BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 22 stycznia 2017, 23:23


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: m50b25nv przy sportowym dolocie szarpie, nie idzie z dołu.
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 12:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m50b25nv
Witam. Mowa o e36 coupe 325i m50b25 bez vanosa, instalacja gazowa sekwencyjna. Otóż sprawa wygląda tak. Filtr stożkowy jacky auto sport do 240km 155mm/135mm, jako dolot dałem rurę o długości 25cm taką do beczkowozu, kupiłem w sklepie rolniczym i jest ona mocna, zbrojona i sztywna. Wszystko zostało skręcone tymi solidnymi obejmami. Problem w tym, że po zamontowaniu tego zestawu samochód długo się rozgrzewa i na zimnym silniku w ogóle nie jedzie, nie chce ruszyć, gaśnie, szarpie i nie wchodzi na obroty a paliwo mocno żre. Natomiast na ciepłym silniku jest normalnie i bmka leci zdrowo.
Opiszę kilka kwesti które mogą mieć jakiś na to wpływ.
Otóż średnica dolotu orginalnie ma 70mm, ja założyłem tą rurę o średnicy wewnątrz 75mm, ładnie to uszczelniłem...
- Czy szersza rura może mieć wpływ na takie nie chciane objawy? Ja myślę że raczej nie.
-Kolejna rzecz to ten termostat który jest wkręcany orginalnie w obudowę filtra. On niby ma puszczać obiekt płynu chłodniczego na przepustnicę i ogrzewać ją? Ja ten termostat zostawiłem normalnie pod maską na chwilę testów samochodu na dolocie. Zauważyłem że ten termostat w orginalnej puszcze filtra, jest osadzony tóż przy wylocie powietrza na przepływomierz.
Byłem kiedyś u kolegi za granicą i on kupił sobie wtedy e36 m50b25 na vanosie i zakładał, kombinował z filtrem stożkowym. Pamiętam że po montażu przyszedł do domu i nie wiedział co jest grane i czytał forum zagraniczne, wyczytał i stwierdził, że bmka mu nie chce chodzić jak powinna i trzeba ten czujnik wpiąć w dolot i on to jakoś tam wszczepił na drugi dzień i samochód normalnie się zachowywał. Ja tego dokładnie nie pamiętam. Ale czy jeśli wepnę ten termostat w rurę to problem zostanie rozwiązany? Dodam jeszcze że jak pamiętam, jego silnik na stożku bardzo głośno wył! A ja zauważyłem u siebie że tak mocno ten filtr nie ryczy, dopiero od 4 tyś zaczyna go w ogóle słychać a najwięcej na odcicne go słychać ale to i tak nadal nie ryczy tak jak to było u mojego kolegi. Czy ktoś pomoże, odniesie się z pomocą jak rozwiązać te problemy? Widziałem również na allegro są takie doloty do e36 z flanszą w rurze aby wpiąć ten termostat... Ale tylko u jednego sprzedawcy występuje dedykowany taki dolot.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m50b25nv przy sportowym dolocie szarpie, nie idzie z dołu.
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 13:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1531
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E39 523iT, E46 318i
Kod silnika: M52TUB25, M43TUB19
Garaż: -
odpusc filtr stozkowy to w niczym Ci nie pomoze, zostaw orginalny dolot i napewno auto bedzie szybsze niz z tym twoim stozkiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m50b25nv przy sportowym dolocie szarpie, nie idzie z dołu.
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 13:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m50b25nv
Oczywiście po 15 minutach jazdy na tym stożku wróciłem do orginalnego filtra z nowym wkładem filtrującym. Jednak zauważyłem na wysokich obrotach że jednak auto było szybsze na tym stożku i to zdecydowanie. Raczej nie odpuszczę sobie sportowego dolotu, z tego zwględu że jest to silniejsze ode mnie to, po prostu kocham ten dźwięk jak bmka wyje, ryczy tak basowo na stożku. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłby simota w carbonowej obudowie i odprowadzenie rury na wylot aby łapał zimne powietrze a nie ciepłe. Temat aktualny nadal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m50b25nv przy sportowym dolocie szarpie, nie idzie z dołu.
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 14:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1531
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E39 523iT, E46 318i
Kod silnika: M52TUB25, M43TUB19
Garaż: -
wrzuc jakies zdjecie jak to zamontowales to podpowiemy co jest nie tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m50b25nv przy sportowym dolocie szarpie, nie idzie z dołu.
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 16:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m50b25nv
Ok. Zdjęcie właściwie mam ale z tego telefonu nie umię przesłać na kompa, dopiero z drugiego telefonu podeślę, później.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m50b25nv przy sportowym dolocie szarpie, nie idzie z dołu.
PostNapisane: 7 stycznia 2017, 20:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Dryfter napisał(a):
Jednak zauważyłem na wysokich obrotach że jednak auto było szybsze na tym stożku i to zdecydowanie. Raczej nie odpuszczę sobie sportowego dolotu, z tego zwględu że jest to silniejsze ode mnie to, po prostu kocham ten dźwięk jak bmka wyje, ryczy tak basowo na stożku.


I to jest właśnie te Twoje szybsze na stożku, po prostu auto wyje głośniej jak to napisałeś sam a Ty masz wrażenie, że zapier..lasz z prędkością dźwięku. Nie raz było to opisywane, że byle jak założony(brak przegrody i dostępu zimnego powietrza) stożek pogarsza wręcz osiągi w porównaniu do serii

_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m50b25nv przy sportowym dolocie szarpie, nie idzie z dołu.
PostNapisane: 7 stycznia 2017, 22:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 8
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Dryfter, chłopie...jak już koniecznie chcesz mieć sportowy filtr to kup sobie wkładkę k&n w miejsce fabrycznej puszki i lepiej na tym wyjdziesz. A jeśli koniecznie chcesz mieć stożek pod maską i ma to jakoś jechać to musisz jeszcze trochę postudiować różne fora i metodą prób i błędów może Ci się uda..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Krychool i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL