BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 20 września 2018, 15:23


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problem po swapie hebli na BBK
PostNapisane: 28 maja 2018, 12:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 16
Moje BMW: e46 330cd
Kod silnika: m57n
Witajcie,

Ostatnio nabyłem do swojej kupety zestaw tarcz i zacisków na przód od Audi S8, wraz z adapterami pod e46

Wszystko zostało złożone zgodnie ze sztuką na przewodach w oplocie (przód i tył) i odpowietrzone przynajmniej 4 razy.

Niestety zestaw hamuje wyraźnie mocniej lewą stroną, powodując mocne ściąganie auta (tylko podczas hamowania).
Potwierdziła to także wizyta na rolkach wykazując że siła hamowania na lewy przednim kole jest dużo wyższa. Tył hamuje idealnie równo. Wymieniłem przednie przewody na inne ale nic to nie zmieniło.

Zestaw BBK jeździł w innej e46, po kupnie przetoczyłem tarcze i dałem nowe klocki. Zaciski są po regeneracji i nic nie wskazuje aby to one były przyczyną złego działania układu.

Czy jest możliwość aby adaptery miały jakąś odchyłkę która powoduje niewłaściwe połozenie zacisku? Czy delikatna nieprostopadłość do tarczy może dawać takie efekty ?

Dodam że na seryjnych heblach takie cuda sie nie działy.

Czy jest tu ktoś biegły w temacie aby mi coś poradzić w tej kwestii ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem po swapie hebli na BBK
PostNapisane: 28 maja 2018, 20:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 15
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
skąd pewność że po regeneracji? mam u siebie podobne rozwiązanie ale zanim założyłem zaciski rozebrałem je do zera i poskładałem jak Bóg nakazał i wszystko hula. Zobacz jeszcze czy ta prawa strona zbiera z jednej i drugiej strony tarcze tak samo? Wg. mnie to przypieczone są tłoczki w zacisku lub jeszcze zapowietrzone( te zaciski trzeba odpowietrzać kilka razy). W każdym razie daj znać co było


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem po swapie hebli na BBK
PostNapisane: 29 maja 2018, 07:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 16
Moje BMW: e46 330cd
Kod silnika: m57n
Mechanior zwrócił na zaciski szczególną uwagę podczas montażu. Wszystkie tłoczki szło wcisnąć palcami. Poprzedni właścicel robił pełną regenerację zacisków. Zresztą gdyby zacisk z prawej strony stanął, to paliło by klocki i ciągnęło raczej w prawo niż w lewo ;)

Jeżeli chodzi o odpowietrzenie zacisków to auto zaczyna hamować po minimalnym muśnięciu pedału, więc skłania mnie to do myślenia, że nie w tym problem.

Na postoju kiedy mocno wciskam hamulec słychać wyraźne skrzypienie. Tak jakby klocki przeginały tarcze, stąd mój pomysł, żeby pójść w kierunku adapterów. Nie wiem czy u Ciebie też są takie efekty dźwiękowe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem po swapie hebli na BBK
PostNapisane: 29 maja 2018, 19:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 15
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
coś mi się przypomniało odnośnie hamowania, jak walneła jedna tuleja na wachaczu ta z tyłu to był taki efekt że sciągało. Tylko pisałes że na rolkach wyszło że prawa strona gorzej hamuje więc pewnie gdzie indziej jest problem...odnośnie hałasu,to jest ale powodują go troszke inne klocki ;). własnie jakie masz klocki tam założone?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem po swapie hebli na BBK
PostNapisane: 29 maja 2018, 21:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 16
Moje BMW: e46 330cd
Kod silnika: m57n
Tuleje są nowe Febi, wahacze nowe Meyle HD.

Klocki to trw.

Ponizej wrzucam film z pomiaru siły hamowania


Zrobiłem też zdjęcie prawej tarczy:
Obrazek

Widać że klocek nie pracuje odpowiednio przy krawędzi tarczy - widac jeszcze ślady po toczeniu.
Z lewej strony tarcza pracuje równomiernie.

Jutro postaram się ustawić zbieżność, żeby chociaż tę jedną rzecz wykluczyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem po swapie hebli na BBK
PostNapisane: 29 maja 2018, 22:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 277
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Wygląda na to, że prawa strona nie hamuje na takiej samej powierzchni tarczy, może być źle zrobiony adapter. Zamień same adaptery stronami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem po swapie hebli na BBK
PostNapisane: 29 maja 2018, 22:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 16
Moje BMW: e46 330cd
Kod silnika: m57n
kaczorek79 napisał(a):
Wygląda na to, że prawa strona nie hamuje na takiej samej powierzchni tarczy, może być źle zrobiony adapter. Zamień same adaptery stronami.


Optycznie tylna krawędź klocka kończy się równo z tarczą. Sprawdze ten trop.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem po swapie hebli na BBK
PostNapisane: 30 maja 2018, 20:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 15
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Wygląda że adapter jest lekko skoszony. zaciski na pewno musiał ktoś przerabiać by je upchnąć na zwrotnice e46 i może tu jest problem..? a poprzedni właściciel nie narzekał?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem po swapie hebli na BBK
PostNapisane: 1 czerwca 2018, 11:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 16
Moje BMW: e46 330cd
Kod silnika: m57n
Poprzedni własciciel wciskał mi kit że tarcze sa proste, więc nie jest wiarygodnym źródłem informacji.

Wczoraj przełożyłem klocki w prawym zacisku i jakby troche się poprawiło, ale nie do końca.

Na marginesie - po wymianie wahaczy na meyle hd i tulei na febi, mam problem ze sciąganiem auta w lewo, podczas jazdy.

Geometria ustawiana trzy razy książkowo i problem nie został wyeliminowany.. Mysle wiec że dopóki nie rozwiąże kwestii poprawnej geometrii nie ma co sie skupiać na heblach.

Czy zdarzyło sie kiedyś komuś żeby nowy wahacz był wadliwy ? Nie trzymajacy wymiaru ? Jeden z najlepszych warsztatów od bmw rozłożył na tę chwile ręce...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem po swapie hebli na BBK
PostNapisane: 3 czerwca 2018, 14:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2078
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
rombi napisał(a):
Geometria ustawiana trzy razy książkowo i problem nie został wyeliminowany.. Mysle wiec że dopóki nie rozwiąże kwestii poprawnej geometrii nie ma co sie skupiać na heblach.

Czy zdarzyło sie kiedyś komuś żeby nowy wahacz był wadliwy ? Nie trzymajacy wymiaru ? Jeden z najlepszych warsztatów od bmw rozłożył na tę chwile ręce...

Geometria robiona na sprzęcie 3D?
Auto prawidłowo obciążone?
Właściwy model wybrany? Spore różnice w ustawieniu jest dla zawieszenia standardowego, a m-pakiet

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem po swapie hebli na BBK
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 20:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 15
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
może to nie z zawieszeniem masz problem? wcześniej pisałeś że hamulec lepiej bierze z lewej strony... inna sprawa jeśli zawias i geometria ok. to opony następne.. tuleje masz zwykłe czy acentryki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem po swapie hebli na BBK
PostNapisane: 6 czerwca 2018, 10:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 16
Moje BMW: e46 330cd
Kod silnika: m57n
cursor napisał(a):
Geometria robiona na sprzęcie 3D?

tak
Cytuj:
Auto prawidłowo obciążone?


tak.

Cytuj:
Właściwy model wybrany? Spore różnice w ustawieniu jest dla zawieszenia standardowego, a m-pakiet



Właściwy. Cywilny zawias, koła 19". Głowice poziomowane do piasty, ale były dystanse, więc spróbujemy jeszcze raz bez dystansów, ew. głowice załozymy na felgi.

[quote=markol]
może to nie z zawieszeniem masz problem? wcześniej pisałeś że hamulec lepiej bierze z lewej strony... inna sprawa jeśli zawias i geometria ok. to opony następne.. tuleje masz zwykłe czy acentryki?
[/quote]

W zawiasie ostatnio zostały wymienione wahacze na meile hd oraz tuleje na zwykle febi. mam kupione poliuretany ale jeszcze nie doczekały sie montażu.

Od problemu z heblami się zaczęło, ale po drodze postanowiłem ustawić geometrie, aby wykluczyc chociaż to jedno..

Niestety mimo trzech prób kierownica nadal jest skrzywiona w prawo.. ( wszystkie katy ustawione tak jak trzeba)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL