BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 11 grudnia 2017, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Zielonka/k.W-wy
Moje BMW: e91
Kod silnika: M47T2
Witam,


Czy jest tutaj ktoś kto montował turbinę z Alpiny D3 e90 przedliftowej, aktualnie mój setup:
Auto to e91 320d 2007r skrzynia automat silnik M47D20 163ps fabrycznie aktualnie 212ps i 480Nm
- turbina hybryda od Tc,
- intercooler od 330d,
- wtryski 219 po regenracji,
No i oczywiście super soft od chłopaków znanych tutaj na forum :hyhy:

Auto nie dmucha powyżej 3tys więcej niż 1,8 bara, w zakresie od okolic 2 do 3tyś dmucha prawie 2,2 bara następnie gwałtownie spada i nie chce być więcej, stąd mój pomysł co może być nie tak bo turbo już było 3 razy na regeneracji, przepływy ma genialne wstaje też super jak na hybrydę ale niestety gubi ciśnienie powyżej 3tyś. Wpadłem na pomysł, aby założyć turbinę z dolotem od Alpiny D3 320d 200ps, tam jest specjalnie przekonstruowane turbo od Garetta GTB1756 tylko nie udało mi się znaleźć nigdzie Alpiny D3 przedliftowej po programie, a może ktoś zna kogoś kto miał takie auto albo ma i mógłbym parę zdań z nim zamienić. A może problem gdzie indziej leży gdzie indziej, choć po diagnostyce i logach dynamicznych nie wychodzi nic aby coś było zepsute ktoś ma jakiś pomysł?

Marek

_________________
Moja Bunia :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 09:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Na temat tej Twoj turbiny sie nie wypowiadam (nie wiem co to znaczy "pozniej spada"... czy o 0.1b czy po 0.5b) ale samo zjawisko jest normalne
popatrz na silnik jako zlodzieja powietrza a na turbine jako dostawce powietrza
Popatrz na cisnienie w kolektorze jako na obraz nadmiaru powietrza pchanego przez turbine, ktore nie moze "byc przejedzone przez silnik"
Upraszczajac: zalozmy, ze turbina kreci sie ze stala predkocia dmchajac tyle samo powietrza (jak suszarka do wlosow na 230v)

silnik wolno sie kreci -> przejada malo powietrza -> cisnienie wytwarza sie duze
silnik kreci sie szybko -> przejada duzo powietrza -> cisnienie w kolektorze spada

zupelnie seryjna turbina w E46 2.0D 150ps przy "odrobinie" koksu moze wytworyc cisnienie w okolicy 3000obr ponad 1.8b .. a przy 4 tys nie wyrobi uczciwego 1.6b...bo? patrz wyzej
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 09:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
maras22, już dobre pare lat temu taka Alpina była na forum zmodyfikowana :

viewtopic.php?f=86&t=87355&hilit=Alpina

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 09:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=144810

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 10:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Miałem turbo gtb1752 przerobione na gtb1756 w e46 320d m47n
Przy 2tyś obr dmuchała 1.2b przy 2100rpm już 1.4b. 2500-3900obr dmuchała stabilne1.8b.
3900-4400obr 1.7b na 3 biegu (na 4 biegu 1.8b do 4150obr)
Niestety nawet tego doładowania nie szło wykorzystać bo brakowało paliwa z wtrysków 131
Na 216-219 będzie tylko lepiej :ok:
Ogólnie każdy narzeka ze gtb1756 z alpiny słabo wstaje. Ale jak ktoś nie potrzebuje kopnięcia Nm przy 2tyś obr to jest to bardzo fajne wyjście i na moje wstaje wystarczająco nie zabijając przy tym układu napędowego;)
Najlepszym wyjściem do e46 320d euro3 wtryski 080-131 jest seryjne turbo gtb1752.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 11:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
marcin92, tu jest mowa o m47tu2

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 13:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Zielonka/k.W-wy
Moje BMW: e91
Kod silnika: M47T2
przemek4net napisał(a):
Na temat tej Twoj turbiny sie nie wypowiadam (nie wiem co to znaczy "pozniej spada"... czy o 0.1b czy po 0.5b) ale samo zjawisko jest normalne
popatrz na silnik jako zlodzieja powietrza a na turbine jako dostawce powietrza
Popatrz na cisnienie w kolektorze jako na obraz nadmiaru powietrza pchanego przez turbine, ktore nie moze "byc przejedzone przez silnik"
Upraszczajac: zalozmy, ze turbina kreci sie ze stala predkocia dmchajac tyle samo powietrza (jak suszarka do wlosow na 230v)

silnik wolno sie kreci -> przejada malo powietrza -> cisnienie wytwarza sie duze
silnik kreci sie szybko -> przejada duzo powietrza -> cisnienie w kolektorze spada

zupelnie seryjna turbina w E46 2.0D 150ps przy "odrobinie" koksu moze wytworyc cisnienie w okolicy 3000obr ponad 1.8b .. a przy 4 tys nie wyrobi uczciwego 1.6b...bo? patrz wyzej
Przemek


Nie ma pewności czy turbina nie dmucha czy może to jest inny element osprzętu/silnika który blokuje przepływ powyżej 3tyś obr. bo moc którą generuje teraz czyli 212ps jest często osiągalna w seryjnym silniku po samym sofcie. Zastanawiam się czemu nie chce przy takim setupie sięgnąć tych 220-230 koni co najlepiej jest sprawdzić wymienić, aby jednak uzyskać lepszy wynik

marcin92 napisał(a):
Miałem turbo gtb1752 przerobione na gtb1756 w e46 320d m47n
Przy 2tyś obr dmuchała 1.2b przy 2100rpm już 1.4b. 2500-3900obr dmuchała stabilne1.8b.
3900-4400obr 1.7b na 3 biegu (na 4 biegu 1.8b do 4150obr)
Niestety nawet tego doładowania nie szło wykorzystać bo brakowało paliwa z wtrysków 131
Na 216-219 będzie tylko lepiej


mając seryjne wtryski 216 po regeneracji, turbine hybrydową i intercooler od 330d auto generowało max 200koni i ok 400Nm każdy soft mocniejszy to była już tylko kupa dymu, wymieniłem wtryski na 219 i turbo ładnie dmucha do 3tyś poźniej na mocnym sofcie kopci mocno i nie chce generować więcej niż 212ps moment dużo się podniósł do 480Nm co jednak sporo zmienia jazdę tym kombi

///david napisał(a):
maras22, już dobre pare lat temu taka Alpina była na forum zmodyfikowana :

viewtopic.php?f=86&t=87355&hilit=Alpina


Tak widziałem, lecz nie działa już wykres, a na wiadmość prywatną nie dostałem odpowiedzi o jakiegoś czasu

_________________
Moja Bunia :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 14:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Hi,
zeby przy okolo 4100 uzyskac 220ps z 2 litowego diesla (2x tak mi wyszlo w N47 z DPFami), potrzebujesz EFEKTYWNIE spalic okolo 85mg paliwa/suw
Zeby tyle spalic i zachowac jakas efektywnosc przyjmijmy min AFR 15 - poniewaz przyjme pare "nadoptymistycznych" zalozen, zalozmy ze potrzeba AFR 16 (ile razy jest wiecej powietrza wzgledem paliwa)
Jezeli cylinder ma 0.5L i zakladajac, ze 1m3 powietrza wazy 1kg + ze cylinder napelnia sie w 100% efektwnie

85*16 = 1360mg powietrza potrzebnego (to chcielibysmy zobaczyc w INPIe w analog1 czy 2)
cyliner ma pol litra wiec *2 i mamy ile byloby przy 1L cylindrze.. czyli 2720hpa... odejmujemy 1000 (1bar mamy z atmosferycznego).. i wychodzi, ze potrzeba okolo 1.7b przy 4100 i okolo 85mg paliwa by uzyskac 220ps ... proporcjonalnie przy 3800 byloby przy tych wartosciach okolo 204ps (zakladam staly moment dla uproszczenia)
Powtorze: mi wychodzi, ze okolo 1.7b przy 3800 da nam "material" na 204ps
(oczywiscie mega koksem mozna podbic ale po co straz pozarna przy bucie alarmowac :D )


Jezeli chodzi o E46 150ps to na jakiejs hybrydzie (nie znam detali - Leo skladal auto a ja to tylko czipowalem nawet auta na oczy nie widzialem), wyszlo tak 207ps (wtryski seria e46 wiec paliwa nie bylo)

W E90 wtryski wystarcza na wiecej
Kiedys tez robiem jakies auto sasiada Lukabmw - to byo E90 2.0D 150ps /oslabiona wersja/ i turbo ponad 2b pompowalo - hybrydla jakas

Reasumujac: taniej wyjdzie zrobic hybryde, ktora z racji lekkiego wirnika z kutego aluminium bedzie wstawala... a nie pozniej zastanawiac sie, dlaczego turbo wstaje przy 3000 (to moje prywatne zdanie)... a ogolnie jak szukamy mocy w dieslu: sprzedac, dolozyc i kupic 3.0D (najlepiej 335D bo mniej workow pieniedzy na przebudowe potrzeba)

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 14:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Zielonka/k.W-wy
Moje BMW: e91
Kod silnika: M47T2
przemek4net napisał(a):
Reasumujac: taniej wyjdzie zrobic hybryde, ktora z racji lekkiego wirnika z kutego aluminium bedzie wstawala... a nie pozniej zastanawiac sie, dlaczego turbo wstaje przy 3000 (to moje prywatne zdanie)... a ogolnie jak szukamy mocy w dieslu: sprzedac, dolozyc i kupic 3.0D (najlepiej 335D bo mniej workow pieniedzy na przebudowe potrzeba)


Nadmienię, że mam hybryde od Tc-Turbo Łódź nawet miesiąc temu była u nich na serwisie i przepływy ma rewelacyjne i sterownik jest nowy + zmienna geometria. Wiec problem turbo próbuje rozwiązać turbiną od Alpiny, która mam nadzieje nie będzie blokowała no chyba, że to w moim przypadku coś innego blokuje odbiór powietrza, bo załozmy ze turbo pompuje zadane ciśnienie, paliwa tez jest tyle ile potrzeba ale niestety auto nie generuje mocy więcej niż 212ps pozatym że jest kupa dymu i nic pozatym, wiec soft jest tak zrobiony ze nie ma aktualnie aż takiego dymienia a moc 212 generuje i próbuje dojść gdzie leży problem, będe jeszcze próbował podmienić przepływomierz na nowy i wykonać adaptacje bo już naprawde nikt nie wie co jej jest

_________________
Moja Bunia :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 14:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 98
Moje BMW: 320d
Garaż: E90 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165182
A co powiedzieli chłopaki z TC na ten problem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 13 grudnia 2017, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Zielonka/k.W-wy
Moje BMW: e91
Kod silnika: M47T2
Panowie udało się rozwiązać problem okazało się, że wtryski które kupiłem nie domagały i oddałem do regeneracji bo praktycznie z każdym coś nie tak na maszynie próbniczej wyszło. Dzięki za porady wszystkim

_________________
Moja Bunia :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 17 sierpnia 2018, 17:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Witam serdecznie. Mam takie zestawienie jak maras, hybryda Mitsubishi od TC, Intercooler replika Wagnera, seryjne wtryskiwacze zmodyfikowane ( regeneracja + nowe końcówki 219). Jakie osiągi u marasa? U mnie 225km 445nM ale duży dym. Martwi mnie to że na wolnych obrotach po dodaniu gazu auto strasznie dymi. Zastanawiam się czy firma która robiła soft ogarnęła duration Turbosprężarka ładuje poza możliwości pomiarowe map sensora. Do kogo najlepiej uderzyć żeby ogarnol soft. Dziękuję i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 17 sierpnia 2018, 18:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
TC-performance :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d Turbina od Alpiny D3, problem z mocą od 3tyś Hybryd
PostNapisane: 22 sierpnia 2018, 18:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
adolfone, skąd jesteś?

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL