BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Swap m54b22 na m54b30 a ECU
PostNapisane: 11 marca 2017, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Witam,

jestem w trakcie swapu z silnika 2.2 na 3.0, obydwa to M54. Niestety zapodziałem EWS z 3.0 i nie mogłem go odpalić a miał być zmieniany komputer, ews, pestka. Samochód odpaliłem na oryginalnym kluczyku, ews i komputerze z 2.2. Wszystko odpaliło bez problemu, tylko mam pytanie, czy mapy silnia itp się roznia w komputerze? czy moc nie bedzie ograniczona? Czy mogę tak jeździć czy szukać nowego kompetu ews, pestki i komputera z b30? Z gory dziekuje za odpowiedz!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap m54b22 na m54b30 a ECU
PostNapisane: 12 marca 2017, 14:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Mapy na pewno się różnią. Trzeba zmienić albo cały komplet dme, ews, pestka, albo wgrać soft z 3.0 do twojego kompa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap m54b22 na m54b30 a ECU
PostNapisane: 12 marca 2017, 17:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Lepiej zrobić program od podstaw więcej korzyści

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap m54b22 na m54b30 a ECU
PostNapisane: 12 marca 2017, 19:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
poszukaj na forum... jest temat "dme update"

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap m54b22 na m54b30 a ECU
PostNapisane: 12 marca 2017, 21:02 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Numer właściwego softu można znaleźć w ETK. Wystarczy wgrać to za pomocą WinKFP, DIS, Progman lub ISTA P

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap m54b22 na m54b30 a ECU
PostNapisane: 19 listopada 2020, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
na chwilkę się podepnę. Czy w 2.2 i 3.0 są te same wtryski i przepływomierz, a tylko programowo inaczej skalowane, czy są to zupełnie inne komponenty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap m54b22 na m54b30 a ECU
PostNapisane: 20 listopada 2020, 17:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
mam w planie identyczny mod...pytanie - katalizatory wstawiałeś z 3.0 czy zostawiłeś te z 2.2 ? Rzekomo niczym się nie różnią, ale nie mam pewności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap m54b22 na m54b30 a ECU
PostNapisane: 23 listopada 2020, 07:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
maroFX napisał(a):
na chwilkę się podepnę. Czy w 2.2 i 3.0 są te same wtryski i przepływomierz, a tylko programowo inaczej skalowane, czy są to zupełnie inne komponenty?

Przepływomierz jest taki sam od M52TUB20 poprzez M54B22, B25 do M52TUB28.
M54B30 ma inny. Wyraźnie większej średnicy

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap m54b22 na m54b30 a ECU
PostNapisane: 6 grudnia 2020, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: 520i 535iA
cursor napisał(a):
maroFX napisał(a):
na chwilkę się podepnę. Czy w 2.2 i 3.0 są te same wtryski i przepływomierz, a tylko programowo inaczej skalowane, czy są to zupełnie inne komponenty?

Przepływomierz jest taki sam od M52TUB20 poprzez M54B22, B25 do M52TUB28.
M54B30 ma inny. Wyraźnie większej średnicy



Wtryski są znacznie wydajniesze te z b22 są zdecydowanie na styk przy 200+ps,co do przepływki to można przepisać mapy bodaj całe trzy z b22 do softu b30 i bedzie hulać ale na pewno nie z fabryczną mocą.

Jeździłem na słupku m54b30 i kompl. osprzecie z b22 i testowałem soft z b22,b25,b30 każdy soft (pomijac różnice w sprzecie) ma inna charakterystyke i nie zaskocze ale na sofcie z b30 było najlepiej.Co ciekawe nawet po wgraniu na pałe softu z b30 na osprzecie z b22 ubogiej mieszanki nie było na benie na gazie już tak.

Wg. mnie minimum trzeba zmienić wtryski-filtr beny jeśli orginał-wyregulować lpg i przepisać mapy przepływki do softu b30. I jeździć będzie.

Niby prosty swap a niuansów na prawde wiele .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap m54b22 na m54b30 a ECU
PostNapisane: 11 grudnia 2020, 10:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Swinde napisał(a):
cursor napisał(a):
maroFX napisał(a):
na chwilkę się podepnę. Czy w 2.2 i 3.0 są te same wtryski i przepływomierz, a tylko programowo inaczej skalowane, czy są to zupełnie inne komponenty?

Przepływomierz jest taki sam od M52TUB20 poprzez M54B22, B25 do M52TUB28.
M54B30 ma inny. Wyraźnie większej średnicy



Wtryski są znacznie wydajniesze te z b22 są zdecydowanie na styk przy 200+ps,co do przepływki to można przepisać mapy bodaj całe trzy z b22 do softu b30 i bedzie hulać ale na pewno nie z fabryczną mocą.

Jeździłem na słupku m54b30 i kompl. osprzecie z b22 i testowałem soft z b22,b25,b30 każdy soft (pomijac różnice w sprzecie) ma inna charakterystyke i nie zaskocze ale na sofcie z b30 było najlepiej.Co ciekawe nawet po wgraniu na pałe softu z b30 na osprzecie z b22 ubogiej mieszanki nie było na benie na gazie już tak.

Wg. mnie minimum trzeba zmienić wtryski-filtr beny jeśli orginał-wyregulować lpg i przepisać mapy przepływki do softu b30. I jeździć będzie.

Niby prosty swap a niuansów na prawde wiele .

A kto wgrywa nowy soft i nie reguluje gazu, niestety zmieniasz soft pb to i regulacja lpg chyba że na palę ktoś robi ale później dziwne historie się słyszy że lpg niszczy silnik

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL