BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2024, 13:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Kupno silnika S38B36 z M5
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 16:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Może ktoś wie na co zwrócić uwagę przy zakupie tego silnika i czy ma jakieś typowe usterki ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 20:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
Rozpisalem sie troche na ten temat na forum BMW5er.pl
Ogolnie s38b36 jest trwalym silnikiem ale tylko jezeli byl uzytkowany w odpowiedni sposób - zagrzanie oleju przed jazda na oborotach i utrzymywanie wszystkiego w tip top stanie!
tutaj masz kawalek mojego postu
Cytuj:
- Regularne wymiany oleju - przymus (wiekszosc robi je co 5tys km!)
- Plyn chlodniczy i dbanie o caly uklad chlodzenia!
- Bardzo wazne i krytyczne dla silnika jest ustawienie luzu zaworowego - musi byc bardzo dokladnie ustawiony bo inaczej silnik traci moc a przy ostrym uzytkowaniu moze dojsc do pokrzywienia zaworów badz i calkowitego zniszczenia silnika/glowicy!
- zsynchronizowanie przepustnic - wplywa bardzo na moc silnika
- dbanie o stan i wymiana wszystkich rur gumowych i uszczelek - wycieki oleju z miski i z pokrywy lancucha rozrzadu
- elektroniczna klapka w puszcze fitlra powietrza tez bardzo wplywa na prace silnika
- napinacz lancucha rozrzadu - zalecana wymiana na typ z e36 M3 3.2l - zabezpiecza rozrzad przed uszkodzeniem wrazie np recznego przekrecania silnika
- i nigdy nie krecic silnika powyzej 3-4k zanim sie olej nie zagrzeje!!!

Do usterek trzeba zaliczyc wycieki oleju - z miski olejowej i z przodu pokrywy lancucha oraz wazny jest luz zaworowy i napinacz!
Specyficzne sa tez przepustnice x6 i ich synchroniacja oraz ta elektroniczna klapka w puszcze filtra powietrza.
Jest tez na nim (albo kiedys byla) pompa powietrza która pompuje powietrze do kanalików na kolektorze wydechowym - obnizenie emisji spalin podczas rozruchu

Ogólnie sadze ze to dobry silnik (wytrzymalszy od pozniejszego 3.8L) ale trzeba o niego odpowiednio dbac! :hyhy:

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 20:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Piszesz o odpowiednim luzie zaworowym to w tym silniku ustawia się go ręcznie :zdziwko: ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 20:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
Tak, nie ma tam hydraulicznych popychaczy! ;)

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 23:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Cytuj:
Tak, nie ma tam hydraulicznych popychaczy!

Tego akurat nie wiedzialem :), ale jesli to prawda to nawet dobrze bo hydrauliczne gorzej sie sprawuja przy wysokich predkosciach obrotowych

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2008, 23:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Santino napisał(a):
Cytuj:
Tak, nie ma tam hydraulicznych popychaczy!

Tego akurat nie wiedzialem :), ale jesli to prawda to nawet dobrze bo hydrauliczne gorzej sie sprawuja przy wysokich predkosciach obrotowych


Szczególnie że ten się kręci do 7600 :hyhy:

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 16:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
Cytuj:
Tego akurat nie wiedzialem :) , ale jesli to prawda to nawet dobrze bo hydrauliczne gorzej sie sprawuja przy wysokich predkosciach obrotowych

Wlasnie dlatego zastosowano konwencjonalna - plytkowa regulacje luzu zaworowego!

Cytuj:
Szczególnie że ten się kręci do 7600 :hyhy:

Odcinka jest standardowo przy 7200obr/min a moc maxymalna przy 6900obr/min
Zachowanie odcinki na tym poziomie tez jest krytyczne dla tych silników (jeszcze bardziej dla 3.8L) poniewaz obroty rzedu 7500obr/min sa juz zabójcze :przestraszony:

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 17:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Aper napisał(a):
Cytuj:
Tego akurat nie wiedzialem :) , ale jesli to prawda to nawet dobrze bo hydrauliczne gorzej sie sprawuja przy wysokich predkosciach obrotowych

Wlasnie dlatego zastosowano konwencjonalna - plytkowa regulacje luzu zaworowego!

Cytuj:
Szczególnie że ten się kręci do 7600 :hyhy:

Odcinka jest standardowo przy 7200obr/min a moc maxymalna przy 6900obr/min
Zachowanie odcinki na tym poziomie tez jest krytyczne dla tych silników (jeszcze bardziej dla 3.8L) poniewaz obroty rzedu 7500obr/min sa juz zabójcze :przestraszony:


Dzisiaj oglądałem ten silnik i jeździłem samochodem no i chodzi owszem równo ale słychac że zawory klepią, obecny właściciel mówi że nie regulował ich bo u nas niema nikogo kto by to umiał zrobić i tu moje pytanie co w tym takiego skomplikowanego ? Skoro w M20 się reguluje płytkowo to jak się to robi tutaj ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 19:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
Tez plytkowo :D

Nie wiem dlaczego dal ci taka odpowiedz ze nikt tego nie potrafi zrobic?

Moze dlatego ze to 24 do sprawdzenia / wymiany a nie 12??

W Anglii tego czesto nie robia bo nie jest to czescia Inspekcji 2 a w serwisach BMW i tak sie nie przykladaja do dbania o serwisowane samochody! Inna sprawa to tez koszt!

Na M5board jest forumowicz który zajmuje sie serwisowaniem ///M i reszta forumowiczów z UK powierza auta w jego godne zaufania rece!

Z tego co pamietam to przewaznie rezerwuje on na to jakies 2 dni!
Najpierw sprawdzenie i pomierzenie luzu, a potem zamowienie odpowiednich plytek z BMW i wymiana!

Na tej stronce znajdziesz bardzo duzo przydatnych informacji na temat Alpin i ///M ;)

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 21:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
MAJSU_WuWuA napisał(a):
co w tym takiego skomplikowanego ?

Aper wkleje fragment wrzuconego przez Ciebie textu
Aper napisał(a):
- Bardzo wazne i krytyczne dla silnika jest ustawienie luzu zaworowego - musi byc bardzo dokladnie ustawiony bo inaczej silnik traci moc a przy ostrym uzytkowaniu moze dojsc do pokrzywienia zaworów badz i calkowitego zniszczenia silnika/glowicy!

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2008, 21:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
Santino napisał(a):
MAJSU_WuWuA napisał(a):
co w tym takiego skomplikowanego ?

Aper wkleje fragment wrzuconego przez Ciebie textu
Aper napisał(a):
- Bardzo wazne i krytyczne dla silnika jest ustawienie luzu zaworowego - musi byc bardzo dokladnie ustawiony bo inaczej silnik traci moc a przy ostrym uzytkowaniu moze dojsc do pokrzywienia zaworów badz i calkowitego zniszczenia silnika/glowicy!


Santino to co wkleiłeś Aper to nie jest odpowiedź na moje pytanie... Wiem co się dzieje jak nie reguluje się zaworów.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 15:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
ale zaraz z tego co wychodzi to w m5 jest luz na płytkach a w m20 przecierz reguluje się ręcznie więc to zupełnie inaczej.
a tak naprawde ustawianie na płytkach jest dośc fajną zabawą wiec nie wiem czemu nikt sie tego podjąć nie chce może tamten własciciel odwiedził nie te warsztaty co trzeba :/

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 15:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
esiue30 napisał(a):
ale zaraz z tego co wychodzi to w m5 jest luz na płytkach a w m20 przecierz reguluje się ręcznie więc to zupełnie inaczej.
a tak naprawde ustawianie na płytkach jest dośc fajną zabawą wiec nie wiem czemu nikt sie tego podjąć nie chce może tamten własciciel odwiedził nie te warsztaty co trzeba :/


Pomyliło mi się ! M20 się reguluję na śrubkę można by rzec :) A w S38 trzeba wyjąć chyba wałki żeby to wyregulować zawory... I może ktoś wie jak tam do cholery wałek steruje zaworem ? Na ETK nie widzę żadnych dźwigienek ani popychaczy hydraulicznych, tak jakby krzywka walił w tą płytkę co chyba nie jest możliwe ?

Jeździłem samochodem wczoraj... Siedzi w budzie E28 ma wałki schricka, jakieś inne barany i chip co dało mu ponoć na hamowni 339 koni... Samochód [cenzura]. niesamowice :zdziwko: Wrażenia można porównać ze starym Cayenem Turbo tyle że tu głośniej :)

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 16:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
prosze:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25

10 - popychacz mechaniczny
11 - podkładka do regulacji

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 17:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
krzywka ślizga się po płytce
nie wiem jak jest w m5 ale w innych samochodach niekiedy wcale nie trzeba wyjmować wałków wystarczy śrubokrętem wcisnąć zawór i płytka wychodzi

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 19:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
stones1 napisał(a):
prosze:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25

10 - popychacz mechaniczny
11 - podkładka do regulacji


Czyli jest to popychacz mechaniczny nie hydrauliczny tak Stones ?

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 21:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
tak, gdyby był hydrauliczny nie potrzebne by byly płytki.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2008, 23:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
MAJSU_WuWuA napisał/a:
Cytuj:
co w tym takiego skomplikowanego ?


Do prawidlowego ustawienia luzu zaworowego potrzebne jest specjalne narzedzie do wyciagania plytek - kosztuje w UK okolo £150!
Obrazek
Obrazek
Luz zaworowy powinien wynosic 0,3mm na zimnym silniku
Do sprawdzenia sa 24 plytki - jedna plytka kosztuje w UK jakies £5 i jest ich okolo 40 rodzajów w odstepach co 0,05mm
Plytki trzeba zamówic w BMW i na nie czekac - 1 dzien czekania!
Nie zawsze da sie dopasowac nowe plytki i trzeba wtedy albo podmieniac plytki z innych clindrów albo szlifowac nowe!
Do plytek na dolocie na dwóch cylindrach jest bardzo trudny dostep!
Uzywajac narzedzia trzeba byc ostroznym bo latwo mozna pozostawic opilki metalu plywajace po glowicy!

Przetlumaczony post z M5board od kolesia co bardzo dobrze zna sie na serisowaniu M5! ;)

Wiec wynika z tego ze jest na to potrzebny czas, doswiadczenie i troche kasy! :hyhy:

Co do odpowiedzi sprzedajacego to nie wierzylbym we wszystko co srzedajacy mówia! :dobani:
Moze i nie mógl znalezc nikogo godnego zaufania i nadajacego sie do tej roboty (biorac pod uwage powyzsze wymogi) ale czy nie latwiej jest nie robic zadnej regulacji i tylko rzucic takim tekstem oszczedzajac przy tym kilka stówek...? :kwasny:

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2008, 23:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie dlatego sobie odpuściłem :kwasny: Taniej mi wyjdzie włożyć 4.0

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL