BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2009, 23:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
Niestety ja tez raczej jestem zdania ze tuning silnikow wolnossacych to generalnie lekki bezsens, tzn .zalezy jeszcze jakie kwoty na to wydajemy .

Generalnie sa silniki wolnossace w ktorych jest sens dlubac jak np. M52B28 (wiadomo kolektor M50, walki od M3 S52, regulator cisnienia paliwa, na koniec remap i mozna osiagnac cos fajnego) .

Niestety "nasze" M52TUB28 chyba do takich nie nalezy :( .

Co tam wyczytalem :

-Ten koles co zalozyl w Z3 cos tam niby pisal ze jest sens i ze na wysokich obrotach ciagnie lepiej, ale konkretow w postaci wykresu z hamowni brak .

-W innym miejscu jest o tym mowa ze ta modyfikacja nie zwiekszy max mocy, a jedynie zmieni przebieg momentu .

-W jednym linku jest konketnie ze w M52TUB28 wlasnie moc mu poszla z 152KM (na kolach) do 174KM na kolach po zamontowaniu wlasnie kolektora M54B30, walkow 252 st., BMC CDA oraz Unichipa . Niestety mysle ze w tym przypadku najwiecej dobrego sprawily walki + strojenie Unichipem.

-Pisza tez chyba ze mozna montowac zarowno z M54B30 jak i M54B25 (ale cos moglem zle zrozumiec)

-co do redukcji do przepustnicy to mozna zamowic z Turner Motorsport za jakze okazyjna cene 70$ (ktora i tak jak wyczytalem bez jej modyfikacji i modyfikacji przepustnicy nie pasuje, bo tak naprawde ona jest do przekladki przepustnicy na linke do M54) , albo zrobic projekt samemu w autocadzie i dac do wyciecia laserem . Ta druga opcja jest zdecydowanie lepsza. Na allegro jest sporo firm oferujacych uslugi ciecia laserem/woda .


Wiesz ja bym moze tego sporobowal ...ale nie raz juz np. slyszalem ze w M52 po montazu kolekt. z M50 falowaly obroty wolne nie wiedziec czemu (tzn. raczej to byly nieszczelnosci) . Tu moze byc podobnie . Wiesz jak to jest - mozna zyskac 2 KM (albo je stracic :D ), a mozna tez sobie przy okazji cos popsuc lekko .

BTW skad masz kolektor i ile zaplaciles za niego ?

pozdr


Ostatnio edytowano 23 maja 2009, 23:36 przez piotres, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 10:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Ja też to właśnie zrozumiałem że można zakładac kolektor od m52b25 lub m52b30 ale mam wątpliwości czy to tak ma byc, ja myśłałem żeby tą przejściówkę zrobic samemu szablon i dac do wycięcia wydaje mi się to dośc proste, gorsze jest to że oprócz kolektora trzeba ten element nazywany przez nich DISA, a na stronie real oem opisany jako zestaw regulacyjny, ja za kolektor dałem 300zł na szrocie ale prawdopodobnie był on od m54b25- on na tych szrotach sami nie wiedzą co sprzedają, więc podsumowując kolektor 300zł plus ta DISA myślę ze 200zł-chociaż ktoś w tym poście pisał że trzeba tylko tą przejściówkę dorobic a reszta jest 1:1 więc sam nie wiem plus dorobienie przejściówki ze 100zł pewnie plus montaż we własnym zakresie wychodzi jakieś 600zł cały dzień roboty a efekt nieznany, plus będzie dobrze jak się nic nie popsuje, ja np urwałem jeden wąż od podciśnienia przy demontażu i teraz mam problemu z wolnymi obrotami także własnoręczny tuning to ciężka sprawa dlatego się tego trochę boję, nie chciałbym się narazic na to że auto będzie niesprawne albo będzie potrzebna kosztowana naprawa...

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 13:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
Znalazlem ciekawa strone gdzie koledzy z USA podmienili owe kolektory ale w silnikach MPower wersja US.... zapraszam do lektury http://www.eurotuner.com/techarticles/e ... to_11.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 16:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Tylko tu jest już o znanej przeróbce na kolektor m50 a my chcemu zmienic na kolektor m54 ten temat niestety jest mało znany i praktykowany jak narazie;)
ps. jakbyście natrafili na jakieś dodatkowe info na temat montażu kolektora m54 to zamieśccie linki, ja poważnie myślę o tej zmianie tylko chcę wcześniej się jak najwięcej na ten temat dowiedziec.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 16:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
taei cos wam znalazlem ;)

ogolnie wyciac adapter to nie problem ;D z tego co znalazlem na necie

trzeba miec na chwile 2 przepustnice od m52 i od m54 zeby sobie je odrysowac i zwymiarowac, w sumie z kawalka grubej blachy aluminiowej dalo by sie to wyciac samemu, pila, pilnikiem potem nawiercic odpowiednie dziury, nagwintowac i adapter gotowy ;D

Oczywiscie mozna to zwymiarowac w autocadzie i wyciac laserowo czy wodnie.

http://www.zroadster.net/forum/viewtopic.php?t=9384


Obrazek
Obrazek

Obrazek

mam nadzieje ze pomoglem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 16:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Jestem zdania że trzeba dac to do wycięcia bo żadne niedoróbki nie wchodzą w grę jeśli będą jakiekolwiek nieszczelności więcej ta przeróbka odejmie niż doda.
Ja mam zasadniczo 2 wątpliwości:
1 jakiego przyrostu można oczekiwac dlatego wykres z hamowni przed i po byłby mile widziany, albo chociaż po, no bo jeśli to mają byc 3 konie to gra niewarta świeczki.

2 Czy jest koniecznośc wymiany urządenia zwanego DISA a na stronie realoem nazywanego zestawem regulacyjnym, w którymś z linków jest pokazane że jest taka koniecznośc ale z kolei kolega arthuro7777 nic na ten temat nie wspomina, wolałbym nie wymieniac tego jeśli to nie bedzie konieczne bo napewno będzie to koszt ze 200-300 zł

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 czerwca 2009, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Helmond
Moje BMW: e36 328ia
Kod silnika: m52b28
witam podpinam sie do tematu poniewaz sam jestem przed montazem ssacego od m50...i z tego co wyczytalem na stronach w usa baaardzo chwala sobie ten zabieg montuja te kolektory rowniez w ichniejszych m3 ...a najbardziej do montazu przekonal mnie fakt iz znany tuner bawaria autosport rekomenduje montaz tego kolektora...jest tez dostepne oprogramowanie specjanie pod ten zabieg ktory nazywa sie shark injector Jim C software...ich przecietne rezultaty to do 20km w gornych czesciach wykresow i spadek momentu w nizszych czesciach o 4 - 6nm...dlamnie gra warta swieczki zwlaszcza ze nie zamierzam na tym poprzestac,,,pozdrawiam mam nadzieje ze pomoglem.


oto wykres


http://www.bimmerworld.com/images/SI-e36328.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 13:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
ja też chętnie bym strzelił taki kolektorek sobie :) narazie wydech i sportowe barany, potem własnie kolektor i remap najlepiej. Zobaczymy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 23:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 773&page=2

Temat warty sledzenia dla osob zainteresowanych modem kolektor od M54 w M52TU. Koles zapowiada ze zrobi pomiary na hamowni .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 00:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
Ma ktos dos pzredania komplet do m52b28 na przerobke m50?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 15:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
dzieki za podeslanie linka bede z niecerpliowscia czekal na wykres!

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 330Cd
Kod silnika: m57n
zmieniłem koletktor w mojej 328ia M52TUb28 z silnika M54b25 (2.0, 2,5 i 3,0 są takie same koletory)

wszystko pasuje oprócz mocowania przepustnicy, adapter dorobił mi ślusarz, grubość ok 1cm na cztery śruby w przeciwieństwie do adaptera z turnermotorsport http://www.zroadster.net/forum/viewtopic.php?t=9384, gdzie user Rubber-Ducky zamocował TBody na dwie śruby, mało profi...

po skasowaniu kompa, jest ok, sprawdzałem DIS-em, mieszanka jest w normie, nawet bardzo dobra, praca sond od 0 - 1 V, także żadnych falowań szarpnięć nie ma, poprawa momentu: dół niezniacznie lepiej góra odczuwalna lepsza, ale nadal vmax 230 km/h /obroty 6000 / felgi 18 -tki M, potwierdzam że przed zmianą kolektora osiągnięcie 230 km/h trwało dużo dłuuużej :)

myślę że brakuje paliwa

zdjęcia na email

i teraz pytanie
czy równierz powinienem założyć reg. ciśnienia paliwa 3,8 Bar jak w przypadku zmiany na M50 w M52b28 ?, bo pewnie było by to samo co umnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 22:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Wreszcie ktoś z polski kto zrobił taką przeróbkę :) Czy zmieniałeś urządenie zwane na tych amerykańskich stronach DISA? Wydaje mi się że kolektor 2.5 od 3.0 różni się średnicą przy przepustnicy??!!
tu jest cytat z jednego forum amerykańskiego:
Also in the same thread, it is mentioned that the 325 and 330 have different throttle bodies (330 is larger):
Quote:
The 325 TB measures 70mm c/c and the 330 measures 76mm c/c.

z czego wynika że kolektory nie są takie same...

Masz może jakiś wykres z hamowni po montażu?

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 08:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
olo77 napisał(a):
ale nadal vmax 230 km/h /obroty 6000 / felgi 18 -tki M, potwierdzam że przed zmianą kolektora osiągnięcie 230 km/h trwało dużo dłuuużej :)


Moc silnika nie ma wplywu na vmax, vmax wynika z przelozen skrzyni i dyfra. Wieksza moc pozwala tylko osiagnac vmax szybciej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 15:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: M5 & 328i
Kod silnika: S85B50 & M52B28
Vermilion napisał(a):
olo77 napisał(a):
ale nadal vmax 230 km/h /obroty 6000 / felgi 18 -tki M, potwierdzam że przed zmianą kolektora osiągnięcie 230 km/h trwało dużo dłuuużej :)


Moc silnika nie ma wplywu na vmax, vmax wynika z przelozen skrzyni i dyfra. Wieksza moc pozwala tylko osiagnac vmax szybciej.


Tylko, ze wieksza moc pozwolila by dojsc na 5 biegu do odcinki. Czyli w relanych warunkach drogowych a nie na podnosiku vmax tez zalezy od mocy silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 16:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Za dalsze OT będą ostrzeżenia !

przypominam że temat to "Kolektor ssący M50 w silnikach M52"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 1 marca 2014, 18:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Witam ile trwa autoadaptacja po przełożeniu kolektora M50 do M52? Bo u mnie podszarpuje na wysokich obrotach świeżo po założeniu. Czy da się sprawdzić co jest nie tak podłączając pod kompa ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 2 marca 2014, 00:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 117
Moje BMW: 325i
Kod silnika: m50b25
a na wolnych obrotach silnik pracuje równo ? BTW jeżeli ktoś by chciał to mam taki kolektor gotowy przerobiony z m50 do m52 na sprzedaż :) :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 2 marca 2014, 00:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Na wolnych jest idealnie, tylko na wysokich jest efekt jak przy włożeniu nowej przepływki tyle, że po zmianie przepływki ustąpiło po przejechaniu kilku kilometrów(tak jak powinno), a teraz po zmianie kolektora nie chce. Może to być np źle podłączony wężyk od podciśnienia listwy wtryskowej ?

Po prostu jest tak jak by brakowało mu paliwa w efekcie czego zaczka lekko ze 2 razy i potem ciężko już idzie( Powyżej 5000-5500obr. A od dołu do tego momentu jest lekko przymulony ale nie czka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 23 marca 2014, 17:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 141
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46 Coupe Z3 3.0i
Kod silnika: m50b32,M54B30
Coś masz nie tak.Powino być ok zaraz po założeniu.Tylko wolne obroty nieraz muszą się trochę stabilizować.

_________________
GG 9597379


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL