BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 24 marca 2014, 16:48 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Więcej powietrza=więcej paliwa. Może pompka Ci już nie wyrabia?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 20:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Panowie mam pytanie żółtodzioba- muszę zdemontować mój kolektor m50 (a właściwie to już zacząłem), żeby wyciągnąć rozrusznik, bo odmówił posłuszeństwa..Niestety nie mogę się pozbyć listwy wtryskowej bo trzymają ją przewody paliwowe i elektryczne powiedzcie mi proszę jak to cholerstwo rozpiąć? i jak wykręcić tą ostatnią śrubę trzymającą kolektor od strony ściany grodziowej/ Bo tam wcale nie ma miejsca..

Zdjąłem już cały dolot i przepustnice. :)

Aha- nie nie zakładałem go sam..

Pozdr.
Krzysiek

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 9 kwietnia 2014, 11:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ja rozrusznik wyciągałem parę razy i nigdy kolektora do tego nie ściągałem... od dołu mozna go bez problemu wyjąć. aby wykręcić ostatnią śrubkę od kolektora trzeba zdemontować elementy podszybia, tą kratke plastikową, plastik z wiązką i cały ten element wsuwany który jest po bokach przykręcony do ścianki grodziowej. listwa wtryskowa jest przykręcona na 2 śrubki jak je odkręcisz to trzeba całą wycisnąć i odchylić do szyby, trzeba jeszcze odpiąc od dołu wtyczki, wtedy wyjdzie kolektor bez rozpinania przewodów paliwowych. troche gimnastyki z tym jest

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 5 czerwca 2014, 12:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Witam, zapytam o taką ciekawą rzecz:

Wymieniłem w swojej e39 m52b28 kolektor na ten od m50. Auto pracuje idealnie równo, żadnych nieszczelności itd. Problem jest taki że mocno słabszy jest "dół". Przed zmianą kolektora zrobiłem kilka pomiarów przyspieszeń. Najbardziej reprezentatywny to 60-140km/h na IV biegu. Na ori kolektorze było ok 17s, na tym z m50 mam ponad 20s.Dowiedziałem się że tak będzie niestety że dół słabszy się robi ale zyskuje góra ale wolę to potwierdzić. nie zrobiłem niestety pomiarów rozpędzania na wysokich obrotach np od 80-150 na trójce więc nie mam porównania ale teraz góra obrotów jest wyraźnie ok.

Uprzedzając pytania:
- auto jest zdrowe
- kolektor jest na pewno od b25 nie od b20
- zamontowany jest porządnie (odma i krokówka w odpowiednich miejsach)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 7 czerwca 2014, 12:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 141
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46 Coupe Z3 3.0i
Kod silnika: m50b32,M54B30
Trzeba zrobić remap sterownika i dół się poprawi.Po samym kolektorze to prawie norma że dół słabnie.Zdarzają się przypadki że jest dobrze ale w starszych autach na "starym sofcie".

_________________
GG 9597379


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 9 czerwca 2014, 07:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
co masz na myśli przez "remap"? Złączenie klem na noc i potem wycieczka coby sterownik nowe parametry połapał czy coś bardziej ambitnego?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 9 czerwca 2014, 14:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Raczej coś bardziej ambitnego :) (zmiana programu).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 11 lipca 2018, 13:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e36 325
Kod silnika: m52b25
zmielilismy kolektor na m50 w silniku m52b25. na zdjetej nodze z gazu obroty faluja spadaja do prawie zgasniecia. samochod jezdzi zajebiscie. na 1biegu pali opony 245 jak szalony.
czy winna jest przepustnica? byla zalana olejem w czasie dachowania ale juz umyta, zdemontowalem do testu w brata 328 m52

silnik na obrotach jalowychtak jakby chodzil na 4 cylindry... szarpie nim.
mam zostawic? mam pojezdzic, mam zrobic mape?

przed wymondowaniem z wraku na kolektorE m52 chodIl rowniotko
powietrza lewego nie ssie bo momentalnie gumowe kolanko zasysa jak sie zatka dolot reka.

gdzie kupic czujnik cisnienia paliea 3.8bar? zeby dol Nm poprawic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 11 lipca 2018, 14:48 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ja obstawiam mimo wszystko lewe powietrze. Nawet minimalna nieszczelność potrafi cyrki odstawiać.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor ssacy M50 w silnikach M52
PostNapisane: 11 lipca 2018, 16:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Lewe powietrze. Sprawdzic inpa co pokazuje przplywomierz, oraz sondy., lub psiknac plakiem. Przytkac dolot reka i słuchać, sprawdzić jakie podcisnienie za przeustnica jest. Opcji sporo na sprawdzenie szczelności

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL