BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 22 października 2018, 10:22


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 2 czerwca 2018, 15:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=142894
Cześć.

Bez owijania w bawełnę. Kupiłem turbo z E90 GTB1752V. Sterowana elektronicznie. Elektronikę wywaliłem. Kupiłem nową gruchę do E46 150KM i wszczepiłem ją w GTB1752V. Mam wsadzony większy IC od Fmic i wcześniej była mapa na 185KM. EGR off (EU3 więc zaślepka), Decat (puchy zostały), brak DPF i nowe wężyki podciśnień.
Wszystko było przez jakiś czas cacy, aż nagle mocowanie gruchy się poluzowało, albo to ja je poluzowałem. Nie wiem.

Objawy takie, że mam 168KM po hamowaniu na tym sprzęcie nowym. Logi dynamiczne wskazują, że:
- turbo w szczycie pompuje 1.7 bara
- wstaje dużo później niż chce komputer, od około 2400RPM wartość zadana z oczekiwanąsię pokrywa
- gdy ciśnienie osiągnie 2740 w logu (czyli owe 1.7 realnie) to turbo robi drop i jest ciągle poniżej oczekiwanej wartości.

Stwierdziłem, że sztanga jest za długa, więc ją skróciłem.

1 skrócenie - turbo w ogóle ledwo wstaje - sztanga za krótka
2 rozkręcenie - turbo wstaje, wyrywa na 1 i 2 biegu że aż trakcja się zapala, ale jest flutter sound (tego nie chcę, bo brzmi to jakby jakieś uszkodzone łożysko było, albo łopatki tarły)
3 rozkręcenie - turbo wstaje, delikatnie słabiej, nie ma flutter sound, ale dzieje się na logo tak jak pisałem. Późno wstaje, nie trzyma ciśnienia.

Sprawdziłem N75 wakuometrem.

Podciśnienie na wejściu -0,97
Podciśnienie na wyjściu -0,67

Podłączyłem turbo bezpośrednio do puszki vacuum z pominięciem N75 - auto nie jedzie wcale.

Teraz pytanie. Czy to wina regulacji, czy gdzieś indziej szukać problemu?

LOG TURBO/RPM:

https://www98.zippyshare.com/v/oK9T3ABv/file.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 3 czerwca 2018, 13:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 583
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
hi,
z tym wstawaniem to taka uwaga:
w przedziale obrotow 1870 - 2800 turbo osiaga ladowanie wieksze niz ma zadane wiec ciezko cos jej tu zarzucac (zachowanie w tym przedziale)... pozniej w okolicy 3500 obr jest dramat bo seria ociakajaca olejem wiecej wydala :D
Jak bardzo nie chcesz wyciagac jej i dac do turbiniarza... to moze wezyk, strzykawa... i kolega probujacy robic na n75 w kabinie ?
Przy czipie ktos mogl majstrowac przy N57 (bo np seria przeladowywala albo cos? - i niekoniecznie to musi sie zgrywac z "nowa" turbina)
Czy jestes pewny ze ona przed odkrecaniem tej gruchy dobrze ladowala czy tylko tak sie sie wydaja bo wczesniej nigdy logow nie robiles?
Jak masz serie to podeslij mi to Ci wylacze EGR czy co tam chcesz, wgrasz np mppsem i bedziesz widzial czy trzyma to co seria ma trzymac
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 3 czerwca 2018, 17:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1560
Zakładam, ze turbina nawet "zderzaka" nie ma.
Odkrecenie nastawnika i przykrecenie gruszki to nie jest przeróbka na podcisnienie.

Wyciagnij turbine, daj komus kto się na tym zna i ustawi ją na maszynie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 4 czerwca 2018, 07:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2602
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: E61 535D
Kod silnika: M57TU TOP
haxigi napisał(a):
Bez owijania w bawełnę. Kupiłem turbo z E90 GTB1752V.

Nie wiem czy to istotny fakt, nie widziałem nigdy w seryjnym e90 320d GTB 1752.
Może kolega zapakował do e46 turbo Mitsubishi siedzące seryjnie w e90320d :kwasny: ;) .
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
Auta Ci nie umyję.... ale jeśli mi zaufasz sprawię że Twój diesel zacznie jeździć .Jak jeździć ? - Szybko i oszczędnie. Zapraszam do Nysy „All Inclusive" Inpa ,dis
Pełna diagnostyka -wtryski ,turbo ,kodowanie kompa ,aktualizacja sofu, klapki zawirowań ,moduł świec,serownik turbiny a nawet podgrzewacz .
Dzwoń i pytaj po 16:00 TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 4 czerwca 2018, 19:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=142894
Nie no GTB1752V, przeciez widzialem co mialem w rekach. Mam nawet foto gdzies.

Moze byc ze stara mapa cos nie teges bo poprzednie turbo troche gwizdalo i luz mialo.

EGR off, ale nie kompem. Moge zgrac mape i przeslac :)

Fakt GTB nie ma tego ogranicznika. Regulacja na stole bedzie polegała jak mniemam nie na dospawaniu ogranicznika (zderzaka) tylko zrobienia podcisnienia i wyregulowania dlugosci "sztangi"?

Dzisiaj troche pokrece srubka i wrzuce loga jeszcze raz. Wczesniej wiem ze po regulacji mojej byla petarda, a teraz jak widac jakas lipa jest :p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 04:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Zderzak jest obowiazkowy do tej turbiny

I gtb 1752v wystepuje w e60 i x3 . E 90 ma turbine mitsubishi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 08:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=142894
No to w takim razie jest z e60.

No a jak nie ma zderzaka to skad go wziac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 12:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=142894
BTW - tak się zastanawiam, może przepływka ma też u mnie jakieś znaczenie?

Mam EGR Off fizycznie, więcej czystego powietrza wlatuje. Jak odepnę wtyczkę MAF to nie ma praktycznie żadnej zmiany w zachowaniu auta, a chyba powinna być?

Na logach wraz z turbo opada też odczyt z MAF :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 13:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1560
Zderzak w oryginale to sruba 5mm.
Turbiny podcisnieniowe maja inaczej wyprofilowane ciegno zmiennej geometrii.
U ciebie wkrecenie sruby prawdopodobnie nie spelni swojego zadania.
Trzebaby przerobic jeszcze ciegno turbiny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 14:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=142894
No śrubkę wkręcić to rozumiem, tak jak w starej turbinie, tylko problem jest taki, że w GTB1752V nie ma miejsce gdzie by tu jakąkolwiek śrubkę wkręcić :D

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 5 czerwca 2018, 20:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=142894
Albo to przez filtr KN, albo przepływka jest walnięta :cisza:

właśnie się zlogowałem, turbo lekki overboost, słychać flutter na 1 i 2 biegu, przy gaszeniu tak samo, ale dalej ciągnie ładnie na moje

https://www111.zippyshare.com/v/Hilhm2Ke/file.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 6 czerwca 2018, 15:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Turbo do wyjecia . Zadlugie ciegno zmiennej geometri . I trzeba zderzak obowiazkowo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 7 czerwca 2018, 00:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=142894
rychuE46 napisał(a):
Turbo do wyjecia . Zadlugie ciegno zmiennej geometri . I trzeba zderzak obowiazkowo


skąd lub jak tam wsadzić zderzak? No i w sumie po co? Ten overboost zbiję regulacją, skracając cięgno. Poza tym na logu widzę, że trzyma ciśnienie zgodnie z mapą, więc co ma na celu ten zderzak tam?

@Roger, jak ty wsadziłeś tam zderzak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 7 czerwca 2018, 13:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Masz vnt zamkniete na maksa z dolu i widac ze puzno wstaje . Zderzak jest poto zeby otworzyc je delikatnie i zeby spaliny mialy gdzie uciec . Teraz masz zamkniete i sie silnik dusi z dolu . A ramie musisz skrocic bo geometria nie pracuje w pelnym zakresie

[img]https://zapodaj.net/db5bfe96855c9.jpg.html[/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 7 czerwca 2018, 17:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2602
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: E61 535D
Kod silnika: M57TU TOP
haxigi napisał(a):
@Roger, jak ty wsadziłeś tam zderzak?

Witam
Wiercisz, gwintujesz i wkręcasz śrubę.
lub ;)
Zrób tak :
Podaj na gruszkę -0,7 bara , w tej pozycji ,długość cięgna ustaw tak aby szczelina pomiędzy łopatkami zmiennej wynosiła 2mm.
Turbo nie będzie dusiło silnika " na dole". Jeśli masz sprawny , szybki zawór w zależności od mapy overboost nie powinien wychodzić powyżej 3 bary z atm.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
Auta Ci nie umyję.... ale jeśli mi zaufasz sprawię że Twój diesel zacznie jeździć .Jak jeździć ? - Szybko i oszczędnie. Zapraszam do Nysy „All Inclusive" Inpa ,dis
Pełna diagnostyka -wtryski ,turbo ,kodowanie kompa ,aktualizacja sofu, klapki zawirowań ,moduł świec,serownik turbiny a nawet podgrzewacz .
Dzwoń i pytaj po 16:00 TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 7 czerwca 2018, 22:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 855
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47N
Nie masz za długiej gruszki jak robisz aż przeładowania, a zderzak nie jest wcale potrzebney, ustawione dobrze turbo z mapą za mocno się nie zamknie. Ustaw mało wiele turbo żeby dobrze wstawało i nie przeładowało i jedź to wystrój i problem z głowy. Za dużo grzebiesz przy tej turbinie bez potrzeby.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 7 czerwca 2018, 22:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
marcin92 napisał(a):
Nie masz za długiej gruszki jak robisz aż przeładowania, a zderzak nie jest wcale potrzebney, ustawione dobrze turbo z mapą za mocno się nie zamknie. Ustaw mało wiele turbo żeby dobrze wstawało i nie przeładowało i jedź to wystrój i problem z głowy. Za dużo grzebiesz przy tej turbinie bez potrzeby.



hahahhaahahhha. Jak chcesz ustawić jak łopatki zamkną sie na max? co popuścisz ciegno ? braknie góry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 7 czerwca 2018, 23:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 855
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47N
rychuE46 napisał(a):
marcin92 napisał(a):
Nie masz za długiej gruszki jak robisz aż przeładowania, a zderzak nie jest wcale potrzebney, ustawione dobrze turbo z mapą za mocno się nie zamknie. Ustaw mało wiele turbo żeby dobrze wstawało i nie przeładowało i jedź to wystrój i problem z głowy. Za dużo grzebiesz przy tej turbinie bez potrzeby.



hahahhaahahhha. Jak chcesz ustawić jak łopatki zamkną sie na max? co popuścisz ciegno ? braknie góry

Niby jak ma braknąć góry jak turbina popuszcza geometrie ze wzrostem obrotów... ustawisz dobrze dół ze nie będzie przeładowywać to i góra będzie trzymać jak trzeba. Tutaj góra niedoładowuje ponieważ z dołu jest przeładowanie i zaworek n75 zbija doładowanie a ze w e46 jest wolny to tak to wygląda na logu.
Następnym razem pośmiej się z siebie ze nie ogarniasz tematu. gtb1752 przerobione na gtb1756 ustawiałem sam osobiście po znanej firmie co robi hybrydy i pompowała 1.2b przy 2000rpm na 3 biegu i słuchała się softu jak po sznurku aż do końca obrotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 8 czerwca 2018, 18:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=142894
A po czym poznajecie, że turbo późno wstaje? Bo teraz z tych logów co dałem to turbo już osiąga oczekiwaną wartość od 1800RPM, ale ma overboost na 2700 (1.7bar) w piku. To, że mapa woła od 1500RPM ciśnienie 2000 to jest nierealne :D

Po piku też widzę, że trzyma ciśnienie.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D z GTB1752V EU3 - późno wstaje i nie trzyma ciśnieni
PostNapisane: 8 czerwca 2018, 22:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 855
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47N
lepiej podawaj w exelu bo ten wykres się źle patrzy a wiemy z życia z logów hehe
jak pompuje powyżej 1b przy ok 2000rpm na 3 biegu to jest ok, masz szybką turbine to może dmuchnie nawet 1.4b przy 2000rpm ale jak masz przeładownie dołem to tracisz górą bo zaworek zbija ciśnienie i zanim przymknie geometrie to już zmieniasz bieg ;) zró loga 3b zmień na 4 i jedź dalej tak jakbyś się ścigał zobaczymy co się dzieje po zmianie biegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL