BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 10:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 25 lipca 2018, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB20
Witam, w grudniu zaczynam projekt mojego e34. Jestem na etapie wyboru silnika. Będzie to wolnossący benzyniak z instalacją lpg. Z modyfikacji jedynie jednomas z odelżonym kołem zamachowym, do tego manual 6b. Zastanawiam się pomiędzy m54 a n52. I tutaj moje pytanie - które według was lepiej?

w m54 na start rozebranie, nowe pierścienie, uszczelki, szpilki, panewki i poprawienie śrubki od pompy oleju. I można jeździć

ale jako że aktualnie przebywam za granicą i mogę ściągnąć anglika, to rozważam także n52.
Zalety:
Trochę lżejszy (open deck blok - pusty blok w środku, dodatkowo magnesium czy jakoś tak)
Valvetronic (ludzie narzekają ze względu na cenę, ale ma spore zalety jeżeli chodzi o elastyczność silnika)
Elektryczna pompa wody (mniejszy pobór energi z wału korbowego)
Podwójna disa dla najmocniejszego wariantu (ok 268km/320nm, różnica na pewno odczuwalna w stosunku do 231km/300nm)

Wady:
Pompa ciśnieniowa (pobór energi z wału korbowego, problem z wystrojeniem gazu)
Głowica (musiałbym zakupić głowicę po 2008 - poprawioną wersje)


Cenowo ma to mniejsze znaczenie.

Z silnika n53 zrezygnowałem na starcie ze względu na istalacje LGP, nie ma sensu ładować się w bezpośredni wtrysk skoro i tak będę jeździł na gazie, a w dodatku tracę valvetronic'a z n52.

Z silnika m30 (oczywiście 3.4L - b35) zrezygnowałem, ponieważ ciężki, starsza technologia - mam na myśli spalanie.

Z silników V8 zrezygnowałem, ponieważ brakuje mi w nich kultury pracy R6

Z uturbionych R6 zrezygnowałem, ponieważ tutaj koszta jednak są znaczne, a auto będzie już na zawsze - więc na turbo przyjdzie kiedyś czas.

Z silników S38/50/54 zrezygnowałem, ponieważ nie kręcę silnika tak wysoko, zależy mi przede wszystkim na momencie przy niskich obrotach.



Ostatecznie jestem zdecydowany bodajże na ściągnięcie n52. Wyniesie mnie to znacznie drożej niż m54, głównie cena głowicy i kolektora z wersji 268km. Ciągle zastanawiam się czy nie warto czasem jednak wsadzić m54. Oczywiście mam też pod ręką sporo jeżdżących na codzień 2jz ge (z i bez vvti), ale jakoś nie moja bajka.

Jaki silnik waszym zdaniem nadawałby się do moich potrzeb? Jestem mechanikiem więc ew rozbieranie silnika i wymiana np pierścieni itp to będzie jedynie koszt części.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 26 lipca 2018, 06:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Z silników V8 zrezygnowałem, ponieważ brakuje mi w nich kultury pracy R6

Nie rozumiem :P


V8 jeszcze pod LPG to chyba jedno z lepszych rozwiązań...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 26 lipca 2018, 08:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Curiositas ale na starcie już wybrzydzasz jak baba w ciąży.
Jak jesteś mechanikiem a masz dwa wybrane silniki kup m54 rozbierz go na czynniki pierwsze i poskładaj od nowa = będziesz wiedział na czym stoisz.
A tak apropo chcesz robić swap na n52 do budy e34 to zapomnij o współpracującej elektronice silnika z budą. Chyba że przeszczepisz połowę wiązki. Z m54 będziesz miał mniej problemów bo w najgorszym przypadku soft wgrasz inny.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 26 lipca 2018, 08:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB20
Szczurek1986
V8 nie jest wyważony idealnie - silnik w pewnych "sytuacjach" wpada w drgania, czasami nawet mocno odczuwalne. R6 tych drgań nie ma, jest w pełni wyważony (mówimy o benzynie). W planach jest zrobić drugie e34 z m62b46 z x5 4.6is, ale nawet o tym projekcie nie myśle skoro jeszcze pierwszego nie zacząłem.

morcine
Ściągając anglika miałbym wszystko co potrzebne, włącznie z elektroniką (komputer i trochę instalacji po innej stronie bodajże, ale to nie byłby kłopot). A e34 będzie szykowane od podstaw, rozebrana do gołej karoserii i malowana / konserwowana. Więc skoro i tak bym wyciągał całą elektronike to można by się pobawić z przeszczepem n52. Najwyżej popatrze jeszcze na lokalnym rynku coś z m54b30, będzie za grosze a reszte budy sprzedam to może i swap wyjdzie prawie darmo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 26 lipca 2018, 10:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
m73b54, już jedna taka na forum jest. Nie będziesz miał problemów z drganiami. LPG sobie wystroisz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 26 lipca 2018, 10:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Nie wiem jakie drgania. 645ci z zatarta tuleja i wypadajacymi zaplonami pracowal bez żadnych drgan....
to samo z momentem. 4.0 czy 4.4 będzie lepiej i plynniej jechać przy niskich i średnich obrotach.
no ale ok.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 26 lipca 2018, 10:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Też nie mam pojęcia o jakie drgania autorowi chodzi. Jak ich nie chce wcale to boxer albo silnik wankla i po sprawie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 26 lipca 2018, 11:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Skoro nie V8 to nie kładź nic innego jak mityczne dwa łosiem :hyhy:

Będzie prosto łatwo i przyjemnie a i gaz zniesie idealnie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 26 lipca 2018, 22:10 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Szczurek1986 napisał(a):
Nie rozumiem :P

Ale czego? Zdrowe R6 pracuje równiej, niż V8 :)
Bierz M54b30 albo m52tub28. Chyba że masz sos na s62 :hyhy:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 27 lipca 2018, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB20
właśnie też nie wiem czemu nie wiedzą o czym pisze. V8 nie jest perfekcyjnym silnikiem, zależy czego się oczekuje. Niedawno miałem do wzięcia m54b30, pełny swap - silnik z osprzętem, instalacją, kompem, skrzynią, kompletnym dolotem wydechem itp za 500 euro, koszt wysyłki to niecałe 200 euro. Na dniach zadzwonię czy nadal aktualne i raczej go kupie.

Dzięki wszystkim za wypowiedzenie się. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 27 lipca 2018, 22:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Silnik pracuje tym równiej im więcej cykli pracy przypada na obrót wału, nie ma co wymyślać Panowie.
Podstawowa zasada SWAPa - nie wkładamy silnika który w danym modelu wychodził fabrycznie.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 28 lipca 2018, 06:40 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5268
Moje BMW: Giulia Veloce
tylko m57 !










:rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 28 lipca 2018, 08:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB20
Lincoln napisał(a):
Silnik pracuje tym równiej im więcej cykli pracy przypada na obrót wału, nie ma co wymyślać Panowie.
Podstawowa zasada SWAPa - nie wkładamy silnika który w danym modelu wychodził fabrycznie.



Silnik pracuje PŁYNNIEJ im więcej cykli pracy przypada na obrót wału. W praktyce oczywiście im krótsze interwały pomiędzy zapłonami, tym mniej czuć drgania ale nie wynika to z ilości zapłonów, a raczej ilości elementów na wale które lepiej na siebie oddziałowują.

Silniki w teorii wyważone idealnie to R6, H6 (bokser, w tym przypadku H4 nie jest idealny, jedynie bardzo dobry ale jednak drga) i powinny być wankle ale w praktyce ich kultura pracy jest niska. Jest jeszcze V12 który według większości to poprostu podwojone R6, tylko tam tłoki nie pracują w osi pionowej, tylko pod kątem i nie wyważają się tak dobrze jak w rzędowym silniku, dlatego posiada lekkie drgania, ale ze względu na częstotliwość zapłonu - nie czuć tego na silniku. Prawdopodobnie byłoby widać jakimś specjalistycznym sprzętem, ale drgania raczej nie odczuwalne. Oczywiście są też inne konstrukcje wyważone idealnie ale nieużywane w dzisiejszych czasach w samochodach osobowych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 28 lipca 2018, 09:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Teoria teora, a praktyka praktykka. Kto miał do czynienia z v8 tn mnie akurat zrozumie. Że harakterystyka, sposób oddawania mocy, ogolna "gładkość" pracy. To jest w zasadzie nieporownywalne. Ibw 645ci jak zatarla się tuleja i stukał tlkok. To nie było żadnych drgan. Ale spoko, każdy ma swją racje

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 28 lipca 2018, 12:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Ale żeś się uczepił tych drgań, jak rzep psiego ogona.
Składasz auto żeby Ci sprawiało przyjemność z jazdy, dawało fun czy żeby się wsłuchiwać i je badać stetoskopem ?
Jeśli ma być taki ideał i kultura pracy na najwyższym poziomie to co tutaj robi LPG ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 28 lipca 2018, 23:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB20
Wojtek napisał(a):
Ale żeś się uczepił tych drgań, jak rzep psiego ogona.
Składasz auto żeby Ci sprawiało przyjemność z jazdy, dawało fun czy żeby się wsłuchiwać i je badać stetoskopem ?
Jeśli ma być taki ideał i kultura pracy na najwyższym poziomie to co tutaj robi LPG ?



Pod przyjemność z jazdy, dlatego właśnie zależy mi na kulturze pracy, każdy oczekuje czego innego od auta. Mi przyjemność sprawia idealna równość pracy. LPG tutaj nic nie pogorszy.

Tak poza tym temat trochę zaczyna odbiegać od głównego wątku. Chodziło mi o doradzenie czy m54 czy n52, a wszystko zeszło na rozmowę o kulturze pracy. Ale tak jak napisałem, dzięki wszystkim za odpowiedź - decyzja padła na m54. Temat do zamknięcia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 29 lipca 2018, 13:27 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Lincoln napisał(a):
Silnik pracuje tym równiej im więcej cykli pracy przypada na obrót wału, nie ma co wymyślać Panowie.

Bzdura.
Lincoln napisał(a):
Podstawowa zasada SWAPa - nie wkładamy silnika który w danym modelu wychodził fabrycznie.

No to chyba lepiej kupić model z takim silnikiem, który wyszedł fabrycznie, nieprawdaż?
kirpek napisał(a):
Teoria teora, a praktyka praktykka. Kto miał do czynienia z v8 tn mnie akurat zrozumie. Że harakterystyka, sposób oddawania mocy, ogolna "gładkość" pracy. To jest w zasadzie nieporownywalne.

Zgadza się, zdrowe R6 biję na głowę zdrowe V8, jeśli idzie o kulturę pracy. I w teorii, i w praktyce.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 29 lipca 2018, 13:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
maaaad napisał(a):
Bzdura.


Szalenie konstruktywna krytyka.
Polecam przejechać się pierwszym V8 od Leksa, szybko zmienicie zdanie.

M54 zupełnie nie pasuje do e34, a jeśli Lpg nie ma wpływu na pracę silnika to nie mamy o czym rozmawiać.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 29 lipca 2018, 15:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Chyba kogoś głowa boli, że R6 bije na głowę V8... na M62B44 swego czasu stawiałem monetę 2 złotową i stała na wolnych obrotach i przy delikatnym dodawaniu gazu przepustnicą też, co wy za herezje tworzycie, jak nawet nie mieliście jednego takiego silnika w życiu do użytku codziennego :rotfl:

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 29 lipca 2018, 19:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 678
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
ja na RB25DET też mogłem postawić monetę i nie było problemu nawet odpalając auto! Poduszki silnika se wymieńcie jak wam coś drga :rotfl:

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL