BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 11:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] jak podkrecic osiagi 320i, vanos???
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Bytomsko
chciałbym podkrecic moja bunie na mocy co najlepiej zrobic jakie przerobki zstosowac? czy lekkie koło zamachowe znacznie poprawia przyspieszenie? prosze o rade.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 09:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: szczecin
Najlepszy swap. W silniku atmosferycznym każde 10KM będzie bardzo dużo kosztowało, co innego silniki doładowane. Największy potencjał w Twoim przypadku drzemie w wydechu-musisz go odetkać. Koło zamachowe, wg Twojej sugestii, owszem przyniesie korzyści w postaci szybszego wkręcania na obroty, ale czasem jak będziesz wjeżdżał pod większą górkę możesz nie nadążać z redukcją biegów.
Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 11:21 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Koła zamachowego to Ty lepiej nie tykaj, chyba że chcesz, aby silnik pracował z kulturą motopompy.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 12:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
w relacji ceny do przyrostu mocy,najatrakcyjniejszy wydaje sie byc swap na 2.8

mozna dłubać dolot i wydech,ale zeby wszystko bylo profi musisz słono zaplacic,a poprawa i tak nie bedzie adekwatna do wydanych pieniedzy :(

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2008, 13:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: szczecin
Naturalnie najlepszy swap


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 14:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Bytomsko
mowicie ze swap na 2.8 mogłby mi to ktos wyjasnic dokładnie na czym to polega? apropo odetkania to wywalic kat, i zrobic wolny wydech?

_________________
MOJA ÂŚLICZNOTKA Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 16:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
toffic napisał(a):
apropo odetkania to wywalic kat, i zrobic wolny wydech?


nie,raczej nie,odetkac to znaczy kupic/zrobic caly wydech od kolektora,ale zeby przyniosło to wymierne korzysci niestety potrzeba duzo pieniedzy,czasami wyciecie kata moze przyniesc odwrotne do zamierzonych skutki.Ewentualnie zaadoptowac wydech od M3,barany(kolektor)ok 1000pln,reszta wydechu ok 1000pln.jakby nie liczyc swap najbardziej opłacalny :ok:

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 18:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 464
Lokalizacja: Częstochowa/Wrocław
Moje BMW: e46 Touring
toffic napisał(a):
mowicie ze swap na 2.8 mogłby mi to ktos wyjasnic dokładnie na czym to polega?


Polega na zmianie silnika(przekładce) poprostu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 20:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
nygas napisał(a):
toffic napisał(a):
mowicie ze swap na 2.8 mogłby mi to ktos wyjasnic dokładnie na czym to polega?


Polega na zmianie silnika(przekładce) poprostu :)


koledze chyba chodziło o szczegoly,m.in co ze skrzynia,mostem,hamulcami,zawieszeniem,kompem itp. itd. i czy to wszystko jest poprostu plug & play

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Bytomsko
dzieki, a z taka przekładka sa wieksze problemy i jakies konieczne przerobki? jaki silnik proponujecie?

_________________
MOJA ÂŚLICZNOTKA Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2008, 23:14 
Najlepszy silnik w tym przypadku to M52B25/28 czyli 2.5 lub 2.8. A jesli finanse Ci pozwola moglbys sie pokusic o silnik 3.0 z E46 M54B30. Bez wzgledu na to ktory wybierzesz beda one pasowaly bez zadnych problemow ale poza silnikiem i jego osprzetem trzeba zmienic tez most ( inne przelozenia niz w 2.5 czy 2.8 ma 2.0 ) a takze skrzynie biegow. Hamulce sa te same, zawieszenie chyba tez.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, 08:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
gdzies w Polsce jezdzi 320 z układem dolotowo-wtryskowym od 325, z wydechem od 325 bez katalizatorów i ze zmieniona mapa w kompie pomiar z hamowni ponoć 179 km :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL