BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] "wytrzymałośc" m50/m52/m54 a doładowanie
PostNapisane: 6 kwietnia 2017, 09:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB20
Witam, mam pytanie odnośnie silnika do uturbiania. Oczywiście nie zamierzam tego robić, pytam z ciekawości. Wszyscy polecają do uturbiania m50, oczywiscie chodzi o żeliwny blok, i tutaj moje pytania :
1. czy tylko blok jest w m50 "wytrzymalszy" od m52/54 czy tłoki,korba itp też są z wytrzymalszych materiałów
2. Jeżeli chodzi o blok żeliwny to jest on bardziej polecany ze względu na większe/szybsze/łatwiejsze "wyginanie" się bloku aluminiowego czy jeżeli nie ma się zamiaru dawać z palnik/grzać silnik to może zostać aluminiowy? Tzn czy chodzi tutaj tylko o wyginanie sie bloku czy jeszcze coś
3.Czy vanosy w jakimś stopniu przeszkadzają w turbo? bądź są mniej odpowiednie od bez vanosowych silników.
4. Ile Nm można podnieść bezpiecznie bez zakuwania w m50/52/54 np kompresorem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pytanie odnośnie "wytrzymałości" m50/m52/m54 a doładowanie
PostNapisane: 6 kwietnia 2017, 15:19 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
poczytaj na turbo bmw ile znoszą doładowanie jednostki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pytanie odnośnie "wytrzymałości" m50/m52/m54 a doładowanie
PostNapisane: 6 kwietnia 2017, 15:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Curiositas napisał(a):
1. czy tylko blok jest w m50 "wytrzymalszy" od m52/54 czy tłoki,korba itp też są z wytrzymalszych materiałów


Wystarczy obejrzeć zdjęcia w google i wszystko widać. Korba w m50nv jest dwa razy grubsza od m52, generalnie różnic jest sporo.

Curiositas napisał(a):
2. Jeżeli chodzi o blok żeliwny to jest on bardziej polecany ze względu na większe/szybsze/łatwiejsze "wyginanie" się bloku aluminiowego czy jeżeli nie ma się zamiaru dawać z palnik/grzać silnik to może zostać aluminiowy? Tzn czy chodzi tutaj tylko o wyginanie sie bloku czy jeszcze coś


Chodzi o możliwość rozwiertu, lepsze trzymanie szpilek w bloku. Ale generalnie więkość nowych silników ma alu bloki i jakoś to działa. Więc może to zwykłe dmuchanie na zimne.

Curiositas napisał(a):
3.Czy vanosy w jakimś stopniu przeszkadzają w turbo? bądź są mniej odpowiednie od bez vanosowych silników.


Wręcz przeciwnie - są bardzo przydatne.

Curiositas napisał(a):
4. Ile Nm można podnieść bezpiecznie bez zakuwania w m50/52/54 np kompresorem


Średnio 0,5bara to doładowanie max bez odprężania, a po odprężeniu to już kwestia tłoka, korby.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pytanie odnośnie "wytrzymałości" m50/m52/m54 a doładowanie
PostNapisane: 6 kwietnia 2017, 16:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB20
deejeys napisał(a):

Średnio 0,5bara to doładowanie max bez odprężania, a po odprężeniu to już kwestia tłoka, korby.


A jak z wałem? Ile on wytrzymuje tak mniej więcej.


Dzięki za odpowiedzi, przy okazji zobaczyłem Twój projekt z opisu i przeczytam cały bo coś czuje ze tam nabędę też ciekawych informacji :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pytanie odnośnie "wytrzymałości" m50/m52/m54 a doładowanie
PostNapisane: 6 kwietnia 2017, 20:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Curiositas, wał to najmniej ważny element o który się powinieneś bać. Widziałem już setki koni na wałach m50, m52, m54 i generalnie wszystko gra. Jedyne co zabija wał to obrócenie panewki ale to wina złego oleju, starości panewki czy też wady pompy.

Na temat doładowanych BMW polecam Ci forum http://turbobmw.pl tam znajdziesz wiele projektów z różnymi silnikami od 1.6 po 5.4 ( z gamy BMW)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL