BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 9 września 2008, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Ostroleka
Witam,

Z uwagi na duze zainteresowanie tym tematem opisuje i wyjasniam.

Silniki M52 zostaly zdlawione do celow ubezpieczeniowych odpowiednio b25 do 170 i b28 do 193 (chyba) KM a wiadomo ze M50b25 ma z 2,5L 191KM.

Mozliwe jest zamiana M52 na M50 po specjalnym zabiegu, dodatkowy efekt mozna osiagnac przez powiekszenie standardowych przepustnic (ASC i normalnej).

Ja osobiscie mam zamontowany taki zestawik i wzrost mocy jest naprawde odczowalny.

Mozliwe jest wyciagniecie (zestawem kolektor + przepustnica) b25 na 191-3 KM a b28 na 210-5KM (w zaleznosci o tego jak moca dysponuje day silnik przed przerobka, wiadomo ze nie kazdy ma 170 i 193 KM). Znacznie poprawia sie moment obrotowy w gornym zakresie obrotow.

W zasadzie jeszcze nie robilem pomiaru mocy po zamontowaniu kolektora ale roznica i tak jest odczowalna.

GWARANTOWANE 22 KM WIECEJ !!! BEZ CHIPWANIA I DODATKOWYCH KOSZTOW

PS. Jezeli jest ktos zaiteresowany kupnem prosze o kontakt na GG 3788845 lub PM tylko ze nie jest to tania zabawa cena bedzie okolo 1600PLN + przesylka (komplet = kolektor M50 przerobiony + obie przepustnice (do poj z ASC) lub jedna.

STACHu

_________________
Zycie zaczyna sie po ... 4000 obr/min
!!! NOWE ZDJECIA NA STRONIE 2 !!!


Ostatnio edytowano 13 marca 2009, 12:19 przez STACHu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2008, 20:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tym ogłoszeniem tylko się pogrążasz i tracisz na wiarygodności. Ja poczekam na wykres tego b25.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2008, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Ostroleka
TomekB napisał(a):
Tym ogłoszeniem tylko się pogrążasz i tracisz na wiarygodności. Ja poczekam na wykres tego b25.


Oto roznica w konstrukcji obu kolektorow i przepustnic

Obrazek
Obrazek

Kolektor M50 jest maszynowo przerabiany aby podlaczenia czujnika temp oraz reszty przewodow byly w identycznym miejscu jak M52 oraz inne ewlementy mocujace sa poprzesowane do idealnego zamocowania.

Wystarczy porownac roznice pojemnosci kolektora i juz mozna sie domyslec wiecej powietrza = tlenu wiecej mocy :)

_________________
Zycie zaczyna sie po ... 4000 obr/min
!!! NOWE ZDJECIA NA STRONIE 2 !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2008, 22:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 237
Lokalizacja: Kristiansand
Moje BMW: E36 328
Kod silnika: M52b28tu
troche sporawa cene zaproponowales kolego za przerobke i to jeszcze nie kompletna??
mnie taka przerobka kosztowala 130zl kolektor no i pol dnia roboty i wszystko gra.
a po takiej przerobce trzeba jeszcze jechac na diagnostyke bo nierowno bedzie na wolnych chodzil silnik

_________________
Wiele Serc... Jedno Bicie... BMW Ponad Życie!!!
Prawdziwa jazda zaczyna sie jak koła traca przyczepność :DD
Nie ważne do kąd... Ważne zeby BOKIEM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2008, 22:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Ostroleka
Adrian_320 napisał(a):
troche sporawa cene zaproponowales kolego za przerobke i to jeszcze nie kompletna??
mnie taka przerobka kosztowala 130zl kolektor no i pol dnia roboty i wszystko gra.
a po takiej przerobce trzeba jeszcze jechac na diagnostyke bo nierowno bedzie na wolnych chodzil silnik


Kolego przerobka jest kompletna jezeli chodzi o czesci ja nic nie mowie o instalacji.
Nie rowno chodzi dlatego ze masz wyciek powietrza mialem tak samo bo zapomnialem podpiac jednego przewodu, a w twoim przypadku masz poprostu wyciek powietrza bo wszystko jest nierowno dopasowane.

Jestem ciekawy jak powiekszyles przepustnice?

Pozdrawiam

_________________
Zycie zaczyna sie po ... 4000 obr/min
!!! NOWE ZDJECIA NA STRONIE 2 !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2008, 22:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 237
Lokalizacja: Kristiansand
Moje BMW: E36 328
Kod silnika: M52b28tu
przepustnice miezylem i maja te same wymiary z m52 2.8 jak i w m50 2.5

z tym wyciekiem powietrza to bardzo mozliwe ale staralem sie poskladac dokladnie wszystko :)

a z instalacja kolektora jest wlasnie moim zdaniem najwieksza zabawa :P

_________________
Wiele Serc... Jedno Bicie... BMW Ponad Życie!!!
Prawdziwa jazda zaczyna sie jak koła traca przyczepność :DD
Nie ważne do kąd... Ważne zeby BOKIEM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Ostroleka
Adrian_320 napisał(a):
przepustnice miezylem i maja te same wymiary z m52 2.8 jak i w m50 2.5
z tym wyciekiem powietrza to bardzo mozliwe ale staralem sie poskladac dokladnie wszystko :)
a z instalacja kolektora jest wlasnie moim zdaniem najwieksza zabawa :P



Jak pokazalem na 2gim foto przepustnica jest powiekszona (wiekasza srednica wicej powietrza wecej mocy ;))

Tak instalacja kolektora to przednia zabawa gwarantowana na minimum 5 godzin :)

_________________
Zycie zaczyna sie po ... 4000 obr/min
!!! NOWE ZDJECIA NA STRONIE 2 !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 19:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 521
Lokalizacja: PĂą
Ceną poszedłeś i to ostro szok :szok: Kumpel sam przerobił kolektor ,przepustnicy nie zmieniał i wyskoczyło mu 222 KM na hamowni (silnik 2.8) wcześniej miał 192KM też sprawdzone na hamowni. Kosztowało go to frytki...

_________________
TOURING SPRZEDANY
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6245&hl=pl
http://www.youtube.com/watch?v=1BTQljELTgk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2008, 21:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 237
Lokalizacja: Kristiansand
Moje BMW: E36 328
Kod silnika: M52b28tu
hmm no to nie wiem jaka mam przepustnice bo u mnie sa takie same wymiary w m50 i m52.
musze tylko poprawic ten przedmuch powietrza bo te obroty mnie denerwuja juz :kwasny:

_________________
Wiele Serc... Jedno Bicie... BMW Ponad Życie!!!
Prawdziwa jazda zaczyna sie jak koła traca przyczepność :DD
Nie ważne do kąd... Ważne zeby BOKIEM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 10:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 237
Lokalizacja: Kristiansand
Moje BMW: E36 328
Kod silnika: M52b28tu
wykonalem taka sama przerobke w 323 i chodzi normalnie a u mnie w 328 faluje na wolnych obrotach :kwasny:

_________________
Wiele Serc... Jedno Bicie... BMW Ponad Życie!!!
Prawdziwa jazda zaczyna sie jak koła traca przyczepność :DD
Nie ważne do kąd... Ważne zeby BOKIEM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 15:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Wczoraj zamontowałem kolektor od M50 i muszę przyznać że jedyne co zauważyłem to to że auto można jedynie dłużej pociągnąć na biegach.Przed zmianą ciągnięcie np. na 2-ce do 100km/h było bez sensu gdyż po wyżej 90km/h auto już znacznie słabło a teraz ciągnie niemal tak samo do odcinki,oczywiście kosztem momentu obrotowego.Wcześniej jeżdziło się przyjemniej prawie jak dieslem,ciągneło już od 2tyś.Teraz też ciągnie ale czuć że trochę słabiej.Ogólnie jeśli ktoś chce zmienić tylko kolektor i nic więcej to raczej nie polecam bo po tym zabiegu cały czas aby dobrze przyspieszyć trzeba ciągnąć silnik do odcinki :kwasny:
Myślę że przy zmianie kolektora należy także odetkać wydech (barany +katy wek)rezultat byłby bardziej zadowalający.Nie długo będę wycinał katy i montował barany wtedy sprawdzę czy jest różnica.
PS:Aha i jeszce odnośnie ceny to uważam że raczej mało atrakcyjna.Za przerobiony kolektor+montaż dałem 650zł ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 16:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
no a m50b20 idzie taki zabieg zrobić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 16:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 230
Lokalizacja: KrakĂłw
Kris185, M50b20 ma kolektor, który po przeróbce zaklada się do M52, więc nic nie poprawisz u siebie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 16:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
aa to szkoda :zdegustowany: myslałem że da sie cos wyczarować ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 16:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
1600zł to cena z kosmosu :dobani: :dobani: :dobani:
nie wiem kto sie na tyle skusi :dobani:

sam chciałem taki zabieg zrobić ale słyszałem duzo negatywnych opini i narazie odpusciłem sobie,
no ale czekam na wiecej opini i najlepiej potwierdzonymi hamowniami bo takie gadanie ze "lepiej idze" dla mnie jest mało wazne

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 17:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
Cytuj:
bo takie gadanie ze "lepiej idze" dla mnie jest mało wazne
dla kazdego jest malo wazne jak nie ma wykresow nie ma co sie kierowac taka opinja:zakrecony:

zreszta slyszalo sie takie opinie od ludzi ktorzy wspawali "sportowy tlumnik" i krzyczeli idzie lepiejjjjjjj!!! az strach bylo podjezdzac :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 17:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
taa, albo storzek za 15zł z allegro i właśnie takie gadanie :rotfl: :rotfl: :dobani:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 17:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
///ESIU, jestes sporo czasu na forum i napewno czytales juz wczesniej tego typu tematy bo byl juz temat kolektora z M50.

w tym temacie jescze nic nowego nikt nie napisal. ja tez nie napisze bo nic nie wiem :rotfl:

STACHu napisał(a):
W zasadzie jeszcze nie robilem pomiaru mocy po zamontowaniu kolektora ale roznica i tak jest odczowalna.

GWARANTOWANE 22 KM WIECEJ !!! BEZ CHIPWANIA I DODATKOWYCH KOSZTOW



to jak to wybadales ze przyrost mocy o 22 km??? :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 17:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
rdk napisał(a):
to jak to wybadales ze przyrost mocy o 22 km??? :]

przeczytał gdzies na forum bo ktos tak oszacował tzn. tak się wydawało

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 17:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
///ESIU napisał(a):
takie gadanie ze "lepiej idze" dla mnie jest mało wazne

Niby tak.Wykres to wykres,ale ja miałem taki mały punkt odniesienia w stosunku do kadeta GSI mego kolegi(trochę dłubnięty)ścigaliśmy się xx razy i zawsze było tak samo.Pierwszy i drugi bieg on szedł o połowę długości pierwszy na trójce już go doganiałem i wyprzedzałem powoli :P .Po zmianie kolektora, 1 i 2 bieg już delikatnie prowadziłem no i na kolejnych biegach powolutku odchodziłem.Także jakieś tam porównanie mam :oczami: Fakt faktem przyjemniej jeżdziło się na ori kolektorze,nie trzeba było ciągnąć do odcinki.Także zmiana kolektora jak najbardziej na tak pod warunkiem że będą toważyszyć temu kolejne mody A jeżeli zamierzamy zmienić tylko sam kolektor i nic więcej to odradzam

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL