BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 04:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E9x] - Zwiększanie / odzyskiwanie mocy silnika N54
PostNapisane: 27 kwietnia 2017, 17:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 44
Lokalizacja: Bochnia
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Cześć - postanowiłem założyć temat i będę go systematycznie aktualizował.

Modyfikacje zwiększające / odzyskujące moc i moment obrotowy silnika N54B30 (335xi/335i/135i)

1. Absolutna podstawa! - czyszczenie kanałów dolotowych i zaworów ssących silnika poprzez piaskowanie granulatem z orzecha włoskiego. Pojechałem do serwisu gdzie wykonali mi taką usługę za 700 PLN, efekt jest taki: spalanie spadło o jakieś 3-4 litry /100km, silnik pracuje równiej, jest bardziej zrywny (szybciej reaguje na wciśnięcie gazu). Nie wiem czy jest sens zamieszczać tu zdjęcia z tego zabiegu, bo jest tego masa w internecie. Ja pojechałem na czyszczenie z przebiegiem 148.000 km. Mechanik twierdzi że taki zabieg koniecznie trzeba powtarzać co max 60.000 km - i ja się z nim zgadzam, to tak jak już opisywałem wcześniej - przyrost mocy i wzrost kultury pracy silnika jest porażający!
Obrazek


2. Filtr powietrza. Nie zamierzam (póki co) montować jakiś wymyślnych dolotów za kilka tysięcy PLN - wystarczy wymiana "szmacianego" filtra na K&N, koszt poniżej 300 PLN. Moje odczucie - wydaje mi się że delikatnie lepiej idzie z niskich obrotów.
Obrazek


3. Świece zapłonowe - temat rzeka. Katalogi i serwisy proponują świece Bosch'a, ale ja oraz serwis w którym dokonany był zabieg z punktu pierwszego odradzamy! Polecam zamontować świece NGK Laser Iridium 95770 (ILZKBR7B8DG). Teoretycznie nie są one przeznaczone do tego silnika (według katalogów są one do 1.6 THP 200KM z grupy PSA) ale wszelkie źródła z USA i Niemiec donoszą że zamontowanie takich świec zwiększa moc silnika, dodatkowo są bardziej wytrzymałe. W serwisie w którym się o tym dowiedziałem twierdzili że jest to obowiązkowy manewr jeśli planujemy przywrócić lub zwiększyć fabryczną moc silnika. Ja od siebie mogę potwierdzić - fakt, czuć delikatnie większy" boost" ale przejechałem na nich mniej niż 1.000 km więc co do trwałości - póki co nie będę się wypowiadał. Do kupienia na znanym serwisie aukcyjnym w cenach ~45zł / sztuka. Dodatkowo - silnik pracuje wyraźnie równiej. Informacje dotyczące gapp (przerwy) na świecy - zaleca się ustawienie 0.022" (czyli 0,56mm) i ja tak mam ustawione, choć serwisanci z punktu pierwszego zalecali 0,50mm (tyle że mieli zrobioną 335i na 480KM) i się już nie dogadałem jaka przerwa na fabryczną moc ma być - według instrukcji udostępnionej przez Niemieckiego sprzedawcę mam ustawić 0,56mm i tyle ustawiłem i jestem w niebo wzięty :super:
Obrazek


4. Wtryskiwacze - niestety w tym silniku są one wysoce awaryjne. Aktualnie w sprzedaży jest 12! wersja! z numerem katalogowym 13538616079 (numer nadrukowany na wtryskiwaczu: 13537585261-12). W naszym kraju są one do kupienia w ASO za ~1.000 PLN / sztuka. Najtańszą ofertę w Polsce znalazłem w jednym ze sklepów internetowych - mniej niż 800 PLN / sztuka. Odradzam kupowanie wtryskiwaczy "nowych" od handlarzy gdzie dają gwarancję rozruchową, bo to tylko strata czasu a i tak sprzedają poprzednie generacje (najczęściej dziewiątą). Z pomocą przychodzi tutaj inny - międzynarodowy serwis aukcyjny, gdzie bez problemu można kupić z USA zregenerowane wtryskiwacze z indexem 12 w cenie nie przekraczającej 2.000 PLN za komplet 6 sztuk z przesyłką UPS express (dostałem paczkę po 4 dniach! roboczych od daty złożenia zamówienia). Sprzedawca (firma zajmująca się naprawą & sprzedażą zaawansowanych podzespołów elektronicznych i elektromechanicznych) udziela 12 miesięcy gwarancji. Po ilości tych podzespołów jakie ten oferent sprzedał (ponad 200 kompletów) otrzymał póki co 100% pozytywnych opinii, ale ja zamierzam poużywać ich przynajmniej 2-3 miesiące i dopiero wystawię opinię. Dla bardziej "oszczędnych" można zakupić komplet 6 wtryskiwaczy fabrycznie nowych z indexem 9 w Chińskim serwisie transakcyjnym w śmiesznej cenie ~900 PLN! z przesyłką DHL (7-14 dni czekania).
UWAGA: nowo zamontowane wtryskiwacze należy zakodować zgodnie z instrukcją:
INPA: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=651538
ISTA+: https://www.youtube.com/watch?v=OMVqygRm3uo
Obrazek


5. Warto zadbać o olej i wymieniać co maksymalnie 10.000 km (a przy ostrzejszej jeździe co 8.000 km). Sam osobiście chciałem być mądrzejszy od wszystkich i zalałem syntetyczny 5W30 Valvoline, po kilki przejażdżkach podziało się źle, podczas uzyskiwania temperatury - któryś popychacz hydrauliczny zaczął hałasować. Zalałem ponownie syntetycznym 5W30 Castrol'a, no i aktualnie zrobiłem na nim jakieś 2.000 km - brak jakichkolwiek niepokojących odgłosów z silnika (tłukący się zawór ucichł).

6. Dodatkowym separator oleju (Oil Catch Tank) - D1 SPEC RED (15mm), dedykowane do N54 mają 16mm, ale 15-stka też pasuje - wystarczy trochę przekombinować ze złączkami. Koszt: ~200 PLN i dzięki temu nie ma już oleju w charge pipe :ok:
Obrazek


Na dzień dzisiejszy to wszystko, jak podczas jazdy próbnej przed zakupem mojej aktualnej E92 myślałem że jest mocna, to teraz mogę powiedzieć, że przed tymi wszystkimi zabiegami to ona była kaleką :cwaniak:

Planuję w niedługim czasie wybrać się do innego serwisu w celu zmodyfikowania / zbudowania od nowa mapy silnika, gdzie podczas rozmowy mechanik twierdził że gwarantują bezproblemowy przyrost mocy w granicach 10-20% na tym silniku na fabrycznych podzespołach i dopiero wtedy pochwalę się wykresem z hamowni.

Pozdrowienia i szerokości :piwo:

P.S
Plany i fantazje na przyszłość:
* downpipe 76mm bez katalizatorów (+konieczne ponowne zestrojenie sterownika silnika).
* charge pipe aluminiowy 3".
* intercooler wagner'a.
* wtrysk metanolu
* ewentualnie może kiedyś - zgodnie z zaleceniami speców, większy dolot + przestawienie go w inne miejsce (na stronę pasażera).

_________________
Star 266
Modernizacja Star 266


Ostatnio edytowano 4 maja 2017, 21:52 przez KuKiKaZMaN, łącznie edytowano 12 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E9x] - Zwiększanie / odzyskiwanie mocy silnika N54
PostNapisane: 1 maja 2017, 08:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Fajne wskazówki, widać że nie potrzeba specjalnie dużo pieniędzy żeby N54 po konkretnym serwisie chodziło dobrze :ok:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E9x] - Zwiększanie / odzyskiwanie mocy silnika N54
PostNapisane: 2 maja 2017, 21:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 210
Lokalizacja: Podkarpackie
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153504
Ciekawy temat będę śledził, jak będziesz robił mody zamieszczaj info i swoje spostrzeżenia. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E9x] - Zwiększanie / odzyskiwanie mocy silnika N54
PostNapisane: 4 maja 2017, 01:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7080
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
KuKiKaZMaN napisał(a):
Z pomocą przychodzi tutaj inny - międzynarodowy serwis aukcyjny, gdzie bez problemu można kupić z USA zregenerowane wtryskiwacze z indexem 12 w cenie nie przekraczającej 2.000 PLN za komplet 6 sztuk z przesyłką UPS express (


Pierwszy raz o tym slysze zeby ktos regenerowal wtryski w stanach. Komplet nowych to lekko ponizej 6tys zl po przeliczeniu takze napewno bylo by o tym glosno jak by ktos je regenerowal ;) Mozesz podeslac link.

Lincoln napisał(a):
widać że nie potrzeba specjalnie dużo pieniędzy żeby N54 po konkretnym serwisie chodziło dobrze


Dopoki wtryski, turbo i wysokociesnieniowa pompa paliwa ma sie dobrze to nie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E9x] - Zwiększanie / odzyskiwanie mocy silnika N54
PostNapisane: 4 maja 2017, 17:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 44
Lokalizacja: Bochnia
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Hakelbery napisał(a):
KuKiKaZMaN napisał(a):
Z pomocą przychodzi tutaj inny - międzynarodowy serwis aukcyjny, gdzie bez problemu można kupić z USA zregenerowane wtryskiwacze z indexem 12 w cenie nie przekraczającej 2.000 PLN za komplet 6 sztuk z przesyłką UPS express (


Pierwszy raz o tym slysze zeby ktos regenerowal wtryski w stanach. Komplet nowych to lekko ponizej 6tys zl po przeliczeniu takze napewno bylo by o tym glosno jak by ktos je regenerowal ;) Mozesz podeslac link.


http://www.ebay.com/itm/272274310348?_t ... EBIDX%3AIT

Jeżdżę na nich jakieś 3 tygodnie, póki co wszystko cacy.

Po miesiącu uległy awarii, odesłałem do sprzedawcy w USA, zwrócił mi całkowity koszt razem z przesyłka, jestem w plecy tylko z cłem i vatem

_________________
Star 266
Modernizacja Star 266


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL