BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Modyfikacja flash MS42 MS43
PostNapisane: 15 grudnia 2017, 19:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Kupiłem sobie interfejs Galletto 1260 do ściągania map z dme i nie wiem za bardzo, jak ugryźć edytora. Zainstalowałem Tunerpro, jednak nie mogę załadować do niego żadnych wsadów. Na razie nie podłączałem się z Galletto do auta, tylko chciałem poćwiczyć na wsadach, które dostałem wraz z kablem. Czy jest coś więcej, o czym muszę wiedzieć, żeby otworzyć flash w Tunerpro? Czytałem coś o definicjach, ale nie bardzo rozumiem, o co chodzi. Ktoś wyjaśni krok po kroku, jak to przebiega? Ściągamy flash z dme (jaki to będzie plik? z jakim rozszerzeniem?), otwieramy plik w edytorze np Tunerpro (z tym mam problem), no i zmieniamy co tam się da.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Modyfikacja flash MS42 MS43
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 01:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
Na początek pobierz sobie romraider. To bardzo przejrzysty program dla początkujących. Galletto pobreżesz tylko część wsadu 24b z 256b zmienisz tam pare żeczy ale np nie wyłączysz immo czy sądy. Definicje potrzebne są żebyś mógł odczytać dane ze wsadu. W romraider to pliki z końcówka .xml . Pobierasz je do swojego sterownika ze strony romraider.com. Plik wsadowy ECU jest z końcówka .bin . Pamiętaj aby podczas wgrywania wsadu mieć podłączony prostownik bo w przypadku spadku napięcia można łatwo uszkodzić ECU. Mam nadzieje, że wyczerpałem temat, ale jak nie znasz podstaw takich o jakie się pytasz to niestety nic tam sensownego nie zrobisz. Wszystko tam jest przestawione w postaci map 2d i 3D w których ciężko będzie ci się połapać. Z resztą w wolnossącej benzynie w ogóle mało da się zrobić. Jak będziesz chciał coś więcej wiedzieć to pisz na pw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Modyfikacja flash MS42 MS43
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 11:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
OK, dzięki. Nie zależy mi na podnoszeniu mocy, czy zmianie map itp, bardziej chodziło mi o poprawę kilku parametrów, np reakcję na przepustnicy w M54, podniesienie wolnych obrotów z 700 do 750-760, czy włączenie launch control. Reszta na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Modyfikacja flash MS42 MS43
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 16:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Bo forum jest od zalatwiania spraw na pw.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL