BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 03:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] m54b30 remony i mozliwe mody
PostNapisane: 29 czerwca 2017, 10:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 66
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54b30
Witam jestem przed remontem silnika m54b30 jakieś możliwe modyfikację mógłbym dokonać w trakcie remontu jednostki ? Będę robił planowanie bloku jak i głowicy co może minimalnie zwiększyć kompresje porting głowicy to dwa. Kolektory mam od m52 będą wstawione barany. Jakieś i me propozycje ? Może jakiś możliwy stroker ? OstrzejsYch walkow do tej jednostki nie ma. Z tego co się dowiedziałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b30 remony i mozliwe mody
PostNapisane: 29 czerwca 2017, 11:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
w tych dwóch galeriach masz opisane co i jak

viewtopic.php?f=86&t=102144 (ma m.in. wałki ostrzejsze)

viewtopic.php?f=6&t=159828 (tu remont M54B30)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b30 remony i mozliwe mody
PostNapisane: 1 lipca 2017, 21:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Najważniejsza rzecz podczas składania silnika to szpilki głowicy nie śruby bo ci gwinty na 99.9% popłyną zakładając śruby nie ma możliwości dobrze dokręcić głowicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b30 remony i mozliwe mody
PostNapisane: 2 lipca 2017, 10:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 267
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68&start=0
Raczej chodzi o alu blok że gwinty wychodzą i się przekręcają. FTWL robi fajny zestaw chyba pod szpilki M12 jak ktoś wiąże przyszłość z autem można zainwestować.

_________________
Zobacz moje auto:
kepa416 --> E60 535d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b30 remony i mozliwe mody
PostNapisane: 2 lipca 2017, 10:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
misiocyt napisał(a):
Witam jestem przed remontem silnika m54b30 jakieś możliwe modyfikację mógłbym dokonać w trakcie remontu jednostki ? Będę robił planowanie bloku jak i głowicy co może minimalnie zwiększyć kompresje porting głowicy to dwa. Kolektory mam od m52 będą wstawione barany. Jakieś i me propozycje ? Może jakiś możliwy stroker ? OstrzejsYch walkow do tej jednostki nie ma. Z tego co się dowiedziałem


koniecznie wymień pierścienie olejowe na tlokach!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b30 remony i mozliwe mody
PostNapisane: 2 lipca 2017, 13:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 66
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54b30
bastaz napisał(a):
misiocyt napisał(a):
Witam jestem przed remontem silnika m54b30 jakieś możliwe modyfikację mógłbym dokonać w trakcie remontu jednostki ? Będę robił planowanie bloku jak i głowicy co może minimalnie zwiększyć kompresje porting głowicy to dwa. Kolektory mam od m52 będą wstawione barany. Jakieś i me propozycje ? Może jakiś możliwy stroker ? OstrzejsYch walkow do tej jednostki nie ma. Z tego co się dowiedziałem


koniecznie wymień pierścienie olejowe na tlokach!

głownie z tego powodu robię remont silnika zbyt duże zuzycie oleju ktore mnie meczy a jest pewne i potwierdzone ze to pierscienie olejowe sa bolaczku u mnie jak i u większości właścicieli m54 ;)
a jakie wezmę to jeszcze myślę bo można ryzykować i od m54b30 zakładać albo pozbyć się problemu i kompresyjne z m54b30 a olejowy z m52tu. Choć dając blok do planowania może zlecic zeby odrazu pomierzyli cylindry sami dopasowali pierścienie by nie było za luźno


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m54b30 remony i mozliwe mody
PostNapisane: 3 lipca 2017, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 66
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54b30
Co sądzicie o takiej opcji wiem ze jest realna bo gościu zrobił set:
blok m52
wal tłoki m54b30
walki rozrządu s52 albo opcja bardziej dostępna m52b28
kolektor ssący m50 przy okazji bo itg to trochę kasy i ciężko dostępne
i cienka uszczelka pod glowice

dzięki temu zyskał większa kompresje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL