BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 17 lipca 2018, 15:45


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 540i supercharger kompresor z Jaguara Eaton M112
PostNapisane: 4 lipca 2018, 02:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 6
Moje BMW: E39 540iA Touring
Kod silnika: M62B44
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów i forumowiczki (?). Nosze się z założeniem kompresora Eaton m112 wraz z kolektorem dolotowym z Jaguara do mojego silnika M62B44 w 540i ze skrzynią 5hp24. Mam kilka pytań gdyż jestem zielony, a nigdy kolegów z takimi zainteresowaniami nie miałem :)

TL;DR: zobaczcie sobie na dwa ostatnie pytania chociaż :)

- Część w sumie najważniejsza, czyli adapter do silnika M62 - widziałem sporo lilnków i firm na internecie, które ponoć takowe wykonują - niestety mimo usilnego szukania w googlach i duckduckgo nie udało mi się znaleźć nikogo.. Co polecacie tu zrobić? Można jakoś łatwo wymiary ściągnąć z przystawionego sprzetu?

- Dolot - czyli co zrobić z rurami z czego najlepiej je dobrać (materiał), jak rozumiem Eaton ma wejście z tyłu - pytanie czy tam przepustnica się zmieści czy lepiej ją dać gdzieś przed silnik (mam wersje z 97r i nie chciałbym się pozbywać DSC),

- Intercooler - potrzebny? Myślałem nad tym by chłodzić kolektor eatona przez zrobienie dziur wentylacyjnych w masce :D

- Skrzynia biegów - z tego co widzę wielu ludzi mówi że wytrzymywała im 450km - czy warto zrobić jakieś modyfikacje? Na pewno przed samym założeniem zregeneruje obecny konwerter - czy coś jeszcze jest potrzebne? Może swap na 5hp30 by mieć spokój? O ile to jest w ogóle wykonalne by sparować to z tym samochodem (manuala nie chce bo to auto ).

- Silnik - coś warto zmienić? Cewki, wtryski? Co ogólnie warto wyremontować w tym silniku przed włożeniem kompresora?

- Wydech - tu raczej bez problemu i tak planuję zrobić najlepiej taki co wychodzi po obu stronach z tyłu (o ile ogarnę przeniesienie aku w touringu).

- Jakieś inne porady albo chociaż literatura przedmiotu bym mógł się dokształcić w tym temacie?

- Czy jest ktoś kto podjąłby się takiego projektu? Interesuje mnie najbardziej trójkąt Kraków-Bielsko-Katowice, ale wiadomo mogę jechać i na drugi koniec Polski jeśli warto ;)

- Czy nie taniej byłoby poprostu zamówić plug&play zestaw taki jak ten poniżej? Bo licząc koszty zapewne trochę na to wszystko wydam.
https://www.ecstuning.com/b-vf-engineer ... /vfk15-01/

Pozdrawiam i z góry dziękuję serdecznie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL