BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: M50, M52, M52tu, M54 kompresor, czyli co jak i za ile
PostNapisane: 29 marca 2018, 20:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Witam, jako że nie ma/nie znalazłem konkretnego tematu na temat kosztów zamontowania kompresora, a że sam się nad nim zastanawiam jako (mam nadzieję) tańszy i prostszy odpowiednik swapu V8 do serii 3, z waszą pomocą stwórzmy taki temat co jak i za ile. Zakładamy pewne, nieszkodlowe i bezawaryjne doładowanie 0,5 bara bez modzenia silnika, bez odprężania, czym powinniśmy dodać sobie ok 40KM. Post ten będę edytował i dodawał wasze spostrzeżenia. Ceny biorę aktualne z dnia w trakcie pisania posta/edytowania, z allegro oraz OLX, montaż przyjmijmy w miejsce sprężarki klimy. Jest kilka osób na forum które ogarniało sobie kompresor w swoim/czyimś bmw więc myślę że dołączą się do tematu. Pomożecie?

700zł Kompresor Eaton M62 z Mercedesa 2.3 kompresor wraz z kółkiem/sprzęgłem elektromagnetycznym
50zł intercooler z tego samego mercedesa 2.3 wraz z wysyłką
70zł zegar doładowania aliexpress
300zł??? rury, opaski
100zł spawanie rur, kolanek kompresor-->intercooler-->przepustnica
1100zł by nie tracić czasu można kupić gotowe koło napędzające, plus pasek, i plus mocowanie kompresora wraz ze śrubami, jak komuś nie szkoda czasu to może sam pokombinować oszczędzając np 600zł, zdjęcie tego zamieszczam poniżej.
100zł uspawanie odmy pod układ z doładowaniem
200zł stożek. Konieczny czy można zostawić seryjny filtr powietrza?
8zł jakiś mechaniczny włącznik/wyłącznik kółka kompresora, na przepustnicę lub pod pedał gazu tak jak na filmie w 2,21min:
https://www.youtube.com/watch?v=R3t4TpupFek


Zakładam że montować będziemy sami, gdyby ktoś miał by to robić, to koszt ok 2tyś zł?

Obrazek Obrazek
galerie allegro

No i na koniec strojenie, zależnie u kogo ceny się wahają mniej więcej od 700zł do 1500zł
Co z pompą paliwa i wtryskami, wydolą seryjne czy wszędzie dać z M54B30 przy każdym wariancie silnikowym M50, M52, M52tu, M54, czy jeszcze inne?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50, M52, M52tu, M54 kompresor, czyli co jak i za ile
PostNapisane: 29 marca 2018, 21:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
M62 ma minimalny sens do b20 a resztę nie nadmucha z sensem. Przerabiane na wieeeelu forach - turbobmw, racingforum.

Wskaźniki z ali to lipa, lepiej manometr od pompki sobie załóż - lepiej pokaże doladowanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50, M52, M52tu, M54 kompresor, czyli co jak i za ile
PostNapisane: 30 marca 2018, 07:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Posiedziałem kilka h na forach, widzę że mają ludzie problem z utrzymaniem doładowania przy wyższych obrotach albo z powodu uślizgu paska lub zużycia kompresora, ale użytkownik "sierRKA" oraz "brus_ik" chociaż wykresu nie było, to utrzymali doładowanie na Eatonie M62 minimum 0,45bar i zamierzony efekt na dupohamowni uzyskali, więc jak to jest?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50, M52, M52tu, M54 kompresor, czyli co jak i za ile
PostNapisane: 30 marca 2018, 14:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Dupohamownia to wielu "mowi" że stożek ciepłego powietrza dodaje koni wzgledem oryginalnego zimnego dolotu. I jasne, na bank zakres dolny i sredni bedzie mocniej dopasiony, powerband wzrośnie ale wydajność w 2.5/2.8/czy o zgrozo 3.0 nie jesto t odpowiednia. Wraz z zwiększeniem obrotów ten kompresor grzeje to powietrze mocno, IC zbije temperaturę ale przy okazji spadnie też doladowanie (fizyka gazów). Mi by szkoda było zabawy na grzebanie sie z nim, alternatywa to turbo lub inne kompresory - ciężko dostać krotkiego M90 5gen w PL, są inne np z AMG ale totalnie nie wiem czy wejdzie takie bydle w miejsce klimy...

Jak nie wierzysz to oblicz zapotrzebowanie silnika, wydatek kompresora i uwzględnij upragnione nadciśnienie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50, M52, M52tu, M54 kompresor, czyli co jak i za ile
PostNapisane: 30 marca 2018, 18:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Chyba wiem o czym mówisz, czyli że wzrośnie moment obrotowy, że będzie się jeździć jak V8 3.0, czyli dobry moment z niskich obrotów, ale mocy przy wysokich obrotach dalej brak? :D

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50, M52, M52tu, M54 kompresor, czyli co jak i za ile
PostNapisane: 30 marca 2018, 19:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
Nie ma się co czarować, nie bez powodu zestawy turbo czy kompresorów kosztują tyle ile kosztują. Za 2000 nie zbudujesz potwora. Największą moc z jaką osobiście się spotkałem przy użyciu eatona m62 w silniku m52b28 było +/- 240 koni. Czy jest upychać to pod maską, pakować się w koszta skoro na wałku m54 i kolektorze m50 masz jakieś 230 koni? Według mnie nie.

Czytałem też gdzieś jeśli dobrze pamiętam, że eaton m62 w dłubniętym m50b25 z przesuniętą odcinką nie był w stanie zapewnić żadnego nadciśnienia. Pewnie optymalizując dobrane elementy może coś by górą jeszcze dmuchał ale według mnie gra niewarta świeczki.To jest kompresor stosowany z powodzeniem w hondach 1.6 a nie w 3.0 :)

Jeśli faktycznie liczysz na jakiś sensowny przyrost i ma być tanio, to zobacz np. na temat bi-turbo, gdzie stosujesz dwie turbiny zdaje się z TDSa, a kolektory wydechowe to obrócona i ucięta seria z m52. Michał Małecki wystroił m50b25 na 320 koni na takim zestawie już dobrych parę lat temu. Ale przy używaniu 10-20 letnich gratów przy zwiększaniu mocy bezawaryjność takiego setupu może być dyskusyjna :)

Jeśli jesteś w stanie wyskrobać trochę grosza, to k64 ma sety na soft-turbo, gdzie np. z nieotwieranego m52b25 robi 310 koni, przy koszcie zestawu +/- 8000 jakoś. Możesz się z nim skontaktować, na pewno Ci coś doradzi.

Jeśli koniecznie chcesz kompresor, masz jakieś pojęcie co robisz, możesz zaatakować tvs1320 z audi 3.0tfsi. Masz stosunkowo nowoczesny kompresor, za dobrą kasę i z potencjałem na duże moce. Ale żeby upchać go do r6 trzeba obciąć mu wodne IC, które ma wbudowane seryjnie zdaje się. Widziałem e36 kompakta z taką przeróbką, i powoli ma wyjeżdżać na gotowo chyba. Aczkolwiek stopień trudności takiej modyfikacji będzie zauważalnie wyższy niż dołożenie m62.

Zostaje jeszcze dedykowany set G-powera, coś jak Santino miał w 330Ci. 280 koni jakoś. Tylko to też więcej niż 2000 PLN i rzadko się chyba pojawiają takie zestawy w używce na sprzedaż :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50, M52, M52tu, M54 kompresor, czyli co jak i za ile
PostNapisane: 30 marca 2018, 20:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
No i kolejna konkretna odpowiedź :)
Ok, mówisz 240km w 2.8, czyli 50KM przyrostu. A co gdyby zastosować kolektor i wałek ssący gdzie na wolnossącym M52tuB28 minimum mają 220KM po strojeniu na takim setupie, i dodatkowo dać do tego M62 czyli +50KM i powinno być 260-270KM? Jeśli tak no to chyba miało by to sens.
Co do kasy to kompresor mi pasuje z tego względu że kompresor kupił bym teraz, za miesiąc lub dwa IC plus węże, za następne kilka miesięcy zegar aż za rok czy jakiś czas miał bym wszystko co potrzeba, a z kieszeni nie wyskoczyło by mi na raz kilka tyś zł, jedynie strojenie na koniec.
Ale jak nie kompresor, to kiedyś na pewno jakieś małe turbo na okolice 330KM albo V8 z przewagą na V8 M60b40, ale najpierw muszę skończyć się budować niż tysiącami ładować w samochód

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50, M52, M52tu, M54 kompresor, czyli co jak i za ile
PostNapisane: 30 marca 2018, 20:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
Kusy napisał(a):
Ok, mówisz 240km w 2.8, czyli 50KM przyrostu. A co gdyby zastosować kolektor i wałek ssący gdzie na wolnossącym M52tuB28 minimum mają 220KM po strojeniu na takim setupie, i dodatkowo dać do tego M62 czyli +50KM i powinno być 260-270KM? Jeśli tak no to chyba miało by to sens.

Nie jestem specjalistą, ale raczej nie tak to działą :P
Moc bierze się z paliwa i powietrza.
Kompresor pozwoli Ci podać więcej powietrza niż w serii, ale ostrzejsze wałki i lepszy kolektor też pozwalają aby do komory spalania dostało się więcej powietrza. Myślę że zwyczajnie spadnie Ci doładowanie z załóżmy 0,5 do 0,3 bo silnik z lepszymi wałkami będzie w stanie pobrać więcej powietrza niż seria, a wydatek kompresora się nie zwiększy.

tu masz wykres tego m52b28 z eatonem m62, 249KM:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50, M52, M52tu, M54 kompresor, czyli co jak i za ile
PostNapisane: 31 marca 2018, 07:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
No to wykres chyba i tak dość ciekawy, fakt że przy wyższych obrotach tylko 0.3bar ale 250KM to chyba dobry i godny wynik?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50, M52, M52tu, M54 kompresor, czyli co jak i za ile
PostNapisane: 31 marca 2018, 18:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
deejeys napisał(a):
ale wydajność w 2.5/2.8/czy o zgrozo 3.0 nie jesto t odpowiednia. Wraz z zwiększeniem obrotów ten kompresor grzeje to powietrze mocno, IC zbije temperaturę ale przy okazji spadnie też doladowanie (fizyka gazów).


Jest dokładnie jak piszesz. Przerabiałem to ... wywaliłem tylko kasę w błoto i straciłem kupę czasu. M54b30 na eatonie m62 zachowuje się jak diesel, marne 0,3b udało się uzyskać przy temp w dolocie prawie 80st :szok: jak załozyłem iCka boost spadł prawie do zera a przy odcince było -0,1b :rotfl: Kolejne podnoszenie obrotów na eatonie dało wyższy boost ale pasek żywcem rozcinało na rolce. No i te wycie :niepewny: Nie przekroczyłem nawet 260KM :mur: Nie pamiętam dokładnie ale obroty eaton m62 miał grubo po za skalą mapy :kwasny: Te wszystkie tematy w sieci że daje rade itp to bym kazał za to wychłostać. Kolega na Vortechu v3 przy 0,35b miał 295KM i temp w dolocie ze 40% niższe. Nie wspomnę że chodził chyba na 1/4 swoich możliwości.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50, M52, M52tu, M54 kompresor, czyli co jak i za ile
PostNapisane: 31 marca 2018, 22:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
Kusy napisał(a):
No to wykres chyba i tak dość ciekawy, fakt że przy wyższych obrotach tylko 0.3bar ale 250KM to chyba dobry i godny wynik?

kwestia gustu. wole miec 230km na kolektorze m50, wałku m54 i zimnym dolocie niz brudzic rece, słuchac wycia i wtdawac pieniadze na eatona m62


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50, M52, M52tu, M54 kompresor, czyli co jak i za ile
PostNapisane: 1 kwietnia 2018, 00:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Ok przekonaliście mnie, dzięki :) czyli jeśli kompresor do 2.5 w górę to co najmniej M90? Da radę go upchać do e46?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M50, M52, M52tu, M54 kompresor, czyli co jak i za ile
PostNapisane: 1 kwietnia 2018, 07:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Tvs1320 masz za 1000zl+. Troszke trzeba go pociac ale da sie. https://m.facebook.com/Performance-Gara ... nav=1&_rdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL