BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 26 września 2018, 05:11


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 27 kwietnia 2018, 21:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
Witam, wszystkich, myślę że czas najwyższy aby powstał taki temat jak forum.e46fanatics :P

Czas najwyższy aby chętni podzielili się doświadczeniami i spostrzeżeniami co do modów softów ms43. Znalazłem na Wiki fajny opis i paluszki swędzą aby trochę pogrzebać. Najwyżej sterownik padnie :dobani:
http://ms43wiki.com/index.php/Main_Page

Mamy tam ciekawe opis modów Vanosów , map paliwa, zapłonu, potrzebne linki programów itp.
Dorwałem kabelek Galletto1260 i oczywiście już mam zonk bo mam soft z końcówką ....66 :dontgetit:

Żeby nie za bardzo popeprać pokombinuje sobie mapę trybu alphaN czyli tryb w jaki przechodzi sterownik po odłączeniu czy awarii przepływomierza. Mając sondę afr już widzę że ta mapa jakaś na odwrót jest w niektórych miejscach. Przy małych uchyleniach przepustnicy czas wtrysku do zwiększanych obrotów maleje zamiast rosnąć :szok: Mierząc afr na wolnych jest 12,5 a dodając lekko gazu aby minimalnie przepustnica się otworzyła afr jest już 15,5 :szok:
Obrazek

Z tego co już się dowiedziałem map paliwa w ms43 to mamy ich 6szt + 2mapy paliwa krokowca silnika ciepłego i zimnego( jak na razie tyle znalazłem )

- Vanos ssący silnik zimny
- Vanos wydechowy silnik zimny
- Vanos ssący silnik ciepły
- Vanos wydechowy silnik ciepły
- Podstawowa mapa paliwa ( mapa która jest używana jeżeli Vanos ulegnie awarii)
- AlphaN (mapa kiedy przepływomierz ulegnie awarii)
Mamy jeszcze mapę WOT a raczej współczynnik czasu wtrysku czyli wzbogacenia mieszanki przy klepnięciu w podłogę. Jeżeli dobrze myśle i liczę czas wtrysku jest mnożony przez współczynnik
Co do map paliwa Vanosów to sterownik wylicza sobie średni czas wtrysku z mapy ssącej i wydechowej.

Program TunerPro jakoś tam rozpracowałem ( no jest tego tam ) ale zastanawiają mnie tylko negatywne skutki bo takich informacji nie znalazłem. Plik modyfikowany jest w wersji 64kb więc mapy chyba mogę sobie modyfikować. Tylko znajomy mnie przestraszył o jakiejś sumie kontrolnej i EWS żeby się nie rozsypało. Czy to się tyczy plików 64kb ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 27 kwietnia 2018, 22:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 284
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Jakieś pół roku temu też zagaiłem temat, ale nikt nic nie rozwinął i myślę, że tym razem będzie podobnie. Niektórym jest to zapewne na rękę, żeby nie dzielić się pewnymi informacjami. Jak dla mnie temat powinien zaistnieć, można się sporo dowiedzieć i przy okazji coś poprawić w sterowniku. Kupiłem nawet galetto 1260, ale mam jakieś złe stery i nie czyta mi flasha.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 27 kwietnia 2018, 22:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
ja kupiłem drugi kabel bo pierwszy też mi nie działał i ten drugi kabel zadziałał ze sterami z pierwszego kabla :rotfl:

Mam na dzieje że temat się rozwinie bo to aż wstyd że na zagranicznym forum temat jest rozwijany od lipca 2015 na 254 STRONACH !!!!
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1082287


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 6 maja 2018, 11:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1841
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
U nas w Polsce niestety janusze biznesu robią kasę na czyjejś darmowej pracy :wstyd:

Znam temat ms43 dość dobrze i jak coś potrzebujecie to pytajcie. Co do sum kontrolnych to najprościej wgrać
pełny flash 512kb z usuniętym ews i wyłączoną sumą kontrolną.
Możecie wtedy modzić do woli bez obawy o sumy

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 6 maja 2018, 22:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 284
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Lukasz_S napisał(a):
U nas w Polsce niestety janusze biznesu robią kasę na czyjejś darmowej pracy :wstyd:

Znam temat ms43 dość dobrze i jak coś potrzebujecie to pytajcie. Co do sum kontrolnych to najprościej wgrać
pełny flash 512kb z usuniętym ews i wyłączoną sumą kontrolną.
Możecie wtedy modzić do woli bez obawy o sumy

W takim razie czym można ściągnąć i wgrać pełny flash, bo linki do programów z tej http://ms43wiki.com/index.php/Main_Page stronki są jakieś felerne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 7 maja 2018, 10:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1841
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
kaczorek79 napisał(a):
W takim razie czym można ściągnąć i wgrać pełny flash, bo linki do programów z tej http://ms43wiki.com/index.php/Main_Page stronki są jakieś felerne.


Siemens MSS5x Flasher

https://drive.google.com/file/d/0B-ZLzx ... ZxNTQ/view

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 7 maja 2018, 18:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 284
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Lukasz_S napisał(a):
kaczorek79 napisał(a):
W takim razie czym można ściągnąć i wgrać pełny flash, bo linki do programów z tej http://ms43wiki.com/index.php/Main_Page stronki są jakieś felerne.


Siemens MSS5x Flasher

https://drive.google.com/file/d/0B-ZLzx ... ZxNTQ/view


Windows 10 nie chce mi tego puścić, wyskakuje komunikat o wirusach. Tak ma być i trzeba kontynuować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 7 maja 2018, 20:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1841
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
kaczorek79 napisał(a):
Windows 10 nie chce mi tego puścić, wyskakuje komunikat o wirusach. Tak ma być i trzeba kontynuować?

U mnie również antywirus to kasuje od razu po pobraniu.
Musisz go wyłączyć na chwilę i wtedy pobrać plik.
Nie ma tam żadnego wirusa

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 8 maja 2018, 12:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2540
Kod silnika: 5.2 V10
EWS z MS42 trzeba usuwać fizycznie coś ze sterownika czy tylko programowo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 17 maja 2018, 07:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 443
Moje BMW: e34,e39
Kod silnika: m50b25v, m54b22
Mam nadzieję że powoli z pomocą innych ruszymy ten temat. Tu jest wszystko co potrzebne żeby zacząć zabawę z ms43.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... WVPRzFPTEU

RafalR32 najpierw wypadałoby uaktualnić soft w sterowniku do tego ms430056 bo w linku który podałem jest finalna definicja dla tego właśnie softu. Na tunerpro jest wersja finalna pod twój soft 066.
Zakupiłem sterownik do testów i zobaczymy co z tego wyjdzie :) .

Tak w skrócie opiszę co zawiera każda paczka z linku do dysku google. Sam link do dysku możecie znaleźć na forum.e46fanatics.com oraz autora tej paczki.

Jeśli coś pomyliłem ,przekręciłem to proszę mnie poprawić. Są tu na forum ludzie którzy ms43 mają w jednym palcu. Wcześniej nie dłubałem w ms43 tylko w swoim e34 m50b25v 413 a to całkiem inna bajka i przeskok o epokę. Te paczkę ściągnąłem raptem tydzień temu i rozgryzam, wczoraj doszedł sterownik na testy a dziś udało się odczytać i wgrać pełny wsad i auto pali :) . Potem odczyt i wgranie samych map, czyli się da :) .

Pierwszy plik to instrukcja jak zgrać za pomocą galletto 1260 pełny wsad czyli 512kb .Nie testowałem osobiście i radzę zostawić sobie ten program do zgrywania wsadu 64k czyli pliku w którym są wszystkie mapy.

Drugi plik to instrukcje, opis skrótów do map , instrukcja jak użyć kabel do inpy z programem galletto 1260 .Nie musimy kupować oryginalnego interfejsu do galletto , ja używam kabla vag kkl.

Trzeci plik to wsady do m54b22, b25, b30, czy posiadają EWS nie sprawdzałem, nas interesuje szósty plik.

Czwarty plik to wsad do ms42 bez EWS

Piąty plik to tak zwany czysty wsad Virgin. Po wgraniu do sterownika wystarczy zrobić synchro z ews i odpali. Oczywiście trzeba do niego dograć mapę pod odpowiednią pojemność.

Szósty plik jak sam autor pisze w pdf dołączonym do wsadów to święty grall ;) Są to wsady do m54b22, b25 ,b30 z usuniętym EWS (pełne wsady 512k pod odpowiednią pojemność). Programujemy tym wsadem sterownik i odpali z każdym EWS-em. Sam EWS ma zostać w aucie, nic nie kombinujemy. Uwaga pliki nadal mają włączoną sumę kontrolną pliku 64k. Czyli po zmianie map np. w tuner pro należy poprawić sumę kontrolną pliku bo auto nie odpali. Ja użyłem Ultimo Checksum Corektor.

Siódmy plik to paczka programów do ms42 ms43

Bmw logger- nie sprawdzałem i na razie nie wiem do czego służy.
Galletto do odczytu pliku z mapami 64k
Hxd, to hex edytor przydatny gdy ręcznie zmieniamy jakieś wartości w mapie, osobiście używałem go do liczenia i sprawdzenia sumy kontrolnej w mojej e34 ze starym sterownikiem.
JmGarageFlaszer służy do pełnego odczytu i wgrania wsadu czyli 512k
M Prog 3,5 potrzebny do odczytania numeru interfejsu czy to do inpy czy tak jak u mnie vag kkl i dopisanie go do pliku Galletto , w ten sposób nie musimy kupować ori kabla Galletto.

Ósmy plik pomijamy.

Dziewiąty plik to program TunerPro do edycji map, dziesiąty plik to pełny xdf (opis mapy) do programu TunerPro . Ten xdf jest do softu 056 i map z szóstego pliku.

Od razu napiszę że w silniku wolnossącym cudów się nie zrobi i nie uzyska raczej kosmetyka zapłonu i paliwa ale fajnie coś samemu zrobić :) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 22 maja 2018, 11:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1841
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
waskii napisał(a):
EWS z MS42 trzeba usuwać fizycznie coś ze sterownika czy tylko programowo?


Tylko programowo

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 27 maja 2018, 22:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 443
Moje BMW: e34,e39
Kod silnika: m50b25v, m54b22
Widzę że temat ruszył pełną parą :) :wstyd: .
Postaram się opisać w prosty sposób jak użyć kabla usb do inpy lub jak w moim przypadku kabla vag kkl z programem galletto 1260.

Ważna rzecz, do programu Galletto1260 jak i JMgarageFlasher zalecany jest windows xp 32bit bo jak się zawiesi w czasie odczytu lub zapisu to sterownik może zrobić kuku :przestraszony: .

Wszystkie programy jakie potrzebujemy znajdują się w siódmej paczce w linku w poście wyżej;
HxD proponuję ściągnąć w polskiej wersji
Galletto1260 również proponuję poszukać w polskiej wersji
Mprog. 3,5.

Instalujemy HxD, natomiast Galletto i Mprog to po prostu aplikacje.

Jeżeli macie zainstalowany kabel usb do inpy to nie ma problemu sterowniki również są zainstalowane. Jeżeli ktoś instaluje na czystym systemie to sterowniki mamy tutaj
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Pobieramy pierwszy z tabeli 2.12.28

Podłączamy interfejs i instalujemy sterowniki
W menedżerze urządzeń ma wyglądać to tak:
Ja zawsze ustawiam port na com1
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następnie uruchamiamy program Mprog 3,5 , klikamy na Tools i ponownie klikamy Read and Parse. Numer naszego interfejsu zostanie odczytany. Trzeba go sobie zapisać.
Obrazek
Obrazek

Uruchamiamy program HxD.
Obrazek

Następnie wchodzimy do folderu gdzie wypakowaliśmy Galletto1260 i odnajdujemy plik którym uruchamiamy aplikacje galletto. U mnie jest to EOBD2_v1260_PL. Przeciągamy go myszką do okna programu Hxd.
Obrazek

Następnie odszukujemy adres 00249E90. Pierwsze 8 znaków to numer interfejsu który trzeba zmienić na numer naszego interfejsu który odczytał Mprog
Wciskamy na klawiaturze klawisz Insert tak by na dole ramki programu HxD napis Nadpisywanie zmienił się na Wstawienie.
Zaznaczamy po prawej stronie okna 8 znaków i kasujemy klawiszem backspace. Program zapyta czy na pewno ,klikamy ok i wpisujemy nasz numer interfejsu. Po każdym wpisaniu znaku musimy zatwierdzić klikając ok. Po wpisaniu zamykamy program HxD. Przed zamknięciem program zapyta czy zapisać zmianę i znowu klikamy ok. Od tej chwili nasz interfejs będzie współpracował z programem galletto1260.
Obrazek


Sama obsługa programu Galletto jest intuicyjna.
Podłączamy się do gniazda diagnostycznego, kluczyk na pozycje 2(zapłon), wybieramy sterownik, model silnika następnie wykryj Ecu i możemy odczytać wsad.
Obrazek
To tyle jeżeli chodzi o Galletto i odczytanie wsadu 64kb czyli samych map.


Jeżeli chcemy odczytać cały wsad czyli 512kb musimy użyć programu JMGarageFlasher i zrobić małą instalację. Warto na testy zakupić sobie sterownik, koszt gołego sterownika to około 100zł na allegro więc myślę że nie jest to ogromna kwota a na początek nie będzie tyle stresu przed pierwszym odczytem :wstyd: .
Potrzebujemy
-interfejs usb do inpy lub vaga
-zasilacz lub akumulator
-parę kabli
-i oczywiście sterownik
Ja używam zasilacza ze starego peceta, ale wystarczy np. taki
http://allegro.pl/zasilacz-14v-4-29a-60 ... 26599.html

Sterownik do odczytu lub zapisu pełnego wsadu musimy rozkręcić, ponieważ trzeba go wprowadzić w stan bootowania podając masę na odpowiedni pin procesora.
Nabazgrałem mały schemat jak u mnie jest to podłączone.
Obrazek
Sterownik, gniazdo nr 1
-pin 7 stałe 12 volt
-pin 4 masa
gniazdo nr 4
-pin 26 12volt po stacyjce, musimy sobie zamontować włącznik
-pin 32 K-line

Interfejs
-pin 5 masa
-pin 7 K-line biegnie do 32 pinu sterownika silnika
-pin 16 stałe 12volt

A tutaj bootpin , znajduje się przy procesorze obok tranzystorów cewek.
Obrazek

Procedura odczytu i zapisu
-podłączamy interfejs do komputera
-podajemy napięcie i masę jak na schemacie na sterownik i interfejs
-uruchamiamy program JMGarageFlasher
-podajemy masę na bootpin, tu należy zachować szczególną ostrożność żeby nie zrobić jakiegoś zwarcia bo sterownik powie pa pa :cisza:
-podajemy napięcie na 26 pin sterownika silnika
-po około 6 sekundach od podania napięcia na 26 pin sterownika odejmujemy masę z bootpinu.
Sterownik od tej pory znajduje się w trybie bootowania. Możemy zapisać i odczytać pełny wsad.
Program sam w sobie jest intuicyjny.
Obrazek
Najpierw naciskamy Connect a po pomyślnym połączeniu ze sterownikiem Write (zapisz wsad) Read (odczytaj wsad).
W ten sposób możemy zklonować swój sterownik.
Odczytujemy pełny wsad ze swojego sterownika.
Zapisujemy go do nowego sterownika.
Wkładamy do auta, robimy synchronizację EWS DME inpą i auto pali.


Ok, wiemy już jak sczytać i wgrać pełny oraz częściowy wsad.


Jeżeli macie drugi sterownik to wgrywamy pełny wsad 512kb do naszego ms43 pod odpowiednią pojemność z szóstego pliku programem JMGarageFlasher a nastepnie programem Galletto1260 zgrywamy częściowy wsad 64kb z mapami do modów.
W dziesiątym pliku mamy pełną definicję (plik XDF) pod ten właśnie wsad czyli ms430056.
Trzeba pamiętać że odpowiedni plik XDF pasuje tylko do odpowiedniego softu sterownika.
Jeśli nie macie drugiego sterownika to najpierw trzeba zgrać pełny wsad 512kb ze swojego oryginalnego sterownika programem JMGarageFlasher żeby w razie czego mieć oryginalny soft. Potem jak wyżej. No chyba że wasz sterownik jest na sofcie ms430056 co można sprawdzić np. programem HxD. Wystarczy zgrany wsad przeciągnąć do okna programu i wersje softu mamy w adresie 042.
Obrazek

Mamy wszystko co potrzebne żeby zacząć zabawę w tunera oprócz programu do edycji wsadu.
Jest kilka programów do edycji wsadów.
TunerPro który można pobrać tutaj (pierwszy od góry 16,4MB)
i o jego obsłudze napiszę kilka słów.
http://www.tunerpro.net/downloadApp.htm

Ze znanych mi programów jest jeszcze RomRaider którego nie miałem okazji bliżej poznać. RomRaider posiada swój program i swoje definicje.
http://www.romraider.com/

Jest jeszcze Winols ale potrzeba do niego licencji z tego co się orientuję.

Pobieramy TunerPro i instalujemy jak każdy inny program

Po instalacji musimy załadować do programu nasz częściowy wsad 64kb czyli plik bin oraz definicję.
Żeby załadować plik bin klikamy File a następnie Open bin

Obrazek



Podobnie plik definicji , klikamy XDF a następnie Selekt XDF

Obrazek



Żeby mieć ład i porządek pliku XDF najlepiej ustawić go na Parametr Category.
Obrazek


Otwieramy przykładowo Injection (czas wtrysku paliwa) i powiedzmy bazową mapę czasu wtrysku.
Wartości po lewej stronie mapy to obroty natomiast u góry to obciążenie silnika. Im dalej w prawo tym większe obciążenie.
Interesuje nas ramka zaznaczona na zdjęciu
Function
Offset (+/-) czyli dodaj lub odejmij wpisaną wartość w oknie Value
Multiply czyli mnożnik
oraz Execute zatwierdź.
Jest jeszcze parę funkcji ale mnie wystarczają te dwie.
Do podniesienie lub zmniejszenia czasu wtrysku najlepiej używać funkcji mnożnika
Przykładowo chcemy zwiększyć czas wtrysku w całej mapie o 2%
Zaznaczamy całą mapę myszką, wybieramy Multiply, w okno Value wpisujemy 1.02 i zatwierdzamy Execute.
Jeżeli chcemy zmniejszyć czas wtrysku o 2% postępujemy tak samo tylko w oknie Value wpisujemy 0.98.
Jeżeli chcemy zmienić tylko część mapy to zaznaczamy tylko wybrany obszar mapy myszką.

Obrazek



Zmiana kąta zapłonu.(Ignition)
Tu najlepiej użyć funkcji Offset.
Jeżeli chcemy przyspieszyć zapłon o 2 stopnie dla np. zaznaczonego obszaru lub opóźnić o 2 stopnie to w oknie Value wpisujemy odpowiednio 2 lub -2 i zatwierdzamy Execute.
Obrazek


Wolne obroty (IdleSpeed)
• IP_N_SP_IS__TCO: Nominalna prędkość obrotowa biegu jałowego bez dodatkowego obciążenia silnika.
• IP_DRI_N_SP_IS__TCO: Nominalna prędkość obrotowa biegu jałowego z włączonym napędem dla przekładni AT.(skrzynia automat)
• IP_ACIN_N_SP_IS__TCO: Nominalna prędkość biegu jałowego z włączonym klimatyzatorem.
• IP_DRI_ACIN_N_SP_IS__TCO: Nominalna prędkość obrotowa biegu jałowego z włączonym klimatyzatorem i włączonym napędem dla przekładni AT.(skrzynia automat)
Możemy wartości wpisywać również ręcznie. Zaznaczamy odpowiednią kratkę myszką ,kasujemy wartość klawiszem Backspace i wpisujemy odpowiednią wartość.
Jeżeli chcemy mieć wolne obroty np. 800 zamiast 700 czy 620 to w odpowiednich kratkach wpisujemy 800
Mapy przed zmianą
Obrazek
Mapy po zmianie
Obrazek


Po każdej zmianie przy zamykaniu mapy program i tak zawsze zapyta czy zapisać zmiany.
Więc jeżeli nie jesteście pewni swojej zmiany klikamy nie i mapa nie zostanie zmieniona, nie ma obaw że coś się stanie z naszym softem nie tak.

Jak już dokonaliśmy zmian należy poprawić sumę kontrolną pliku. Bez poprawionej sumy auto po prostu nie zapali. Suma kontrolna to wartość liczbowa wszystkich map którą sterownik silnika sprawdza przed każdym rozruchem. Gdyby jakaś mapa powiedzmy uległa uszkodzeniu, wymazaniu to suma map nie będzie zgodna z sumą kontrolną pliku i rozruch będzie niemożliwy.

Polecam program Ultimo Checksum Corrector który bez problemu znajdziecie w google.
Obrazek
Uruchamiamy program
Wybieramy nasz sterownik
Wczytujemy nasz wsad do poprawy (Load)
Naciskamy Check to kopnięte M i wczytujemy oryginalny wsad.
Klikamy save i program zapisze wsad z poprawioną sumą
Wgrywamy ją przez Galletto1260 i w drogę sprawdzić cośmy wymodzili :) .

Mała aktualizacja jeżeli chodzi o sumę kontrolną. :)
Można te funkcję wyłączyć. Otwieramy nasz wsad w TunerPro wchodzimy do ConfigSwitches a następnie otwieramy ramkę lc_swi_cal_mon_cks W ramce zamiast 1 wpisujemy 165. Suma kontrolna zostaje wyłączona. Można zmieniać mapy bez konieczności poprawiania sumy. Po prostu po zmianie map wgrywamy wsad i to wszystko.
Obrazek

To chyba tyle. Mam nadzieję że trochę wyjaśniłem i co niektórym będzie łatwiej zabrać się do jakichś modów i temat się rozwinie.
Resztę możecie doczytać tutaj

http://www.ms43wiki.com/index.php/Main_Page


Ostatnio edytowano 16 sierpnia 2018, 20:50 przez piotr520, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 10 lipca 2018, 20:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 33
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Cześć :)
Cieszę się, że powstał ten temat, może wspólnie dojdziemy do pewnych modyfikacji, które poprawią pracę silnika ;)

Daniel_f - autor tematu o sterowniku ms43 na e46fanatics napisał wiadomość pod jednym z moich filmów na YT. Było to już dosyć dawno temu, a odnosiło się do reakcji na gaz, o której pisałem na równoległym forum. Wtedy właśnie zaproponował mi rozwiązanie, które poprawia tę reakcję, a polega na fizycznym usunięciu zaworu wolnych obrotów (ICV) i zaprogramowaniu przepustnicy tak aby przejęła rolę zaworu. Zacząłem wtedy czytać o tym sposobie, ale trochę się przeraziłem objętością tamtego tematu, skomplikowaniem całej procedury i konieczności rezygnacji z EWS... skutek był taki, że temat się oddalił...

Ale teraz dorosłem już do rezygnacji z EWS :D i myślę, że warto poeksperymentować, tym bardziej, że tak wiele rzeczy próbowałem i głupio byłoby poddać się na końcu i nie zrobić rzeczy, która pomaga :wstyd:

Tu jest link do informacji o usuwaniu ICV, o tym co należy zrobić i jakie będą skutki. Ale konkretnych danych, czy map, które trzeba zmodyfikować nie ma wyszczególnionych w tekście... chyba, że wszystko co trzeba zrobić jest widoczne na screenie...? Czy ktoś z Was może to potwierdzić? http://ms43wiki.com/index.php/Main_Page#Idle_Control_Valve_Delete

ICV jest dławikiem i to właśnie z powodu jego małego przekroju mamy słabą reakcję na lekkie dodawanie gazu, bo przepustnica jest wtedy całkowicie zamknięta, i po prostu więcej powietrza do silnika nie popłynie przez taki mały otwór - to był przebłysk geniuszu, kiedy po raz enty oglądałem jeden z moich filmów o pracy zaworu i przepustnicy :hurra: Daniel_f napisał, że reakcja na gaz po usunięciu ICV jest taka jak w aucie gdzie przepustnica jest na linkę. https://youtu.be/FYBaJAF0o14

piotr520 - dzięki za opis, jest świetny, dałeś mi impuls, żeby znowu zainteresować się tematem :) Poczytam, przemyślę i wrócę z pytaniami :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 11 lipca 2018, 00:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 15889
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci
Jest: E92 325Xi, F32 428i
Bardzo dobry temat Panowie! Pochwalam inicjatywę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 12 lipca 2018, 17:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 361
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Fajny temat. Można troszkę pokombinować z różnymi parametrami aby dostroić n/a pod własne preferencje

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 12 lipca 2018, 19:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 443
Moje BMW: e34,e39
Kod silnika: m50b25v, m54b22
Buckey napisał(a):


Tu jest link do informacji o usuwaniu ICV, o tym co należy zrobić i jakie będą skutki. Ale konkretnych danych, czy map, które trzeba zmodyfikować nie ma wyszczególnionych w tekście... chyba, że wszystko co trzeba zrobić jest widoczne na screenie...? Czy ktoś z Was może to potwierdzić? http://ms43wiki.com/index.php/Main_Page#Idle_Control_Valve_Delete


Witam.
Zgadza się, to są wszystkie ustawienia które są potrzebne do usunięcia zaworu wolnych obrotów.
Co prawda pod m54b30 ale tylko jeden parametr jak w opisie należy dostroić pod b22 lub b25.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 12 lipca 2018, 21:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 1364
Lokalizacja: Miasto Meneli
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20TU + LPG
Garaż: Naprawa wyrwanych mocowań sanek e46: https://www.olx.pl/oferta/naprawa-wyrwa ... cFDNB.html

Kodowanie/diagnostyka BMW: https://www.olx.pl/oferta/bmw-diagnosty ... nUtMi.html
Dobry temat. Będę śledził.

_________________
Diagnostyka/kodowanie BMW Jak i naprawa mocowanie wózka e46

Naprawa wyrwanych mocować sanek e46: https://www.olx.pl/oferta/naprawa-wyrwa ... cFDNB.html

Kodowanie/diagnostyka BMW: https://www.olx.pl/oferta/bmw-diagnosty ... nUtMi.html


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 17 lipca 2018, 19:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54b30
Witam.
Czy przy wgrywaniu softów z wyłączonym ews mieliście błędy ?
Umnie po wgraniu zgodnie z instrukcją mam błąd 100 self test error.
Sprawdzałem sumę kontrolną jest ok.
Po wgraniu softu w wersji virgin błędu nie ma.
Czy ktoś miał podobny problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 17 lipca 2018, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 443
Moje BMW: e34,e39
Kod silnika: m50b25v, m54b22
Wgrywałem pod m54b22 i żadnego błędu nie było, silnik palił normalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 17 lipca 2018, 20:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54b30
Umnie po wgraniu fullflasha m54b30 inpa pokazuje błąd bez numeru jak na screenie
Obrazek
Dis z kolei wyświetla błąd 100 (64) DME selftest module error.
Auto nie odpala.
Po wgraniu oryginalnego wsadu lub virgin wszystko jest ok.
Próbowałem też wgrywać inne wsady m54b30 w wersji usa ale z ews-em, i tego błędu nie było.
Na innych plikach z tej paczki też mam ten sam błąd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL