BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 20 września 2018, 15:04


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 09:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 46
Moje BMW: E87
Kod silnika: N47D20C
Witam
Chciałbym się dowiedzieć ile można wycisnąć z tych 2 litrów w n47 177km?
Po zmianie wtrysków, większy ic, hybryda turbo, dpf off, egr off jest możliwe 290km?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 11:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 17829
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
możliwe :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 11:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 1773
Moje BMW: ladne
Garaż: M3+
viewtopic.php?f=89&t=163938&start=380


Byle e92 335 M-pack
Byle e82 : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147967
Byłe e46: viewtopic.php?f=6&t=134728
niemożliwe przy tych modyfikacjach :)
wiem, przerabiałem :)
trzeba będzie jeszcze ruszyć pompę paliwa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 14:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 583
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
czesc,
ja wierze, ze odpowiednim nakladem srodkow mozna przerobic ten samochod nawet i w helikopter bojowy a o zakresie zmian na te moc wypowiem sie tyle, ze na start masz do wymiany pompe wtryskowa, ktora w przeciwienstwie do N57 3.0D jest jednotlokowa (ma seryjnie wykastrowana jedna sekcje tloczaca). Dodatkowo w pompa CP4.2 (2 - tlokowa z N57) w przeciwienstwie do pompy CP4.1 (1 do jednotlokowa /kastrat/) ma 2 rurki z paliwem na wtryski idace do listwy wiec czeka Ciebie takze mastrowanie przy listwie bo listwa ma miejsce na przykrecenie jednej rurki z paliwem. Dodatkowo miej swiadomosc, ze pompa CP4 jest jakby "zsynchronizowana" z praca cylindrow (pompa CP3 ma 3 sekcje tloczace po prostu pracujace) i zakladajac pompe 2 tlokowa zamiast 1 tlokowej nie wiem czy caly ten misterny koncept producenta nie idzie w kibel. Znam jedno auto z motorem powiedzmy od 123d gdzie jest zalozona pompa CP4.2 (nawet od 313ps i do tego wtryski od 740D/525D/535D) i wszystko chodzi rowno i bez problemow

Od strony samego cziptuningu ... na 90% masz tam sterownik EDC17CP02 i jest on stosunkowo jeszcze prosty do cziptuningu ale gdybym sie mylil i bylby tam EDC17C41 to sprawa jest bardziej skomplikowana bo ster taki wymaga rozklejania po2jnego albo wiercenia w obudowie /jedna i druga metoda wiaze sie z ryzykiem uszkodzenia mechanicznego komputera - tuner uwzgledni to przy wycenie swojej uslugi/ (jezeli ecu masz na 2 wtyczkach... spoko... jak na 5ciu... sprawa moze wygladac gorzej /ta uwaga nie dotyczy 3.0D n57 245ps bo tam jest 5 wtyczek i jest to cp09/tez spoko/)
Najtanszy sposob na podniesienie do takiej mocy tego samochodu to sprzedac go, dolozyc i kupic drugi mocniejszy (za duzo rzeczy do modyfikacji - pojda grube tysiace)
Pozdrawiam
Przemek
P.S.
jakby co
mam w worku w domu zwiazana, ciagle z ropa w srodku pompe CP4.2 L70 z modelu N57 245ps .. wystarczala mi na styk do 400ps (ja zmienialem na L75 z 535D LCI 313ps ale mysle, ze jakby co dla Ciebie i tak jest z nadmiarem... i za swoja recze bo te ze szrotow czesto luszcza sie w srodku i jak zalozysz mozesz zaraz wtryski uszkodzic - handlarze wcisna Ci wszystko!!!).. ale i tak radze sprzedac auto zamiast pakowac tysiace by miec mniej niz byle 3L po jakimkolwiek czipie

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 14:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6443
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
Były compact 330td
viewtopic.php?f=6&t=141858&start=80
Byłe E91 320d
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163136
Byłe E38 740i m54b30
viewtopic.php?f=6&t=155904
Obecny compact 330td /M3D
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158866
F56 cooper S stage 1 by ecuperfect
przemek4net, tym jednym postem zabiłeś dziecięce marzenia :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 17 sierpnia 2017, 15:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 583
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
haj,
jestem niedobry - z gruntu zly-)
Te wspomniane auto z a'la 123D ma wlasciciela.. a ten wlasciciel pewnie ma ciagle pompe CP4.1 swoja oryginalna...byc moze jest wydajniejsza i byc moze on chcalby ja sprzedac (taka moze alterntywa - jezeli pompa ze 123D cokolwiek lepsza jest niz z 120D.. bo lepsza byc nie musi)


tutaj mamy jakiegos kastrata N47
http://allegro.pl/bmw-e90-f20-f30-pompa ... l#imglayer

a tutaj mamy nie-kastrata N57
http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-bmw-3 ... l#imglayer

obstawiam, ze roznica w wydajnosci pomiedzy najgorsza N57 a najlepsza pompa N47 jest i tak kosmiczna

Na pompach CP4.1 napisali L35 czy L40 a na pompie najslabszej CP4.2 napisali L70... jezeli najslabsza ma powiedzmy wachy na 400ps ale wysoko (na 400ps przy 4000 za malo wachy) to ze zwyklych proporcji wychodzi mi... bez szans -)
Duzy wplyw na faktyczna wydajnosc uklad paliwowego maja wtryski - ile paliwa gubia powrotami (Lukbmw robil wiele testow ale on na chwile obecna doktoryzuje sie we wtryskach CP3)... jezeli wylyby jakis super ... to szanse rosna (ten wspomniany wlasciciel moze miec jeszcze wtryski 123D a sa one naprawde calkiem wydajne /moge dac kontakt na prv jakby autor watku byl zainteresowany)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 09:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 20
Moje BMW: e91 318d
Kod silnika: n47a
Cieżko jest zakodować taka pompę od 3.0d do 2.0d ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 14:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 583
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
pompa nie wymaga przypisania dokodowania czy cos w tym stylu... po zalozeniu mozesz jechac autem np na zakupy
Zalozyc mechanicznie taka pompe bedzie ciezko
Lukbmw w ramach eksperymentow np do bmw zalozyl pompe od audi i tez chodzila
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 23:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 1029
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Moje BMW: 320td+ -> 120D
Kod silnika: M47N -> N47
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=139620

viewtopic.php?f=6&t=162450
Wiadomo ze łatwiej bylo by mieć 3.0d ale w jedynce nie wystepowal ten motor. Koszt swapa na n57 jest kosmiczny wiec trzeba sobie jakos radzić. Poza tym takie 270km przy wadze ok 1400kg jedzie na pewno przyjemnie :) Obojetnie jaka buda z 3.0d zaczyna sie chyba od 1500-1600kg a jak wiadomo masa wrogiem przyspieszenia :D Wtedy oprócz zakupu silnika i swapa dochodzi nam jeszcze dłubanie 3.0d zeby mialo powyzej 300-320km.



Czas pokaże co da sie zrobić :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 00:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 583
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
to niech moze portfel pokaze :hyhy: ...
ile trzeba wylozyc kasy na czesc mechaniczna (z robocizna!) by 2.0D jednoturbinowe rokowalo na nienaciagane 250+ ?
wazniejsze punkty
- ic
- wtryski
- pompa
- wydech
- hybryda
- inne?
(ktos moze dopisze kwoty?)
jako przeciwwage mamy np e91 330xd (kombi, automat, z hakiem, prawie pelny bak, 100% seria mechaniczna z DPF + czip) - zakladam, ze jakas "mlodziezowa" odmiana 3ki (E92) rwd jeszcze z tego sekunde by zgubila
Mamy za pokladzie dpf wiec mozna jechac bez stresu do Szwajcari na przeglad


le trzeba wlozyc w 120d by tak jezdzilo i czy auto przejdzie "za dnia" przeglad techniczny?

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 08:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 1029
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Moje BMW: 320td+ -> 120D
Kod silnika: M47N -> N47
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=139620

viewtopic.php?f=6&t=162450
przemek4net, musze Cie zmartwic ale sama hybryda ogarnie okolice 240-250 km. Koszt ok 1600 zl + jakis fmic zeby sie nie gotowalo. Postaram sie sprawdzic na ile wystarczy seryjna pompa CR :p Ty masz silnik n57 gdzie same slupki zaczynaja sie od 7-8tys. A gdzie kompletny silnik i koszt swapa? Sadze ze spokojnie mozemy mowic o 20tys. I wtedy mamy dalej moc na poziomie 310-320km, prowadzenie auta juz nie to samo i dodatkowe kilogramy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 09:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 583
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Witam
sprostowanie: ja nikogo nie namawiam do swapow motorow -jak ktos chce miec 3l D... najrozsadniej sprzedac i kupic inne auto z takim motorem seryjnie (no chyna, ze dla kogos koszt nie gra roli bo szykuje auto na diesla mistrza prostej i koszty nie graja roli)

Wracajac do tematu portfela
czyli uwazasz, ze turbina hybrydowa za 1500 i jakis IC wystarcza od strony sprzetowej na 250+?
Narazie te 2 hasla oceniam jako
T z montazem: 2tys *)
IC z montazem: 1,5tys

*)bedzie to prosta hybryda ze zmienionym jedynie kolem kompresji i z zupelnie seryjnym wirnikiem wydechowym!

Czy uwazasz, ze seryjny uklad wydechody z katalizatorem i DPFem nie bedzie problemem na 250+ ?
czy seryjna pompa wtryskowa 1 tlokowa "kastrat" nie bedzie miala problemu z tloczeniem paliwa (utrzymanniem cisnienia)
Czy wtryski nie beda musialy byc zmienione np na od 123D... ale wtedy to koszt... jak go oceniasz?

Podsumuj prosze WSZYSTKIE koszty mechaniczne z praca mechanika potrzebne na 250+

Ja oceniam, ze trzeba sie liczyc z kosztem w okolicach 7 tys pln (IC, porzadna hybryda T, wydech, wtryski...bufor 1000pln na "niespodziewane" koszty bo zawsze cos podochodzi) :kwasny:
Przemek
P.S.
Koszt 335D to ze 40 kola i to ladny- nie smietnik! (zaniedbany taniej)....- i nic nie trzeba kombinowac.. czip tani bo przez mppsa mozna go zapodac i osiagi beda poza zasiegiem dzial okretu pt "N47")

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 09:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 1773
Moje BMW: ladne
Garaż: M3+
viewtopic.php?f=89&t=163938&start=380


Byle e92 335 M-pack
Byle e82 : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147967
Byłe e46: viewtopic.php?f=6&t=134728
Dante182,

Zejdź na ziemie, hybryda nie ogarnie 250 hp - Max 230

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 11:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 1029
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Moje BMW: 320td+ -> 120D
Kod silnika: M47N -> N47
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=139620

viewtopic.php?f=6&t=162450
BanDai, zalozyciel tematu ma 235km na seryjnej turbinie i wiem ze to max na seryjnym zestawie bo juz pare takich aut widzialem :)

przemek4net, wystarczy troche pogrzebac w internetach :) Byla jedynka z wtryskami od 123d, hybryda ale rowniez ze zmienionym wirnikiem od strony goracej, DP i IC. Wyszlo 269km z tego co pamietam na seryjnej pompie. Na zwyklej hybrydzie bylo chyba 252km.
Koszt IC to jakies 400zl bez kolanek chyba ze wagner to ok 3500zl. N47 to naprawde spory przeskok w porownaniu do M47N gdzie przy 1752 w miare latwo idzie zrobic 200-210km bo potem jest rzezba.
Za koszt swapa 35d mozna kupic 135i bez zadnych kombinacji :)
Fajnie ze temat sie rozwinal bo mozna troche podyskutowac o sensie i mozliwosciach mniejszego brata n57. A czy oplaca sie i warto to juz kazdy sam oceni :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 12:18 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 583
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
krasnolodki zaloza "uniwersalny IC z FMIC.PL za 400 pln"? jak go zalozysz? - n kolanek, obejm itp..dojdzie, podcinanie zderzaka, wieszak jakis na ten IC, cos dorobic, jakies kolanko nietrafiony zakup, cos zapomnisz i treba domawiac itp - to jest roboty po pachy!
Cytuj:
Byla jedynka z wtryskami od 123d, hybryda ale rowniez ze zmienionym wirnikiem od strony goracej, DP i IC. Wyszlo 269km z tego co pamietam na seryjnej pompie. Na zwyklej hybrydzie bylo chyba 252km.

na prostej hybrydzie, auto z seryjnych wydechem , dpfem itp, seryjne wtryski i seryjna pompa wtryskowa? (+IC za 400pln) i wychodzi po czipie 250ps?- no bo jak nie to za taka przebudowa ida pieniazki...
jak jezdzila? masz filmik moze jakis?

Cytuj:
Za koszt swapa 35d mozna kupic 135i bez zadnych kombinacji

zaryzykuje stwierdzenie, ze jedyna osoba rozwazajaca swap silnika w tym watku jestes... Ty :)
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
zrob wylistowanie kosztow od A do Z (poza czipem) wraz z praca by miec 250+
Wyobraz sobie, ze ide do "Dante Tuning Center" , pytam sie ile musze zaplacic za zmiany, ty rzucasz kwota, ja zostawiam auto na tydzien i musisz sie w tej kwocie zmiescic

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 14:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 1029
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Moje BMW: 320td+ -> 120D
Kod silnika: M47N -> N47
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=139620

viewtopic.php?f=6&t=162450
przemek4net, napisalem ze bylo DP wiec bez DPF i wtryski od 123d. Seryjna byla tylko pompa wtryskowa. Auto chyba bylo nawet w TC robione. Nie rozmawialem z wlascicielem ani nie mam filmow jak jedzie. Traktuje to jako ciekawostke. Jednak na YT idzie znalezc filmy n47 z gtb2260vk tez na ori pompie.
Zaryzykowales i nie trafiles :p Nie rozwazam swapa bo zwyczajnie mnie na to nie stac. Dlatego silnik pozostanie ten sam.

Nie chce mi sie robic listy czesci ani ich wycene. Nie prowadze dzialalnosci ani nikomu nie bede robil "przepisu" na osiagniecie 250km :rotfl: W sieci jest wystarczajaco duzo informacji :)

Nie rozumiem tylko dlaczego tak kurczowo sie trzymasz kwestii $$$$ ?? Autor pytal ile da sie zrobic, nie za ILE. Wydaje mi sie ze temat jest sensowny :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 16:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 33
Posty: 5869
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ja jestem laikiem diesli ale nawet dla mnie temat jest bezsensowny Deejeys miałjedn oz nacjmocniejszych 2.0 i miało koło 250KM do 290 jeszcze sporo brakuje pamietam że ponoć nawet głowica jest za słaba w sensie przepustowości na takie mody po drugie turbo dziura będzie w pizdu o chmurze za samochodem nie wspomnę

ja wolę pb ale jak już chcesz on kup 3,0d zrób chipa na 250km i ciesz się życiem a nie siedź z wiecznie rypiącym się badziewiem w garażu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 22 sierpnia 2017, 22:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 583
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Dante182 napisał(a):
Nie rozumiem tylko dlaczego tak kurczowo sie trzymasz kwestii $$$$ ?? Autor pytal ile da sie zrobic, nie za ILE. Wydaje mi sie ze temat jest sensowny :)

1)
bo kazde dzialanie musi miec sens ekonomiczny
2)
stwierdzenie
Cytuj:
sama hybryda ogarnie okolice 240-250 km. Koszt ok 1600 zl + jakis fmic zeby sie nie gotowalo.

jest nieprawda
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 23 sierpnia 2017, 08:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 20
Moje BMW: e91 318d
Kod silnika: n47a
Ostatnio natknołem się w tc-performance na fajny projekt ;

BMW 118D 143KM - STAGE 4 Modyfikacje : Przebudowany cały układ paliwowy, Turbo GTB2060VKLR + dolot. Efekt indywidualnego strojenia : 272KM ,532NM wychodziła 3ka z przodu ale sterowanie sprężarki nie ogarniało wiekszej dynamiki spalin oraz pompa w baku była słaba, więc ustawiliśmy bezpiecznie działający setup
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: N47 177KM w 120D.
PostNapisane: 23 sierpnia 2017, 09:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 1773
Moje BMW: ladne
Garaż: M3+
viewtopic.php?f=89&t=163938&start=380


Byle e92 335 M-pack
Byle e82 : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147967
Byłe e46: viewtopic.php?f=6&t=134728
sebal7,

miałem to zrobione jakies 2 lata temu w swoim 120d ;)
W tamtym czasie auto było jeszcze do poprawek ale niestety skończyło wcześniej w rowie, także wiem ile kosztuje zrobienie plus minus 270 hp w 120d i żadne pier***enie o hybrydzie nie trafia do mnie :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL