BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 495 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 17 lipca 2018, 19:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Wgrywasz soft z szóstego pliku?
Masz w aucie ews?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 19 lipca 2018, 16:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43tub19
Witam, miał ktoś może taki problem?:
JMGarageFlascher łączy się z MS42, czyta pełny wsad ale nie zapisuje.

Obrazek

Czy może to być wina uszkodzonego kompa, interfejsu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 19 lipca 2018, 16:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Przed odczytem tak samo jak i zapisem należy wprowadzić sterownik w stan bootowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 19 lipca 2018, 17:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43tub19
Czyli jeszcze raz zmasować bootpin? odpinać któreś z zasilań czy po prostu jeszcze raz dopiąć tą masę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 19 lipca 2018, 17:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Procedura zapisu jak taka sama jak odczytu.
-podajesz napięcie i masę
-podajesz masę na bootpin
-podajesz napięcie na pin 26
-odczytujesz albo zapisujesz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 19 lipca 2018, 17:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43tub19
piotr520 napisał(a):
Procedura zapisu jak taka sama jak odczytu.
-podajesz napięcie i masę
-podajesz masę na bootpin
-podajesz napięcie na pin 26
-odczytujesz albo zapisujesz


Dokładnie tak robię, klikam connect następnie open i wybieram wsad
naciskam write i tak się dzieje
read działa za każdym razem, nawet po nieudanym zapisie :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 19 lipca 2018, 17:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Podmień interfejs.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 20 lipca 2018, 06:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
kania95, Użyj Siemens MSS5x Flasher
Tam nic nie musisz nawet zwierać. Robisz odczyt i zapis bez problemów 64kb jak i pełny wsad 512kb

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 22 lipca 2018, 22:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Czy ktoś z Was robił moda z usunięciem tzw. Krokowca? Ktoś tak jeździ? Jakie wrażenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 23 lipca 2018, 10:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
piotr520 ten schemat podłączenia pinów zrobiłeś na podstawie kabla do INPY czy do innego. Zrobiłem sobie taki kabelek ale na bazie kabla Galletto i okazało się że ma w innym miejscu zasilania :niepewny:
Finalnie ten zmodyfikowany soft 56 wgrałem na aucie JMGarageFlasher ale kablem z INPY bez żadnych ingerencji w drivery :szok: i działa bez zarzutu.

Launch Control, szybka odcinka czy popcorny z rury na porządku dziennym :hurra:

ale teraz szukam jak uzyskać taki efekt LC bo w ustawieniach nie ma opcji cięcia zapłonu a niską histeriozą nie da się tego uzyskać

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 23 lipca 2018, 17:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Siemka.
Ja używam interfejsu do vaga ale z inpą też mi działa.
Co do efektu na filmie to nie chodzi o Exhaust Popping ?
Na ms43 wiki właśnie dodano takie ustawienia
http://www.ms43wiki.com/index.php/Main_Page


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 23 lipca 2018, 19:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Nie popping. To już mam :D
To jest taki szybki launch control gdzie jest cięcie zapłonem.
Mieli też wersję ż szybkim cięciem paliwa ale to usunęli ż Wiki. Nie wiem czemu. Szukam tej opcji pod inną nazwą w plikach xdf ale to jest szukanie igły

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 24 lipca 2018, 19:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
To niestety nie jestem w stanie pomóc. A powiedz mi pod jaką pojemność wgrywałeś soft? Bo ja pod b22 i jestem mocno zaskoczony i zawiedziony po aktualizacji softu. Miałem ori soft 037 i auto super jeździło a po wgraniu softu 056 to jakby ubyło ze 30 koni. Fakt faktem że spalanie zeszło prawie litr w dół ale nie ma czym jechać. Dla mnie porażka. Wróciłem do starego softu i aż miło się jeździ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 24 lipca 2018, 21:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
jak wgrałem pod m54b30 taki jaki mam silnik, pod mniejsze pojemności mapy paliwa mają mniejsze czasy wtrysków.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 25 lipca 2018, 17:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Ja też pod swój silnik i jakoś bardzo słabe wrażenia. Nic nie pisałem bo byłem ciekaw opinii innych ale widzę że temat słabo idzie :)

Postanowiłem przetestować program Siemens MSS5x Flasher który w temacie poleca Łukasz_S i działa całkiem fajnie.

Obrazek


Program możemy pobrać tu:
https://drive.google.com/file/d/0B-ZLzx ... ZxNTQ/view

Należy podłączyć interfejs i uruchomić program, ukaże się okno rejestracji programu jak w tym temacie
https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1173905

Wchodzimy na stronę rejestracji
https://www.ms4x.net/licence/

i wpisujemy swój numer hardware ID,
następnie klikamy na generate licence i dostajemy klucz który należy wpisać w okno programu.
Naciskamy register i mamy już aktywny program.
Można nim odczytać częściowy jak i pełny wsad.
Po uruchomieniu programu klikamy na File i ukazuje się okienko wyboru.
Program działa całkiem przyzwoicie i nie trzeba rozkręcać sterownika i podawać masy na bootpin gdy chcemy odczytać pełny wsad.
Polecam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 29 sierpnia 2018, 20:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Panowie, z pomocą kolegi Piotra (piotr520) udało i mi się ściągnąć wsad 64kb, pozmieniane kilka rzeczy i generalnie jestem bardzo zadowolony.
Mam tylko zagwozdkę, mianowicie lekko podniosłem max obroty na poszczególnych biegach, a na biegu 0, czyli na luzie obniżyłem do 5500 rpm. Teraz, jak auto kręci na rolkach, to rozłącza się ABS i tnie obroty na 5500, bo myśli, że stoi w miejscu, czyli skrzynia na biegu zerowym. Czy można w jakiejś zakładce zmienić tą opcję, żeby na niedziałającym ABS obroty szły do końca (w moim przypadku do 6800)?
Druga sprawa, nie działa mi Launch Control, pomimo wprowadzenia zmian. Jedynie w wierszu "Configuration Launch Control" u mnie jest w okienku liczba 255, a w przykładowym pliku bin widziałem, że to okienko jest puste. Jak u siebie chcę zrobić puste okienko, to wskakuje mi liczba 1.
Trzecia sprawa, to mapy zapłonowe. Przyspieszyłem w mapie Basic i mapie RON98 wyprzedzenie na wyższych obciążeniach o 2 stopnie. Jest wyraźna różnica, jeździłem z podłączoną INPĄ i napięcia na czujnikach stukowych nie podnoszą się. Czy można po tym wnioskować, że nadal jest zapas i można jeszcze o np 2 stopnie przyspieszyć? Jeżdżę na lpg lub benzynie 98, więc do stuków powinien być zapas moim zdaniem.
Jakieś rady?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 1 września 2018, 08:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Hej uruchomił ktoś w sterowniku Shiftlights dla zegarów z M3 ?? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 2 września 2018, 21:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
kaczorek79 napisał(a):
Panowie, z pomocą kolegi Piotra (piotr520) udało i mi się ściągnąć wsad 64kb, pozmieniane kilka rzeczy i generalnie jestem bardzo zadowolony.
Mam tylko zagwozdkę, mianowicie lekko podniosłem max obroty na poszczególnych biegach, a na biegu 0, czyli na luzie obniżyłem do 5500 rpm. Teraz, jak auto kręci na rolkach, to rozłącza się ABS i tnie obroty na 5500, bo myśli, że stoi w miejscu, czyli skrzynia na biegu zerowym. Czy można w jakiejś zakładce zmienić tą opcję, żeby na niedziałającym ABS obroty szły do końca (w moim przypadku do 6800)?
Druga sprawa, nie działa mi Launch Control, pomimo wprowadzenia zmian. Jedynie w wierszu "Configuration Launch Control" u mnie jest w okienku liczba 255, a w przykładowym pliku bin widziałem, że to okienko jest puste. Jak u siebie chcę zrobić puste okienko, to wskakuje mi liczba 1.
Trzecia sprawa, to mapy zapłonowe. Przyspieszyłem w mapie Basic i mapie RON98 wyprzedzenie na wyższych obciążeniach o 2 stopnie. Jest wyraźna różnica, jeździłem z podłączoną INPĄ i napięcia na czujnikach stukowych nie podnoszą się. Czy można po tym wnioskować, że nadal jest zapas i można jeszcze o np 2 stopnie przyspieszyć? Jeżdżę na lpg lub benzynie 98, więc do stuków powinien być zapas moim zdaniem.
Jakieś rady?


Zmień sobie na tej linijce "0" na te 6800obr i po kłopocie. Szukanie takiej opcji w ms43 o ile jest to jak szukanie igły zrzuconej z samolotu :rotfl:

Configuration Launch Control = 1 czyli załączone dodatkowo aby LC się załączyło musisz mieć wciśnięte sprzęgło i stać w miejscu w zależności od pozostałych ustawień czyli

Launch_RPM_max = przy jakiś obrotach ma być cięcie
Launch_PVS_min = po jakim przekroczeniu kąta pedału gazu
Launch_VS_max = przy jakiej prędkości ma być już rozłączny
Launch_tco_min = po jakiej min temp ma się aktywować

Co do zapłonu muszę sprawdzić bo ciekawe ;)

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 17 września 2018, 21:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Witam.
Zaczęły się chłodniejsze poranki i problem misfire na zimnym silniku może dać o sobie znać albo znacznie się nasilać. Jeżeli mamy już wszystko sprawdzone, zdiagnozowane a mimo to silnik szatkuje po rozruchu na zimnym i brak już pomysłu na rozwiązanie problemu takie ustawienia w tunerpro powinny to załatwić

W pierwszej kolejności proponuję minimalnie podnieść wolne obroty (IdleSpeed)

Obrazek


Wyzerować tabelę id_t_ch_ti_cat_var_tco_st w zakładce injection

Obrazek


Wyzerować tabelę id_t_iga_ch_cat_var_tco_st w zakładce ignition

Obrazek


W zakładce WarmUp wyzerować lub ustawić tabelę ip_t_ch_2_tco_st_km_ctr następująco

Obrazek


Takie ustawienia powinny w pełni usunąć problem.

Jeżeli nadal efekt jest niezadowalający możemy w zakładce WarmUp tabelę injectiom time correction during engine warm-up ustawić następująco.

Obrazek

Mam nadzieję że pomoże :ok: , u mnie całkowicie rozwiązało problem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 19 września 2018, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Cześć :)

Przygotowuję się do modyfikacji sterownika. Kupiłem drugi komputer MS43. Na laptopie z Win10 64bit zainstalowałem kabel OBD2 od Viakena oraz, dzięki informacjom od piotra520, "Siemens Flash Tool v1.1.2.3" i uaktywniłem licencję. Jak na razie wszystko się udało, program się uruchamia z podłączonym kablem. Ale nie jestem pewien czy wszystko działa jak należy, więc muszę jeszcze na tym laptopie zainstalować INPĘ, aby sprawdzić czy komunikacja z autem poprzez kabel OBD2 jest ok.

Planuję wykonać wszystkie kroki modyfikacji na zakupionym DME. Nasunęło mi się kilka pytań, może będziecie znali odpowiedzi:

1. Pierwsza sprawa zanim zacznę przekładać DME - jeśli drugi sterownik dobrze zaprogramuję, bez EWS itd. a auto odpali to czy przy powrocie do oryginalnego sterownika mogą pojawić się jakieś problemy, np. desynchronizacja przebiegu w modułach, albo inny VIN zmodyfikowanego kompa nadpisze się w pamięci modułów i przy powrocie do oryginalnego-niemodyfikowanego uniemożliwi to odpalenie auta? Czy są jeszcze inne przypadki, które mogą się wydarzyć?

2. Może przegapiłem, ale czytając ms43wiki i e46fanatics o modyfikacji sterownika nie znalazłem informacji jak sprawdzić obecną wersję sterownika. A z drugiej strony czy to ma jakiekolwiek znaczenie skoro i tak najpierw wgrywamy pełny plik 512kb z wersją MS430056_...bin?

3. Mam w oryginalnym sofcie podrasowane parametry silnika - zapłon, mieszankę itd. - szczegółów nie znam. Czy jestem w stanie podglądnąć i porównać jakie to zmiany? Przypuszczam, że jeśli jakimś cudem oryginalna wersja softu byłaby taka jak tego do zmian czyli z końcówką 056 to bym mógł... ale w innym niestety nie...?

4. Wczytałem do TunerPro zamieszczone pliki bin oraz definicje xdf. Ale niestety widzę, że dane są nieprawidłowe, zobaczcie poniżej. Co robię źle? Wszystkie programy i pliki pochodzą z tego samego źródła podanego na ms43wiki. Widać, że np. rpm w tabeli są nieprawidłowe a inne wartości są wszystkie takie same...
Obrazek

5. Czy Siemens Flash Tool może bez bootmode odczytać i zapisać pełny wsad? Czy robiąc to na wyjętym DME mam podłączyć wszystko jak dla K-Line czy CAN-bus?

6. Czy robiąc tylko odczyt danych np. z oryginalnego sterownika mogę coś zepsuć i uszkodzić DME?

7. Jakie znacie dobre strony wyjaśniające co kryje się pod danym parametrem, co i jak modyfikować?

Dzięki :)
BB

_________________
BMW 325ti


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2023, 18:50 przez Buckey, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 495 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL