BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 06:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] poprawa przyspieszenia
PostNapisane: 21 maja 2008, 00:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Mam pewien dylemat, posiadam e36coupe 325vanos 94rok i niestety 0-100km/h mam 8.5 - 8.7sek mierzone G-techem, to troche za dużo, za to w Niemczech na autobanie pocisłem ponad 245km/h i jeszcze nie było odcinki choć było już minimalnie blisko, więc zastanawiałem sie nad wymianą dyfra i wiem że jest sporo na tym forum ale nie znalazlem tego co mnie najbardziej interesuje, ile można +/- urwać do setki, nie zależy mi na Vmax-ie, no powiedzmy 180-200km/h zeby wyciskało max
Nie wiem czy to jest też istotne ale na pokładzie jest ASC i szpera gdzie podobno obie mają jakieś powiązania poprzez wł/wył ASC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 00:23 
morcine napisał(a):
8.5 - 8.7sek


no szpera ma znaczenie, aczkolwiek, czy aż takie, to nie wiem, w każdym razie te 8 i pół z włączonym, czy wyłączonym ASC?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: poprawa przyspieszenia
PostNapisane: 21 maja 2008, 04:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
morcine napisał(a):
Mam pewien dylemat, posiadam e36coupe 325vanos 94rok i niestety 0-100km/h mam 8.5 - 8.7sek mierzone G-techem, to troche za dużo(...)


myśle że i tak osiągnąłem dobry czas, fabrycznie 325 ma 8 s. Osiągniecie takiego czasu wymaga wielu prób i perfekcyjnej techniki. Nie bez znaczenia jest tez stan sprzęgła i jakość nawierzchni.

Te czynniki właśnie decydują o urwaniu tego 0,5 s

Co do szpery to myśle ze jedynie może ona pomóc w uzyskaniu lepszego czasu, ponieważ moc jest zawsze przekazywana na oba koła


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poprawa przyspieszenia
PostNapisane: 21 maja 2008, 04:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
morcine napisał(a):
Mam pewien dylemat, posiadam e36coupe 325vanos 94rok i niestety 0-100km/h mam 8.5 - 8.7sek mierzone G-techem, to troche za dużo(...)


myśle że i tak osiągnąłeś dobry czas, fabrycznie 325 ma 8 s. Osiągniecie takiego czasu wymaga wielu prób i perfekcyjnej techniki. Nie bez znaczenia jest tez stan sprzęgła i jakość nawierzchni.

Te czynniki właśnie decydują o urwaniu tego 0,5 s

Co do szpery to myśle ze jedynie może ona pomóc w uzyskaniu lepszego czasu, ponieważ moc jest zawsze przekazywana na oba koła


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 06:48 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
morcine, a jakie masz koła? tylko nie pisz proszę, że okrągłe :hyhy: )

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 07:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1605
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E28 E24 E36 F07
Kod silnika: V8
moze to dziwne, ale ja swoim na g-techu krecilem regularnie 8,70-9,20 ;) dodam, ze g-tech mierzy przyspieszenie do 60mph czyli 96,5 kmh :)

_________________
V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 09:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
ASC nie działa, padł czujnik, więc pomiar dokonowany jest na granicy przyczepnośc, koła to 225/45/R17, g-tech mierzy Od-Do predkości jaką mu ustawie, najdziwniejsze jest to że kolega ma e30 320 i wykreca 8.5sek do setki czyli idziemy łeb w łeb ale to jest jak jemu uda sie złapać przyczepność bo oponki ma 195/65?/R14 i vmax ma 202km/k
Wiec jak myślicie wymiana dyfra potrafi urwać np 1-2sek i zdaje sobie sprawe ze bede sie musiał nakrecic drążkiem, zastanawiem sie też na chip-em i przesunieciem odcinki np 6900 ale czy to bezpieczne, ogólnie jeżdże spokojnie ale włącza mi sie głupawka na światłach jak jakiś gościu stojący obok mnie patrzy sie na mnie chcąc mi powiedzieć "zaraz zobaczysz moją tylną tablice" jak np miałem ost Merca C230 kompresor albo WV Touareg widać że pomalutku wychodzili do przodu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 13:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
mozesz zmienic dyfer, tylko na jaki?? 3.45 jest na małej głowie

sam teraz zmienilem most z 2.93 na 3.15 i odczuwam jakby auto lepiej się zbierało

nad przesunieciem odcinki sam się zastanawiam, tylko czy to cos da, przecież auto w koncowych predkościach obrotowych gorzej przyspiesza wiec nie ma sensu ciągnąć do końca, chyba zeby przy zmianie biegów trafic w lepsze miejsce momentu obrotowego

opony masz dedykowane do auta, wiec powinny takie zostac

pomysl raczej o sprawdzeniu sprzegła i zainwestuj w shortshift :hyhy: naprawde fajna sprawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 13:24 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
morcine, wyskrob parę złociszy na hamownię w takim razie i wtedy będziesz miał czarno na białym.
Przesunięcie odcinki da tyle tylko, że później będziesz mógł biegi zmieniać.
Krótszy dyfer - jasne, czemu nie, poprawa przyspieszenia kosztem v-max. Tyle że jeśli silnik ma 175 KM zamiast fabrycznych 192 (czego absolutnie nie życzę) to trochę mija się z celem takie rozwiązanie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 14:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Na hamowni byłem wyszło 190km czyli bdb egzemplarz, sprzęgło nie wiem jak sprawdzić ale lacie palą z miejsca na dwójce,
znalazłem dyfer 4.10 tylko czy vmax nie spadnie do np 170km\h bo to by była kicha, jest może jakiś sposób by policzyć o ile spadnie prędkość na danym biegu?
A i jak sprawa wygląda z ASC jest to jakoś połączone z mostem?
I jaka różnica jest między dużą a mała głową ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 16:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
jesli jest mowa o duzej głowie, na mysli ma sie flansze do której mocowana jest półoś

jak sama nazwa wskazuje jest ona duza, tzn ma większą śwednice niz w 316-320

co do mostu to nie wiedziałem, że jest taki 4.10 :zdziwko: jesli pasuje do e36 to sam taki chętnie przyjme, wtedy niebędzie juz potrzebna redukcja przy wyprzedzaniu :hyhy:

co do prędkości max to po zmianie dyfra z 2.93 na 3.15 zauwazylem ze odcinka na 4-tym biegu pojawia sie tuz po przekroczeniu 190 km/h czyli auto zwolinilo o jakies 10-12 km/h, a z tego co zauwazylem na kazdym biegu spadek jest identyczny, tylko na 5-tce nie testowalem :P

takich róznic, jak miedzy 3.15 a 4.10 nie testowalem, ale jeśli spadek prędkości max idzie liniowo to wg fabrycznych danych na moście 4.10 pojedziesz ok 180, ponoć 325 dochodzilo do 250 wiec mozliwe ze pojedziesz 200 na 4.10 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 17:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
GŁADKI napisał(a):
ponoć 325 dochodzilo do 250


ja kupiłem 325i i poprzedni właściciel twierdził, że przy 250 odcina, chciał mi udowodnic, ale podziekowałem, a sam osobiście nie testowałem więc niewiem :P

sory za OT, ale jak sprawdzić jakie przełożenie ma most 325i ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 17:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
prawie na bank 3.15

dwójka kończy sie miedzy 90 a 100?? to masz 3.15

na moście jest tabliczka, z tyłu mostu, jest przykrecowa śrubą, wyczysc i odczytaj pierwsze trzy cyfry to przełożenie, a jeśli przed cyframi masz literkę S to witaj w klubie, szperacz siedzi :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 19:04 
słuchaj trzeba poprostu włożyć pare złoty te silniki 3,25 to bardzo fajne sa trzeba zmienic kompletny wydech i stożek wsadzic i bedzie lux ja mam też3,25 tylko ja juz jestem po zmianie wałków rozżadu kompletny wydech i stożek byłem na chamowni i mam juz 240kucy i to niekoniec pozdrawiam ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 19:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
GŁADKI robiłeś może pomiar do setki przed i po wymianie dyfra bo ciekaw jestem ile urwałeś czasu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 20:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
morcine napisał(a):
GŁADKI robiłeś może pomiar do setki przed i po wymianie dyfra bo ciekaw jestem ile urwałeś czasu


nie, nie robilem, brak mi porządnego sprzetu pomiarowego :P

musze dodać jeszcze że mam na pokładzie shortshift :hyhy: osobiście oceniam skuteczność na jakieś -0,05s w sprincie do setki, ale za to uczucie fajne :hyhy:

może okazać się że to co urwałem zakładając krótszy most trace na trakcji, auto jakos nabralo ochoty na palenie kapcia a 235 nie robi na nim wrazenia niby jak 205 :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 22:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
morcine napisał(a):
Na hamowni byłem wyszło 190km czyli bdb egzemplarz


to ładnie sie trzyma,wrzuc wykres

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2008, 22:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 338
Lokalizacja: starachowice
GŁADKI napisał(a):
auto jakos nabralo ochoty na palenie kapcia a 235 nie robi na nim wrazenia niby jak 205


myslelem ze tylko ja mam takie wrazenie,obecne kapcie 255 chetniej sie kreca niz poprzednie 205 :cwaniak: myslelem ze sie auto zmuli a mam wrazenie ze ono sie cieszy :rotfl:

_________________
Zobacz moje 325i-zmian ciÂąg dalszy...str 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2008, 17:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
no kicha wpakowałem sie :( kupiłem dyfer z przełożeniem 3.45 bez flansz na półosie, facet zapewnieł mnie że jest z 325 e36, wymontowałem stary dyfer i już chciałem zamontować nowo kupiony a tu awaria :( flansze półosi ze starego dyfra pasują jak ulał i wchodzą do końca ale niechcą sie tak jakby zatrzasnąć, nie wiem czy można tak zamontować dyfer czy wieloklin nie bedzie sie przesuwał w dyfrze, a żeby było lepiej facet sie nie odzywa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2008, 13:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
GŁADKI napisał(a):
Co do prędkości max to po zmianie dyfra z 2.93 na 3.15 zauwazylem ze odcinka na 4-tym biegu pojawia sie tuz po przekroczeniu 190 km/h czyli auto zwolinilo o jakies 10-12 km/h, a z tego co zauwazylem na kazdym biegu spadek jest identyczny, tylko na 5-tce nie testowalem

takich róznic, jak miedzy 3.15 a 4.10 nie testowalem, ale jeśli spadek prędkości max idzie liniowo to wg fabrycznych danych na moście 4.10 pojedziesz ok 180, ponoć 325 dochodzilo do 250 wiec mozliwe ze pojedziesz 200 na 4.10


osiagi 325 - most 2,91 - 245
3,15 - 233 - wg wypowiedzi Gładkiego
3,45 - 225-230 - zamontowany w moim sedanie

morcine napisał(a):
kupiłem dyfer z przełożeniem 3.45 bez flansz na półosie


Zrobilem odwrotnie - do 320ki wsadzilem silnik z wiazka od 325, a most, polosie i wal zostawilem stare ;)

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL