BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 06:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Zbyt wysokie EGT M57n
PostNapisane: 23 lutego 2020, 15:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Cześć,

E46 M57n 204km, finalnie 385km/760nm

Z istotnych pod EGT:
- kompletny dolot 2,75
- pokrywa zaworów 535d + dolot do turbiny
- duży intercooler
- rozwiercone wejścia do kolektora ssącego

W ciągu niecałego roku po raz trzeci wydmuchało uszczelkę pod głowicą, za pierwszym razem została splanowana tylko głowica, za drugim razem zostały zamontowane dodatkowo szpilki arp, auto pojeździło niecałe 3 miesiące i ponownie zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia - wyrzucony płyn przez zbiorniczek. Blok nie był planowany. Dwie głowice pęknięte na każdym cylindrze między świecami żarowymi a zaworami ssącymi.

Czujnik EGT zamontowany mniej więcej na trzecim cylindrze przy wlocie do turbo. Spint 80-200 to temperatura ok 900 stopni, gdyby chcieć zamknąć licznik grubo ponad 1000. Oczywiście już przy 850-900 noga z gazu.

Czy zbyt wysokie EGT to tylko i wyłącznie zbyt bogata mieszanka? Czy w jakiś inny sposób poza metanolem można je obniżyć? Czy może wtryski nadają się do regeneracji?

Dodatkowo program, był pisany przed zrobieniem wszystkich rur dolotowych, było wtedy 350km i po zrobieniu rur bez ingerencji w program doszło dodatkowe 35km. Może to kwestia starego programu?

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zbyt wysokie EGT M57n
PostNapisane: 23 lutego 2020, 17:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Nie wiesz czy masz sprawne wtryski a próbujesz bawić się w mody? Sprawdzić wtryski, zregenerować, poskładać silnik żeby w 100% był pewny i można kombinować

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zbyt wysokie EGT M57n
PostNapisane: 23 lutego 2020, 19:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
Przemekxdxdxd napisał(a):
Czy zbyt wysokie EGT to tylko i wyłącznie zbyt bogata mieszanka?

SOI także ma duże znaczenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Zbyt wysokie EGT M57n
PostNapisane: 26 lutego 2020, 20:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Z istotnych rzeczy jak zrobiona turbina jak dupa ciasna to egt będzie spore?
Wydech przy tej mocy to już3" potrzebny a nie zaszkodzi downpipe 3.5"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL