BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 4 lutego 2009, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Warminsko-Mazurskie
Jestem w trakcie wymiany walkow rozrzadu wiec nastepne mody chce zaczac od wymiany kolektora ssacego


Ostatnio edytowano 4 lutego 2009, 21:14 przez adamek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 4 lutego 2009, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Warminsko-Mazurskie
Nastepnie kolektor wydechowy regulator cisnienia paliwa na listwie oraz pompe paliwowa poczym zmienic mapy paliwowe i sprawdzic jaki bedzie tego wynik gdzie calosc dla swietnej zabawy jakia jest praca przy moim aucie i korzysc z mocy jaka posiada czyli drift


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2009, 12:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: kielce
koledzy chcialem sie dowiedziec bo jest tu nie jasnosc mam silnikM52B25 na podwojnym wanosie i che zalozyc kol od M50B25 a ktos pisal ze na podwojnym wanosie sie nie da . jak to jest w koncu ?? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2009, 18:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 143
Lokalizacja: Essen (Rzesza)
Moje BMW: e65 735i
Kod silnika: N62B36
lapinus24 napisał(a):
koledzy chcialem sie dowiedziec bo jest tu nie jasnosc mam silnikM52B25 na podwojnym wanosie i che zalozyc kol od M50B25 a ktos pisal ze na podwojnym wanosie sie nie da . jak to jest w koncu ?? :zdziwko:

Masz silnik M52B25TÜ - to jest zasadnicza roznica.W sumie jest to mozliwe...musialbys zalozyc kolektor od M54B30,efekt nie jest powalajacy zyskasz kolo 5 PS.Wszytko pasuje 1:1 potrzebny jest tylko adapter do przepustnicy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 10:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: kielce
to lipa :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 10:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
Ma ktos jeszcze wykresy przed i po mymianie samego kolektora ? Albo opis DOKLADNY zrozumiely z fotkami jak pzrerobic kolektor ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 12:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 9
Lokalizacja: Koziegłowy
Moje BMW: E39, E30, E30 Cabrio
Kod silnika: M52b25 M50b25T, M20b
RIFRESZ napisał(a):
Ma ktos jeszcze wykresy przed i po mymianie samego kolektora ? Albo opis DOKLADNY zrozumiely z fotkami jak pzrerobic kolektor ?


Jestem swiezo po zmianie , roznica w kolektorach jest bardzo duza Wkladalem do e39 .Co do samej przerobki bez wprawy pewnie komus zajmie z 2 -3 dniowki Wielkiej filozofi nie ma jednak przydaje sie doswiadczenie i narzedzia
Co do samej jazdy jak juz wczesniej padaly wypowiedzi : duzo mocniejsza gora i inna charakterystyka momentu ,auto teraz bardziej chce jechac bokiem , A na odcinku testowym licznik pokazuje 20km wiecej jak przed operacja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 12:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
majster_, daj jakis opis dokladne co gdzie jak i z czym to sie je


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 9
Lokalizacja: Koziegłowy
Moje BMW: E39, E30, E30 Cabrio
Kod silnika: M52b25 M50b25T, M20b
RIFRESZ napisał(a):
majster_, daj jakis opis dokladne co gdzie jak i z czym to sie je


Dokladny opis odrazu mowie ze ciezko zwlaszcza ze mechniak zjamuej sie na codzien i wiadomo ze duzo latwiej wtedy idzie .Manuale znalezione w necie zaduo nie pomogly Generlanie tak
Wyjalem kolektor z m52 i tera zpatryzsz na roznice miedzy nimi 1 zauwazalna to to ze w m50 masz 1 krociec w innym miejscu a w m52 sa 2 ,ja zeby nie bylo 100 kolanek i opasaek opary wyrzucilem pod auto odme a z apomoca 2 kolanek polaczylem krokowca z kolektorem m50 tak zeby wszyskto pozozstale zosstalo bez zmian
Kolejna roznia to mocowanie mocowania :D krokowca i filtra odmy musisz dorobic balszki z 3 dziurami odrazu zmienniajacymi rozstaw mocowac kolektora do bloku .Przykrecasz laczysz krokwoca z filtrem odmy .
Kolejny etap czujnik temp powietrza Ja sobei poradzilem w ten spsob ze nagwintowalem ten plastikowy i wkrecilem w miejsce tego m50
Podcienienia w sumie to najprostsze bo zarowno w m50 jak m52 sa 2 podcieniani z regulatora ciennai paliwa a drugie już nie pamietam skad szlo ale bylo na wezu 8mce redukacja z 8 -6 i wezykiem podcienieiowym polaczylm z kolektorem ,drugie podcienie nic nie trzeba robic tlyko wpiac w kolektor
zalozenie kolektora troche na wcisk na poczatku w e39 przeszkadza mi bardoz wlot powietrz ado kabiny i trrzeba odstawic ok 2cm zbiorniczek plynu wspomagania
Ostatnia chyab już roznca listwa wteyskowa delikatne sfrezowanie mocowan w kolektorze m50 dorobioen 2 uchwytow i po sprawie

Calosc jest zlozona tak zeby wszyskto pasowalo jak wczesniej Generlanie nie jest to nci trudnego tylko cierpilowosci trzeba A pierwsze takei przerobki zawsze dlugo schodzi tyle sie nauczylem z doswiadczenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
arthuro7777 napisał(a):
lapinus24 napisał(a):
koledzy chcialem sie dowiedziec bo jest tu nie jasnosc mam silnikM52B25 na podwojnym wanosie i che zalozyc kol od M50B25 a ktos pisal ze na podwojnym wanosie sie nie da . jak to jest w koncu ?? :zdziwko:

Masz silnik M52B25TÜ - to jest zasadnicza roznica.W sumie jest to mozliwe...musialbys zalozyc kolektor od M54B30,efekt nie jest powalajacy zyskasz kolo 5 PS.Wszytko pasuje 1:1 potrzebny jest tylko adapter do przepustnicy


No to jak to w końcu jest??Mam compacta e36 z sinikiem oznaczenie 323ti z 97r. oznaczenie motoru to chyba m52b25 170KM. i co nie opłaca sie tego robić??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 16:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
Mam pyatnie.Mam 320i i posiadam dodatkowo kolektor od 325...Czy mogę go przełożyć??? I co bedzie z tego??

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 20:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Chciałem wrócic jeszcze raz do tematu montażu kolektora, próbowałem dziś wsadzic kolektor od m54 do silnika m52b28tu, niestety bezskutecznie, jeśli chodzi o stronę kolektora od silnika pasuje bez problemu, wszystkie uchwyty są takie same, jedyny i zasadniczy problem to mocowanie przepustnicy, w silnikach m54 jest przepustnica elektroniczna i ma mocowanie śrub do kolektora w zupełnie innych miejscach co wyklucza bezproblemowy montaż trzeba by montowac jakąś redukcję jest to możliwe ale sprawi że przepustnica będzie od kolektora około 2 cm dalej myślicie że będzie to jakiś problem i może wpłynąc negatywnie na osiągi?Narazie poskładałem wszystko na starym kolektorze ale mam odrysowane mocowanie śrub i mógłbym dac to komuś do dorobienia tylko czy te 2 cm nie będą robic różnicy?

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 07:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
-grzechu- napisał(a):
Chciałem wrócic jeszcze raz do tematu montażu kolektora, próbowałem dziś wsadzic kolektor od m54 do silnika m52b28tu, niestety bezskutecznie, jeśli chodzi o stronę kolektora od silnika pasuje bez problemu, wszystkie uchwyty są takie same, jedyny i zasadniczy problem to mocowanie przepustnicy, w silnikach m54 jest przepustnica elektroniczna i ma mocowanie śrub do kolektora w zupełnie innych miejscach co wyklucza bezproblemowy montaż trzeba by montowac jakąś redukcję jest to możliwe ale sprawi że przepustnica będzie od kolektora około 2 cm dalej myślicie że będzie to jakiś problem i może wpłynąc negatywnie na osiągi?Narazie poskładałem wszystko na starym kolektorze ale mam odrysowane mocowanie śrub i mógłbym dac to komuś do dorobienia tylko czy te 2 cm nie będą robic różnicy?


Kolego sprawdz . Nie ma co gdybac, dorob ta przejsciowke i potestuj .

Bylbys pionierem, a wiesz ze mam taki sam silnik jak Ty :D .

pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 10:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Wolę sprawdzone rozwiązania, bycie pinierem mnie nie kręci, dlatego wolałbym jakby to ktoś przedemną to robił, a ktoś musiał to robic bo jak widac tym co mają 2.8 z czasem też jest mocy mało;) Ale nie wykluczone że jak nie znajdę żadnych informacji spróbuję sam to potestowac...

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 16:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
-grzechu- napisał(a):
Wolę sprawdzone rozwiązania, bycie pinierem mnie nie kręci, dlatego wolałbym jakby to ktoś przedemną to robił, a ktoś musiał to robic bo jak widac tym co mają 2.8 z czasem też jest mocy mało;) Ale nie wykluczone że jak nie znajdę żadnych informacji spróbuję sam to potestowac...


Poki jest trakcja to zawsze jest malo mocy :D .

Zrobiles moze jakies dokladne fotki na czym polega dokladnie "nie pasowanie" tego kolektora od M54B30 ?

pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 18:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Fotek nie robiłem natomiast mam odrysowane otwory mocowania przepustnicy od 2.8 oraz kolektora od 3.0 to pozwoli bezproblemowo dorobic potrzebną redukcję, tylko tak jak mówię przez tą redukcję zwiększy się pojemnośc tego kolektora bo przepustnica będze około 2cm dalej niż normalnie, słyszałem że to zmniejszy moc i zwiększy moment ale ile w tym prawdy nikt nie wie:(

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 20:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
Jak sie okazalo jest o tym duzo w necie do poczytania:

http://www.zroadster.net/forum/viewtopic.php?t=9384

http://forum.e46fanatics.com/showthread ... old&page=4

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=15162365

http://forum.e46fanatics.com/archive/in ... 08731.html

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=16379343

pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 20:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Rzeczywiście jest tego sporo, szkoda że nie po polsku, postaram się to przestudiować i może wrócę do tematu, choć nie ukrywam że wolałbym jakbyś zrobił to pierwszy ;)

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 21:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
Przeczytam to dokladnie jak znajde na to czas a teraz z tym bardzo krucho :( .

Generalnie cos tam spojrzalem to raczej pisza ze gra nie warta swieczki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 01:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Wiesz jak jest, ogólnie mówi się że tuning silników wolnossących to bez sens, że jak już coś to swap, turbo albo kompresor, ja jestem zdania że to ma sens i że małymi krokami można dojśc do jakiegoś przyzwojtego rezultatu i to mam zam robic z jakim skutkiem okaże się. Jak na coś ciekawego wpadniesz to się odezwij.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL