BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 02:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 11 sierpnia 2018, 20:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Ja na m52 też stawiałem monetę i stała bez problemu. Natomiast tak jak napisał Lincoln, proponuje się przejechać Lexusem z V8 UZ i wtedy zmieni się Wasz światopogląd na temat kultury pracy i wyważenia silnika, wtedy nawet v12 będzie się wydawało "mało kulturalnym" motorem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 12 sierpnia 2018, 22:46 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Może i przesadziłem z twierdzeniem, że R6 bije na głowę V8 pod względem kultury pracy, niemniej podtrzymuję, że pierwszy z wymienionych wypada lepiej, niż "fałka".
Lincoln napisał(a):
Szalenie konstruktywna krytyka.
Polecam przejechać się pierwszym V8 od Leksa, szybko zmienicie zdanie.

M54 zupełnie nie pasuje do e34, a jeśli Lpg nie ma wpływu na pracę silnika to nie mamy o czym rozmawiać.

A ja polecam przejechać się nowym R6. I poczytać trochę teorii (tak, wiem, zostanę obśmiany) to się dowiemy, dlaczego R6 nie potrzebuje chociażby wałków wyrównoważających.
Lincoln napisał(a):
Silnik pracuje tym równiej im więcej cykli pracy przypada na obrót wału

https://www.motofakty.pl/artykul/kultur ... nika.html'
Tu jest z grubsza wyjaśnione.
Cytuj:
W rzędowym silniku 6-cylindrowym mamy do czynienia z idealnym układem. Wykorbienia wału są ustawione pod kątem 120 stopni. Położenie tłoków i fazy ich ruchów są równoważone przez odpowiedniki. Dlatego rzędowa jednostka 6-cylindrowa jest wyważona bez użycia dodatkowych elementów. Pracuje ona równomiernie, wręcz wzorcowo nie tracąc energii na napęd niepotrzebnych wałków. Taki układ stosuje się w droższych autach, np. BMW.


Zupełnie inną kwestią jest precyzja wykonania elementów silnika u danego producenta i zastosowane technologie.

Ciekawostka - Mercedes wraca do R6 po romansie z V6. Oficjalny powód - zapewnienie wyższej kultury pracy, ale przebąkuje się też o kosztach (z R6 łatwiej niż z V6 zrobić R4, czy nawet R3).

Podobny trochę temat był już na forum.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 17 sierpnia 2018, 22:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Jakim R6? N55, czy S55, sorry ale szału nie robią, ani kulturą, a tym bardziej akustyką, co innego parametry, tutja jest bardzo miło i przyjemnie :)
Są wałki wyrównoważające w V8? W V6 jakoś też nie miałem okazji spotkać.
Teoria bardzo fajna, ale są tam "mocne" uproszczenia.
Miałem R4/R6, V6 i V8 DLA MNIE, ale ten ostatni rządzi.

Silnik wybrany?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 23 sierpnia 2018, 00:06 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Lincoln napisał(a):
Są wałki wyrównoważające w V8?

http://media.volvo.pl/2004/09/volvo-xc9 ... pedowy-v8/
Tu cytuję z linku powyżej:
Cytuj:
Niewyważenie, będące naturalną konsekwencją przyjęcia 60 stopni jako kąta rozstawu cylindrów, zostało wyeliminowane przez obracający się wstecznie wał wyrównoważający.

http://www.auto-swiat.pl/uzywane/jakich ... owac/cdz18
Cytuj:
Silniki V6 i V8 (M272 i M273) produkowane do 2006 roku mają skłonności do gubienia zębów koła zębatego napędzającego wałek wyrównoważający.

Lincoln napisał(a):
W V6 jakoś też nie miałem okazji spotkać.

https://allegro.pl/mercedes-m272-v6-wal ... ule_id=201
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=132217
https://sprzedajemy.pl/jeep-cherokee-li ... nr48999677
Lincoln napisał(a):
Teoria bardzo fajna

I przekuta w praktykę jednak ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 26 sierpnia 2018, 08:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
No spoko, ale czemu podałeś silniki o których producenci woleliby zapomnieć :P Widać też, skąd takie rozwiązanie w dużych motorach: Volvo - na siłę chciało V8 poprzecznie i wyszła dziwna konstrukcja w której pomagali "fachowcy" od ośmiu garów - Yamaha ;) MB podobnie, wykorzystalo kadłub mało udanego M272 (z wszystkimi aspektami konstrukcji, więc i wałkiem) i zrobiło równie słabe M273. Nie mniej w dobrej konstrukcji widlastego silnika wałki nie są potrzebne, a przykładowo "idealne" z pkt widzenia teorii boksery zupełnie nie zachwycają.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 17 września 2018, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: E46 33oiA Touring
Kod silnika: m54b30
Garaż: Warszawa
Dzwie sie czemu kolega odrzuca V8, np m62b44, przeciez to jeden znajlepszych silnikow BMW. Kultura pracy jest bardzo dobra, a czy lepsza od R6 to juz trudno powiedziec bo roznice minimalne moze sa. V8 wiecej bedzie palilo i trudniej skrzynie znalezc manualna, ale na pewno bedzie bardziej trwaly niz m54.

_________________
Bylo
E30 316 (M10b18) 86r - sedan
E30 325i (M20b25) 89r - coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan
E36 328i (M52b28) 95r - sedan
E39 540i manual
E36 M3 3.2 sedan
E36 318Ti Compact
Jest:
E46 330iA Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 17 września 2018, 13:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Norbi330 napisał(a):
Dzwie sie czemu kolega odrzuca V8, np m62b44, przeciez to jeden znajlepszych silnikow BMW. Kultura pracy jest bardzo dobra, a czy lepsza od R6 to juz trudno powiedziec bo roznice minimalne moze sa. V8 wiecej bedzie palilo i trudniej skrzynie znalezc manualna, ale na pewno bedzie bardziej trwaly niz m54.



ten silnik niejednokrotnie padł w temacie w formie podpowiedzi :P Natomiast sam zainteresowany broni się rękoma i nogami przed V8 :P


Ostatnio edytowano 17 września 2018, 17:03 przez Szczurek1986, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Pomoc w wyborze silnika pod swap
PostNapisane: 17 września 2018, 13:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: E46 33oiA Touring
Kod silnika: m54b30
Garaż: Warszawa
Jeszcze do e34 to bylby idealny m62, ale finansowe wlozenie tego z manualem sporo drozsze, moze dlatego.
Jego auto jego decyzja, ale na pewno kultura pracy nie powinna byc przeszkoda, nie znam nikogo kto by wolal zwykle (nie mowie o M) r6 od 4-4.4 V8. Dzwiek, osiagi, elastycznosc, zywotnosc.. wszystko przemawia za V8, a spalania w zdrowej v8 tez nie sa przesadzone o ile V8 jest sprawne.

_________________
Bylo
E30 316 (M10b18) 86r - sedan
E30 325i (M20b25) 89r - coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan
E36 328i (M52b28) 95r - sedan
E39 540i manual
E36 M3 3.2 sedan
E36 318Ti Compact
Jest:
E46 330iA Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL