BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 12:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] co myślicie o dystansach??
PostNapisane: 12 lutego 2007, 23:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
Jak w temacie, w sensie czy to nie ma wpływu na bezpieczeństwo komfort itp. Wasze opinie na temat dystansów do kół, no i oczywiście jakie maxymalnie można zakładać, sugestie itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 00:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Nie siedze w tym temacie za dobrze ale sadzac jesli kupi sie je z porzadnego alu to poszerzajac os powinno wplynac na wieksza stabilnasc ale bez przesady... dodajac po 3 cm na kolo to juz przegiecie.. Ja mam zamiar przy kupnie felg wstawic dystanse 1cm grubosci czyli 2cm na os .

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 10:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa
Łożyska mogą szybciej padać.

_________________
e36--->e46--->???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 11:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Przemku, tylko markowe produkty, ale wg mnie szkoda zawieszenia i łożysk bo zwiększa się masa resorowalna... poszukaj felg z odpowiednim ET

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 13:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
napaliłem sie szczerze mówiąc na felgi z ET 45 :(:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 14:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Przemek napisał(a):
napaliłem sie szczerze mówiąc na felgi z ET 45 :(:(


Przemku, przemyśl to dogłębnie :23:
felgi fajne, ale to nie wszystko :niepewny:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 14:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Hmm jak się człowiek chwilke zastanowi to takie samo obciążenie będzie działało na oś przy odpowiednim ET i braku dystansów, jak przy za małym ET i dystansach. Bo jest to korekta odsadzenia... Chyba że chcemy dołożyć po 20mm na strone i poszerzyć auto - wtedy nacisk się zwiększa bardziej niż przy "dopasowanych wizualnie" felgach. Na fabrycznych wiele aut stoi za wąsko...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 14:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wzystko zgoda, ale dystans dystansowi nie równy, jak jest ze stopu aluminium i czegoś jeszcze i da się dłuższe śruby to fakt, nic się nie dzieje, ale są również stalowe (czy ze stopu=cięższe), niektore mocowane śrubami + kolejne śruby do przykręcenia koła i wtedy się robi już tego wszystkiego...
poza tym skoro fabryczne ET jest ustalone przez producenta to wytrzymalość el. zawieszenia jest pod dane odsadzenie felgi...

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 14:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Co do wykonanie - racja. Co do ustaleń producenta... no jakoś nie widze szóśtki na 14tkach :) Albo E36 na 15tkach...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 23:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
KotSylwester napisał(a):
jakoś nie widze szóśtki na 14tkach :) Albo E36 na 15tkach...


...no chyba, że zimowe obuwie :hyhy:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2007, 18:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
ja jestem w kwestii dystansów na nie, ze wzgledu na trwałość elementów zawieszenia

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2007, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Lokalizacja: Brzostek
Moje BMW: e39 535iA
Kod silnika: M62B35
popieram Marcina--chyba po założeniu dystansów co chwilę musiałbym sprawdzać czy koła są dokręcone[ a tak od siebie zmieniają się parametry naprężeń śrub na ścinanie zginanie jak je dokręcac przy dystansach przecież prawidłowo powinno sie dokręcać dynamometrem , a nie jak na stacjach zmian opon PNEUMATYKIEM -do tego alusy potem trzeba przedłużki [rury żeby odkręcić -gorzej na trasie jakby co?-nikt z łomem nie jeżdzi]-mówię to jest moje zdanie ,ale lepiej posłuchać co mówią inni-starsi może-pozdro HEJ! :)

_________________
nie bijcie nie ma za co?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2007, 21:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 700
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
Kucharz napisał(a):
ja jestem w kwestii dystansów na nie, ze wzgledu na trwałość elementów zawieszenia


jesli dystans jest prosty i jest aluminiowy (mala masa) to nie ma wplywu na zawias .. to ze dolozysz kilka deko na kolo to bardzo mala zmiana wagi ..

dystanse - jak najbardziej na tak, pod warunkiem ze odpowiednio wykonane ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2007, 17:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
najlepsze najbezpiczniejsze dystanse to takie ktore są przykręcone 4/5 srubami do piasty a z niej wystaje 4/5 szpilek ... najczesciej najlepsze wykonanie ale koszt dość spory ...

moim zdnaiem lepiej zainwestować w felgi z mniejszym et ... ;)

dystanse do offroad`u są własnie zrobione ze stali ... najmocniejsze są ... ;)
do osobówki lzejsze bedą lepsze ... czyli alu

generalnei po wstawieniu dystansy .. auto troszke lepiej chodzi po zakrętach ... w momencie przeciągnięcia na zakręcie ślizg jest sporo gwałtowniejszy ... auto zawsze bedzie myszkować na prostej !!! przy szerszych dystansach ! to wszystko trzeba wziąc pod uwage ... przy zalozonych dystansach najczesciej sporo szybciej zuzywają sie opony na przodzie ... spowodowane jest własnie odsunieciem opony od osi obrotu dla układu kierowniczego ...

na dystansach trzeba sie od nowa nauczyć jezdzić autem ... jest duzo mniej obliczalne ...

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2007, 18:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
mam dystanse u siebie napewno nie musialem uczyc sie jezdzic autem na nowo totalna bzdura chyba wyssales to z palca.Maja sporo minusow tak jak np wlasnie szybciej zuzywajace sie zawieszenie i teraz wolalbym kupic ogryginaly niz felgi z dystansami ale
jerzy napisał(a):
chyba po założeniu dystansów co chwilę musiałbym sprawdzać czy koła są dokręcone[ a tak od siebie zmieniają się parametry naprężeń śrub na ścinanie zginanie jak je dokręcac przy dystansach przecież prawidłowo powinno sie dokręcać dynamometrem , a nie jak na stacjach zmian opon PNEUMATYKIEM -do tego alusy potem trzeba przedłużki [rury żeby odkręcić -gorzej na trasie jakby co?-nikt z łomem nie jeżdzi]

to co jerzy napisal tez uwazam za bzdury.Dystanse sa na szpilkach kolego.Kazde felgi powinno sie dynamometrem dokrec wtedy nie bedziesz mial problemu jak zlapiesz gume z odkreceniem kola.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2007, 07:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
... nie wiem ja nigdy problemów z odkrecaniem koł ktore przykreocne były na wulkanizacji nie miałem .. :zdziwko:
a po drugie jeśli to taka bzdura... wsiadz do 126p ktore ma na osi 50 mm dystansu ... i wtedy powiesz czy to co gadam to bzdura... czy poprostu dobry kierowca po załozeniu dystansy niezauwazył róznicy :| :wstyd:

dla mnie roznica jest ogromna i czasem na nich jezdzić sie nie da ... 126p to tylko przykład auta wrazliwego na dystanse... ale nie dotyczy tylko 126p ...

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2007, 09:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Jak ktoś korzysta z wulkanizacji gdzie przykręcają śruby tylko pneuamtykiem, niech zmieni wulaknizację. Dobry wulaknizator zawsze dokręca kluczem dynamometrycznym !!! Pistolet zawsze może się przestawić i za słabo dokręcić. Albo za mocno i bye bye gniazda w alumkach. Ja przez takiego ciecia zgubiłem 16 calowe kóło. Pojechałem potem do niego na wymiane na 17tki pytam gotowe? A on tak. Bo to ja za krzyżak i dokręciłem każde od pół do 1 obrotu. I pytam i co???? A on: Same się dokręcają podczas jazdy.... :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2007, 18:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
no ja dystansow 50 nie mam.Mam 10 i nic z tego co ty napisales nie odczulem.Napewno jak sie doda po 5 cm z kazdej strony w maluchy to bedzie to czuc ale my nie mowimy o zmianach ekstremalnych tylko o 10 gora 20 z tego co ja zrozumialem,moze sie myle?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2007, 20:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
NApiszę jeszcze raz. Wg mnie jeżeli dystans stosujemy do szerokiej felgi z błędnym ET, tzn. dostosowujemy felgi do odpowiedniego ET to nie ma znaczenia czy to dystans czy felga z dobrym ET, bo niby gdzie różnica? Notamiast w przypadku ekstremalnego poszerzania owszem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL