BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Swap z M40 na M42/M44
PostNapisane: 30 maja 2009, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań
Kod silnika: M50B25 & M20B25
Witam powoli kończę remont blacharki w mojej 318i i teraz przychodzi pora na zmianę "serca" :)
W grę wchodzi M42/m44 i teraz właśnie kilka pytań:
-czym różnią się silniki M42 z przed 1994r. i po nim ( zewnętrznie to np. odma w pokrywie zaworowej)
- czy w M42 były zakładane immo (od którego roku?)
-czy ze swapem na M44 będzie więcej problemu?
- zostawić łapy od M40 czy od M42 (od e30 czy e36?)
-jak to jest z wysokością silnika niektórzy mówią ze kolektor dolotowy przeszkadza inny znowu ze wszystko się mieści...
- osprzęt zostaje czy trzeba zmieniać? ( tez słyszałem kilka przeciwnych wypowiedzi… )
-czy koło zamachowe nie podejdzie z mojego silnika (podobno doły są te same)

Starałem się szukać na forum , ale nie znalazłem konkretnych odpowiedzi pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 21:49 
Szczepan N. napisał(a):
-czy koło zamachowe nie podejdzie z mojego silnika (podobno doły są te same)


na 98% podejście, kiedyś to sprawdzałem i chyba nawet z m44 jest podobnie, ale możesz się upewnić np. na www.realoem.com

Szczepan N. napisał(a):
- osprzęt zostaje czy trzeba zmieniać? ( tez słyszałem kilka przeciwnych wypowiedzi… )


no w przypadku m44 jest zupełnie inne sterowanie silnika, motronic 5.coś tam. m42 jest podobny do m40, niektóre elementy, np. alternator będą raczej te same, ale np. przepływki i inne bajery już nie, najlepiej skonfrontować "różne wypowiedzi" na realoem.com

Szczepan N. napisał(a):
- czy w M42 były zakładane immo (od którego roku?)



były


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 22:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań
Kod silnika: M50B25 & M20B25
Fryderyk napisał(a):
Szczepan N. napisał(a):
-czy koło zamachowe nie podejdzie z mojego silnika (podobno doły są te same)


na 98% podejście, kiedyś to sprawdzałem i chyba nawet z m44 jest podobnie, ale możesz się upewnić np. na www.realoem.com


były

to by było dobrze zawsze 2,5 kg lżejsze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 11:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 46
Lokalizacja: Świętokrzyskie / Końskie
Moje BMW: brak :(
No ja mam zamiar włożyć M60b30 do E30 wcześniej miałem sie z zamiarem E36 jednak z tego co sie dowiadywalem do E30 znacznie łatwiej włożyć ten silnik co mnie zdziwiło ale spoko bedzie lżejszy :D mam tylko nadzieje ze nie potrwa to 2 lata i nie wchłonie wszystkich pieniędzy robił ktoś takiego swapa juz?? chyba ze ktoś chce to zrobić za mnie za niewielkie pieniądze ;D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań
Kod silnika: M50B25 & M20B25
KUPIE silnik M42b18 Poznań, okolice, mile widziana możliwość wystawienia f-ry VAT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 01:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
mam isy cale na czesci jakbys chcial to wal na pw
poge je podstawic pod twoj dom


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: mazowieckie
Kod silnika: M44
witam wszyskich
chce wrzucić do e30 silnik m44 pochodzący z e36 1996 rok, co z miską olejową? od czego można dopasować? czy ktoś to robił?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 23:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Powiem Tobie tak. Sam robiłem przekładke z silnika m43 na m44. Jeśli chodzi o swapa lepiej włoz tam silnik m42 mniej bedziesz miał z tym zachodu. W silnikach m 44 są sprzegła dwumasowe to raz, dwa zabezpieczenie EWS. U mnie po zamontowaniu silnika m44 ciągle wystepowały jakies problemy. Silnik byl z 98 roku a samochod miałem z 94. Różnice miedzy m42 a m44 sa takie

silnik m42 silnik m44
-koło zamachowe zwykłe - koło zamachowe dwumasowe
-silnik krokowy pod kolektorem ssacym -silnik krokowy na przepustnicy
-zwykłe wtryski :P - wtryski z doprowadzeniem do powietrza
(mniejsza emisja CO w spalinach)
-EWS

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: mazowieckie
Kod silnika: M44
wiem ze mniej zachodu z m42 ale okazyjnie trafił sie m44 wiec potrzebuje paru podpowiedzi miedzy innymi od jakiego silnika będzie pasowała miska olejowa.
jezeli chodzi o ews to mam dobrego fachowca który twierdzi ze da sie to zrobić
bede bardzo wdzięczny za pomoc :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 13:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
EWS da sie obejsc ale koszt 400zl i jest tylko jeden gosc co w polsce Ci to zrobi :hyhy:. Co do misiki olejowej nie potrafie tobie pomóc. Jesli nawet bys nie znalazl odpowiedniej miski to spawaj nową lub przerob ta co masz. Aha jeszcze jedno jak obejdziesz EWS to nastaw sie na to ze silnik bedzie mulowaty i bedzie odcinka przy 5,5 tys. Wiec jak chcesz :] ja tez nie sluchalem nikgo bo byłem podpalony i mialem nauczke. Pozdrawiam ja jestem za m42

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: mazowieckie
Kod silnika: M44
Siema Bambu dzięki za wskazówki, orjentujesz sie może czy belka pod silnikiem z e36 pasuje do e30? jezeli bedzie pasować to i m44 sie zmieści (chyba)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
jezeli chcesz wstawic m44 do jednostki bez ewsu to faktycznie bedziesz mial troche zabawy
to ze obejscia ewsu robi jeden gosc w pl to wloz miedzy bajki bo osobiscie znam dwoch takich i wiem tez ze napewno robia to bracia jagiełło z łodzi
jakbys zmienil zdanie i chcial m42 to pisz na pw posiadam cos takiego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Toruń Włocławek
Moje BMW: e39 528 touring
Witam to ja podłącze ews za 300zł nie jest to takie trudne. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Swap z M40 na M42/M44
PostNapisane: 8 lipca 2010, 01:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e36 318
Kod silnika: m40 teraz m42
słoneczko, witam moze ty sie orientujesz jak to zrobic mam auto bmw e36 318 m40 rok 92 kupilem silnik m42 z compakta 96r mial immo wiec wyslalem zeby je usunac bo nie mam nawet petli od ews u mnie mam tylko opis od tego fachory ze musze uruchomic przekaznik rozrusznika jak to zrobic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Swap z M40 na M42/M44
PostNapisane: 7 października 2012, 23:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: mazowieckie
Kod silnika: M44
Witam po długiej przwrwie, więc udło się zrobić swapa z m40 na m44, nie było lekko ale MOŻNA :)
Okazało się że miska olejowa pasuje od E30 m40b18, koło zamachowe razem ze sprzęgłem również od m40, EWS to pestka ;) jedyny problem jaki wystąpił to brak wolnych obrotów po rozgrzaniu( nad tym jeszcze pracuję)
Sprzęgło okazało sie za słabe, po jeździe próbnej troszkę się przypaliło :looka:
Ogólnie to polecam takie zabawy Maniakom :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Swap z M40 na M42/M44
PostNapisane: 31 października 2014, 21:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 648
Lokalizacja: Kraków/Monachium
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było:
e30 coupe
e36 sedan
e36 coupe
Jest:
e46 coupe
Panowie i ja mam pytanie,
Kumpel reanimuje e30 m40 cabrio i wymyślił sobie m42...
Jakby kupić cały komplet: silnik z osprzętem + skrzynia to wejdzie p&p??
wal, dyfer będzie pasować??
Bo jeśli udałoby się dorwać cala e36 np. po dzwonie w tył to już chyba filozofii wielkie żeby to przełożyć nie ma??

_________________
Obrazek
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118979


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Swap z M40 na M42/M44
PostNapisane: 1 listopada 2014, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 211
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Moje BMW: e36 touring
Kod silnika: mm52b20
Jestem po takim swapie.
Zmieniłem tylko silnik z osprzętem i komputerem.
Sprzęgło z zamachem pasuje od m40.
Łapy silnika od m40 na poduszkach od m42 e36, bo są wyższe i olejowe.
Schemat połączenia wiązki silnik-buda znajdziesz bez problemów. Odcinasz tylko wtyczkę od e36 i lutujesz od e30.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Swap z M40 na M42/M44
PostNapisane: 29 marca 2016, 16:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 648
Lokalizacja: Kraków/Monachium
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było:
e30 coupe
e36 sedan
e36 coupe
Jest:
e46 coupe
Ruszyliśmy z tematem.
Jak jest z kolektorem wydechowym??
Odrazu widac ze ten z m40 jest krótszy,
a ten z m42 do m40 nie pasuje otworami na śruby...

Albo mamy m42 z pomodzonym kolektorem, albo w e30 jest coś z reszta wydechu.
Problem w tym ze auto mam w garazu a oba silniki 15km dalej :D
W sb chcemy przywieżc poskrecany silnik i nie wiem jak go mamy poskladac...

_________________
Obrazek
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118979


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Swap z M40 na M42/M44
PostNapisane: 5 kwietnia 2016, 17:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 648
Lokalizacja: Kraków/Monachium
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było:
e30 coupe
e36 sedan
e36 coupe
Jest:
e46 coupe
Panowie może ktoś pomóc?
Kable we wtyczkach pospinane według pinow... a auto nie ma iskry i nie podaje paliwa. M40 e30 92r i m42 e36 92r. Brakuje już pomyslow.... w budzie e30 mam 15 kabli w silniku m42 jest ich 21. Kombinowalem juz według wszystkich znalezionych schematów i dalej lipa.

_________________
Obrazek
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118979


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Swap z M40 na M42/M44
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 20:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 316i
Kod silnika: m44b19
Szczepan, mam m44 ale mam rowniez pytanie, jak poradziles sobie z filtrem powietrza, czym go zastapiles? Bo mi gdy robiono swap powiedziano ze pucha nie pasuje od m44 i wsadzili mi tegi filtr stozkowy przez co samochod zle oddycha. Jak u ciebie to wyglada, moglbym prosic o jakies informacje plus zdjecie podgladowe? Chcialbym troche usprawnic swoje m44 w e30 a mam za malo wiedzy a najlepiej szukac ją u tych, co mają to samo pod maską po swapie .
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL