BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 10:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] swap
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: mazowieckie
witam wszystkich miłośników bmw.
jestem właścicielem e-36 325 i chciałem zmienić w niej silnik na większy np.3,5l z e-39.
czy mocowania silnika e-39 będą pasowały do mojej trójki?????????????
jakie jeszcze przeróbki będe musiał zrobić??????
wiem że silnik musi byc z osprzętem i komputerem
musze wymienić chłodnice.
i tu moja wiedza się kończy :(
może ktoś robił taką przekładkę i podpowie
pozdrawiam

_________________
miro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 22:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
3,5 to v8

-potrzebujesz do tego cala skrzynie + wal + spasowanie z dyfrem lub wymiana
-inny zawias na przod z racji wagi silnika i hamucle z racji osiagow
-profesjonalnego elektronika ktory to podlaczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2007, 23:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
popytaj w KSR Motorsport, oni takie rzeczy cudują

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
Z tego co wiem w KSR taka przyjemność to kosztuje około 10 tyś :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: mazowieckie
Kornelio napisał(a):
3,5 to v8

-potrzebujesz do tego cala skrzynie + wal + spasowanie z dyfrem lub wymiana
-inny zawias na przod z racji wagi silnika i hamucle z racji osiagow
-profesjonalnego elektronika ktory to podlaczy



myślałem że to mniej skomplikowane

_________________
miro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 22:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
no niestety taki zabieg byłby bardzo skomplikowany, łatwe nie będzie tu nic

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, 23:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
myśle że najlepiej to było by wsadzić trzy litrowy od e46 - też jest r6 więc wymiarami przynajmniej zbliżony do Twojego obecnago silnika. Aczkolwiek i tak komp, skrzynia, most raczej z wałem.Hamulse i zawieche też ale masa to raczej podobna będzie.....

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: mazowieckie
a trzy literki z e-46 ile mają kucyków??
najbardziej to mnie interesuje mocowanie silnika
żeby łapy pasowały.poprostu wyjąć mój silnik i wsadzić drugi bez żadnego spawania mocowań.

_________________
miro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 16:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
rapa3 napisał(a):
a trzy literki z e-46 ile mają kucyków??

a 231KM przy 5900obr/min i 300Nm przy 3500obr/min
Cytuj:
żeby łapy pasowały.poprostu wyjąć mój silnik i wsadzić drugi bez żadnego spawania mocowań.
coż to już trudniej powiedzieć ...ale napewno nawet jeżeli ma inne mocowanie to itak o połowe łatwiej jak V8 wciskać :hyhy:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 19:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
m50 a m54 to w sumie podobne silniki, byłby to zabieg na pewno łatwiejszy
ale generalnie dopasowanie łap mocujących to najmniejszy p[roblem przy zmianie silnika

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: mazowieckie
Kucharz napisał(a):
m50 a m54 to w sumie podobne silniki, byłby to zabieg na pewno łatwiejszy
ale generalnie dopasowanie łap mocujących to najmniejszy p[roblem przy zmianie silnika



w twoim przypadku co stanowiło największy problem??
wiesz zawsze łatwiej jest znaleść warsztat który wyjmie silnik włoży nowy dokręci śruby i gotowe (w kwesti mocowania).
a znając naszych blacharzy to centymetr w tą czy pięć w drugą stronę to nie problem
nie znam się na tym ale moim zdaniem silnik powinien być umieszczony idealnie i wolałbym
żeby mocowania pozostały fabryczne

_________________
miro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 22:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
w moim nic akurat
byle ochlajmorda zwana mechanikiem wsadzi Ci silnik do komory silnikowej
ale połączenie tego z napędem, a zwłaszcza elektronika to już wymaga sporej wiedzy

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 23:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kucharz, ma zupełną racje....pamiętaj że cała wiązka bedzie do wymiany.
to jest znacznie mocniejszy silnik i przeniesienie napędu tez musi byc dostosowane więc to nie będie że odręcą silnikk od skrzyni pare wtyczek wypną, wsadzą nowy silnik przykręcą i gotowe... do tego poł samochodu będzie trzeba rozebrać...najpewniej z długością wału też już problem by był i wiele innych które w czasie przeróbki wy wyszły.
więc nie radze u pana henia w stodole....

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 23:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
koles, z takim podejsciem to daj sobie spokoj ze swapem..... to nie sa klocki lego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 20:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: mazowieckie
reserved napisał(a):
koles, z takim podejsciem to daj sobie spokoj ze swapem..... to nie sa klocki lego.


koleś czytałeś pytanie ???
nie chidzi mi o podejście i jakieś zabawy z klockami tylko o swapa,a to moim zdaniem zaczynamy od umieszczenie silnika na miejscu chyba że się myle

_________________
miro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 21:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
mylisz sie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 23:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
niestety mylisz się
jeżeli bardzo Ci zależy na tym swapie, to oddaj do KSR, zapłać za to ile będą chcieli, wtedy jest spora szansa, że będzie latać
inaczej dzień rozpoczęcia przekładki może być ostatnim kiedy zobaczysz auto jeżdżące, bo najpierw będzie problem ze złożeniem do kupy, a potem zawsze będzie jakiś inny problem

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 20:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: mazowieckie
powiem CI kucharz że masz racje.
problemy już sie zaczeły żeby czego kolwiek się dowiedzieć
jeszcze spróbuje popytać tu i tam jak nikt mi nie pomoże to sprzedam swoją dozbieram troche kasy i kupie M
dzięki za pomoc

_________________
miro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 22:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
zadzwoń do KSR Motorsport, oni mają doświadczenie jak nikt inny
nawet jak nie zechcą nic konkretnego powiedzieć, to nawet po tonie poznasz tak naprawdę co o tym myślą

generalnie próbuj, byłby to ciekawy projekt, ale czy warto, sam znasz odpowiedź

a i jeszcze jedno 3,5 z e39 ma 230 lub 245KM bodajże, to w stosunku do Twoich 192, niewielka róznica, może lepiej poszukać R6, łatwiejsza robota, a moc zbliżona, np. M54 3,0 lub S50 od M3

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 23:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
KSR pewnie podjęłoby sie takiego zadania... robili e30 z m54b30, wkładali 3,0d do e36 i e30, wkładali też chyba v8 do e36(tego nie jestem pewny) i samochody jeździły więc jeśli chcesz coś podobnego robić to jedź tam gdzie nie będą na Tobie eksperymentować bo widze, że nie chcesz żadnych potknięć.

być może są też inne firmy które robią to równie dobrze, ale ja niestety nie znam (a strasznie daleko nie masz).

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL