiem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i N46 - SWAP... Na co i czy to oplacalne
PostNapisane: 29 lipca 2016, 14:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5069
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Qczy napisał(a):
A ja mówię - przemyśl to.
Koszt swapa jest kosmiczny - nawet jak masz pełnego dawcę.

Miałem 318, zmieniłem na M57 mając rozbitego dawcę.

W cenie swapa możesz kupić qp 330i/d może nawet z Mpakiem ;)
to też racja; swap pewnie może się okazać nieopłacalny i możnaby szukać oryginalnego 330.
Z drugiej strony jeśli jest pewne, że buda jest zdrowa, to to by mnie jednak przytrzymało:)

Jeśli temat jest nadal aktualny, to odpowiadając od początku, to tak jak już koledzy napisali wcześniej zgadzam się, że z tego wszystkiego najlepiej będzie wrzucić m54b30, więc też oczywiście nic nie musisz przerabiać w komorze silnika. Najlepszy do tego byłby dawca - anglik.

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL