BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 03:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] [R75] poszukiwanie KM i Nm w silniku m47R
PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 00:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: Rover 75
Kod silnika: M47R
Witajcie. Mój pierwszy temat tutaj , ale gdzie iść po radę jak nie do ludzi mających z tym styczność.

Ale do rzeczy:

Auto rover 75 2.0 CDT rocznik 2000, taki to brat bliźniak, karykatura silnika z e46 320d.
Dokładniej ma oznaczenie m47R seryjna moc 116 KM / 265Nm. W wersji cdti moc 131KM/280Nm.

Co do softu to po samodzielnych eksperymentach udało sie uzyskać 147KM i jak dobrze pamiętam 330Nm.

Po lekturze kilku tematów na tym forum to istotne informacje o seryjnym m47R:
Posiada CR pierwszej generacji a wiec paliwo 1350bar.
Turbina mitsubishi TD025L3-08T-3.3, małe badziewie pompujące 1.2bar w serii zwiększone do 1.5bar przez Mbc.

Wtryski to Bosch 0445110030.
Intercooler standardowy dość duży, ale z wejściem i wyjściem po tej samej stronie.

Zaslepiony egr.

Wydech standard, kolektor identyczny jak w e46 320d, katalizator, bez dpf.

I tutaj pytanie co ruszyć w jakiej kolejności żeby zyskać moc i Nm ale bez szaleństw to auto na codzień.

Angole niby robią z tego 160Km tylko softem.
Ktoś ponoć wstawił turbo z e46 i miał 185km. Ale to legendy.

Tutaj pytanie... Jakie turbo zamiast tej malej dmuchawki zeby to jechało w pełnym zakresie obrotów... Iść w gt1749v? (Seryjna turbina w roverze nie ma zmiennej geometrii, sterownik dde4.0) a może gt2052v z 525tds?

Czy warto zmieniać wtryski? W tematach natknąłem sie na watek o wtryskach 216. O 030 nikt tu nie wspominał.
Czy to różnica tylko w końcówkach? I ich przepływie?

Co z ic?

Jak można poprawić dolot?

Turbo jest z tylu silnika , silnik poprzecznie. Filtr identyczny jak w e46 320d

I ostatnie 2 pytania...
Z ecu silnika które piny odpowiadają za elektrozawor zmiennej geometrii?

Oraz przepływomierz jakie ma numery katalogowe i czy posiada zintegrowany czujnik temperatury dolotu czy jest osobny przed kolektorów dolotowym?( kolektor w 75 zbliżony do e46. Ale bez klapek w środku)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL