BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 12:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] turbo byc moze po raz kolejny M30b35
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 16:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: warszawa
hej chcial bym wstawic turbo do mojego e30 no i mysle czy ten silnik by sie nadawal jakie prae ida z tym w paze czy sie oplaca itd..jak cos wiecie na ten temat to piszcie..a najwazniejsze to chyba pytanie gdzie mozna to zrobic i nie zostac naciagnietym na hajss


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 19:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Zależy do czego chcesz używać ten samochód. Jeśli ma być do jazdy na co dzień, to już sam ten silnik jest dość mocny, bo 211KM to nie mało. Problem jednak stanowi jego masa, bo wtedy auto jest źle wyważone i gorzej się prowadzi na śliskiej nawierzchni, na zakrętach. Po założeniu turbo prawdopodobnie nie będzie się zupełnie nadawać do jazdy w zimie i przy dużym deszczu. M50B25 bez Vanos będzie wg mnie lepszym rozwiązaniem. 192KM w serii i dobra podstawa do turbo.

Taniej niż turbo może wyjść upchnięcie tam M52B28, który w serii ma 193KM i bez większych kombinacji podciąga się go pod te 220KM - dalej trzeba grzebać. Do tego aluminiowy blok daje lepsze wyważenie i prowadzenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 19:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
ULLISSES napisał(a):
Zależy do czego chcesz używać ten samochód. Jeśli ma być do jazdy na co dzień, to już sam ten silnik jest dość mocny, bo 211KM to nie mało. Problem jednak stanowi jego masa, bo wtedy auto jest źle wyważone i gorzej się prowadzi na śliskiej nawierzchni, na zakrętach. Po założeniu turbo prawdopodobnie nie będzie się zupełnie nadawać do jazdy w zimie i przy dużym deszczu. M50B25 bez Vanos będzie wg mnie lepszym rozwiązaniem. 192KM w serii i dobra podstawa do turbo.

Taniej niż turbo może wyjść upchnięcie tam M52B28, który w serii ma 193KM i bez większych kombinacji podciąga się go pod te 220KM - dalej trzeba grzebać. Do tego aluminiowy blok daje lepsze wyważenie i prowadzenie.


Oj Ulisses Ulisses znowu robisz to samo ! Ludzie piszą zapytanie a ty ich usilnie odowodzisz i chcesz przekonac do swoich racji :) Niewiesz jak uturbic M30B35 to nie pisz lepiej NIC.

M30B35 w E30 nie prowadzi się źle, lata to bardzo dobrze ! Patrz Sosen i poprzedni sezon Toyo Drift Cup... I już nie jeden chłopak z tym silnikiem pod maską próbuje swoich sił w drifcie.

M50B25 będzie marnym rozwiązaniem bo będzie duuuuuużo słabsze !

Na forum www.e12-e28.pl jest użytkownik Mikulak który ma m30B35 Turbo więc może ci pomoże tej kwestii.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, 23:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Tomek:
Ja tylko naświetlam sprawę. Kolega nie napisał nawet do czego mu potrzebny ten samochód. Co więcej, z podejściem ekonomicznym to rewelacji nie zrobi, bo turbo to nie jest tania zabawka.
Co do prowadzenia się E30 z takim silnikiem, to owszem - na torze jest ok, ale na co dzień już nie ma rewelacji. Jeśli auto ma być do dragu/driftu to ok, ale jako streetracer to już słabo to widzę.

Jeśli zaś chodzi o turbo w M30B35, to żeby nie męczyć klawiatury:
http://www.streetracing.pl/forum/lofive ... 47245.html

Odnośnie mojego sposobu pisania, to już chyba tłumaczyłem, że jak ktoś zapyta o turbo w 1.6 to chyba lepiej go uświadomić, że są tańsze/lepsze sposoby na moc. ;)

PS. Jeśli nie chcesz przepisywać mojego nicku tak jak się powinno pisać, to pisz po imieniu - będzie prościej. Dzięki. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: dzieki za odp
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 01:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: warszawa
No wiec tak rzeczywiscie nie naswietlilem tematu moze zbyt jasno.wiec jak do tej pory poskladalem juz sobie E30 z m30b35 I musze powiedziec ze lata bardzo fajnie brak problemow z sterownoscia itd..oczywiscie calosc zostala zrobiona profesjonalnie m$am na mysli nowe sportowe zawieszenie,poprawine/zmienione hamulce rozpurki..sporo kaski wtopione ale warto bylo.ale tak to juz jest ze jak sie zacznie to wiecznie malo I tak wlasnie mi sie porobilo ze do mojego stadka koni mechanicznych trzeba jeszcze dorzucic pare wiecej.za najbardziej skuteczna metode gwarantujaca solidny przyrost mocy obralem uturbianie.nie chodzi mi tu o budzetowe jak to kolega powiedzial przerobki,bo sama jazda takim autem juz teraz palacym dobre 20l/100 km nie jest zbyt ekonomiczne.raczej mialem na mysli nakreslenie ceny zeby potem pan X w warsztacieY nie powiedzial mi dwa razy tyle co trzeba.wiecie moze wiecejk konkretow zwiazanych z sama operacja? Tak czy siek dzieki za odpowiedzi I czekam na dalsze sugestje.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: i jeszcze to
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 01:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: warszawa
Autko uzywane bedzie nie w celach rodzinnych zapewne jak sie domyslaci,a raczej do nocnych wypadow,polowan na nowe "szybsze"jak by sie moglo wydawac aut w celu udowodnienia ze BMW rzadzi hahaha SILA MARKI,to zobowiazuje prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 01:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Teraz to rozumiem. Gdybyś na początku napisał, że już masz złożone autko i będzie tylko na wypady, to oszczędziłbym Tobie (i Tomkowi) tego wykładu z mojego pierwszego posta. ;)
W takim razie proponuję zacząć od przeczytania tematu z linka, który podałem wcześniej. Są tam interesujące Cię wytyczne, a kilka postów niżej link do tematu z przebiegu prac uturbienia takiej jednostki.

Skorzystaj też z sugestii Tomka - im więcej ludzi siedzących w temacie poznasz, tym więcej będziesz miał informacji, a więc łatwiej dojdziesz do celu omijając typowe problemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 08:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
co za wywody, zero odpowiedzi
ullisses jak nie wiesz to nie pisz bo szkoda czasu na czytanie takich bzdur

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, 11:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
No tak - komentarze w stylu Twojej wypowiedzi są bardzo wartościowe.
Grzechu, nie poniżaj się, bo uważam Cię za wartościowego człowiek.
Tym postem szukasz jedynie zaczepki. Daj spokój. Lepiej sam coś napisz, aby pomóc autorowi tematu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2008, 10:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54
W tej chwili części do takich manewrów jest dosyć dużo, fakt też że dużo chińszczyzny. Do M50 kolektor pod turbo można już teraz wybrać dosyć dobry, nie wiem jak pod M30 ale to chyba też nie duży problem. Koszt ok 1000zł. Turbosprężarka to coś w stylu Garretta T4 sobie poradzi (ja mam w 2,8 taką i jest trochę dziury na dole zanim się rozpędzi ale góra jest straszna, więc w silniku 3,5 powinno być w sam raz). Odprężyć motor do ok 8,1-8,5:1, wtryski ok 350cm3/min, orurowanie IC, zawory no i jakiś uograde sterownika. Dobre części zamkną się w ok 10 tys. Myśle że w warsztacie jak to komuś zlecisz w 15 tys się wyrobi.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL