BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 11:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 3 lutego 2020, 17:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Cześć wszystkim.

Posiadam BMW E39 w sedanie z silnikiem M54B30 w wersji LPG oraz automatyczną skrzynią biegów.

Postanowiłem odrestaurować całe auto i mam kilka pytań.

Otóż pierwsze co, to kompletna blacharka i zmiana koloru lakieru. Od razu wyjęcie silnika i skrzyni, by przy okazji położyć nowy lakier pod maską i zrobić generalny remont skrzyni i silnika oraz usprawnić jego kulturę pracy.
Od razu mówię, że nie interesują mnie komentarze typu po co ładować tyle hajsu w stare auto, lepiej od razu kupić nowe, lepsze..

I teraz główne pytanie. O ile można podnieść bezpiecznie moc, żeby za mocno nie obciążać skrzyni biegów? Nie jest to jakiś priorytet, ale jak już będę miał silnik na stole, to może warto wymienić kilka istotnych elementów. Jakie części warto wymienić, by zyskać te kilka koni? Jakieś usprawnienie wydechu także wchodzi w grę, ale wszystko zgodnie z kulturą, żeby było sprawnie technicznie i bez problemów z przeglądem. Celem jest też bardziej basowe brzmienie auta.

Myślę, że wystarczyłoby mi uzyskanie 231-->250KM, czy to jest możliwe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 3 lutego 2020, 19:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
paweeelooo napisał(a):
Od razu mówię, że nie interesują mnie komentarze typu po co ładować tyle hajsu w stare auto, lepiej od razu kupić nowe, lepsze..

Od razu napiszę że w ogóle nie użyłeś "lupy" aby znaleźć info nt zagadnień które poruszyłeś. A na wszystko są tu odpowiedzi. Nie bezpośrednio, ale w wielu tematach przewija się tuning silników m52tu/m54.

paweeelooo napisał(a):
usprawnić jego kulturę pracy.

R6 od BMW, samo w sobie ma świetną kulturę pracy (jeśli nie jest zajechanym szrotem). Nie ma tutaj co poprawiać.

paweeelooo napisał(a):
Myślę, że wystarczyłoby mi uzyskanie 231-->250KM, czy to jest możliwe?

Tyle wywodów o odrestaurowywaniu i tuningowaniu a oczekujesz przyrostu bagatela 19km ? :P
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie ze sztuką po remoncie silnika, to Tyle to uzyskasz po wymianie kompletnego wydechu na sportowy, mniej restrykcyjny i finalnie dobrym strojeniu mapy.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 3 lutego 2020, 20:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Nie zarobisz takiego niuta w n/a aby automat zmęczyć.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 3 lutego 2020, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
kszyhu napisał(a):
Od razu napiszę że w ogóle nie użyłeś "lupy" aby znaleźć info nt zagadnień które poruszyłeś. A na wszystko są tu odpowiedzi. Nie bezpośrednio, ale w wielu tematach przewija się tuning silników m52tu/m54.


Szukałem dużo. Nie tylko na tym forum. Ale jak się okazuje, im więcej się czyta, tym mniej się wie. Przewertowałem dużo tematów i dowiedziałem się, że z grubsza "nie ma sensu nic robić, bo wychodzi nieopłacalny stosunek wzrostu mocy do włożonych pieniędzy", albo głównie stożki/turbiny/kompresory. Ale cieszę się, że odpowiedziałeś, bo z tego, co widzę, to jednak da się coś zdziałać. Jeżeli pamiętasz tematy o których mówisz, to proszę o podesłanie linka. Ja postaram się poszukać jeszcze raz tutaj.

kszyhu napisał(a):
R6 od BMW, samo w sobie ma świetną kulturę pracy (jeśli nie jest zajechanym szrotem). Nie ma tutaj co poprawiać.


Pisząc kultura pracy, mam na myśli głównie poprawienie fabryki co do apetytu na olej. 3-4l/10kkm to jednak trochę dużo. Czytałem o tym przed zakupem auta, ale jak mam możliwość poprawić, to skorzystam.
kszyhu napisał(a):
Tyle wywodów o odrestaurowywaniu i tuningowaniu a oczekujesz przyrostu bagatela 19km ? :P
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie ze sztuką po remoncie silnika, to Tyle to uzyskasz po wymianie kompletnego wydechu na sportowy, mniej restrykcyjny i finalnie dobrym strojeniu mapy.


No właśnie. Tyle się spodziewałem po przeczytaniu tych informacji. Praktycznie wszędzie piszą, że się nie da, nie opłaca, za drogi interes i, że na wolnossaku się nie opłaca nic robić.

Co do mocy, to od razu dołożyłbym turbinę, ale właśnie martwię się o skrzynię, czy wytrzyma doładowanie 0.5-1 bar.


kirpek napisał(a):
Nie zarobisz takiego niuta w n/a aby automat zmęczyć.


No właśnie czytając to i owo trochę się martwiłem co do skrzyni. Ale skoro się da, to będę coś działał w tym kierunku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 3 lutego 2020, 22:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 380
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
1. Spalanie oleju = pierścienie na tłokach.
2. Jak masz hajs i chęci to montuj turbo i elo. Zobacz sobie dla przykładu zestawy i wykresy od k64. 0,5b skrzynia wytrzyma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 3 lutego 2020, 23:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Znasz już konkretną kwotę za odrestaurowanie tego wozu ?


Uwierz Nam że idziesz w bardzo duże koszta i życzę by nie był to kolejny projekt z tych ledwo poczętych a już skończonych :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 4 lutego 2020, 00:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
SelectoSK napisał(a):
1. Spalanie oleju = pierścienie na tłokach.
2. Jak masz hajs i chęci to montuj turbo i elo. Zobacz sobie dla przykładu zestawy i wykresy od k64. 0,5b skrzynia wytrzyma.


Turbo to jedna opcja. Jeżeli da radę coś wyciągnąć przy innych zmianach, to je też warto zastosować. Poczytam jeszcze co i jak.


Szczurek1986 napisał(a):
Znasz już konkretną kwotę za odrestaurowanie tego wozu ?


Uwierz Nam że idziesz w bardzo duże koszta i życzę by nie był to kolejny projekt z tych ledwo poczętych a już skończonych


Liczę się z kosztami rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. No, ale E39 oferuje mi już to, czego z grubsza oczekiwałem i nie widzę sensu przesiadania się na inne auta.
Chcę go zrobić praktycznie od zera, od początku było takie zamierzenie. Powoli planuję sobie co i jak.





Reasumując, co do mocy. Jaki będzie bezpieczny pułap, aby skrzynia nie była zbyt mocno obciążona i dawała radę, zachowując bezawaryjność?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 4 lutego 2020, 07:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
paweeelooo napisał(a):
Jeżeli pamiętasz tematy o których mówisz, to proszę o podesłanie linka.

Stricte poprawianie fabryki to był jeden temat kolegi który naprawdę wczuł się w rolę... Jednak szkoda,.bo temat się urwał.
viewtopic.php?f=6&t=159828

paweeelooo napisał(a):
Pisząc kultura pracy, mam na myśli głównie poprawienie fabryki co do apetytu na olej. 3-4l/10kkm to jednak trochę dużo. Czytałem o tym przed zakupem auta, ale jak mam możliwość poprawić, to skorzystam

Uszczelniacze są wadą. Bodajże Można jakichś mix zrobić z podzespołami z m52tu?! Musisz zgłębić temat.
paweeelooo napisał(a):
Praktycznie wszędzie piszą, że się nie da, nie opłaca, za drogi interes i, że na wolnossaku się nie opłaca nic robić.

Bo mamy erę turba i ćiptuningu. Każdy oczekuje przyrostów 50% mocy za "krajową". M54/m52tu to oblegane tematy... generalnie zdrowy silnik, zregenerowane Vanosy, ustawiony rozrząd bo z latami się potrafi przestawić, sprawny osprzęt typu zawór Disa, przepływki itd... później sama modyfikacja Dolotu, wydechu, + ogarnięty tuner i spokojnie wypluje 250ps. Na zachętę napiszę, że kolega w m52tub28 zrobił 247ps na podzespołach z m54b30 i poprawie tego o czym pisałem powyżej.
paweeelooo napisał(a):
Reasumując, co do mocy. Jaki będzie bezpieczny pułap, aby skrzynia nie była zbyt mocno obciążona i dawała radę, zachowując bezawaryjność?

Dla N/A nie osiągniesz granicy wytrzymałości, dla doładowania bezpieczne jest do 0,5bar. Dla zdrowej b30 będzie to okolica mocy M3 E36/E46 czyli do 330km.
Wiadomo jak będziesz na takim setupie upalał to przeniesienie napędu będzie się sypać. Do cywilnej jazdy wytrzyma

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 4 lutego 2020, 12:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
kszyhu napisał(a):
paweeelooo napisał(a):
Jeżeli pamiętasz tematy o których mówisz, to proszę o podesłanie linka.

Stricte poprawianie fabryki to był jeden temat kolegi który naprawdę wczuł się w rolę... Jednak szkoda,.bo temat się urwał.
viewtopic.php?f=6&t=159828

paweeelooo napisał(a):
Pisząc kultura pracy, mam na myśli głównie poprawienie fabryki co do apetytu na olej. 3-4l/10kkm to jednak trochę dużo. Czytałem o tym przed zakupem auta, ale jak mam możliwość poprawić, to skorzystam

Uszczelniacze są wadą. Bodajże Można jakichś mix zrobić z podzespołami z m52tu?! Musisz zgłębić temat.
paweeelooo napisał(a):
Praktycznie wszędzie piszą, że się nie da, nie opłaca, za drogi interes i, że na wolnossaku się nie opłaca nic robić.

Bo mamy erę turba i ćiptuningu. Każdy oczekuje przyrostów 50% mocy za "krajową". M54/m52tu to oblegane tematy... generalnie zdrowy silnik, zregenerowane Vanosy, ustawiony rozrząd bo z latami się potrafi przestawić, sprawny osprzęt typu zawór Disa, przepływki itd... później sama modyfikacja Dolotu, wydechu, + ogarnięty tuner i spokojnie wypluje 250ps. Na zachętę napiszę, że kolega w m52tub28 zrobił 247ps na podzespołach z m54b30 i poprawie tego o czym pisałem powyżej.
paweeelooo napisał(a):
Reasumując, co do mocy. Jaki będzie bezpieczny pułap, aby skrzynia nie była zbyt mocno obciążona i dawała radę, zachowując bezawaryjność?

Dla N/A nie osiągniesz granicy wytrzymałości, dla doładowania bezpieczne jest do 0,5bar. Dla zdrowej b30 będzie to okolica mocy M3 E36/E46 czyli do 330km.
Wiadomo jak będziesz na takim setupie upalał to przeniesienie napędu będzie się sypać. Do cywilnej jazdy wytrzyma



Dzięki, zaraz się biorę za czytanie tematu. W międzyczasie znalazłem też kilka informacji na anglojęzycznych stronach.
https://www.torquecars.com/bmw/m54-tuning.php




EDIT.

Poczytałem trochę i tam facet poleciał już na prawdę grubo, ja niestety takiej wiedzy nie posiadam.
Mam pytanie co do gotowych setupów np. http://performance.k64.pl/turbo-stage-full-lowboost-performance-p-438.html.
Czy dobrym wyborem jest celowanie w takie coś, czy budować własny? Celowałbym coś w okolice stabilnych 300KM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 4 lutego 2020, 17:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
paweeelooo napisał(a):
facet poleciał już na prawdę grubo

Albo grubo albo wcale. A do n/a pasuje tej slogan idealnie, bo tuning po łebkach... czyt. dla własnego samopoczucia, że coś się zrobiło, ale faktycznie na odpierr, zazwyczaj nie przynoszą wymiernych efektów poza efektem placebo.;) Oprócz chęci i drygu, trzeba jeszcze dużo samozaparcia.

Ps. K64 to nie jakachs tam nowość na rynku, więc raczej w jajo cię nie zrobią ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 4 lutego 2020, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
kszyhu napisał(a):
paweeelooo napisał(a):
facet poleciał już na prawdę grubo

Albo grubo albo wcale. A do n/a pasuje tej slogan idealnie, bo tuning po łebkach... czyt. dla własnego samopoczucia, że coś się zrobiło, ale faktycznie na odpierr, zazwyczaj nie przynoszą wymiernych efektów poza efektem placebo.;) Oprócz chęci i drygu, trzeba jeszcze dużo samozaparcia.

Ps. K64 to nie jakachs tam nowość na rynku, więc raczej w jajo cię nie zrobią ;)





No dobra, biorąc pod uwagę ten zestaw, mówimy o przelocie. Czy wycięcie katalizatorów nie będzie tu problemem? I jak wygląda sprawa z tłumikiem końcowym, jeśli będę chciał zrobić bardziej basowy dźwięk, ale też nie za głośny, coś jak tutaj.

https://www.youtube.com/watch?v=T4nzEYJ5cc0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 5 lutego 2020, 00:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 380
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
paweeelooo napisał(a):
kszyhu napisał(a):
paweeelooo napisał(a):
facet poleciał już na prawdę grubo

Albo grubo albo wcale. A do n/a pasuje tej slogan idealnie, bo tuning po łebkach... czyt. dla własnego samopoczucia, że coś się zrobiło, ale faktycznie na odpierr, zazwyczaj nie przynoszą wymiernych efektów poza efektem placebo.;) Oprócz chęci i drygu, trzeba jeszcze dużo samozaparcia.

Ps. K64 to nie jakachs tam nowość na rynku, więc raczej w jajo cię nie zrobią ;)





No dobra, biorąc pod uwagę ten zestaw, mówimy o przelocie. Czy wycięcie katalizatorów nie będzie tu problemem? I jak wygląda sprawa z tłumikiem końcowym, jeśli będę chciał zrobić bardziej basowy dźwięk, ale też nie za głośny, coś jak tutaj.

https://www.youtube.com/watch?v=T4nzEYJ5cc0


Nie, nie będzie. Tłumik dowolny, dopasowany do średnicy reszty. Kupuj zestaw od k64 i oddaj do montażu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 5 lutego 2020, 15:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Nie kieruj się dźwiękiem w n/a , bo z turbo zawsze będzie brzmiało trochę inaczej. A jak będzie turbo, to restrykcje niewskazane jeśli celujemy w wyższe wyniki na hamowni. Katy tak czy siak będziesz musiał wyrzucić, czy tego chcesz czy nie, bo masz je zintegrowane z kolektorami wydechowymi, a kolektory fabryczne będzie zastępował tymi od zestawu turbo.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 5 lutego 2020, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
kszyhu napisał(a):
Nie kieruj się dźwiękiem w n/a , bo z turbo zawsze będzie brzmiało trochę inaczej. A jak będzie turbo, to restrykcje niewskazane jeśli celujemy w wyższe wyniki na hamowni. Katy tak czy siak będziesz musiał wyrzucić, czy tego chcesz czy nie, bo masz je zintegrowane z kolektorami wydechowymi, a kolektory fabryczne będzie zastępował tymi od zestawu turbo.



To dzięki w takim razie za info. Za niedługo zacznę działać, w razie co - będę pytał.


Co to znaczy n/a?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 5 lutego 2020, 19:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
paweeelooo napisał(a):
Co to znaczy n/a?

Naturaly aspirated, po naszemu- silniki wolnossące.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 10 lutego 2020, 20:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: 520i 535iA
https://allegro.pl/oferta/gt3037-gt3076 ... 8663862793
(ale tanie,nie długo beda dawać je gratis do 5l oleju)
Chcesz wrażeń z jazdy na starym automacie ,poczujesz plus 10 kuni?

Scenariusz 1. Zmiana skrzynki na manual.
Sprawna skrzynia getrag z 520i (wytrzyma i nie takie silniki!!!),pierw wyrwał bym po taniości po cały układ napędowy z 520i przeznaczonego na cześci .
Do tego leki jednomas 240mm,najlepiej zestaw sprzegła od kogoś co sie zna,samemu złożysz za 1000zl uj wie co a profi zestaw ok 2000zł .
Detale jak łożysko spierające wałek skrzynki itp. są na necie.
Gwarantuje nie poznasz auta.]
Scenariusz 2
Doprowadzenie do seri 231kuni :) nastepnie.
-Po taniości kolektory wydechowe z b28 owinięte bandażem wkładka kn , jakieś mody z ms43 wiki :),można popróbować zaizolować dolot np ekranem do grzejnika słowem walka o 0.5kunia.Może wydech końcowy jakiś "sport" raczej nie zepsuje a może w jakimś zakresie obr. coś da.
Aha +5 koni przy 231 to taki błąd pomiarowy na hamowni i jeszcze automat.
-Na bogato
https://allegro.pl/oferta/bmw-e39-m54-m ... 8912852154
Jakiś sprawdzony dedykowany dolot,opcjonalnie są wałki "sportowe" ale kultura silnika na niskich obr. może ucierpieć koniecznie strojenie u kogoś co się zna i wg mnie 250 konia powinno wygenerować , jeśli zaczęliśmy od 231.
Wymiana pompy oleju z m52(po rewizji przynajmniej) i podniesienie odcinki do 7200obr. może mieć sens przy grubszych modyfikacjach.

Wg mnie. wkładka kn. , jednomas ale zestaw wyważony ma sens a jak ma być grubo to chinskie gt 30 i 0,5bar+


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 12 lutego 2020, 01:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Swinde napisał(a):
https://allegro.pl/oferta/gt3037-gt3076-universal-turbo-8663862793
(ale tanie,nie długo beda dawać je gratis do 5l oleju)
Chcesz wrażeń z jazdy na starym automacie ,poczujesz plus 10 kuni?

Scenariusz 1. Zmiana skrzynki na manual.
Sprawna skrzynia getrag z 520i (wytrzyma i nie takie silniki!!!),pierw wyrwał bym po taniości po cały układ napędowy z 520i przeznaczonego na cześci .
Do tego leki jednomas 240mm,najlepiej zestaw sprzegła od kogoś co sie zna,samemu złożysz za 1000zl uj wie co a profi zestaw ok 2000zł .
Detale jak łożysko spierające wałek skrzynki itp. są na necie.
Gwarantuje nie poznasz auta.]
Scenariusz 2
Doprowadzenie do seri 231kuni :) nastepnie.
-Po taniości kolektory wydechowe z b28 owinięte bandażem wkładka kn , jakieś mody z ms43 wiki :),można popróbować zaizolować dolot np ekranem do grzejnika słowem walka o 0.5kunia.Może wydech końcowy jakiś "sport" raczej nie zepsuje a może w jakimś zakresie obr. coś da.
Aha +5 koni przy 231 to taki błąd pomiarowy na hamowni i jeszcze automat.
-Na bogato
https://allegro.pl/oferta/bmw-e39-m54-m ... 8912852154
Jakiś sprawdzony dedykowany dolot,opcjonalnie są wałki "sportowe" ale kultura silnika na niskich obr. może ucierpieć koniecznie strojenie u kogoś co się zna i wg mnie 250 konia powinno wygenerować , jeśli zaczęliśmy od 231.
Wymiana pompy oleju z m52(po rewizji przynajmniej) i podniesienie odcinki do 7200obr. może mieć sens przy grubszych modyfikacjach.

Wg mnie. wkładka kn. , jednomas ale zestaw wyważony ma sens a jak ma być grubo to chinskie gt 30 i 0,5bar+



Pytałem i gościu mi powiedział, że na tym http://performance.k64.pl/turbo-stage-full-lowboost-performance-p-438.html 0,5bar da radę wystroić na okolice 300+.
Co do seryjnej mocy, to silnik jak i skrzynia będą mieć remont generalny przed robieniem modów, jak z resztą cała fura.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 12 lutego 2020, 10:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Oby Ci zapał nie uciekł i czas oraz finanse pozwoliły na te tłuste 300 plus :)


Trzymamy kciuki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]M54B30 - zwiększenie mocy /automat
PostNapisane: 12 lutego 2020, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: 520i 535iA
paweeelooo napisał(a):
Swinde napisał(a):
https://allegro.pl/oferta/gt3037-gt3076-universal-turbo-8663862793
(ale tanie,nie długo beda dawać je gratis do 5l oleju)
Chcesz wrażeń z jazdy na starym automacie ,poczujesz plus 10 kuni?

Scenariusz 1. Zmiana skrzynki na manual.
Sprawna skrzynia getrag z 520i (wytrzyma i nie takie silniki!!!),pierw wyrwał bym po taniości po cały układ napędowy z 520i przeznaczonego na cześci .
Do tego leki jednomas 240mm,najlepiej zestaw sprzegła od kogoś co sie zna,samemu złożysz za 1000zl uj wie co a profi zestaw ok 2000zł .
Detale jak łożysko spierające wałek skrzynki itp. są na necie.
Gwarantuje nie poznasz auta.]
Scenariusz 2
Doprowadzenie do seri 231kuni :) nastepnie.
-Po taniości kolektory wydechowe z b28 owinięte bandażem wkładka kn , jakieś mody z ms43 wiki :),można popróbować zaizolować dolot np ekranem do grzejnika słowem walka o 0.5kunia.Może wydech końcowy jakiś "sport" raczej nie zepsuje a może w jakimś zakresie obr. coś da.
Aha +5 koni przy 231 to taki błąd pomiarowy na hamowni i jeszcze automat.
-Na bogato
https://allegro.pl/oferta/bmw-e39-m54-m ... 8912852154
Jakiś sprawdzony dedykowany dolot,opcjonalnie są wałki "sportowe" ale kultura silnika na niskich obr. może ucierpieć koniecznie strojenie u kogoś co się zna i wg mnie 250 konia powinno wygenerować , jeśli zaczęliśmy od 231.
Wymiana pompy oleju z m52(po rewizji przynajmniej) i podniesienie odcinki do 7200obr. może mieć sens przy grubszych modyfikacjach.

Wg mnie. wkładka kn. , jednomas ale zestaw wyważony ma sens a jak ma być grubo to chinskie gt 30 i 0,5bar+



Pytałem i gościu mi powiedział, że na tym http://performance.k64.pl/turbo-stage-full-lowboost-performance-p-438.html 0,5bar da radę wystroić na okolice 300+.
Co do seryjnej mocy, to silnik jak i skrzynia będą mieć remont generalny przed robieniem modów, jak z resztą cała fura.


Oferta k64 to najtansze konie jakby przeliczyc koszt/efekt , można przy-żydzić kopiując taki zestaw kupując go samodzielnie ale jak ma być raz a dobrze to odradzam,k64 bierze odpowiedzialność za działanie wszystkich podzespołów np. legendarnych chińskich wastegate,które potrafią spie...... no niezle namieszac, w 350 kunia na małej sprżarce i interkulerze mieszczacym sie w ori zdeżaku z klimą bym nie wierzył ale niech bedzie 320 z szerokim pawerbandem ,to już jedzie.

p.s k64 asekuracyjnie podchodzi do tematu m54b30 spokojnie 0.7bara,znajomego m52b20 oem notorycznie przez zacinający sie wastegate 1.3 bara widywało,aż wkońcu po 4000km zdechło i wrzucił docelowy motor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL