BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] swap M20B20>M52B28+zawieszenie
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 09:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B20
Jako iż jestem nowym na forum jak i zielony w sprawach mechaniki tak więc postanowiłem stworzyć temat z myślą, ze jednak ktoś mi pomoże.


Tak więc....
W Grudniu zakupiłem seriooo zdrowe jeśli chodzi o budę E34 sedan z silnikiem M20B20.
Powiem tak... samochód stał na placu ponad 8 miesięcy i jest parę mankamentów które postaram się jakoś w miarę uporządkować by dało się to jakoś przeczytać.

-Ogólnie autko w pełnym oryginale serio nawet przewody świec, termostat, chłodnica, środek kompletny, w zapasie również ori alu - ogólnie super.
Wyposażenie z grubsza: przód w elektryce, klima, grzane fotele itd.Środek jest taki hmm kremowo siwawy bez najmniejszego przetarcie(wyprany jeszcze w Danii)

-Silnik... już gdy jechałem je oglądać wiedziałem, że to nie będzie ideał już mniejsza ze stanem... stał ponad 8miesięcy na placu(to musiało zapunktować u niego na minus)
tak było, ogólnie odpala na strzała i nie ma z niczym problemu tylko zwyczajnie dzwonił i nierówno pracował + CHOLERNIEEEEEEE zamulony.
Nierówna praca - wymieniłem świece + kopułkę z palcem - jest lepiej(przewody spoko, nie ma choinki)
Wymontowałem cały układ dolotowy łącznie z kolektorem(straszny nagar) - wyczyściłem totalnie wszystko na błysk i lekka poprawa z dynamiką
dzwonienie - stawiam na zawory lecz nie ma na to teraz czasu(auto nie służy mi do codziennej jazdy)

Wracałem tym autem 25km do domu i szczerzę mówiąc bałem sie jechać więcej niż 60km/h - nie szło go utrzymać + wszystko strasznie zamulone (więcej tym autem wgl. nie jeździłem!!!! z tego powodu, ze zimno cholernie juz na zew. a nie ma co dłubać jak dłonie kostnieją od zimna)
Troszkę sprawdziłem te autko przed zakupem i w 2010r miał juz nakręcone 408tyś km (na blacie obecnie 180 :D)

Zawieszenie - wg. mnie conajmniej 50% kwalifikuje się do wymiany a reszta do jakiejś może domowej metamorfozy odmulenia :P

Napisałem to wszystko byście wiedzieli na czym stoimy i z czym mamy doczynienia.
Czego ja od was oczekuje? Już tłumaczę.

Chciał bym ogarnąć te auto na lato do polatania, tak jak mówiłem to nie jest moje auto do poruszania się na co dzień ponieważ na co dzień jeżdżę Seatem Leonem 2gen. z 2009r a BMW....zwyczajnie kupiłem sobie zabawkę a, że jestem początkowym jak ja to nazywam"dłubaczem pod maską" celowo nie szukałem ideału tylko autka w którym będę mógł sobie grzebać i jednocześnie uczyć się mechaniki samochodowej + chciałem mieć satysfakcje, ze to to to i tamto zrobiłem sam i wszystko śmiga.

Wydaje mi się, ze chyba nie ma sensu remontować tego silnika - dla mnie jest to za słaby silnik do takiej budy - Zdaje sobie sprawę z tego, ze przejechałem tym samochodem tylko 20km od sprzedawcy do domu i teraz stoi + w kiepskim stanie był i dalej jest ten silnik to możę ma połowę tych koni które mieć powinien "MOŻE". Lecz posiadam delikatne porównanie hmm kumpel mechanik ma e34 TD i TDS;a to jest 115/143konie - jeździ w maire ale tylko ten tds haha ;p

Wiem, ze w moim E34 tak szczerze mówiąc spoko jest tylko buda tak więc od pewnego czasu myślę nad wywaleniem wszystkiego, zrobieniem budy w 100% i wpakować mu M52B28 z E39/E46(chyba też miały) takie 190km+- już by fajnie jeździło
Dodatkowo chciał bym od razu zmienić calutkie zawieszenie bo tak jak wspominałem wcześniej jest tragiczne pod każdym względem
także... ogarnięcie budy w 100%, swap na M52B28(może coś innego co podpowiecie), nowe zawieszenie + obniżyć autko, zostawić w czystej benzynie.

Teraz czas na konkretniejsze pytania:
chyba najważniejsze... silnik. Domyślam się przepaść między M52 a M20 jest dość spora dlatego proszę mnie nie hejtować za głupie pytania
Powiedzmy, ze M52B28 mam juz zakupiony i odpoczywa w garażu, co dalej? Musze mieć TOTALNIEEEE wszystko od M52 czy coś moze zostac z mojego M20.
Nie wiem nic bardzo bym prosił o jakieś podpowiedzi w miare zrozumiałe dla mnie co mnie czeka w swapie z M20B20 na M52B28. Proszę uwzględnić to, że chciał bym zmienić również zawieszenie i obniżyć autko - również nie mam pojęcia co kupić, od czego zacząć, czego szukać, na co patrzeć - TOTALNE ZERO
Przy sporo pracach pomagał by mi kolega ze szkoły, który ma swój warsztat lecz nie chce tam tylko stać z pustą głową i truć, chce wiedzieć jak najwięcej i tyle ile będę w stanie robić samodzielnie.

Dodam tylko, ze ja NIE CHCE budować auta do jakichś wyścigów ulicznych czy driftingu. To ma być fajna szybka, sprawna, RZUCAJĄCA się w oko zabawka do różnego rodzaju wypadów ze znajomymi i od czasu do czasu sobie pojeździć.

Temat napisany na szybko, jeszcze raz prosił bym o nie hejtowanie za co z góry dziękuje.
również dziękuje wszystkim użytkownikom którzy się wypowiedzą pozytywnie bądź negatywnie, jeszcze raz dzięki pozdrawiam Kamil.

Bardzooo mile widziane propozycje co do gammy silnikowej - nie przywiązujmy się tak do tego mojego wymyślonego M52B28 hmm moze jest cos lepszego ;)
poniżej zdjecia z czym mamy doczynienia ;p

Obrazek
.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap M20B20>M52B28+zawieszenie
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 11:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Proponowalbym cos z serii V wstawić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap M20B20>M52B28+zawieszenie
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B20
Czemu zamykać się w serii V? Ma to duże znaczenie w czymkolwiek?
jestem żółtkiem dlatego pewnie będę dopytywał się o wszystko i w każdej odpowiedzi znajdę jakiś znak zapytania dla mojej głowy :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap M20B20>M52B28+zawieszenie
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 15:11 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Po prostu poczytaj o silnikach V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap M20B20>M52B28+zawieszenie
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 15:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B20
no okej zamknijmy sie w serii V
Podpowiedział byś jaki wg. Ciebie był by najoptymalniejszy silnik benzynowy, który można by było wpakować zamiast M20B20?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap M20B20>M52B28+zawieszenie
PostNapisane: 15 stycznia 2018, 06:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
M62b35 przed liftem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap M20B20>M52B28+zawieszenie
PostNapisane: 15 stycznia 2018, 15:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B20
Czemu akurat M62B35? przedlift czyli ta słabsza wersja tak? 235km? i to jest V8 hmm?
Tylko fajnie by było gdybys cos wiecej napisal ;/ co i jak z czym to sie je bo taki tylko strzał silnikiem to wiesz slabo troszkę. Utworzyłem ten temat by dowiedzieć się wszystkiego


Może ktoś jeszcze by coś podpowiedział. To nie musi byc ten moj wymyslony M52B28, po prostu chce zrobic swap i tyle z moich wymagań, jestem otwarty na wszytkie propozycje. Na swap mam do przeznaczenia max 6tyś. (czy starczy na ten M62B35 - nie wiem bo tu już trzeba totalnie wszystko)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap M20B20>M52B28+zawieszenie
PostNapisane: 15 stycznia 2018, 18:56 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Nic niemusze wiedziec ani nieszukam info na ten temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap M20B20>M52B28+zawieszenie
PostNapisane: 15 stycznia 2018, 19:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B20
W takim razie żadna twoja odpowiedz w tym temacie mi nie pomogła, skoro masz takie nastawienie nie powinieneś w ogóle pisać jakiejkolwiek odpowiedzi w tym temacie.
Szczerze.... dziękuję za twoją gościnę w tym temacie.
Pozdrawiam Kamil.

Chętnie poczekam aż ktoś inny się wypowie w tym temacie, osoba która chętnie zechce mi pomoc. dziękuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] swap M20B20>M52B28+zawieszenie
PostNapisane: 15 stycznia 2018, 19:08 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Po prostu uzyj funkcji szukaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL