BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 14:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Modyfikacje M47N
PostNapisane: 1 kwietnia 2020, 13:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Witam,
z góry zaznaczam, że przeglądałem forum i są tematy, które prawdopodobnie mają w sobie odpowiedź na moje pytanie, aczkolwiek jest w nich po 50-100 czasami i więcej stron, w których zawarte są zbędne dyskusje.

Wracając do tematu..
Moje auto to BMW E46 320d 150ps z 2003roku, Euro 3.

Plany:
-początkowo zmiana GT1749V na GTB1752v, ale trafiła mi się GT1752V w naprawdę fajnych pieniążkach i to ją wybrałem. Wiadomo, przed włożeniem do samochodu chciałem "sprawdzić" turbinę u osoby, która przeprowadza regeneracje turbosprężarek. Długo dyskutowaliśmy i doszliśmy do wniosku, że z mojej GT1749V zrobimy hybrydę, a GT1752v oddam i dopłacę ;)
-Wymiana intercoolera na większy, dedykowany od fmic
-3 pozycja to dla mnie troszeczkę niewiadoma, gdyż zastanawiam się nad decyzją. Są to wtryski Euro3 o końcówce "131". Planuję zrobić 200+ i myślałem nad wtryskami z 535d z końcówką "219". Aczkolwiek czy te wtryskiwacze są p&p? Jeżeli tak, to czy zakoduje wtryskiwacz z 535d Euro 4, do mojego Euro3? Czy będzie jakiś problem?
Innym rozwiązaniem sprawy jest zmiana samych końcówek/rozpylaczy w moich obecnych wtryskach. Pasują podobno te od 535d ale i z innych samochodów (jeżeli wprowadzam w błąd to proszę o poprawę, ale taką informację uzyskałem dzisiaj w serwisie regeneracji wtrysków) np. od Omegi.


Proszę o poradę dotyczącą wtryskiwaczy.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Łukasz


Ostatnio edytowano 1 kwietnia 2020, 17:27 przez Lukas9220, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Modyfikacje M47N
PostNapisane: 1 kwietnia 2020, 13:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Znalazłem odpowiedź kolegi @jnx


"wtryski pasują p&p z modelu 535D - należy pamiętać wtryskiwacz z końcówką 219, nie 216!!! gniazda wtryskowe są takie same, różnica polega tylko na zmianach w sofcie."


Czyli to będzie p&p do mojego autka, tylko zakodować i wystroić?

Pozdrawiam
Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacje M47N
PostNapisane: 2 kwietnia 2020, 07:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 681
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
Generalnie obie turbiny sprzedaj, hybrydy później wstają i rzadko mają sens z w tym konkretnym przypadku. Te GT17 niestety są niewydolne z założenia. Zakup sobie sprężarkę z e60 525d 177(najprościej bo w sumie pasuje). Wtryski 219 podejdą fizycznie, ale będzie je trochę słychać nawet po przypisaniu, jeżeli jesteś bardzo wrażliwy na takie objawy to będzie Cię drażnić. Omega ma stare M57 z e39, stare i niewydajne wtryski. Cooler jak najbardziej dobry pomysł.

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacje M47N
PostNapisane: 2 kwietnia 2020, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
KrisC napisał(a):
Generalnie obie turbiny sprzedaj, hybrydy później wstają i rzadko mają sens z w tym konkretnym przypadku. Te GT17 niestety są niewydolne z założenia. Zakup sobie sprężarkę z e60 525d 177(najprościej bo w sumie pasuje). Wtryski 219 podejdą fizycznie, ale będzie je trochę słychać nawet po przypisaniu, jeżeli jesteś bardzo wrażliwy na takie objawy to będzie Cię drażnić. Omega ma stare M57 z e39, stare i niewydajne wtryski. Cooler jak najbardziej dobry pomysł.



Witaj,

co to dokładnie znaczy, że będzie je słychać? Mógłbyś troszeczkę bardziej przybliżyć temat?

Dziękuje ślicznie za odpowiedź.
Pozdrawiam
Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacje M47N
PostNapisane: 2 kwietnia 2020, 19:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 681
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
klepią, grzechoczą

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacje M47N
PostNapisane: 3 kwietnia 2020, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
KrisC napisał(a):
klepią, grzechoczą


Mówisz ogólnie o tych wtryskach, czy w przypadku przypisaniu ich do mojego auta?
Dzięki za odpowiedź!

Pozdrawiam
Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacje M47N
PostNapisane: 3 kwietnia 2020, 22:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Temat prosty i przerabiany milion razy.
Jak chcesz tylko 200+ to wystarczy GTB1752 plus FMIC no i oczywiście program. Wywal klapki, katalizatory i ciesz się bezawaryjną mocą na poziomie 210 - 215 koni.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacje M47N
PostNapisane: 4 kwietnia 2020, 14:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
grzeszak napisał(a):
Temat prosty i przerabiany milion razy.
Jak chcesz tylko 200+ to wystarczy GTB1752 plus FMIC no i oczywiście program. Wywal klapki, katalizatory i ciesz się bezawaryjną mocą na poziomie 210 - 215 koni.

Dokładnie na tą moc starczy w zupełności Miałem przerobioną na gtb1756 i po dobrym ustawieniu ogranicznika i geometri wstawała bardzo dobrze przy 2000 pompowała dobre 1.4b na 4b więc jak hybryda dobrze zrobiona i ustawiona to niema co się ich bać.
w hybrydach najgorsze jest to że zazwyczaj nikt nie dostraja dobrze geometri na aucie tylko od razu przymykają geometrie mocno w sofcie i potem nie działa to za fajnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacje M47N
PostNapisane: 4 kwietnia 2020, 16:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 681
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
czuć zawsze te 200 obrotów późniejszy spool, ta turbina jest do dupy z założenia i tyle, na innej, lepszej, nawet większej sprężarce to się lepiej zachowa, więc jak już tracić spool to na rzecz jakichś osiągów. Super by było założyć sprężarkę z kolektorem od b47, 190km, ale tam nic już nie pasuje, więc jak ktos nie ma weny rzeźbić to tak jak pisałem wyżej, ale najlepiej i tak to sprzedać i kupić euro4, lub przerobić na euro4

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacje M47N
PostNapisane: 5 kwietnia 2020, 12:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
marcin92 napisał(a):
grzeszak napisał(a):
Temat prosty i przerabiany milion razy.
Jak chcesz tylko 200+ to wystarczy GTB1752 plus FMIC no i oczywiście program. Wywal klapki, katalizatory i ciesz się bezawaryjną mocą na poziomie 210 - 215 koni.

Dokładnie na tą moc starczy w zupełności Miałem przerobioną na gtb1756 i po dobrym ustawieniu ogranicznika i geometri wstawała bardzo dobrze przy 2000 pompowała dobre 1.4b na 4b więc jak hybryda dobrze zrobiona i ustawiona to niema co się ich bać.
w hybrydach najgorsze jest to że zazwyczaj nikt nie dostraja dobrze geometri na aucie tylko od razu przymykają geometrie mocno w sofcie i potem nie działa to za fajnie.



Jeżeli chodzi o hybrydę, to nie ma w niej nic co było serią, tylko nazwa. :)
Co do ustawienia, obecnie jest ustawiona tak jak powinna być ustawiona "seria", natomiast chłopak który będzie mi to wystrajał podjął się ustawienia fizycznego i softem, więc - według mnie - powinno być ok. Oczywiście powiedział tak po zapoznaniu się z tematem, co będę przerabiać w jaki sposób i na co :)

Pozdrawiam
Łuaksz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL