BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 20:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Witam, szukam osob ktore byly by zainteresowane kursem chiptuningu.
Wiecej na http://vtech.pl/oferta/szkolenia.html.
Nim wiecej osob tym taniej xd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 6 kwietnia 2017, 10:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
Chcesz uruchomić firmę zajmująca się chiptuningiem czy na własne potrzeby?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 6 kwietnia 2017, 15:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
większość tunerów nauczyła się sama fachu metodą prób i błędów :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 6 kwietnia 2017, 18:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Sizi napisał(a):
Chcesz uruchomić firmę zajmująca się chiptuningiem czy na własne potrzeby?

Moze w przyslosci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 7 kwietnia 2017, 15:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
Jasne. Chip tuning czy car detailing. Byle był kurs :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 7 kwietnia 2017, 19:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Czesc,
Maly test dla przyszlego czipmachera
1) rozumienie zartu o informatykach
Czym sie rozni stary programista od mlodego programisty?
Odpowiedz: mlody programista mysli, ze kilobajt to tysiac bajtow a stary programista mysli, ze kilometr to 1024 metry

2) zapisujesz w pliku TXT 3 literki AAA
Pytanie: jakie wartosci bedziemy widzieli w pliku otworzonym jakims hexeditorem?

3) co to jest RX i TX

4) umiejetnosc odczytywania parametrow live data:
Czy umiesz sprawdzic czy turbina trzyma zadane ladowanie? (moze byc w BMW/inpa, moze byc w VW:vagcom/vcds, moze byc w fiacie:mutiecuscan)

5) czy wiesz co oznacza
8 bitow
16 bitow
LoHi
HiLo

6) czy umiesz porownac binarnie pliki by sprawdzic czy sie roznia i w jakich miejscach sie roznia

7) czy jezeli Ci powiem, ze w pliku pod adresem 3A40h jest na 8 bitach zakodowana informacja o np DPF (na zasadzie np 1- dpf aktywny, 0-dpf nieaktywny) czy pomijajac problem checksum, niewylaczonych bledow itp majac do dyspozycji tylko jakis hexeditor potrafilbys majac wsad wylaczyc DPF?

8) czy wiesz co to jest VNT i co sie z nia dzieje jak gruszka ciagnie sztange?

9) jezeli powietrza na suw pracy cylindra mamy 1450mg a wtryskujemy np 100mg paliwa to jaki AFR mamy? Jaka wartosc naiecia bedzie pokazywac typowa sonda lambda?

10) Uczciwy "working" poziom w jezyku angielskim i przynajmniej podstawowy j. niemiecki (np "Fehler wurde gespeichert", "Einspritzmenge")
Jezeli na wszystkie te pytnia/zadania znasz odp... poradzisz sobie :hurra:
jezeli wiekszosc dla Ciebie jest czarna magia to pozostaje auto detailing :rozpacz:

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 7 kwietnia 2017, 20:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
przemek4net napisał(a):
Czesc,
Maly test dla przyszlego czipmachera
1) rozumienie zartu o informatykach
Czym sie rozni stary programista od mlodego programisty?
Odpowiedz: mlody programista mysli, ze kilobajt to tysiac bajtow a stary programista mysli, ze kilometr to 1024 metry

2) zapisujesz w pliku TXT 3 literki AAA
Pytanie: jakie wartosci bedziemy widzieli w pliku otworzonym jakims hexeditorem?

3) co to jest RX i TX

4) umiejetnosc odczytywania parametrow live data:
Czy umiesz sprawdzic czy turbina trzyma zadane ladowanie? (moze byc w BMW/inpa, moze byc w VW:vagcom/vcds, moze byc w fiacie:mutiecuscan)

5) czy wiesz co oznacza
8 bitow
16 bitow
LoHi
HiLo

6) czy umiesz porownac binarnie pliki by sprawdzic czy sie roznia i w jakich miejscach sie roznia

7) czy jezeli Ci powiem, ze w pliku pod adresem 3A40h jest na 8 bitach zakodowana informacja o np DPF (na zasadzie np 1- dpf aktywny, 0-dpf nieaktywny) czy pomijajac problem checksum, niewylaczonych bledow itp majac do dyspozycji tylko jakis hexeditor potrafilbys majac wsad wylaczyc DPF?

8) czy wiesz co to jest VNT i co sie z nia dzieje jak gruszka ciagnie sztange?

9) jezeli powietrza na suw pracy cylindra mamy 1450mg a wtryskujemy np 100mg paliwa to jaki AFR mamy? Jaka wartosc naiecia bedzie pokazywac typowa sonda lambda?

10) Uczciwy "working" poziom w jezyku angielskim i przynajmniej podstawowy j. niemiecki (np "Fehler wurde gespeichert", "Einspritzmenge")
Jezeli na wszystkie te pytnia/zadania znasz odp... poradzisz sobie :hurra:
jezeli wiekszosc dla Ciebie jest czarna magia to pozostaje auto detailing :rozpacz:

Pozdrawiam,
Przemek


To powiem ci ze mnie troche zniecheciles


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 00:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
...i tym oto sposobem zaoszczędzisz co najmniej 1300 €.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 06:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Czyli gdzie szukac informacji na ten temat ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 06:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Przemek próbował Ci przekazać,że musisz znać chociaż podstawy informatyki i je ogarniać oraz podstawy z diagnostyki aut żeby myśleć o chip tuningu.
Tunerów typu kopiuj wklej bez pojęcia jest masa ale jak tak chcesz robić to lepiej nie zaczynaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 08:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
czesc,
to nie koszykowka, ze trzeba miec "dwa metry plus" i jak ich nie masz to kicha - to co wymienilem jest do nauczenia sie. (ale nie wystarcza na to 2 dni kursu po tysiac ojro/dzien)
Na pewnym etapie cziptuning to zmiana (zaszytych w konfiguracji programu sterujacego) parametrow - najczesciej:
- zdejmowanie zaszytych ogranicznikow
- "zyczenie" wiekszych dawek, ladowan itp
- wylaczanie bledow
- zmiana jakis zaszytych "ustawiaczek"

Robi sie to zmieniajac zawartosc pliku konfiguracyjnego, ktory czytamy/zapisujemy np mppsem, nikt pliku w "notepadzie" nie edytuje, tylko sa do tego dedykowane programy
Programowac nie trzeba umiec ale dobrze by ktos mial doswiadczenie w operowaniu na plikach binarnych /bedzie lepiej czul "blusa"/ np "bo kiedys pisal programy w pascalu zapisujace dane do pliku" /ale nie jest to potrzebne i wiekszosc cziptunerow tego nie umie)
W warunkach rynkowych gdy zaleznie od oczekiwan tunera i portfela klienta "do skasowania" jest "od piecset do tysiac piecset" nie robi sie niczego innego (+hamownia jak jest).
By kasowac w wyzszych pulapach musisz miec hamownie stacjonarna a wiec miejsce na nia... no i sama i hamownie.. a ta powiedzmy 200 kola + wiec rata leasingowa moze byc i kilka kola w miesiacu, do tego sprzet (przeciez nowszych auto mppsem nie zrobisz... no i obciach isc do auta za 150 kola z klonem z ali :D ), ktory czesto poza $ na start kosztuje roczny abo. Do tego program ze wsparciem - znowu $.
Rozumienie zasady pracy silnika + umiejetnosc diagnostyki to rzecz oczywista (jak pisze program do obslugi magazynu to chyba jasne, ze cos z tej gospodarki magazynowej musze czaic)
Przyklad z zycia (bo mozna inaczej :super:) :
robilem alfe rome 159 jtd (albo jtdm - nie znam sie na oznaczeniach). Auto bylo po czipie ale jezdzilo slabo i owner chcial mocniej... dodalem koksu bez wiekszych rozmyslan (bo nie dymilo)... wgrywamy, test a tu bez reakcji (nie dymi, nie jedzie :szok: )... kupilem jakiegos ELMa, "zdobylem" soft do diagnostyki fiaciorow, poszperalem w necie jak sie tam loguje parametry pracy silnika (w bmw mowia na to "live data")... kawalek prostej... but i wszystko jasno - przeplywomierz tak zanizal odczyty, ze przy normalnie poprawnej polityce limitowania paliwa auto... tego paliwa nie dostawalo. Male dostosowanie programu do realiow sprzetowych i banan na twarzy ownera
Dodam, ze soft robil jeden "tuner" we Wro, ktory jedynie udaje /tuner-aktor/, ze sie zna a naprawde wgrywa softy robione przez innych - dlaczego to wiem? W sofcie byl podpis innego tunera (nie z Wro) wiec ktos mu to zrobil zdalnie, ten bezrozumnie wgral (usunac ten podpis to 3 minuty)... byl za cienki w uszach by sprawdzic co z autem nie tak, klientowi powiedzial standardowy tekst "wtryski na wiecej nie pozwalaja", kasa do portfela a klient pojechal do domu ze skwaszona mina (zycie :rotfl: )


Ze wzgledu na okolokoszta to sie albo robi na fulla albo hobbystycznie przy okazji zajmujac sie zawodowo czyms innym
W sprzecie (czasem nietrafione zakpupy) mam z 10 kola i pieniadze na tych czipach zarobione nie wiem czy mi to zwrocily (wiec jest to hobby)
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 09:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
rychuE46 napisał(a):
Czyli gdzie szukac informacji na ten temat ?

Jak widzisz już uzyskujesz informacje. Kolega ładnie Ci to wyjaśnił, więc jak już zainwestujesz te 2-3 stówy w kable i sczytasz wsad ze swojej pierwszej "ofiary" (oby to było Twoje auto) zacznij szukać map... Pomoc potrzebną do uzyskania podstawowej modyfikacji uzyskasz tutaj jeśli wykażesz się odpowiednio intensywną własną inwencją. Jeśli Ci się to uda to uda się to też wszystkim czytelnikom tego tematu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 20:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Sizi napisał(a):
rychuE46 napisał(a):
Czyli gdzie szukac informacji na ten temat ?

Jak widzisz już uzyskujesz informacje. Kolega ładnie Ci to wyjaśnił, więc jak już zainwestujesz te 2-3 stówy w kable i sczytasz wsad ze swojej pierwszej "ofiary" (oby to było Twoje auto) zacznij szukać map... Pomoc potrzebną do uzyskania podstawowej modyfikacji uzyskasz tutaj jeśli wykażesz się odpowiednio intensywną własną inwencją. Jeśli Ci się to uda to uda się to też wszystkim czytelnikom tego tematu ;)


Czlowieku jak trzeba bedzie to kupie konsole dimsport a nie jakis kabelekmza 300zl obudz sie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
Człowieku. Ja już jestem obudzony. Możesz sobie nawet konsolę Star Treka kupić, ale bez wiedzy, którą Ci tu nieodpłatnie oferowałem nie zrobisz poprawnie żadnego auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 21:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Sizi napisał(a):
Człowieku. Ja już jestem obudzony. Możesz sobie nawet konsolę Star Treka kupić, ale bez wiedzy, którą Ci tu nieodpłatnie oferowałem nie zrobisz poprawnie żadnego auta.


Ale czemu ty nie czytasz ze zrozumieniem ? Jak tytuje temat postu ? Z mojego punktu widzenia ro spisz ! .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 21:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Temat jest taki ze chce poprozu zdobyc wiedze w tym temacie i tyle a czy bede tuningowal auta to niewie na to chwile . Taksamo ty niewiesz co bedziesz robil za 3 dni o 13:12 . A wracajac do tematu, jak bede sie czul pewnie to moze w przyslosci na to chwile malo wiem na ten temat dlatego chce sie uczyc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 21:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
Ok. Niech Ci będzie, że śpię... i takie M47N robię na spiocha kablem z chin za 11$ na 180+ KM :)
Edit:
Wygląda na to, że to Ty nie czytasz ze zrozumieniem. Oferowałem Ci tu wiedzę jak poprawnie zmodyfikować DDE Twojego auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 21:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Sizi napisał(a):
Ok. Niech Ci będzie, że śpię... i takie M47N robię na spiocha kablem z chin za 11$ na 180+ KM :)
Edit:
Wygląda na to, że to Ty nie czytasz ze zrozumieniem. Oferowałem Ci tu wiedzę jak poprawnie zmodyfikować DDE Twojego auta.


Ale ja niechce modyfikowac swojego auta bo jak wspomnialem wczesniej niemam wiedzy odpowiedniej na ten temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Popatrz prosty temat
"Wpływ kątów wyprzedzenia wtrysku dawek wstępnych, głównych oraz dopalających na osiągi silnika i skład spalin oraz temperaturę spalin"

Mozesz mi to wyjasnic bo ja bez kitu niewiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kurs chiptuningu
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 23:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
Napisałem elaborat i wszystko wj...ło, więc tym razem napiszę krótko. Jakie pytanie taka odpowiedź.
Napisałeś, że temat jest prosty, więc odpowiedź też będzie prosta:
Nieprawidłowo ustawiony czas dawek wtrysku ma negatywny wpływ na osiągi silnika, skład oraz temperaturę spalin :)
Tak naprawdę temat jest bardzo obszerny w odniesieniu do modyfikacji map związanych z czasami faz wtrysków. Nie chce mi się drugi raz klepać w klawiaturę. Temat nie do końca przydatny początkującym "tunerom". Tobie w ogóle nie przydatny jeśli nie chcesz modyfikować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL